Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?

Vierailija
27.06.2020 |

Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.

Kommentit (509)

Vierailija
41/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Croissantteja. Osaan valkohomejuusto-mansikanviipale-täyte, osaan katkarapusalaattia. Makeana voisi olla vaikka mutakakku vadelmilla ja vaniljajäätelöllä.

Kahvin lisäksi myös kylmää juotavaa esim. ananasmehu-kivennäisvesisekoitus. (50%/50%).

Vierailija
42/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuja on niin monenlaisia. Itse tykkäisin aloittaa herkullisella kakkupalalla makean viinin kanssa, päälle vahva kahvi, joka jauhetaan tummiksi paahdetuista pavuista juuri ennen valmistusta ja ehdottomasti kaurapohjainen kahvikerma siihen.

Suomalainen tapa herkutella makeilla ja suolaisilla kahvia juodessaan jättää kahvin toissijaiseksi ja Suomessa juodaankin surkean makuista laihaa kahvia.

Kyllä mullekin viini maistuu, mutta nyt on kyseessä alkoholiton tilaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sämpylät, voileivät yms ole vähän arkisia? Rakastan itsekin hyvää voileipää kahvin kanssa, mutta musta olisi jotenkin noloa tarjota sellaisia muille ellei kyseessä ole ihan arkinen kahvittelu oman perheen kesken. Ehkä esimerkiksi jotkut ruisnapit savulohitäytteellä olisi kivemman näköinen ja juhlavampi tarjottava kuin sämpylä tai voileipä?

No nyt puhutaan vähän erilaisista voileivistä kuin niistä, jotka arkena tekee itselleen aamupalaksi....

Vierailija
44/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Osta Tescon englantilaista ihanaa pakaste Cheesecakea, saa Prismoista ja S-marketeista. On myös sitruunaversiona.

Suolaiseksi on valmiita fetapinaatti- tai tomaattimozzarellapiirakoita pakasteena.

Et oikeasti voi kirjoittaa sanaa juustokakku? :'D

Vierailija
45/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakut on ihania, eikä mielestäni mutakakku vaniljajäätelöllä ja marjoillakaan ole ollenkaan liian raskasta näin kesällä. Suolaisena pitäisin erilaisista piirakoista, ja tuo saaristoleipä savulohitahnalla kuulostaa myös hyvältä.

Vierailija
46/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sämpylät, voileivät yms ole vähän arkisia? Rakastan itsekin hyvää voileipää kahvin kanssa, mutta musta olisi jotenkin noloa tarjota sellaisia muille ellei kyseessä ole ihan arkinen kahvittelu oman perheen kesken. Ehkä esimerkiksi jotkut ruisnapit savulohitäytteellä olisi kivemman näköinen ja juhlavampi tarjottava kuin sämpylä tai voileipä?

No nyt puhutaan vähän erilaisista voileivistä kuin niistä, jotka arkena tekee itselleen aamupalaksi....

No tässä keskustelussa on kyllä mainittu itse tehty sämpylä useamman kerran ja jos se ei ole arkista, en tiedä mikä on. Anna toki ohje hyviin, juhlavampiin leipiin jos sulla sellainen on.

Vierailija
47/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaankaan sovi ap:lle mutta kerron silti koska minusta hyvä idea jos ei ole tarpeen isot kahvitarjoilut. Oltiin lapsiperheen kanssa kylässä ja tarjolla oli banana splitin ainekset joista jokainen sai koota oman annoksen. Eli mansikka-vanilja-suklaa-jäätelöä, banaanin viipaleita, kermavaahtoa, suolapähkinöitä, vohvelia, ananasmurskaa, suklaakastiketta, kirsikoita tai mansikoita. Oli yllättävän hyvää.

Tämä kuulostaa kivalta ja vähän erilaiselta, mutta ehkä on sopivampi lasten kanssa. Unohdin mainita että vieraat ovat kaikki aikuisia, ei mikään pönötystilaisuus kuitenkaan kyseessä, eli jotain hyvää, rentoa syötävää, mutta juhlavampaa kuin perusarkena.

Joo ilman muuta vain lapsiperheille ja tämäkin oli tilanne jossa oli syöty omilla tahoilla eikä siksi ollut tarvetta suolaiselle ja mahan täyttämiselle. T. Tuon kirjoittaja

Vierailija
48/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan vieraasi tulevat? Ovatko syöneet viimeksi aamupalaa, lounasta? Jos et tiedä tulevatko suoraan ruokapöydästä varaa pientä suolaista (juustoja, tahnoja, suolakeksejä, Ruisnappeja jne) jos tiedät että eivät ole syöneet, varaa jotain enemmän (katkarapu/sillikaviaari voileipiä, suolaista piirakkaa yms)

Makeaksi haluisin Amerikkalaista porkkanakakkua.

Vieraat tulevat iltapäivällä eli oletettavasti viimeinen ruoka on ollut lounas. Täytettyjä ruisnappeja mietin mutta toisaalta kuinka kauan ennen ne voi tehdä etteivät vety? Ehkä joku muu suolainen toimisi kuitenkin paremmin.

Vierailija
49/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos jatkettaisiin englantilaista teemaa kuten joku jo ehdotti. Pienet täytetyt kolmioleivät suolaiseksi tarjottavaksi. Näihinhän voi laittaa mitä tahnaa tahansa. Makeaksi skonssit. Tiedättehän, vähän Isä Brownin rouva McCarthyn tapaan.

Vierailija
50/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita munavoilla ja kylmäsavulohella lämmitettynä, nam! Eikä haittaa vaikka et itse kerkeäisi/jaksaisi leipoa.

Ja marjoja ja vaniljajötskiä. Tai itse leivottu ja ,tuoreita korvapuusteja. Vinkiksi, jos on keliaakikko, niin Pirkka valmistaa gluteenitonta pullataikinaa pakastettuna. Tai mokkapaloja tai tosca-kakkua tai mansikka kakkua.

Retrotarjoamiset toimivat aina!!!

Vierailija
51/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä ei olisi lainkaan hyvä juttu saada leivottuja juttuja tällaisella kelillä? Se vain turhaan lämmittää taloa ja kuluttaa sähköä, kun yritetään saada huoneita viileämmäksi sen jälkeen kun on ensin uunilla lämmitetty ne vielä tehokkaammin kuin auringolla.

Jos siis kyse vain kahvittelusta, niin tarjoaisin ystäväni tapaan mansikoita sellaisenaan (ehkä lisänä kermavaahtoa tai mascarponevaahtoa tai vaniljajäätelöä tai sulklaadippiä jos olisi sen tyyppisiä vieraita, että pitää olla ns, jotain itsetehtyäkin), pakastettuja banaanitikkuja (ja ehkä pyöriteltäisiin niitä siinä suklaassa tai karkkirouheessa, jos siis olisi liian pelkistettyä), suolapähkinöitä ja ruisnappeja täytteen kera (tuorejuustoa ja jotain rouhetta esim. porosta) ja jäillä täytettyjä juomia (alkoholittomia esim. vichy ja mansikkamehu tai limemehu sekoitettuna, jäitä ja limensiivuja ja mansikkasiivuja). Ystäväni siis tarjosi minulle pelkistetyn version tästä ja maistui hyvältä. Ei joutunut näkemään vaivaa kuumassa keittiössä, ei tarvinnut huudattaa tuuletinta tai ilmalämpöpumppua, kun istuttiin terassin varjossa ja itseään saattoi viilentää kahvittelun lomassa jäisillä juomilla. Parhaat tarjoilut ikinä!

Vierailija
52/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarjoaisin mansikkabritakakkua. En ole koskaan tavannut ketään jolle se ei olisi maistunut.

Jos et ole varma, millainen suolainen tarjottava uppoaa juuri näihin vieraisiin, voisit tehdä itse korillisen sämpylöitä Soppa 365 ohjeella ”maailman paras leipä” ja laittaa valmiiksi kylmän tarjottimellisen eri täytteitä, joista jokainen voi valita itse. Esim. kylmäsavulohta, tuorejuustoa, salaatinlehtiä, ruohosipulia, tomaattia tai paprikaa yms.

Lisäksi jokin kylmä ihana juoma, vaikka makuvissyä, raparperimehua tai hedelmäpaloja ja jäitä, tai jos vierailla ei ole kiire hypätä rattiin, fresitaa ja appelsiininmakuista kivennäisvettä suhteessa 50/50.

Britakakku on ihana!

Vierailija
53/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperi hilloketta keittele, sitten kermavaahtoa, rahkaa ja ne sekaisin, juuri ennen tarjoilua lisäät joukkoon marengin paloja.

Helppo vieras herkku on vaniljajäätelöä, vadelmia ja sitten kuuma kinuskikastike päälle ennen pöytään tarjoilua.

Vierailija
54/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko karjalanpiirakat tai cocktail-piirakat tarjota kylminä?

Vierailija
55/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vieraista, kuinka tuttuja ovat ja miten muodollinen tilaisuus on kyseessä.

Itse tarjoan aina jotain suolaista ja makeaa. Jokin hyvä suolainen piirakka, kuten feta-pinaatti, tomaatti-mozzarella, välimerellinen piirakka yms. Netistä löytyy kyllä hyviä ohjeita sen mukaan mistä tykkää. Myös juuri voileipägrillissä paistetut lämpimät voileivät tai halkaistut ja vaikkapa pesto-mozzarella-tomaatti-feta -päällysteiset ja uunissa paistetut lämpimät patongit uppoavat aina vieraisiin.

Makeana voi olla vaikka suklaakakku/mutakakku, tuoreita lettuja/vohveleita kermavaahdon ja hillon tai tuoreiden marjojen kera, jokin piirakka ja hyviä keksejä yms.

Virallisiin juhliin enemmän tarjottavaa, mutta normikyläilyihin hyvä määrä on yksi suolainen, yksi makea + jotain pientä, kuten niitä keksejä, suklaakonvehteja tms.

Kahvin ja/tai (haudutetun) teen lisäksi vettä/kivennäisvettä pöytään.

Vierailija
56/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä avoleipiä tai ruisnappeja, täytettyjä tuulihattuja, makeana Brita tai pavlova tai Joku eton Mess Tyylinen. Kahvin lisäksi joku raikas alkoholiton juoma esim raparperimehu kuplavedellä laimennettuna, ihanin koristein

Vierailija
57/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tullut tähän tulokseen: En halua kuumentaa taloa ennen vierailua enkä muutenkaan halua liikaa stressata tapahtumapäivä, joten valitsen tarjottavat, jotka valmistuvat edellisenä päivänä.

Ajattelin että tarjoan juustokakkua ja suolaista piirakkaa. Ehkä mansikka-raparperikakkujuustokakku ja feta-kasvispiirakka. Kahvin lisäksi juomana mojito-tyylinen mocktail.

Mitä mieltä olette? Maistuisiko?

Vierailija
58/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia. 

Kahvin sijaan moni työntää jotain 15 vuotta kaapissa pölyttyneitä keltaisia lipton-pusseja likasessa mukissa nenän alle. Toimii tunnelman lätistäjänä takuulla, jää teet juomatta eikä muutkaan tarjoilut enää houkuta.

Teen juojat ovat kyllä kauheimpia vieraita. En kutsu yhtäkään enää ikinä. Kauheita rutisijoita. Luulevat olevansa niitä uniikkeja lumihiutaleita joiden mielestä kukaan muu ei ymmärrä teestä mitään. Mä juon kahvia ja teetä molempia; yleensä aamulla kahvia ja illalla teetä. Kerran mulla oli itse Englannista tuomaani  irtoteetä jonka haudutin vieraalle. Mutta ei, koska hän kuvitteli minun olevan vain kahvin juoja hänellä oli ennakkoasenne, että aina saa kylässä kamalaa ikivanhaa pussiliptonia. Jälkeenpäin kuulinkin, kuinka kamalaa teetä taas tarjottiin. Ei ymmärtänyt teestä mitään. Eikä tule meille enää.

Vierailija
59/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle maistuu aina tuoreet sämpylät (ei tarvii olla ite tehtyjä). Sinne perusleikkelettä ja kotimaisista kurkusta ja tomaatista viipaleita, vaikka niin että saa itse koota.

Se on kahvin kanssa parasta.

Makeana haluaisin ite tehtyä omena- tai mustikkapiirakkaa ja sen kanssa vaniljajädeä.

Mulla samat ... muuten eikös nuo ole suht raikkaat voileivät..😁

Vierailija
60/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais kinkku-voileipäkakku 😋Tai karjalanpiirakat munavoilla. Makeat ei oikein oo mun juttu.