Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?

Vierailija
27.06.2020 |

Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.

Kommentit (509)

Vierailija
21/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Osta Tescon englantilaista ihanaa pakaste Cheesecakea, saa Prismoista ja S-marketeista. On myös sitruunaversiona.

Suolaiseksi on valmiita fetapinaatti- tai tomaattimozzarellapiirakoita pakasteena.

Aion leipoa itse, mutta muuten nuo on ideoina hyviä. Ehkä juuri joku juustokakku ja suolainen piirakka voisi olla aika nappivalinta, jos mietin mistä itse pitäisin.

Vierailija
22/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso nyt että se kahvi on kunnollista ennen kuin alat muita miettiä.

Kerro millaista se kunnollinen kahvi sitten on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin syön mieluummin hyviä sämpylöitä kuin esimerkiksi raskaita piirakoita tai muita rasvaisia suolaisia. Mieluusti vielä paljon kasviksia joista valita, eli salaatinlehtiä, kurkkua, paprikaa, tomaattia.

Makeana joku raikas mansikka-juttu, vaikka marenkipohjan päällä vaniljajäätelöpalloja, reilusti mansikkaa, kermavaahtoa, ja vielä marenkimurua, päällimmäiseksi lisää mansikoita. Jos haluaa koristella niin mansikkacoulista ja mintunlehtiä vielä. Tollaisen setin jos saisin eteeni niin olisin vaikuttunut :D

Vierailija
24/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää makeasta joten jotain suolaista.

Raikkaat voileivät? 😂 No ei vaan, ajattelin itsekin että tarjoan sekä suolaista että makeaa, koska en tiedä mistä vieraat pitävät.

Raikkaat voileivät on käsitteenä jo AV:lla klassikko, mutta ihan vakavasti puhuen, itse kyllä tykkään todella paljon hyvistä voileivistä! Mä en syö kotioloissa leipää juuri lainkaan, kun helposti menee itselläni liiallisuuksiin. Siksi mulle on ihan "juhlavaa" syödä kylässä voileipiä. Esim. joku tumma paahtoleipä pohjalla, päällä salaattia, naudan sisäpaistia, lohta tai voimakkaan makuista juustoa, retiisejä, herneenversoja, kurkkua, tomaattia tms. ja tietysti leivän päällä vaikka hummusta, piparjuuritahnaa, tuorejuustoa, mikä nyt päällysteisiin sopii. Ja tosiaan raikkaita niin, ettei leivät ole maanneet pöydällä kuvun alla helteessä odottamassa vieraita.

Makeaksi sitten esim. lasiin tehty simppeli juustokakku tuoreilla marjoilla, mieluusti kirsikoilla (jos emäntä jaksaa poistaa kivet valmiiksi) tai mehukkailla pensasmustikoilla.

En ole itse kummoinenkaan kokkailija/leipuri, enkä odota sitä muiltakaan. Lisäksi syön pääsääntöisesti omassa arjessani aika kurinalaisesti, että mulle on luksusherkkuja ihan sellaisetkin jutut, joita monet syö normaalistikin, kuten esim. nuo voileivät.

Vierailija
25/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afternoon tea-tyyppinen tarjoilu

Eriparia ihanat vanhat (ruusu) teekupit, teepannu.

Kauniit servietit. On suolaista ja makeaa. Tekee vaikutuksen!

En sentään niin paljon halua tehdä vaikutusta, että uusisin astiakaapin sisällön yhden kahvittelun vuoksi. Eli eripari ruusukuppeja ei ole luvassa.

Vierailija
26/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan vieraasi tulevat? Ovatko syöneet viimeksi aamupalaa, lounasta? Jos et tiedä tulevatko suoraan ruokapöydästä varaa pientä suolaista (juustoja, tahnoja, suolakeksejä, Ruisnappeja jne) jos tiedät että eivät ole syöneet, varaa jotain enemmän (katkarapu/sillikaviaari voileipiä, suolaista piirakkaa yms)

Makeaksi haluisin Amerikkalaista porkkanakakkua.

Vierailija
27/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään aina pienistä coctail-piirakoista munavoilla ja kesällä jäätelökääretortusta :)

Vierailija
28/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein just kirsikkapiirakkaa vieraille, näytti maistuvan. Itse rakastan mansikkaleivoksia, tartalettejä, kääretorttuja yms mikä tahansa niistä menisi makeana. Suolaiseksi tekisin jotain kevyempää, vaikka saaristoleivän päällä savulohitahnaa tvs. Tästä voisi tehdä vähän afternoon tea, tyylisen jutun.

Vierailija
29/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vohvelit kermavaahdolla ja paloitelluilla mansikoilla.

Vohvelista saa myös suolaisia versioita, voi varioida loputtomasti suolaisilla päällisillä. Esim. savukala ja vuohenjuusto on hyvää siinä päällä.

Vohvelit vaan eivät ole kovin kiitollista valmistettavaa, ei niitä voi tehdä kovin paljon etukäteen, ja ne ovat itse asiassa myös vähän hitaita valmistaa syömisen lomassa.

Vierailija
30/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuivakakkua tai pullaa. Mieluiten jotain suolaista, vaikka hieman juhlavampia voileipiä, joissa on täytteenä hyviä leikkeleitä, kylmäsavukalaa tms. Tuoreita hedelmiä tai marjoja. On ihanaa istua pöytään, jossa on värejä ja tuoretta syötävää. Erityisesti tämä pitää paikkansa kesällä. Unelmien makea voisi minulle olla esimerkiksi vadelmamoussella täytetyt tuulihatut.

Vierailija
31/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta lajia voileipäkakkua, esim kala ja kylmäsavuporo. Makeaksi tarjottavaksi mansikkainen britakakku sekä jotain juhlavia pikkuleipiä paria sorttia. Kahvin lisäksi tarjolle jotakin raikasta juomasekoitusta.

Vierailija
32/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sämpylät, voileivät yms ole vähän arkisia? Rakastan itsekin hyvää voileipää kahvin kanssa, mutta musta olisi jotenkin noloa tarjota sellaisia muille ellei kyseessä ole ihan arkinen kahvittelu oman perheen kesken. Ehkä esimerkiksi jotkut ruisnapit savulohitäytteellä olisi kivemman näköinen ja juhlavampi tarjottava kuin sämpylä tai voileipä?

Vierailija
33/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetakasvispiirakka ja salaatti kylkeen

Vierailija
34/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku toimii aina. Jos suolaista kaipaa niin sienipiirakka kelpaa myös;)

Vierailija
35/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahta lajia voileipäkakkua, esim kala ja kylmäsavuporo. Makeaksi tarjottavaksi mansikkainen britakakku sekä jotain juhlavia pikkuleipiä paria sorttia. Kahvin lisäksi tarjolle jotakin raikasta juomasekoitusta.

Kiitos, tuo toinen (kylmä) juoma on erinomainen idea! Olisiko joku kesäinen mocktail hyvä vai mitä sä suosittelisit?

Vierailija
36/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeaa: Raparperipiirakka vaniljakastikkeella. Keitä ite vaniljakastike niin saat kunnon paksua, ne kaupat kastikkeet vaan valuu liruna lautasen pohjalle.

Suolaista: sämpylöitä/riisipiirakoita ja täytteitä (munavoi, savulohi, suolakurkku, tomaatti, juustoa, leikkelettä, kurkkua..)

Pikkunaposteltavaa: keksiä, viinirypäleitä ym.

Vierailija
37/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on niin monenlaisia. Itse tykkäisin aloittaa herkullisella kakkupalalla makean viinin kanssa, päälle vahva kahvi, joka jauhetaan tummiksi paahdetuista pavuista juuri ennen valmistusta ja ehdottomasti kaurapohjainen kahvikerma siihen.

Suomalainen tapa herkutella makeilla ja suolaisilla kahvia juodessaan jättää kahvin toissijaiseksi ja Suomessa juodaankin surkean makuista laihaa kahvia.

Vierailija
38/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vohvelit pitäisi paistaa etukäteen ja tarjoiluvaiheessa ne olisi ihan kylmiä ällöttäviä löllöjä. Ei jatkoon.

Vierailija
39/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten menevät coctailpiirakat joihin olet pursottanut päälle munavoita (ei liikaa). Lisäksi vaikka kahta lajia pikku voileipiä, pieni mansikkakermakakku ja lusikkaleipiä. Moni epäröi ottaa kovin monimutkaisia ja outoja ruokia, yllättävän harva syö majoneesia tai esim graavilohta. Siksi ehdotan ettå teet vain yhden erikoisemman lajin ja muut tuttua ja turvallista. Jos mukana on eläkeläisiä tarjoa osa voileivistä ilman kurkkua tms vihanneksia (marevan lääkityksen takia).

Vierailija
40/509 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoaisin mansikkabritakakkua. En ole koskaan tavannut ketään jolle se ei olisi maistunut.

Jos et ole varma, millainen suolainen tarjottava uppoaa juuri näihin vieraisiin, voisit tehdä itse korillisen sämpylöitä Soppa 365 ohjeella ”maailman paras leipä” ja laittaa valmiiksi kylmän tarjottimellisen eri täytteitä, joista jokainen voi valita itse. Esim. kylmäsavulohta, tuorejuustoa, salaatinlehtiä, ruohosipulia, tomaattia tai paprikaa yms.

Lisäksi jokin kylmä ihana juoma, vaikka makuvissyä, raparperimehua tai hedelmäpaloja ja jäitä, tai jos vierailla ei ole kiire hypätä rattiin, fresitaa ja appelsiininmakuista kivennäisvettä suhteessa 50/50.