Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?

Vierailija
27.06.2020 |

Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.

Kommentit (509)

Vierailija
241/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä olis kiva saada jäätelöä kahvin kanssa.

Ja ihan tavalliset keksitkin riittävät, kesällä ei jaksa vääntää korvapuustia kahvin kera.

Vierailija
242/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään englantilaisesta iltapäiväteestä voileipineen ja skonsseineen. Oon usein tehnyt tuota vieraille ja sitten tietysti kahvivaihtoehto niille, jotka eivät teestä tykkää.

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/collection/afternoon-tea-recipes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä helppo homma: mansikkakakku tuoreista mansikoista! Ja lisäksi jotain pientä suolaista, vaikka juustoisa tomaattipiiras nams.

Vierailija
244/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksejä ja tummaa suklaata.

Vierailija
245/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, että kysyt itse vierailta mistä pitävät. "Olette tulossa kylään ja mietin tässä, mistä pidätte, onko allergioita, millaista tarjoiltavaa laittaisin." Eipä tarvitse kenenkään pahottaa mieltään, saada allergiakohtausta ja rahakin tulee varmasti käytettyä hyvin.

Vierailija
246/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavlova

Doris-keksit

Itsetehty marja-/omenapiirakka

Piimäkakku

Itsetehty tuore pulla (pitko, korvapuusti, voisilmä...)

Elegantti pala tummaa suklaata

Suklaasuukko

Toast skagen

Quiche lorraine tms "hienompi" suolainen piirakka

Suklaamousse

Pannacotta

Nämä siis erillisinä vaihtoehtoina, ei useampaa sorttia kerralla :D

Vierailija
247/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on paras raparperiaika, joten makeaksi paparperipiirakka piimäkakkupohjalla, lisänä vaniljakastikettä tai jäätelöä, ja vaikka tuntuisi miten tylsältä, niin minulle uppoavat aina hyvät karjalanpiirakat munavoilla tai muilla päällysteillä.

Melkeinpä tärkeämpänä pidän sitä, että osaat keittää hyvää kahvia. Minulle kävi tuossa pari viikkoa sitten samana päivänä kaksi kertaa, että sain niin pahaa kahvia, että taisi molemmissa paikoissa jäädä mukin pohjalle aika paljon juomatta. Maku oli kuin muinaisella huoltoasemalla, missä kahvi oli seisonut muutaman tunnin. Yäk! Omakehu kuulemma haisee, mutta sanonpa kuitenkin, että olen ollut aina tunnettu hyvänä kahvinkeittäjänä (äidin oppi ei mennyt hukkaan).

Vierailija
248/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoisa omenapiirakka, kunnon aineista tehtynä. Siis, voita ja sokeria taikinaan mukaan. Silloin ei tartte edes ällöä vaniljasoossia.

Vierailija
249/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku.

Vierailija
250/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan lääkkeitä kahvin seassa, tai jos tarjotaan haluan tietää käyttötarkoituksen ja mikä lääke kyseessä mikä varmaan aika normaalia. Jos itse olen samaa mieltä lääkkeen hyödyllisyydestä otan, jos en, en ota.

Vierailija
251/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mieluiten suolaista, joten vaikka voileivät, voileipäkakku tai suolainen (kasvis)piirakka maistuisivat.

Makeasta en niin välitä, mutta voisin syödä esim. tuoreita lettuja, vohveleita, piirakkaa, kakkua tai korvapuustin.

Monenlaista ei tarvitse olla, yksi suolainen ja yksi makea vaihtoehto riittävät minulle. Kaupan kääretortut ja keksit ym. eivät ole mitään lemppareita, mielellään saisi olla tuoretta.

Vierailija
252/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitä nyt päiväkahveilla tarjotaan.

Vierailija
253/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin syön mieluummin hyviä sämpylöitä kuin esimerkiksi raskaita piirakoita tai muita rasvaisia suolaisia. Mieluusti vielä paljon kasviksia joista valita, eli salaatinlehtiä, kurkkua, paprikaa, tomaattia.

Makeana joku raikas mansikka-juttu, vaikka marenkipohjan päällä vaniljajäätelöpalloja, reilusti mansikkaa, kermavaahtoa, ja vielä marenkimurua, päällimmäiseksi lisää mansikoita. Jos haluaa koristella niin mansikkacoulista ja mintunlehtiä vielä. Tollaisen setin jos saisin eteeni niin olisin vaikuttunut :D

Missä vaiheessa tuo sitten tuodaan pöytään? Ne jäätelöpallot sulaa alta aikayksikön. Ja missä sitä säilytetään sitä ennen, pakastimessako? Jolloin mansikat ja kermavaahto alkaa jäätyä.

Vai tekeekö emäntä tätä herkkua sillä aikaa, kun vieraat juo sitä kahvia ja syö niitä suolaisia juttuja.

Ihan hyvän kuuloista muuten, mutta tuo jäätelö on aina vähän hankala, jos sitä ei ole tarkoitus saman tien alkaa syömään.

Vierailija
254/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pavlova

Doris-keksit

Itsetehty marja-/omenapiirakka

Piimäkakku

Itsetehty tuore pulla (pitko, korvapuusti, voisilmä...)

Elegantti pala tummaa suklaata

Suklaasuukko

Toast skagen

Quiche lorraine tms "hienompi" suolainen piirakka

Suklaamousse

Pannacotta

Nämä siis erillisinä vaihtoehtoina, ei useampaa sorttia kerralla :D

Mikä tekee suklaapalasta elegantin? Erikoinen muoto?

Vierailija
255/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei enää ole kesä, mutta joku sesonkileivonnainen on aina hyvä. Kesällä marjoja, raparperia piirakassa tai kakussa. Nyt syksyllä omenaa. Porkkanakakku maistuisi myös syksyllä; semmoinen mehevä pohja missä paljon porkkanaa ihan hienoksi raastettuna. Tuorejuustokuorrutus.

Suolainen maistuu kahvin kanssa aina! Karjalanpiirakat ja munavoi, itsetehdyt sämpylät hyvillä päällysteillä. Rieska.

Yleensäkin mikä tahansa itseleivottu on ihanaa kun on nähty vaivaa 💗

Vierailija
256/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, meinaa melkein tippa tulla linssiin ja kuola valua suusta kun mietinkin suomalaista kahvipöytää ja sen antimia. Asun itse ulkomailla enkä vallitsevien olosuhteiden takia ole päässyyt kotiin pariin vuoteen.

Mutta asiaan. Kahvipöydässä kaikkein parasta olisi:

-karjalanpiirakat munavoilla

-voileipäkakku millä vaan täytteellä kunhan on tarpeeksi kostea

-pavlova

-perinteinen kermatäytekakku, joko mansikka- tai kinuskipäällisellä kunhan täytteenä on mansikkaa

-ei mitään keksejä… kuka niitä haluaisi vapaaehtoisesti syödä?

Tästä, ulkoilmakahveista ja suomalaisesta kesästä unelmoin.

Vierailija
257/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, meinaa melkein tippa tulla linssiin ja kuola valua suusta kun mietinkin suomalaista kahvipöytää ja sen antimia. Asun itse ulkomailla enkä vallitsevien olosuhteiden takia ole päässyyt kotiin pariin vuoteen.

Mutta asiaan. Kahvipöydässä kaikkein parasta olisi:

-karjalanpiirakat munavoilla

-voileipäkakku millä vaan täytteellä kunhan on tarpeeksi kostea

-pavlova

-perinteinen kermatäytekakku, joko mansikka- tai kinuskipäällisellä kunhan täytteenä on mansikkaa

-ei mitään keksejä… kuka niitä haluaisi vapaaehtoisesti syödä?

Tästä, ulkoilmakahveista ja suomalaisesta kesästä unelmoin.

Korvapuustit unohtui listasta!

Vierailija
258/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua näitä suomalaisia övereitä kahvipöytiä. Asun ulkomailla jo niin pitkään että nämä kuvaukset tuntuvat minusta tosi oudoilta ja tarpeettomilta. Muistan että alkuvuosina täällä tein jotain vastaavaa ja katoin kahvipöydän vieraille ja katsoivat minua aivan hulluna. Täällä syödään ruoka-aikana hyvin ja sitten kun kahvitellaan niin jokaiselle vaan kahvi tai tee käteen missä istuvatkin (eikä yhteiseen pöytään) ja JOS sattuu olemaan joku keksipaketti tai jotain kakkua niin otetaan esille eikä sitäkään nykyaikana enää kukaan syö. Ei ihmekään kun suomalaiset on niin lihavia. 😄

Vierailija
259/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korvapuustin voittanutta kahvin kanssa.

Vierailija
260/509 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore pulla ❤️

Ja kun sanon tuore, tarkoitan sitä. Ei viime kesänä leivottua pakastettua, ei viimeviikkoista eikä edes eilistä. Tuoretta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme