Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Ei mitään. Kaikki kahvipullat yms on ihan yliarvostettuja. Kahvi on parasta kahvina, ilman lisukkeita.
Karjalanpiirakoita leikkeillä tai munavoilla ja oikein hyviä korvapuusteja. Klassikot on parhaita.
Pinaattifetajuustopiiras ja sitruunajuustokakku
Niin kuin tuossa joku sanoi että kahvi kahvina. Minä haluan juoda kahvini sellaisenaan, ja kyläpaikassa
syntyy aina kiusallista vääntöä, kun pakotetaan ottamaan kahvileipää. Sitten loukkaannutaan, kun en
millään halua ottaa. Eikä se ole siitä kiinni, etteikö tarjottavat olisi herkullisia, mutta kun ei vaan maistu.
Pienet täytetyt croissantit. Aivan perus pulla, pieniä, tuoreita.
Samppanja lasi ja hedelmiä kermavaahdolla ja pikantti kahvi, toimii aina myös.
Voileipää. Hedelmä. Joskus ei mitään. Eikä tyrkyttämistä.
Mulle täydellinen olisi tämä setti:
tummapaahtoinen kahvi
sulhaspiirakat + deviled egg -kananmunat munavoin sijasta
graavilohivoileivät
avocadovoileivät
jos ihan pakko makeata syödä niin tuoretta peruspullaa
Vierailija kirjoitti:
Apua näitä suomalaisia övereitä kahvipöytiä. Asun ulkomailla jo niin pitkään että nämä kuvaukset tuntuvat minusta tosi oudoilta ja tarpeettomilta. Muistan että alkuvuosina täällä tein jotain vastaavaa ja katoin kahvipöydän vieraille ja katsoivat minua aivan hulluna. Täällä syödään ruoka-aikana hyvin ja sitten kun kahvitellaan niin jokaiselle vaan kahvi tai tee käteen missä istuvatkin (eikä yhteiseen pöytään) ja JOS sattuu olemaan joku keksipaketti tai jotain kakkua niin otetaan esille eikä sitäkään nykyaikana enää kukaan syö. Ei ihmekään kun suomalaiset on niin lihavia. 😄
Taas yksi, joka pitää muiden maiden tapoja parempina kuin meidän.
Suomalainen kahvipöytäkulttuuri on peräisin jo 1800-luvulta, jolloin herrasväet tarjosivat kahvin kanssa ne sen seitsemät sortit. Palvelusväki toi tämän tavan sitten muun kansan keskuuteen.
Ikävää, että se on katoamassa. Korkeintaan häissä tai jossain ristiäisissä tai mummon syntymäpäivillä sitä vielä pidetään elossa. Muuten ollaan niin muualle päin kallellaan kuin vain voidaan.
Meidän kahvipöytäkulttuurissa ei ole mitään hävettävää. Se on suomalainen tapa, ja jos ulkomaalaiset sitä vierastavat, se on heidän asiansa. Niinhän hekin tarjoavat meille niitä omia perinteisiä tarjoamisiaan. Katsommeko me niitä oudoksuen ja halveksien? Jos he pitävät meitä hulluna, niin pitäkööt. Ei ole pakko ottaa.
Minä kuulun niihin, jotka nimenomaan haluaa kahvin kanssa syödä jotain. Melkein mitä vaan, kunhan ei tartte juoda kahvia sellaisenaan. Vaikka kahvi olisi tuoretta ja hyvää, en silti oikein saa juotua sitä pelkilteen. Omenakin käy, jos ei muuta ole :)
Parhaimmalta kahvi maistuu tuoreen korvapuustin, sämpylän, kasvispiirakan tai juustokakun kaverina. Kesällä jäätelö ja kahvi on lyömätön yhdistelmä. En oo turhan kranttu. Harmi, että kahvi valvottaa. Voin juoda sitä korkeintaan klo 14 ilman että vaikuttaa yöuniin.
Freshiä saldee, täytettyjä croissantteja ja mustikkakukko jäden kanssa!
Että mitäkö tahtoisin minulle tarjoiltavan kahvin kanssa? No, lauseenvastikkeita näin aluksi
Tuulihatut, täytteenä kylmäsavulohi, tuorejuusto ja tuore tilli.
Aloitus oli kesältä, joten vaikka mansikkatartelette, tai nyt syksyllä omenatartelette.
Valikoima keksejä, täytteillä tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua näitä suomalaisia övereitä kahvipöytiä. Asun ulkomailla jo niin pitkään että nämä kuvaukset tuntuvat minusta tosi oudoilta ja tarpeettomilta. Muistan että alkuvuosina täällä tein jotain vastaavaa ja katoin kahvipöydän vieraille ja katsoivat minua aivan hulluna. Täällä syödään ruoka-aikana hyvin ja sitten kun kahvitellaan niin jokaiselle vaan kahvi tai tee käteen missä istuvatkin (eikä yhteiseen pöytään) ja JOS sattuu olemaan joku keksipaketti tai jotain kakkua niin otetaan esille eikä sitäkään nykyaikana enää kukaan syö. Ei ihmekään kun suomalaiset on niin lihavia. 😄
Taas yksi, joka pitää muiden maiden tapoja parempina kuin meidän.
Suomalainen kahvipöytäkulttuuri on peräisin jo 1800-luvulta, jolloin herrasväet tarjosivat kahvin kanssa ne sen seitsemät sortit. Palvelusväki toi tämän tavan sitten muun kansan keskuuteen.
Ikävää, että se on katoamassa. Korkeintaan häissä tai jossain ristiäisissä tai mummon syntymäpäivillä sitä vielä pidetään elossa. Muuten ollaan niin muualle päin kallellaan kuin vain voidaan.
Meidän kahvipöytäkulttuurissa ei ole mitään hävettävää. Se on suomalainen tapa, ja jos ulkomaalaiset sitä vierastavat, se on heidän asiansa. Niinhän hekin tarjoavat meille niitä omia perinteisiä tarjoamisiaan. Katsommeko me niitä oudoksuen ja halveksien? Jos he pitävät meitä hulluna, niin pitäkööt. Ei ole pakko ottaa.
Halveksien? Mielestäni tämä ulkomailla asuva ei mitenkään halveksinut. Ei siinä mitään hävettävää ole, että syödään nk. kahvipöydässä ikäänkuin lounas tai päivällinen jälkiruokineen kun ruokahalua kerran piisaa. Itse en syö kahvin kanssa mitään, en kotona enkä kylässä käydessä. Vänkäämistä riittää aivan yhtä paljon kuin jos joku kieltäytyy alkoholista kun sitä tarjotaan. Tuputtamista ei vaan voi sietää. Aivan varmasti katsoisit oudoksuen pitkin nenänvarttasi jos sinut pyydetään ulkomailla kylään kahville, eikä tarjolla ole muuta kuin kahvia. Eikös ole näin?
Hyvää voileipäkakkua kahvin kanssa, se vasta on herkkua! En osaa itse tehdä voileipäkakkua, silloin tällöin haen konditoriasta. Ja esim. Kanadassa ja USA:ssa on paljon ihmisiä, jotka lipittävät kahvia lounaan kanssa, siis veden lisäksi!
Kyllä se olisi parasta, jos saisi kunnon piirakkaa. Ihan aitoa pimsaa.