Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?

Vierailija
27.06.2020 |

Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.

Kommentit (509)

Vierailija
221/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista vapaan lehmän maitoa ja hyvää seuraa.

Vierailija
222/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras ikinä on kasvisvoileipäkakku ilman tuorejuustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakku toimii erittäin hyvin kahvin kanssa. Jotenkin se rasvainen kermasuus ja kahvin hapokkuus yhdessä on harmoniassa. Samoin suklaaleivonnaiset ja kahvi toimii aina.

Vierailija
224/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käristeitä ja sinappia, mietoa ja vahvaa. Jälkiruoaksi litran jäätelötiiliä. Jos tunnelma on muuten hyvä, ihmiset fiksuja ja kivoja, tarjoilu on toissijaista.

No ei, mutta useamminkin on ollut juhlia jossa puitteet ruoka ym on viimeisen päälle, mutta tunnelma kireä ja jos alkoholia tarjolla jotain pahaa myös tapahtuu.

Vierailija
225/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen piirakka (esim feta-tomaatti) ja mansikkakermakku. Ihan parasta. Jos tosi helle, niin mansikkakermakakun tilalla mansikoita ja hyvää jäätelöä.

Kaveri tarjosi kerran briejuustolla ja mansikoilla täytettyjä croissantteja. Minuun kyllä upposivat, mutta juusto voi jakaa makuja.

Vierailija
226/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Dajm-kakkuja yms. yltiömakeaa.  Makeasta käy perus kermakakku, jossa on täytteenä esim. puolukkaa / raparperia ja vaniljakastiketta tai sitten vaikka hilloja (= lakka eli suomuurain) . Ei mitään makeita mansikkahilloja eikä kerman maustamista öklösokeriseksi. Kostukkeena maitoa, ei sokerimehuja.

Paras tarjoilu lohileivät vaaleaan leipään, sitten vaikka jotain pieniä lihapullatikkuja tai nakkeja. Leipäjuustoa.  Tykkään itse myös perinteisistä kuivakakuista, niitä on nykyään tosi harvoin enää. Tiikerikakku ja hiekkakakku ja mitä niitä onkaan. Hanna-tädin kakut ovat pikkuleipinä hyviä ja ässät myös.

Suolaista, suolaista ja suolaista.  Voileipäkakutkin ok, itse en niistä hirveästi tykkää

Vierailija
227/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakritsitaatelipallot on yllättävän hyviä kahvin kanssa.  

Vierailija
228/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkabritatorttu on ehdoton vetonaula. En ole vielä tavannut ketään, joka ei siitä olisi tykännyt.

Vierailija
229/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, kahvi on pahaa. Enkä muutenkaan odota muiden järjestämiltä tarjoiluilta juuri minun makuuni räätälöityä settiä. Tuskin pystyt kaikkia vieraitasi miellyttämään. Tämä vinkki ei varmaan muiden mielestä ole hyvä, mutta... mansikka on niin yliarvostettua, jopa tuoreet suomalaiset, niin kliseistä ja niitä tarjoavat kaikki ja aina.

Vierailija
230/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikkabritatorttu on ehdoton vetonaula. En ole vielä tavannut ketään, joka ei siitä olisi tykännyt.

Mä inhoan mansikkaa. Mutta joo, et oo varmaan mua koskaan tavannut.

Vierailija
231/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain suolaista. Aina jossakin kyläpaikassa viivyttäessä on kuitenkin nälkä, ja jotain makeaa täytekakkua ei voi syödä nälkäänsä. En muutenkaan pidä mistään makeasta.

Vierailija
232/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluut yllättää, niin tarjoa jotain yllättävää. Vaikka joulukinkkua, klimppisoppaa tai runebergintorttua. Tai laita tarjolle pelkästään banaaneja tai tölkkiananasta. Ei kyllä tule "parasta ikinä", mutta ei ainakaan tavanomaista.

Vierailija
233/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kahvi on pahaa. Enkä muutenkaan odota muiden järjestämiltä tarjoiluilta juuri minun makuuni räätälöityä settiä. Tuskin pystyt kaikkia vieraitasi miellyttämään. Tämä vinkki ei varmaan muiden mielestä ole hyvä, mutta... mansikka on niin yliarvostettua, jopa tuoreet suomalaiset, niin kliseistä ja niitä tarjoavat kaikki ja aina.

Olen ihan eri mieltä. Mansikka-aika on niin lyhyt, että on ihanaa, jos on suomalaisia tuoereita mansikoita tarjolla. Ihan kauheaa, jos joku tarjoaa jotain sellaista tunkkaista leivonnaista, mitä voi tehdä vaikka keskitalvella.

Vierailija
234/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku ja porkkanakakku. Siinä olisi täydellinen kombo.

Vierailija
235/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan eri mieltä. Mansikka-aika on niin lyhyt, että on ihanaa, jos on suomalaisia tuoereita mansikoita tarjolla. Ihan kauheaa, jos joku tarjoaa jotain sellaista tunkkaista leivonnaista, mitä voi tehdä vaikka keskitalvella.

Ai esim mokkapaloja vai?

Vierailija
236/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokouksissa karjalanpiirakat munavoilla, toimii kotonakin. Kokouksissa seurana hedelmiä ja viinirypäleitä. Makeita herkkuja kuten korvapuusteja tai juustokakkua. Kääretorttu tai tiikerikakku. Jäätelöä näin kesäaikaan.

Vierailija
237/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään enemmän suolaisista. Pasteijat, karjalanpiirakat ja munavoi, voileivät, voileipäkakku tms 😋

Makeista sitten juustokakut kelpais. Täytekakuille ei kiitos.

Vierailija
238/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia. 

Kahvin sijaan moni työntää jotain 15 vuotta kaapissa pölyttyneitä keltaisia lipton-pusseja likasessa mukissa nenän alle. Toimii tunnelman lätistäjänä takuulla, jää teet juomatta eikä muutkaan tarjoilut enää houkuta.

Tähän oli pakko tulla peesaamaan, että tosiaan teen-juojille ostakaa vaikka kahta eri makuista teetä, pieniä pakkauksia, ei  kalliita.  Mutta ne keltaiset liptonit tai muut vastaavat kitalaen kuivattavat parkkihapot joutaa jättää kaupan hyllyyn. Likaisista mukeista nyt kukaan ei tarjoa mitään, ei varmasti ap:kaan. 

Ap:lle sanoisin, että muista ostaa kahvikermaa kin.

Vierailija
239/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pororullat ja mansikkabrita

Vierailija
240/509 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin kummallinen, että kahvi kahvina, ns puukahvit. En osaa oikein sen kahvin kanssa syödä mitään, makeaa tai suolaista. 

Mutta kahviin pitää olla kermaa. Vaikka monet näyttävät juovan nykyään kurrin kanssa. Siksipä ihan aikuistenkin juhlissa juon vaikka vettä tai mehua tarjottavien kanssa ja sitten "jälkiruoaksi" pari kupillista kahvia. Hyvää kahvia.

Kesäjuhlissa maistuu aina mansikat. Kakussa tai jos on varaa ostaa niin paljon, ihan paljaaltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi