Mitä haluaisit että sinulle tarjotaan kahvin kanssa? Parhaat kahvitarjoilut ikinä?
Kaipaan vinkkejä hyviin kahvitarjoiluihin Vieraita tulossa ensi viikolla ja mielelläni tekisin heihin vaikutuksen. Kertokaa jostain hyvistä, mieleen jääneistä tarjoiluista. Tai mikä teille maistuisi kahvin kanssa näin kesällä.
Kommentit (509)
Jos on miesvieraita niin ei siinä kahvia tarvita. Sheivaat itsesi posliiniksi jos sitä et ole jo valmiina. Stay upit jalkaan ja minihame ilman pikkareita sekä läpinäkyväpaita ilman rintaliivejä. Kaiken kruunaa korkkarit. Vieraat ehtivät juomaan kahvit ABC:lläkin mutta sieltä ei saa sitä herkkua mitä miehet eniten kaipaavat ja mitä sinulla on tarjolla. Nautit siinä sitten itsekin kun miehet panevat parastaan.
Tämän nimi vois olla ihan tosissaan raikas voileipä :), mutta siis pehmeää vaaleahkoa leipää, jossa päällä salaattia, kurkkua, paprikaa, ohuen ohutta ylikypsää saunapalvikinkkua, kotijuustoa, basilikaa. Toinen voileipävaihtoehto olisi joku katkaraputäytteinen. Makeana maistuisi marjapiirakka, jossa marjoja ei ole säästelty+vaniljakastike tai -jäätelö. Tai joku kirpeä sitrus-juustokakku. Sitten vielä fazerin sinisiä konvehteja, kun ei jaksaisi enää muuta ottaa :).
Mansikka britakakku makeaksi. Siitä useimmat tykkää. Ehkä jotain pientä suklaista, jos tiedät vieraissa olevan suklaan ystäviä. Itse järjestän tarjoiluja työssäni ja olen huomannut, että aika tavalliset voileivät ovat nykyään suositumpia kuin esimerkiksi joillain tahnoilla täytetyt croisantit tai tuhtit suolaiset piirakat. Siis hyvää leipää, sensuuria tai mallaslimppua ja päälle juuston, kalan ja kokolihaleikkeleiden ohella runsaasti kasviksia.
Pilkotut hedelmät ovat ainakin aina kelvanneet työpalavereissa, jo vuosien ajan.
Omasta mielestäni parhaat ideat:
Tee tuulihattuja makealla täytteellä; esim. mansikka, kerma, kardemumma tms.
Pinaatti-feta piirakka/kinkkupiirakka/Lohipiirakkaa
Tee tillitonnikalasta ja tuorejuustosta tahna (yrttejä ja mausteita voi lisätä) ja pursota sitä ruissipsien päälle
Karjalanpiirakat munavoilla ja savulohi viipaleella
Pannacotta annokset kaikille
Juustokakku (versioita on satoja)
Itse leivotut tuoreet sämpylät ja täytteet
Jäätelöannokset
Makeita piirakoita on paljon, parhaita ovat muropohjaiset, joissa on murua pinnalla
Pikku englantilaisia kolmioleipiä eri täytteillä
Juustotarjotin ja keksejä
Tuoreita mansikoita sellaisenaan tai vanilijakastikkeen kanssa
Spesiaalia suklaata (itse tehtyä tai ostettua)
Pähkinöitä lisukkeena
Kahvi voisi olla spesiaalia, tarjoile maidon lisäksi myös kahvikermaa
Kaunis kattaus, servetit jne... musiikkia taustalla ehkä
Itse tehdyt korvapuustit, voisilmäpullat tms.
Kahvin kanssa tarjoilisin kääretorttua tai lakkapiirakkaa tai mustikkapiirakkaa. Jos pullaa haluaa tarjota niin bostonkakku on hyvä vaihtoehto.
Jäätelöä. Tai savulohivoileipiä (ruis)
Really? Bilsanderia ja/tai eggs. Tiedät mitä tarjoat, itsekin.
Mitä on sensuurileipä.
Tarjotkaa mulle kaikkea herkkua.
Suomessa on hyvä elintaso,vielä.Kiitollinen!
Parhaat tarjoilut olisivat, jos talon rouva laittaisi kahvipöydälle pitkäkseen, levittäisi reitensä ja toteaisi; "Ota minut tässä!".
Hedelmiä ja marjoja. Sämpylöitä tai croisantteja, johon itse voi valita juustoa, leikkeleitä, kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain pientä suolaista. Jos tulemme pidemmän matkan takaa, niin lohikeitto ja tumma leipä.
Makeista joku raikas juustokakku tai britakakku.
Kahvin kanssa lohisoppaa? No, jep...
Jos on matkaa takana niin kyllä mielummin lohikeittoa ottaisin kuin täytekakkua.
Jos on kutsuttu kahville, niin normi savolainenkin tajuaa käydä vaikka Juvan ABC:lla vetämässä noutopöydän eväät.
Vierailija kirjoitti:
Pillua. M49v
Ootko niin onneton miehenkuvatus, että et itse sitä pillua osaa etsiä, vaan se pitäisi tarjota valmiiksi (maksettuna). Tommoset äijät ne jää aina ilman, sitten tulette vinkumaan vauvapalstoille säälipillua.... yyyöööksss :( PS: myös muihin pillunvonkaajiin pätee tämä sama. Itsevarma, hyvä tyyppi saa ilman säälittäviä vonkauksiakin. Te ette.
Tuoreet, mehevät korvapuustit riittää. Parhaassa puustissa on käytetty runsaasti kanelia ja paistettu niin, että sisus on lötkö.
Voileivät englantilaisen teetarjoilun tyyliin. Googlaa vaikka English tea sandwiches. Sellaiset siis, jossa on tilliä ja hyvin ohuita kurkkusiivuja majoneesin/hapankerman tms kanssa. Makeana raparperipiirakka tai pavlova. Jos haluaa jatkaa Englanti-teemalla niin skonsseja voi tehdä suolaisena ja makeana, itse en tosin ole vielä onnistunut leipomaan kovin onnistuneita skonsseja.
Kahvin kanssa maistuu aina ihan jokin simppeli perusleivos tai kakku. Olen tosin kranttu joidenkin täytteiden suhteen: esim. lakka, puolukka, tai raparperi ei maistu kovinkaan. Parhaimmasta päästä: hillomunkki, mokkapala, viineri, voisilmäpulla ja sitten muut pullat. Suklaa- tai mansikkakakku ovat puolestaan ihan hyviä.
Erikoisuudentavoittelu pois, t. m45