Listataan rasittavia kliseitä, mitä kuulee aina vanhempien ihmisten suusta
"Kyllä se mieli muuttuu, ja haluat lapsia heti kun tapaat jonkun ihanan miehen!"
"Mummona sinä kadut varmasti noita tatuointejasi! Saisiko niitä poistettua?"
Muita?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Gietenkään = tietenkään.
no enpä oo ennen kuullu
joka pi'psaa säästää se lapsia vihaa
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuus ei tule yksin."
Sanovat ikänsä terveinä olleet yli 70-vuotiaat, kun kävelyvauhti hiukan hiipunut. Lähipiirissä kuitenkin jo lapsesta lähtien kroonisesti, vakavasti sairaita, joita sairaudet -hoidettuinakin- rajoittaneet elämää työkyvyttömyyteenkin asti.
Ihan hullua
kyllä se vanhuus tulee, olipa sitä yksin tai kaksin tai kimpassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä sinäkin löytäisit heti töitä jos olisit aktiivisempi ja soittaisit vaikka sille työnantajalle!"
Vielä parempi: "Kyllä töitä saa kun vain menee paikan päälle kysymään"
No juuri tämä! Tai "kannattaa soittaa hakemaansa työpaikkaan, niin jää työnantajalle positiivinen ja innostunut ja aktiivinen kuva". Itse olen rivityöntekijänä ottanut kymmeniä tällaisia puheluita vastaan enkä minä ole koskaan ollut päättämässä rekryprosesseista tai ottanut ylös, kuka hakija se siellä niin reippaana soitteli.
Kuka on niin idiootti, että jollekin rivityöntekijälle soittaa? Tietenkin pitää saada puhelimen päähän joku palkkaamisesta vastaava. Ei varmasti kaikissa työpaikoissa mahdollista, mutta jos saa itse pomon luurin päähän, niin varmasti on hyötyä soittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Off topicina: 1970-luvulla Suomessa oli suurtyöttömyys, ja moni lähti vastentahtoisesti Ruotsiin.
70-luvun alkupuoliskolla työttömyysaste oli n. 2-3%, loppupuoliskolla nousi 6-7%:iin. Suomessa on 2000-luvulla hädintuskin työttämyys mennyt alle 8%:n, joten en kutsuisi 70-lukua "suurtyöttömyyden ajaksi".
Ruotsiin lähdettiin parempien tienestien toivossa, josta syystä myös ns. lomalta paluuraha lanseerattiin, että saadaan ammattilaiset takaisin Suomeen töihin, kun osa lähti kesälomillaan Ruotsiin töihin. Suomessa töitä 70-luvulla sai, kun käveli firmaan ja kysyi töitä.
Ja tätähän 50-luvulla syntyneet ei käsitä, että töitä ei nykyään saa samalla tavalla, vaan yhteen paikkaan voi olla satoja halukkaita.
”Niin kamalan pieni tämä minun eläke.”
Yeah right....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.”
-83-v äitini
Mitä tämä sanonta tarkoittaa? Onko se sarkasmia?
Minun suvussani on sarkasmia, mutta alunperin toki sillä viitataan kärsimyksen kautta taivaaseen kerättäviin aarteisiin.
parempi p'ppeli pivossa
kuin k'kkeli reiässä rivossa
"Oletko sinä miettinyt miltä nuo tatuoinnit näyttää sitten vanhainkoti-iässä?"
Aika harva kasikymppinen on missiainesta maatessaan vaipoissa, oli tatuointeja tai ei, enkä muutenkaan perusta itsetuntoani tai elämääni ulkonäön varaan.
"Kyllä nämä nykynuoret ovat niin laiskoja/läskejä/itsekkäitä eivätkä kunnioita vanhuksia lainkaan"
Tällaista kunnioitusta herättävää arvostelua tuottavaa hienoa ihmistä ei jostain syystä oikein tee mieli auttaa yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä ennen kaikki oli paremmin"
Ja heti perään selostus lapsuuden kurjuudesta: "Koulumatka oli 35 kilometriä, molempiin suuntiin ylämäki ja hiihtämällä mentiin kesät talvet. Jos ei jaksanut kävellä niin sai juosta. Aamuisin tapeltiin kymmenen sisaruksen kanssa talon ainoasta kenkäparista. Joka aterialla pelkästään läskisoossia."
Kai tämän näennäisen ristiriidan takana on jonkinlainen ajatus siitä, että nykynuorilla on liian helppoa eivätkä siksi osaa asettaa asioita perspektiiviin. En ole tästä täysin eri mieltä.
"Rakkaudesta se hevonenkin potkii"
Näin sanottiin mulle, kun otin turpiini pojilta koulussa.
Kyllä lapsi tarvitsee sisaruksen tai siitä tulee omituinen ja itsekäs.
Kyllä nuorena jaksaa tehdä vaikka 16h päiviä.
Kun tulin kiusatuksi, kourituksi ja muutenkin seksuaalisesti ahdistelluksi koulussa poikajoukon toimesta: "Ole vain niinkuin et huomaisikaan". Joo kyllä voin teeskennellä etten huomaa kun yhdellä on käsi jalkovälissäni, yksi kourii rintaani ja yksi nylkyttää takaapäin.
Ja tämä äidiltäni.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulin kiusatuksi, kourituksi ja muutenkin seksuaalisesti ahdistelluksi koulussa poikajoukon toimesta: "Ole vain niinkuin et huomaisikaan". Joo kyllä voin teeskennellä etten huomaa kun yhdellä on käsi jalkovälissäni, yksi kourii rintaani ja yksi nylkyttää takaapäin.
Ja tämä äidiltäni.
Anteeksi mutta; äitisi on idiootti pässi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsi tarvitsee sisaruksen tai siitä tulee omituinen ja itsekäs.
Kyllä nuorena jaksaa tehdä vaikka 16h päiviä.
Joo!
Nämä kenen mielestä lapsista tulee itsekkäitä jos ei ole sisaruksia, ovat itse 7-12 lapsisista katraista.
Voin vakuuttaa, että itsekkäitä ja pilalla olevia ihmisiä tulee myös sisarusparvista.
Ei minun nuoruudessani ...
Nuoruus ja hulluus, vanhuus ja viisaus.
Tytön pitää oppia tekemään kotitöitä, koska sitten avioliitossa miehet eivät kotitöitä suostu tekemään.
parempi känsä kourassa, kuin kuppa k'kkelissä