Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan rasittavia kliseitä, mitä kuulee aina vanhempien ihmisten suusta

Vierailija
26.06.2020 |

"Kyllä se mieli muuttuu, ja haluat lapsia heti kun tapaat jonkun ihanan miehen!"

"Mummona sinä kadut varmasti noita tatuointejasi! Saisiko niitä poistettua?"

Muita?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sinäkin löytäisit heti töitä jos olisit aktiivisempi ja soittaisit vaikka sille työnantajalle!"

Vielä parempi: "Kyllä töitä saa kun vain menee paikan päälle kysymään"

No juuri tämä! Tai "kannattaa soittaa hakemaansa työpaikkaan, niin jää työnantajalle positiivinen ja innostunut ja aktiivinen kuva". Itse olen rivityöntekijänä ottanut kymmeniä tällaisia puheluita vastaan enkä minä ole koskaan ollut päättämässä rekryprosesseista tai ottanut ylös, kuka hakija se siellä niin reippaana soitteli. 

Kuka on niin idiootti, että jollekin rivityöntekijälle soittaa? Tietenkin pitää saada puhelimen päähän joku palkkaamisesta vastaava. Ei varmasti kaikissa työpaikoissa mahdollista, mutta jos saa itse pomon luurin päähän, niin varmasti on hyötyä soittamisesta.

Suurimmalla osalla esimiehistä ei ole aikaa mihinkään turhiin soitteluihin, vaan nämä soittelijat päätyvät saman tien mappi ö:hön.

Vierailija
82/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Luet itsesi merkonomiksi, niin pääset töihin ihan mihin haluat”.

Tämä on kuultu 70-vuotiaan äitini suusta, joka meni 60-luvun lopulla merkonomin papereilla (tai se tutkinto taisi olla silloin merkantti) pankkiin töihin, ja teki siellä keskeytymättömän ja nousujohteisen työuran eläkkeelle jäämiseen asti. Nykyään merkonomin papereilla ei pääse edes kaupan kassalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Niin kamalan pieni tämä minun eläke.”

Yeah right....

Joo tämä. Mulla lääkäriäiti, eläke yli kolme tonnia. Mutta harmittaa kun jollain tutulla on seitsemän.

Vierailija
84/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulin kiusatuksi, kourituksi ja muutenkin seksuaalisesti ahdistelluksi koulussa poikajoukon toimesta: "Ole vain niinkuin et huomaisikaan". Joo kyllä voin teeskennellä etten huomaa kun yhdellä on käsi jalkovälissäni, yksi kourii rintaani ja yksi nylkyttää takaapäin.

Ja tämä äidiltäni.

Anteeksi mutta; äitisi on idiootti pässi!

Älä suotta pyytele anteeksi, olen nimittäin samaa mieltä.

Vierailija
85/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.”

-83-v äitini

Vihaan tuota ihme kärsimyskulttia. Eletään pitkä ja kurja elämä hampaat irvessä ja sitten kuollaan, jonka jälkeen millään ei olekaan enää mitään väliä.

Vierailija
86/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asioilla on tapana järjestyä!" sanoo äitini ja vaikka onkin oikeassa niin ärsyttää että hän käyttää sitä aina tilanteessa kun ei halua eikä jaksa olla osaaottava vaikeuksien keskellä. Joskus tarvitsis vain sitä kuuntelijaa mutta ei meidän äidistä sitä ole koskaan saanut. Häntä ei kiinnosta! Tuolla lausahduksella sanoo oikeammin "ei kiinnosta!".

Vierailija
87/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lä kirjoitti:

”Luet itsesi merkonomiksi, niin pääset töihin ihan mihin haluat”.

Tämä on kuultu 70-vuotiaan äitini suusta, joka meni 60-luvun lopulla merkonomin papereilla (tai se tutkinto taisi olla silloin merkantti) pankkiin töihin, ja teki siellä keskeytymättömän ja nousujohteisen työuran eläkkeelle jäämiseen asti. Nykyään merkonomin papereilla ei pääse edes kaupan kassalle.

Ihmisillä tuppaa nuo ajatukset rajoittumaan oman navan ympärille. Ei jakseta tai olla kiinnostuneita havainnoimaan mitä ympärillä tapahtuu, ei osata ajatella kriittisesti eikä pysyä ajan tasalla. Ainoastaan ne omat rajoittuneet kokemukset vuosien takaa merkitsevät ja ovat heille kiveen hakattu totuus. Tämän takia monen vanhemman ihmisen neuvot ovat täyttä pask**. Viisaus ei asu kaikissa.

Vierailija
88/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yeah right....

Ja kuitenkin se on kaksinkertainen opiskelijan tai työttömän saamiin avustuksiin :D

Lisäksi on ne 40 vuotisen työuran aikana hankitut talot, mökit, autot ym.

Vierailija
89/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sinäkin löytäisit heti töitä jos olisit aktiivisempi ja soittaisit vaikka sille työnantajalle!"

No juuri tämä! Tai "kannattaa soittaa hakemaansa työpaikkaan, niin jää työnantajalle positiivinen ja innostunut ja aktiivinen kuva". Itse olen rivityöntekijänä ottanut kymmeniä tällaisia puheluita vastaan enkä minä ole koskaan ollut päättämässä rekryprosesseista tai ottanut ylös, kuka hakija se siellä niin reippaana soitteli. 

Kuka on niin idiootti, että jollekin rivityöntekijälle soittaa? Tietenkin pitää saada puhelimen päähän joku palkkaamisesta vastaava. Ei varmasti kaikissa työpaikoissa mahdollista, mutta jos saa itse pomon luurin päähän, niin varmasti on hyötyä soittamisesta.

Huomaa kyllä miten pihalla olet nykyisestä tylkulttuurista. Useissa työpaikkailmoituksissa ihan lukee, etteivät vastaa puheluihin. Eivät halua kuluttaa työaikaansa tuollaiseen, vaan hoitavat rekrytoinnit niin että niistä aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä.

Vierailija
90/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä miten pihalla olet nykyisestä tylkulttuurista. Useissa työpaikkailmoituksissa ihan lukee, etteivät vastaa puheluihin. Eivät halua kuluttaa työaikaansa tuollaiseen, vaan hoitavat rekrytoinnit niin että niistä aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä.

työkulttuurista*

Vierailija
91/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyajan nuoret on fiksuja!

Vierailija
92/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä silloin, kun minä olin nuori..."

Vierailija
93/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tapelkaa pojat, saatte tupakkaa."

Vierailija
94/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Mitäs se nyt nuori ihminen päivällä makaa?”

”Kaikenlaista vaivaa sitä tulee kun vanhenee (sormi kipeä)”

”Kaikilla on joskus rytmihäiriöitä”

^nämä sanoi eräs boomer veljelleni samoihin aikoihin kun hän jäi synnynnäisen sydänvian takia sairaseläkkeelle alle nelikymppisenä.

Vierailija
95/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit on itse pilanneet lapsensa omituisella ja ristiriitaisella kasvatuksella, ja sit itketään miten p*rseestä nykynuoret on.

Vierailija
96/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista seurustelukumppaneistani: "Miten siinäkin nyt niin kävi?", "Mikä siinäkin muka oli vikana?" syyllistävään sävyyn. No enpä ole alkanut suhteideni ongelmia (ja erojen syitä) tarkemmin 80-v mummulleni avaamaan. Mummu ja vaari tietysti tapasivat toisensa pikkukylässä tyyliin "ensimmäinen vastaantulija" ja siinä sitä posotetaan naimisissa hautaan asti hampaat irvessä, tuli mitä tuli.

Tietyllä tavalla toki kunnioitettavaa, mutta... Nykyään on vaihtoehtoja, luojan kiitos. Ehkä siitä kumpuaakin tuo joidenkin vanhempien ihmisten katkeruus tai muka viaton ihmettely, kun joku (vieläpä nuori) kehtaa erota. Itse eivät ole sitä vaihtoehtoa tulleet ikinä edes ajatelleeksi.

Vierailija
97/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo: "kyllä sinä pääset elämässäsi helpolla. kun minä olin sinun ikäisesi, niin nousin jo ennen viittä lypsämään lehmät... yritä siinä päreen valossa opiskella... koulumatkat 20km hiihtäen talvipakkasella... ei tarvittu kuntosalia... nuoriso vain näpyttelee laitteitaan... kun minä olin sinun ikäisesi...

Sitten ostin mummolle tietokoneen, ja nyt hän on päällään kaikenmaailman keskustelualueilla.

kun menen käymään, niin siellä se taas näpyttelee eikä malta edes jutella.

Vierailija
98/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä nuorena jaksaa." Ei aina jaksa eikä kuulukaan aina jaksaa.

Vierailija
99/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen sun äitis! Kyllä äiti saa vähän sanoa." 

Äitini oikeuttaa aina tällä minun haukkumisen, saattaa haukkua ulkonäköä, koulutusta, ammattia, miesystäviä, ihan kaikkea mitä olen ikinä tehnyt hän tykkää haukkua. En enää vastaa puheluihin, enkä päästä kylään. Saa haukkua ihan keskenään.

Vierailija
100/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yeah right....

Joo tämä. Mulla lääkäriäiti, eläke yli kolme tonnia. Mutta harmittaa kun jollain tutulla on seitsemän.

No, minun vanhemmillani eläke taitaa olla noin 800e/kk. Tällä täytyy kattaa asumismenot, lääkkeet, ruoka, laskut ym. Ilman pienistä tuloista kerrytettyä säästöjä olisivat säännöllisesti toimeentulotukijonossa.

Että kyllä se on monen kohdalla on ihan oikea valituksenaihe. Siinä ei paljoa kärsi tapahtua kun koko talous menee pysyvästi sekaisin, ja turha kuvitella että kovin leveää elämää pystyy viettämään.