Listataan rasittavia kliseitä, mitä kuulee aina vanhempien ihmisten suusta
"Kyllä se mieli muuttuu, ja haluat lapsia heti kun tapaat jonkun ihanan miehen!"
"Mummona sinä kadut varmasti noita tatuointejasi! Saisiko niitä poistettua?"
Muita?
Kommentit (122)
Äidilläni oli tapana aina alkaa pitämään puhetta entisistä poikaystävistäni, kävi ne kaikki läpi ja veti kunnon kommentaarion päälle esim. "Se Pertti oli kyllä niin mies, miten menitkin pilaamaan koko jutun?" tai "En kyllä koskaan tajunnut mitä näit siinä Kallessa! Ihan kamala tyyppi!" Ja jatkoi kunnes oli käynyt läpi KAIKKI eksät!
Nykyään ihmettelee, miksen enää tuo ketään näytille, enkö kelpaa enää kenellekään kun olen jo pahasti rupsahtanut! Olisi pitänyt vaan pitää se Pertti!
Niin ja kaiken lisäksi äiti yrittää tyrkyttää minulle kaikenlaisia "ihania" mekkoja, kasvohoitoja, karvojen ajelua, hiusten leikkuuta, hymyilemistä kun on niiiiiin huolissaan jos en löydä ikinä miestä! Ei suostu tajuamaan, että olen ihan tyytyväinen sinkkuna ja vihoviimeinen asia mitä haluan, on alkaa miellyttämään miehiä.
"Kyllä töitä tekevälle löytyy"
"Kyllä se uni tulee kun tarpeeks väsyttää"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä sinäkin löytäisit heti töitä jos olisit aktiivisempi ja soittaisit vaikka sille työnantajalle!"
Vielä parempi: "Kyllä töitä saa kun vain menee paikan päälle kysymään"
Mun mies meni paikan päälle kysymään ja sai töitä.
Että, ei toi nyt ihan älyttömän huono idea ole. Varsinkin nykyaikana kun on vaikea erottautua satojen hakijoiden joukosta voi tuollainen yllättävä tempaus olla hyödyksikin.
Olen useasti kuullut, että "köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan".
Oikeastihan sananlasku kuuluu, että "hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan". Suomalaisessa herravihassa se vaan on kääntynyt siihen, että köyhä olisi automaattisesti hyvä, ja rikas paha. Oma kokemukseni puhuu kyllä jotain ihan muuta...
"Semmosta se elämä on"
"Ole mies äläkä ole noin tunteellinen"
Olin äärettömän masentunut.. tuossa kaikki tuki mitä sain. Onneksi siskoni auttoi, hänelle olen ikuisesti kiitollinen.
"Sulje vaan silmäs niin nukahdat!"
"Koitas nyt vaan nukkua, ei se niin vaikeaa ole"
"Laske lampaita hehheh"
Kun kärsin pahasta unettomuudesta ja pahimmmillaan nukuin 15 minuuttia yössä.
kun sinua kiusataan koulussa: "älä välitä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos"
”Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.”
-83-v äitini
Ensin haukutaan (nuoria, työttömiä, naisia, nykyistä pukeutumistyyliä jne.), jonka jälkeen todetaan.
”Kylllä ennen oli asiat paremmin”
Vierailija kirjoitti:
”Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat.”
-83-v äitini
Mitä tämä sanonta tarkoittaa? Onko se sarkasmia?
Itseasiassa töitä voi monesti saada kysymällä. Ei ehkä aikuisten kokopäivätyötä, mutta osa-aikaista hanttihommaa voi hyvin saada kysymällä.
Esimerkiksi puolisoni yrityksessä on kaikenlaista pikkuhommaa ja pari viikkoa sitten kysäisi omalta lapselta, olisiko sillä jotain tuttua teiniä, joka haluaisi satunnaisia työkeikkoja. Kysymys on siivous- ja järjestelytyöstä, ei sillä ole hengen hätää. Ei tarvi helteellä tulla ja oman aikataulun mukaan, kunhan kesän aikana tulisi tehtyä. Noin 2-3 viikon työ yhteensä ja saa asiallisen tuntipalkan. Jos joku olisi sattunut kysymään samaa ovelta vaikka loppukeväästä tai alkukesästä, niin olisi saanut heti homman. Vaatimuksena normaali järki ja normaali fysiikka, hentoinen 15v.:kin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä sinäkin löytäisit heti töitä jos olisit aktiivisempi ja soittaisit vaikka sille työnantajalle!"
Vielä parempi: "Kyllä töitä saa kun vain menee paikan päälle kysymään"
Kyllä tuo monesti toimii jos on pikkufirma jossa pomo aina paikalla.
No ei toimi 2020-luvulla. 70-luvulla ja aiemmin varmasti saikin töitä, kun vain käveli firmaan sisään.
Off topicina: 1970-luvulla Suomessa oli suurtyöttömyys, ja moni lähti vastentahtoisesti Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni oli tapana aina alkaa pitämään puhetta entisistä poikaystävistäni, kävi ne kaikki läpi ja veti kunnon kommentaarion päälle esim. "Se Pertti oli kyllä niin mies, miten menitkin pilaamaan koko jutun?" tai "En kyllä koskaan tajunnut mitä näit siinä Kallessa! Ihan kamala tyyppi!" Ja jatkoi kunnes oli käynyt läpi KAIKKI eksät!
Nykyään ihmettelee, miksen enää tuo ketään näytille, enkö kelpaa enää kenellekään kun olen jo pahasti rupsahtanut! Olisi pitänyt vaan pitää se Pertti!
"Olisi sinun kyllä pitänyt pitää se Pertti, siinä oli hyvä mies..." Kyseinen "Pertti" oli sukulaiseni mies, ja taustalla erossa oli pettämistä, alkoholismia, väkivaltaa... mutta toisen, iäkkäämmän sukulaisen mielestä yksinolo on pahempaa kuin pienet viat miehessä. Meni kahvipöytä aika hiljaiseksi tuon kommentin jälkeen.
"Mies tulee maitoparrastakin vaan ei tyhjännaurajasta". Juu, totisuutta ja ilottomuutta tää maa tarvitseekin...
"Käy aikasemmin nukkumaan!"
Joo, no aamu-uniselle se on yks hailee käytkö nukkumaan 22 vai 24, kun herätys on aamukuudelta. Se väsyttää ihan yhtä paljon huolimatta siitä kauan nukkuu.
"Laiskat nukkuu pitkään."
No, minusta laiskat käy ajoissa nukkumaan, kun illalla on vielä hyvin aikaa touhuta vaikka mitä sen nukkumisen sijaan..
Minä sain nykyisen työpaikkani soittamalla. Soitin suoraan firman pomolle, kysyin töitä, laitoin perään sähköpostia. Jonkin ajan kuluttua ilmoitti sähköpostilla, että nyt olisi työntekijä haussa, soitin ja sain kutsuin haastetteluun ja työpaikan. Eikä edes mistään hanttihommista ole kyse.
"Kyllä ennen kaikki oli paremmin"
Ja heti perään selostus lapsuuden kurjuudesta: "Koulumatka oli 35 kilometriä, molempiin suuntiin ylämäki ja hiihtämällä mentiin kesät talvet. Jos ei jaksanut kävellä niin sai juosta. Aamuisin tapeltiin kymmenen sisaruksen kanssa talon ainoasta kenkäparista. Joka aterialla pelkästään läskisoossia."
Ihmettely siitä, mikä jossakin ihmisessä on vikana, kun on irtisanottu töistä. Koska yksilön vikahan se on, jos on yt:t ja säästötoimenpiteet ja työt siirtyy halpatuotannon maihin. Kyllä jämpti on näin. Laiskat makaa laakereillaan.
Ja tuo tosiaan, että pitäisi mennä vaan johonkin töihin. Tuosta noin vaan ja hommiin, kyllä töitä tekevälle löytyy. Niih. T. Jorma ja Irmeli, 54v.