Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan rasittavia kliseitä, mitä kuulee aina vanhempien ihmisten suusta

Vierailija
26.06.2020 |

"Kyllä se mieli muuttuu, ja haluat lapsia heti kun tapaat jonkun ihanan miehen!"

"Mummona sinä kadut varmasti noita tatuointejasi! Saisiko niitä poistettua?"

Muita?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käy aikasemmin nukkumaan!"

Joo, no aamu-uniselle se on yks hailee käytkö nukkumaan 22 vai 24, kun herätys on aamukuudelta. Se väsyttää ihan yhtä paljon huolimatta siitä kauan nukkuu.

"Laiskat nukkuu pitkään."

No, minusta laiskat käy ajoissa nukkumaan, kun illalla on vielä hyvin aikaa touhuta vaikka mitä sen nukkumisen sijaan..

En ymmärrä mikä tämä vanhempien ajatus on, että aamulla aikaisin heräävät ja illalla aikaisin nukkumaan käyvät ovat "parempaa sakkia"... saman verran niitä tunteja ja mahdollisuuksia tehokkuuteen on aamu-unisellakin, kun tuppaavat valvomaan kauemmin. Vaikka itse aamuihminen olenkin.

Vierailija
42/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käy aikasemmin nukkumaan!"

Joo, no aamu-uniselle se on yks hailee käytkö nukkumaan 22 vai 24, kun herätys on aamukuudelta. Se väsyttää ihan yhtä paljon huolimatta siitä kauan nukkuu.

"Laiskat nukkuu pitkään."

No, minusta laiskat käy ajoissa nukkumaan, kun illalla on vielä hyvin aikaa touhuta vaikka mitä sen nukkumisen sijaan..

En ymmärrä mikä tämä vanhempien ajatus on, että aamulla aikaisin heräävät ja illalla aikaisin nukkumaan käyvät ovat "parempaa sakkia"... saman verran niitä tunteja ja mahdollisuuksia tehokkuuteen on aamu-unisellakin, kun tuppaavat valvomaan kauemmin. Vaikka itse aamuihminen olenkin.

Samaa mieltä

t.narkkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain nykyisen työpaikkani soittamalla. Soitin suoraan firman pomolle, kysyin töitä, laitoin perään sähköpostia. Jonkin ajan kuluttua ilmoitti sähköpostilla, että nyt olisi työntekijä haussa, soitin ja sain kutsuin haastetteluun ja työpaikan. Eikä edes mistään hanttihommista ole kyse.

Tätähän se työnhaku on. Et kuitenkaan olisi saanut töitä mikäli firmassa ei olisi palkattu uusia. Eli se, että käy koputtelemassa firman oveen tai laittaa sähköpostia, ei todellakaan takaa mitään. Aiemmin yrityksiin oikeasti palkattiin niitä ihmisiä, jotka vaan ilmoittautuivat työvoimaksi. Ei se nykyään enää niin mene.

Vierailija
44/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vanhuus ei tule yksin."

Sanovat ikänsä terveinä olleet yli 70-vuotiaat, kun kävelyvauhti hiukan hiipunut. Lähipiirissä kuitenkin jo lapsesta lähtien kroonisesti, vakavasti sairaita, joita sairaudet -hoidettuinakin-  rajoittaneet elämää työkyvyttömyyteenkin asti.

Vierailija
45/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä ennen kaikki oli paremmin"

Ja heti perään selostus lapsuuden kurjuudesta: "Koulumatka oli 35 kilometriä, molempiin suuntiin ylämäki ja hiihtämällä mentiin kesät talvet. Jos ei jaksanut kävellä niin sai juosta. Aamuisin tapeltiin kymmenen sisaruksen kanssa talon ainoasta kenkäparista. Joka aterialla pelkästään läskisoossia."

Joo, talossa vain yksi ikkuna joka antoi metsään ja lapsilla yksi ainoa lelu ja sekin puinen ja patterin välissä.

Bonuksena miten isoäitini olisi nerokkaasti lopettanut koulun kiusaamisongelman: "Lyö takaisin".

Vierailija
46/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain nykyisen työpaikkani soittamalla. Soitin suoraan firman pomolle, kysyin töitä, laitoin perään sähköpostia. Jonkin ajan kuluttua ilmoitti sähköpostilla, että nyt olisi työntekijä haussa, soitin ja sain kutsuin haastetteluun ja työpaikan. Eikä edes mistään hanttihommista ole kyse.

Tätähän se työnhaku on. Et kuitenkaan olisi saanut töitä mikäli firmassa ei olisi palkattu uusia. Eli se, että käy koputtelemassa firman oveen tai laittaa sähköpostia, ei todellakaan takaa mitään. Aiemmin yrityksiin oikeasti palkattiin niitä ihmisiä, jotka vaan ilmoittautuivat työvoimaksi. Ei se nykyään enää niin mene.

Siitä soittamisesta on joka tapauksessa hyötyä töitä hakiessa. Jää työnantajan mieleen. Monet työnantajat ovat itse näitä vanhojen hyvien viisauksien kertojia. Ehkä kannattaisi uskoa vanhempia ja kokeneempia eikä naureskella heidän neuvoilleen.

Vierailija
47/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turrican 2 oli sikahyvä Amiga-peli.

Vierailija
48/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettely siitä, mikä jossakin ihmisessä on vikana, kun on irtisanottu töistä. Koska yksilön vikahan se on, jos on yt:t ja säästötoimenpiteet ja työt siirtyy halpatuotannon maihin. Kyllä jämpti on näin. Laiskat makaa laakereillaan.

Ja tuo tosiaan, että pitäisi mennä vaan johonkin töihin. Tuosta noin vaan ja hommiin, kyllä töitä tekevälle löytyy. Niih. T. Jorma ja Irmeli, 54v.

Jorma ja Irmeli = 74v.

Kari ja Anne = 54v.

Vierailija
49/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on vaan poikii.

Vierailija
50/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Et syö sieniä jotka on dipattu etanaliemeen ja kääritty läskiin ja varsiselleriin!?  Maista nyt edes!  Et kyllä ymmärrä HYVÄN päälle! 

Vierailija
51/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta taudista - olipa tarttuva tai ei - "Sitä on nyt liikkeellä!"

Vierailija
52/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä sinäkin löytäisit heti töitä jos olisit aktiivisempi ja soittaisit vaikka sille työnantajalle!"

Vielä parempi: "Kyllä töitä saa kun vain menee paikan päälle kysymään"

No juuri tämä! Tai "kannattaa soittaa hakemaansa työpaikkaan, niin jää työnantajalle positiivinen ja innostunut ja aktiivinen kuva". Itse olen rivityöntekijänä ottanut kymmeniä tällaisia puheluita vastaan enkä minä ole koskaan ollut päättämässä rekryprosesseista tai ottanut ylös, kuka hakija se siellä niin reippaana soitteli. 

Vierailija
53/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä soittamisesta on joka tapauksessa hyötyä töitä hakiessa. Jää työnantajan mieleen. Monet työnantajat ovat itse näitä vanhojen hyvien viisauksien kertojia. Ehkä kannattaisi uskoa vanhempia ja kokeneempia eikä naureskella heidän neuvoilleen.

Miten siinä jää yhdenkään työnantajan mieleen, jos puhelimeen vastaa joku rivityöntekijä tai puhelinvaihde tms. Olen ollut kahdessa työpaikassa, jossa otin vastaan tällaisia puheluita eikä työnantajaa koskaan kiinnostanut, ketä hakijoita minulle soitteli. He käskivät vain laittaa hakemukset sähköpostilla tai sanoa, että ei tällä hetkellä tarvita. 

Vierailija
54/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä ennen kaikki oli paremmin"

Ja heti perään selostus lapsuuden kurjuudesta: "Koulumatka oli 35 kilometriä, molempiin suuntiin ylämäki ja hiihtämällä mentiin kesät talvet. Jos ei jaksanut kävellä niin sai juosta. Aamuisin tapeltiin kymmenen sisaruksen kanssa talon ainoasta kenkäparista. Joka aterialla pelkästään läskisoossia."

Joo, talossa vain yksi ikkuna joka antoi metsään ja lapsilla yksi ainoa lelu ja sekin puinen ja patterin välissä.

Bonuksena miten isoäitini olisi nerokkaasti lopettanut koulun kiusaamisongelman: "Lyö takaisin".

Tuolla bonusneuvolla en nyt koko koulun kiusaamista ratkaissut, mutta itseeni kohdistuneen kylläkin. Se riitti minulle alakouluikäisenä.

Saman toteutti oma poikani aikanaan. Otti kiusaajalta verinäytteen nenästä. Siihen loppui senkin kiusaajan into kiusata.

55/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on taipumus järjestyä.

Rukoillaan.

Vierailija
56/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvatalkooooooooooottt!!!!!!!!!!!1!!!11!!!!!!!!!!!!!1!!!!!

Vierailija
57/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Et syö sieniä jotka on dipattu etanaliemeen ja kääritty läskiin ja varsiselleriin!?  Maista nyt edes!  Et kyllä ymmärrä HYVÄN päälle! 

Varsiselleriin kääritty??? Miten se edes voi onnistua?

Vierailija
58/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettely siitä, mikä jossakin ihmisessä on vikana, kun on irtisanottu töistä. Koska yksilön vikahan se on, jos on yt:t ja säästötoimenpiteet ja työt siirtyy halpatuotannon maihin. Kyllä jämpti on näin. Laiskat makaa laakereillaan.

Ja tuo tosiaan, että pitäisi mennä vaan johonkin töihin. Tuosta noin vaan ja hommiin, kyllä töitä tekevälle löytyy. Niih. T. Jorma ja Irmeli, 54v.

Kuka viisikymppinen muka sanoo noin? He ovat olleet nuoria 90-luvun alun laman aikana, jolloin kukaan nuori ei voinut suunnilleen edes uneksia työpaikasta. Olin itsekin tuolloin parikymppinen ja muistan toivottomuuden ja näköalattomuuden ja suurtyöttömyyden. Ne, jotka olivat tuolloin viisikymppisiä vakipaikoissaan, jotka tuurilla pitivät, saattavat olla tuossa uskossa.

Ilmeisesti olet niin nuori, että sinusta on sama, onko ihminen 50 vai 80.

Vierailija
59/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että tuo aikaisin heräämisen paremmuus liittyy jotenkin agraariajan elämään. Lehmät piti lypsää varhain aamulla...Ei pntle, voihan lehmät lypsää mihin vuorokauden aikaan tahansa, jos se tapahtuu suurinpiirtein samoihin aikoihin 2-3 kertaa/vrk.

Valon määrä? Kun herättiin varhain, ehdittiin tekemään enemmän valoisana aikana?

No. Oli miten oli, en edellenkään tajua, miksi tämä ajattelu "aamun virkku, illan torkku, se tapa talon pitää" elää tietyn ikäluokan ajatusmaailmassa. Ikään kuin vuorotyötä ja esim. klo 21 asti auki olevia kauppaliikkeitä ei olisi olemassa.

"Kyllä tekevälle töitä riittää" huuteli oma isänikin aikansa, kunnes osui YT:t ja irtisanominen omalle kohdalle. Työhän ei gietenkään ole maailmasta loppunut. Ongelma on siellä palkanmaksun puolella.

Eniten vihaamani sanonta on kuitenkin seuraava: "Joka vitsaa säästää, se lastansa vihaa".

Vierailija
60/122 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gietenkään = tietenkään.