Kokeilin uida vaatteet päällä
Oli epämiellyttävää unohtu uimapuku kotiin ku oltiin lenkillä ja matkalla oli hyvä uimaranta
Kommentit (244)
Miksi tänne laitetaan vanhoja ketjuja. Luulin että nyt kevättalvella joku on uinut jo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänne laitetaan vanhoja ketjuja. Luulin että nyt kevättalvella joku on uinut jo.
No tämä on ikään kuin jatkuva ketju mikä saa aina vähän vauhtia kun uintikausi on käynnissä. Ei ehkä kannata tehdä joka vuosi uutta.
Moi verkkariuimari, koitin laittaa meiliä, mutta se pomppasi takaisin. Mulla on sama osoite edelleen.
-wf
Minä uin mökillä nakuna. Ei ollut mukavaa sekään, kun pelkäsin, että jättihauki sujahtaa pimppiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä uin mökillä nakuna. Ei ollut mukavaa sekään, kun pelkäsin, että jättihauki sujahtaa pimppiin.
Meillä on todistetusti mökkirannassa haukia. Siksi aina veteen mennessä kahdet housut jalkaan:alkkarit ja päälle verkkarit/puuvillahousut tai farkut. Mahdolliset vauriot jäävät pienemmiksi ja mikä parasta, todennäköisesti hauki ei välitä ollenkaan.
Minut on kerran kannettu väkisin laiturille ja pudotettu veteen, kastuin ihan kokonaan hiuksia myöten, en kyllä uinut vaan kahlasin rantaan.
Vierailija kirjoitti:
Moi verkkariuimari, koitin laittaa meiliä, mutta se pomppasi takaisin. Mulla on sama osoite edelleen.
-wf
Terve. Poistin sen sähköpostin käytöstä jo jonkin aikaa sitten kun oli niin hiljaista. Teen ehkä uuden joskus.
Jo tai vielä 1988 oli intissä ihan peruskoulutuskauden harjoituksissa täysvarusteissa veden varaan joutuminen.
Hyvin valvottu ja koordinoitu, mutta antoi kyllä karun kuvan todellisuudesta.
Siitä jatkettiin jonkun puolen tunnin valumatauon jälkeen metsämarssia.
Nykyisin varmaan on jo kiellettyä tuokin realismi.
Vierailija kirjoitti:
Jo tai vielä 1988 oli intissä ihan peruskoulutuskauden harjoituksissa täysvarusteissa veden varaan joutuminen.
Hyvin valvottu ja koordinoitu, mutta antoi kyllä karun kuvan todellisuudesta.
Siitä jatkettiin jonkun puolen tunnin valumatauon jälkeen metsämarssia.
Nykyisin varmaan on jo kiellettyä tuokin realismi.
Lämpimänä päivänä varmasti mukavaakin, jos nyt ei valtavan pitkälle marssittu. Helpottaa matkantekoa kun muistaa tyhjentää veden kumisaappaista.
Tänään se tapahtui, kesän uintikauden avaus. Alushousut, t-paita, sukat, vaaleansiniset levikset, tummansininen huppari ja tummansiniset conssit varustuksena kävin raikkaassa 12-asteisessa vedessä, viileää mutta niin mukavaa. Ilma oli jo aamulla 18C, oli mukava tunne istuskella auringossa ja nauttia siitä että on läpimärkä.
Lupaavia enteitä täälläkin: lenkillä käydessä pysähdyin uimarannan kohdalle, kun siinä oli jonkin verran porukkaa. Yksi kävi kastautumassa: shortsit ja t-paita. Arvelin teini-ikäiseksi tytöksi ja siitä ei paljon saanut irti, kun saman näköinen olisi voinut olla vaikka uimapukukin. Sen kaveri ei uskaltanut, vaikka välillä oli päättäväisen näköisenä menossa syvemmälle veteen. Mutta periaate oli oikein ja mielellään ajatteee hyvänä enteenä.
Kausi avattu. Lämpömittari oli sitä mieltä, että vesi on vaan 13 aseista. Myöhemmin käteen ei tuntunut liian kylmältä ja pikainen kastautuminen tuli tehtyä. Arvelen, että tuossa kävi niin, että tuuli työnsi pinnalta auringon lämmittämää vettä matalahkoon rantaan, kun ranta oli tuulen alla ja siksi vesi lämpesi hyvin. 25 asteinen ilma ja tuuli kuivasi vaatteet nopeasti paraatikuntoon. Jos sääennusteet toteutuvat, niin luvassa on useampi "keikka" jo viikonloppuna. Näin aikaisin en muista saaneeni kautta avattua koskaan aikaisemmin - yleensä menee kesäkuulle, ennen kuin uskatautuu veteen.
Vierailija kirjoitti:
-wf
Terve taas. Etkö voisi tehdä instaan toista profiilia mikä olisi julkinen ja keskittyisi vaateuintiin? Kuviahan voisi retusoida tarvittaessa niin että niistä ei tunnista.
Uppia, uppia... Hyydyttikö kylmä kesäkuu vaateuinnit?
Vierailija kirjoitti:
Uppia, uppia... Hyydyttikö kylmä kesäkuu vaateuinnit?
Ilmeisesti...olen kyllä käynyt joka aamu nyt lomalla. Alkukesä on mukavaa aikaa kun vaatteet kuivuvat nopeasti eikä kosteita vaatteita ja kenkiä ole ympäri kämppää...jos kastelee 1-2 vaatekertaa päivässä, niitä on pian paljon...
Onhan välillä lämmintäkin ollut ja useita kertoja olen päässyt kastumaan. Märkien vaatteiden kertyminen on harmillista, mutta mökkioloissa kuivaa myös hyvin, jos on vähänkin aurinkoista ja edes vähän tuulee. Lisäksi yleensä katson, että kasteltu vaatekerta on ainakin joiltain osin kuiva, ennnen kuin kastelen lisää.
Paras kauden päivä oli viime viikolla: ulkona 27 astetta,aurinko ja vähän tuota kaivattaua kuivatus/viilennys -tuulta. Sain houkuteltua vaimon antamaan minulle täyden suihkun puutarhan kasteluletkusta. Ehkäpä se oli mieleistäkin, kun moiseen suostui.... Jätin kuitenkn märät vaatteet päälle ja sitten piha-askareita tehdessä oli vilpoisampaa. 27 astetta riittää jo siihen, että ei tule helposti kylmä. SItten, kun alkoi kosteus kyllästyttämään, niin kävin vielä uimassa. Kun vaatteet olivat vielä kosteat, niin en katsonut aiheelliseksi niitä heittää pois, vaan samoilla kamppeilla vielä uudestaan veteen.
Eilen illalla /yöllä yllytyksen seurauksena ja ehkä viinilläkin oli osuutta suostuin uimaan kaikki vaatteet päällä ja oli hauskaa ja vähän noloakin!
Millaiset vaatteet sinulla oli päällä?
Olen uinut tänä kesänä 10 kertaa vaatteet päällä. Olen sama mies joka laittoi edelliselle sivulle instagram-linkin (en pysty lataamaan sinne enää uusia kuvia koska se sivu kaatuu minun tietokonesysteemeilläni kun lataa kuvaa, mutta tuolla on enemmänkin itsestäni samoja suihkussa muutama vuosi sitten ottamiani kuvia mikäli kuvat märästä miehestä kiinnostaa):
https://flickr.com/photos/200043216@N03/albums/72177720314688878/
Uintia ei ole tullut kuvattua. Vaatteet päällä uinti tuntuu hienolta. Varsinkin jos vesi on lämmintä.
Tulevana kesänä uin taas vaatteet päällä ja ihan uimarannalla.Tiukat farkut ja jokin tiukka paita kengät jalassa tietenkin.Eikä haittaa vaikka joku huomaakin ois itseasiassa kiva saada joku tyttönen mukaan uimasille.Annan vaatteiden sit vaan kuivua päälläni.Saatan jopa käydä kaupassa märissä vaatteissani.