Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeilin uida vaatteet päällä

Vierailija
26.06.2020 |

Oli epämiellyttävää unohtu uimapuku kotiin ku oltiin lenkillä ja matkalla oli hyvä uimaranta

Kommentit (244)

Vierailija
161/244 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna heitin talviturkin synttärijuhlissa hienosti mekko päällä , täysin selvinpäin, jäiden vaurioittaman laiturin kallistuttua yllättäen, oma syy 🙂.

Vierailija
162/244 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko osaksesi vahingoniloa vai tsemppausta kun molskahdit hienona mekossasi pulikoimaan?

Oliko yleisöä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/244 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tsemppausta ja vähän naureskelua, itse putoamista ei nähnyt kuin muutama, mutta suurin osa n. 20 henkilöä todisti, kun kahlasin kuivalle maalle.

Vierailija
164/244 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hiljaiseksi mennyt tämä keskustelu, vaikka (vaate)uintikelit ovat parhaimmillaan?

Itse suoritin paukkuliivien testauksen, päällä alusvaatteet, huppari, farkkuhaalarit ja tennarit, hyppäsin 5m tornista. Hyvin toimivat liivit päiväysvanhalla paukulla ja pitivät paineen 24h. Pakkasin liivit ja laitoin uuden pullon sekä laukaisijan. Siinä vaiheessa olivat vaatteetkin jo kuivuneet uutta uintia varten.

Vierailija
165/244 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä verkkaripuku sekä muut verkkarit ja huppari on saaneet kunnian toimia uimapukuina tänäkin kesänä.

Vierailija
166/244 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Suomessa missään ns, dunk tank juttuja missään kyläjuhlissa yms?

Tarkoittaa sitä, että mennään istumaan vesialtaan päälle laudalle ja toinen heittää palloja koettaen osua laukaisu laitteen liipasimeen ja kun osuma tulee niin laudalla istuja pääsee uimaan tai ainakin sukeltaa kunnolla veteen.

Ulkomailta ladatuissa YouTube videoissa molskahdetaan usein täysissä vaatteissa veteen kaikkien katsojien riemuksi.

Keskieuroopassa Saksa, Itävalta?...näkee videoita joissa yleensä nainen upotetaan veteen ihan täysissä vaatteissa hameineen kaikkineen. Nainen istuu joko keinussa joka lasketaan veteen tai orren päässä olevalla istuimella.

Leikissä lienee kyse jostain perinteestä? Siellä osataan pitää hauskaa, Suomessa ei. Meillähän se on täydellinen katastrofi jos kastuu vaatteissa ja vieläpä ihmisten katseiden alla.

Jos osuisi joskus ystäväni kanssa paikkaan missä on tälläinen "dunk tank" juttu niin hän on luvannut ilmoittaa minut vapaaehtoiseksi istumaan laudalle. Katseleisi kuulema mielellään kun molskahtaisin täysissä vaatteissa altaaseen pulikoimaan ja vieläpä yleisön läsnäollessa. Tietää myös, että minä pitäisin siitä, vaikka varmaan esittäisinkin kauhistunutta?

Vierailija
167/244 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Suomessa missään ns, dunk tank juttuja missään kyläjuhlissa yms?

Tarkoittaa sitä, että mennään istumaan vesialtaan päälle laudalle ja toinen heittää palloja koettaen osua laukaisu laitteen liipasimeen ja kun osuma tulee niin laudalla istuja pääsee uimaan tai ainakin sukeltaa kunnolla veteen.

Ulkomailta ladatuissa YouTube videoissa molskahdetaan usein täysissä vaatteissa veteen kaikkien katsojien riemuksi.

Keskieuroopassa Saksa, Itävalta?...näkee videoita joissa yleensä nainen upotetaan veteen ihan täysissä vaatteissa hameineen kaikkineen. Nainen istuu joko keinussa joka lasketaan veteen tai orren päässä olevalla istuimella.

Leikissä lienee kyse jostain perinteestä? Siellä osataan pitää hauskaa, Suomessa ei. Meillähän se on täydellinen katastrofi jos kastuu vaatteissa ja vieläpä ihmisten katseiden alla.

Jos osuisi joskus ystäväni kanssa paikkaan missä on tälläinen "dunk tank" juttu niin hän on luvannut ilmoittaa minut vapaaehtoiseksi istumaan laudalle. Katseleisi kuulema mielellään kun molskahtaisin täysissä vaatteissa altaaseen pulikoimaan ja vieläpä yleisön läsnäollessa. Tietää myös, että minä pitäisin siitä, vaikka varmaan esittäisinkin kauhistunutta?

Tuskin on koska tosiaan täällä suomessa ihmisten suurin järkytys on se jos joku ui vaatteet päällä tai harrastaa jotain muuta missä vaatteet kastuu tahallisesti. Noissa asioissa tämä maa on täysi takapajula.

Vierailija
168/244 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa saisikin jonkun tytön uimaan mun kaa vaatteet päällä

Vierailija
169/244 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uintia, mutta meikäläisen suihkukuvia (mies):

https://www.picuki.com/tag/vaatteetp%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4suihkussa

Vierailija
170/244 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin uuden työpaikkani juhlissa asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa hienoissa edustustiloissa.Virallisen osuuden päätyttyä oli ohjelmassa tietysti myös saunomista ja uimista altaassa, naiset eivät tietenkää halunneet siihen osallistua vaikka etenkin altaaseen meitä houkuteltiinkin. Jossain vaiheessa joku sai idean , että uuden työntekijän voisi kastaa altaassa ja äkkiä minua jo raahattiin allasta kohden, vaikka yritin parhaani mukaan estellä ja sinne molskahdin naurun saattelemana.

Vierailija
171/244 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteilla uiminen voi olla hauskaa, olen tehnyt sitä 5-vuotiaasta lähtien, olen tänään 38, äitini ei pitänyt siitä, mutta nyt olen asunut yksin noin 20 vuotta, joten olen yksinkertaisesti vapaa mies.

Vierailija
172/244 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkin päälle uin usein täysissä vaatteissa! Ulkoilupuku, lenkkarit, alusvaatteet jne. Sateella on myös mukavaa kastua lenkillä.  Silloin tietää olevansa märkä kun vesi alkaa turskahdella lenkkareissa. Joskus kunnon kuuro kastelee kuin olisi käynyt uimassa!

Toisinaan olen uinut ihan laitettuna ja tällättynäkin, hame tai mekko päällä, sukkahousut ja korkkarit jalassa!

Hauskaa kulkea joskus kaupungilla ja ajatella: eipä arvaa kukaan vastaantulijoista tai vaikkapa kaupan kassoista, että tämä tyttö ui kohta vaatteet päällä!

Mites tänä kesänä ?

Vierailija
173/244 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin kaverini mökillä saunomassa muutaman kaverini kanssa, yllättäen mökille tuli kaverini muutaman vuoden vanhempi sisko kaverinsa kanssa ,kun olimme uimassa. En normaalisti jutellut näiden meitä pennuiksi kutsuvien neitien kanssa ,mutta nyt olin ottanut vähän rohkaisua uskalsin , ajattelin vähän säikyttää naisia ja koppasin kaverin siskon syliini ja kannoin rimpuilevan ja kirkuvan neitosen laiturilla ja olin heittävinäni järveen. Ehkä rimpuilun ja arviointi virheeni takia putosimme molemmat veteen mikä ei todellakaan ollut tarkoitus. Kaverini nauroivat hulluna, tytöt kauhuissaan, uitettu raivoissaan, yritin pyydellä anteeksi ,mutta sain vain läimäisyn.

Vierailija
174/244 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lenkin päälle uin usein täysissä vaatteissa! Ulkoilupuku, lenkkarit, alusvaatteet jne. Sateella on myös mukavaa kastua lenkillä.  Silloin tietää olevansa märkä kun vesi alkaa turskahdella lenkkareissa. Joskus kunnon kuuro kastelee kuin olisi käynyt uimassa! 

Toisinaan olen uinut ihan laitettuna ja tällättynäkin, hame tai mekko päällä, sukkahousut ja korkkarit jalassa!

Hauskaa kulkea joskus kaupungilla ja ajatella: eipä arvaa kukaan vastaantulijoista tai vaikkapa kaupan kassoista, että tämä tyttö ui kohta vaatteet päällä!

Jatkuskohan tääkin keskustelu vielä täällä toivottavasti tämän ihanan naisen kanssa palsta jatkuisi.

Vierailija
175/244 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten olin kaverini mökillä saunomassa muutaman kaverini kanssa, yllättäen mökille tuli kaverini muutaman vuoden vanhempi sisko kaverinsa kanssa ,kun olimme uimassa. En normaalisti jutellut näiden meitä pennuiksi kutsuvien neitien kanssa ,mutta nyt olin ottanut vähän rohkaisua uskalsin , ajattelin vähän säikyttää naisia ja koppasin kaverin siskon syliini ja kannoin rimpuilevan ja kirkuvan neitosen laiturilla ja olin heittävinäni järveen. Ehkä rimpuilun ja arviointi virheeni takia putosimme molemmat veteen mikä ei todellakaan ollut tarkoitus. Kaverini nauroivat hulluna, tytöt kauhuissaan, uitettu raivoissaan, yritin pyydellä anteeksi ,mutta sain vain läimäisyn.

Ei homma mennyt ihan putkeen.🤭

Vierailija
176/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Vierailija
177/244 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeksi voisi yrittää tähän vähän toista näkökulmaa: Mietittekö vaatteita ostaessanne, miltä ne tuntuisivat päällä märkänä? Entä, kun aamulla on tiedossa, että tänään menen uimaan, enkä aio vaihtaa uimapukuun, niin vaikuttaako se, mitä tulee laitettua päälle?

Vierailija
178/244 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta huomasin viime kesänä ensimmäistä kertaa, että uimapuku vähän lämmittää uidessa. Menin normaalin uimapuku-uinnin jälkeen alasti kylmään veteen, ja kyllä paleli enemmän, kun vesi pääsi vapaasti persvakoon.

Vierailija
179/244 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeeksi voisi yrittää tähän vähän toista näkökulmaa: Mietittekö vaatteita ostaessanne, miltä ne tuntuisivat päällä märkänä? Entä, kun aamulla on tiedossa, että tänään menen uimaan, enkä aio vaihtaa uimapukuun, niin vaikuttaako se, mitä tulee laitettua päälle?

Yksi joman verkkaripuku on ostettu pelkästään uintia ajatellen ja valintaa tehdessä oli erityisesti mielessä puvun "märkäominaisuudet" Sinänsä se on ihan tavallinen verkkaripuku, pääosin musta puku valkoisilla tehosteilla, resorillisilla housuilla ja reilusti kiiltävää kangasta. Muuten vaatteita ostettaessa pääasia on miltä ne näyttää kuivana, toiset sitten näyttää märkänä paremmalta, toiset taas toimii kuivana paremmin. 

Itsellä "uimapuku" vaihtuu päälle vasta uimaan lähdettäessä, mutta siinä onkin välillä pähkäilyä mitkä vaatteet valitsee suht laajasta valikoimasta. Onko valinta lopulta verkkaripuku, verkkarit+huppari vai tuulipuku.

Kaikki vaatteet ei päädy koskaan uintikäyttöön ja monet on välillä uimapukuna ja sitten taas pesun jälkeen ihan tavallisessa käytössä. Siinäkin on jotain hienoa uida välillä vaatteilla ja sitten taas käyttää niitä normaalisti ja tiedostaa että näillä on oltu uimassa välillä.

Vierailija
180/244 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kaikki vaatekappaleet eivät minullakaan päädy uima-asuiksi, koska kyseessä on kesäharrastus luonnnon vesissä. Mutta kesällä käytössä olleista varmaan kaikki ovat päätyneet vuorollaan uimasille - ihnan varmaa tietoa tästä ei toki ole, joku on voinut välttyäkin.  Paitoja tulee uusia, kun mm. vaimo ostaa, joten ne on valittu sitten muulla perusteella. Ostin viime kesänä verkkarit loppun pidettyjen tilalle ja siinä kyllä mietin tätä asiaa. Ensi sijaisesti haussa oli sellaiset, jotka ovat sen verran väljät, että hyttysten toiminta vaikeutuu.  Urheilutekstiileistä on vaikea ennakoida, miltä ne litimärkinä tuntuvat. Olin tyytyväinen valintaan - testasin jo samana päivänä, kun kävin alennusmyynnissä mökille mennessä.  Alushousuja tarvitessani ostan aina puuvillapohjaiset boxerit.  Pidän materiaala ja mallia parhaana tässä mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan