Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeilin uida vaatteet päällä

Vierailija
26.06.2020 |

Oli epämiellyttävää unohtu uimapuku kotiin ku oltiin lenkillä ja matkalla oli hyvä uimaranta

Kommentit (244)

Vierailija
201/244 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uinut tänä kesänä 10 kertaa vaatteet päällä. Olen sama mies joka laittoi edelliselle sivulle instagram-linkin (en pysty lataamaan sinne enää uusia kuvia koska se sivu kaatuu minun tietokonesysteemeilläni kun lataa kuvaa, mutta tuolla on enemmänkin itsestäni samoja suihkussa muutama vuosi sitten ottamiani kuvia mikäli kuvat märästä miehestä kiinnostaa):

https://flickr.com/photos/200043216@N03/albums/72177720314688878/

Uintia ei ole tullut kuvattua. Vaatteet päällä uinti tuntuu hienolta. Varsinkin jos vesi on lämmintä.

Levikset ovat uimahousujen aatelia, parhaat housut ikinä on märät 501:t. Käytän niitä usein uidessa, tänä vuonna jotain parikymmentä kertaa. Joskus olen viettänyt koko päivän märissä vaatteissa, se on niin parasta. 

Käytätkö uidessa farkkujen ja paidan lisäksi muuta, alusvaatteita ja kenkiä esimerkiksi? Mulla on aina "normaali" vaatetus kun menen uimaan. 

Vierailija
202/244 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ripustaessani vaatteita kuivumaan totesin mielessäni, että tämä kausi on varmaan tässä. Vaikka veteen vielä olikin helppo mennä, niin on se selvästi ruvennut viilenemään.  Viikon päästä, kun pääsen mökille taas uudestaan, niin vesi voi olla jo niin kylmää, että pysyn vedestä pois. Kausi on kyllä ollut ikimuistoisen pitkä. Uskaltauduin veteen jo toukokuun puolella ja nyt on elokuu lopuillaan. Tarkoittaa noin sataa päivää. Innostuin pitämään tukkimiehen kirjanpitoa kaikista kastumisista.  Tulokseksi tuli, että keskimäärin neljänä päivänä viidestä vaihdoin kuivat vaatteet täysin märkien tilalle.  Mukaan on laskettu kaikki kastumiset, kuten hellepäivien uinnit vaatteet päällä, pelastusliivien kokeilu, mökkirannan kohennus veden puolelta, vaimon antamat suihkut puutarhaletkusta ja yksi kaatosade, johon jouduttiin vaimon kanssa oikeasti vahingossa. Kauden onnistumista auttoi hyvät lämpimät kelit, täysi neljän viikon loma ja etätyömahdollisuus, josta syystä olin nyt mökillä tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/244 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen uinut tänä kesänä 10 kertaa vaatteet päällä. Olen sama mies joka laittoi edelliselle sivulle instagram-linkin (en pysty lataamaan sinne enää uusia kuvia koska se sivu kaatuu minun tietokonesysteemeilläni kun lataa kuvaa, mutta tuolla on enemmänkin itsestäni samoja suihkussa muutama vuosi sitten ottamiani kuvia mikäli kuvat märästä miehestä kiinnostaa):

https://flickr.com/photos/200043216@N03/albums/72177720314688878/

Uintia ei ole tullut kuvattua. Vaatteet päällä uinti tuntuu hienolta. Varsinkin jos vesi on lämmintä.

Levikset ovat uimahousujen aatelia, parhaat housut ikinä on märät 501:t. Käytän niitä usein uidessa, tänä vuonna jotain parikymmentä kertaa. Joskus olen viettänyt koko päivän märissä vaatteissa, se on niin parasta. 

Käytätkö uidessa farkkujen ja paidan lisäksi muuta, alusvaatteita ja kenkiä esimerkiksi? Mulla on ai

On joo. Normaalit kengätkin olen kastellut, mutta varsinaiset uintikengät on paremmat ja kuivuu nopeammin, kenkiin menee hiekkaa järven/joen pohjasta, muuten ei mikään haittaa.

Vierailija
204/244 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ripustaessani vaatteita kuivumaan totesin mielessäni, että tämä kausi on varmaan tässä. Vaikka veteen vielä olikin helppo mennä, niin on se selvästi ruvennut viilenemään.  Viikon päästä, kun pääsen mökille taas uudestaan, niin vesi voi olla jo niin kylmää, että pysyn vedestä pois. Kausi on kyllä ollut ikimuistoisen pitkä. Uskaltauduin veteen jo toukokuun puolella ja nyt on elokuu lopuillaan. Tarkoittaa noin sataa päivää. Innostuin pitämään tukkimiehen kirjanpitoa kaikista kastumisista.  Tulokseksi tuli, että keskimäärin neljänä päivänä viidestä vaihdoin kuivat vaatteet täysin märkien tilalle.  Mukaan on laskettu kaikki kastumiset, kuten hellepäivien uinnit vaatteet päällä, pelastusliivien kokeilu, mökkirannan kohennus veden puolelta, vaimon antamat suihkut puutarhaletkusta ja yksi kaatosade, johon jouduttiin vaimon kanssa oikeasti vahingossa. Kauden onnistumista auttoi hyvät lämpimät kelit, täysi neljän viikon lo

Hienoa lukea, että on muitakin, jotka uskaltavat tehdä sitä, mistä nauttii. Itse en ole ihan noin paljon päässyt uimaan, mutta yli 20 kertaa kuitenkin. Tänä vuonna en ole uinut luonnonvesissä kertaakaan pelkissä uimahousuissa tai ilman vaatteita, ihan minimissään on ollut shortsit, t-paita ja kengät, mutta useimmiten alusvaatteet, farkut, huppari ja jotkut kengät tai kumisaappaat. En ole vielä luovuttanut, kävin meressä viimeksi eilen, tällä kertaa lenkin jälkeen verkkarit ja lenkkarit päällä. Tuntuu aina yhtä hyvältä kun saa olla märkä.

Vierailija
205/244 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsellä ei uintikausi rajoitu vain kesäaikaan. Muutenhan tästä ei tulisi mitään.😂

Kerron  tapauksen joka on tosi. Harrastan avantouintia . Viime kevättalvella olin vaimoni kanssa totutusti jälleen avantouinti paikalla jonne ajoimme kuntolenkin jälkeen. Olimme lenkkipuvuissa molemmat. Minulla toppahousut ja takki, lenkkarit ... alusvaatteet.

Laiturin askelmassa olimme jo aiemmin huomanneet kohonneen naulan jonka nyt päätin poistaa mukaan ottamallani vasaralla. Menin seisomaan portaille ja koetin vetää naulan irti, mutta se ei hievahtanutkaan. Tein hetken aikaa töitä, yritin ja yritin, mutta ei.

Avantokopista poistui uimassa käynyt nuorehko nainen joka tuli myös ihmettelemään vaimoni kanssa ähellystäni. Tästä sisuuntuneena päätin, että nyt naula lähtee ja vetäisin voimien takaa vasarasta....kuului vain raks kun halpis vasaran varsi katkesi ja minä lensin selälleni järveen umpisukelluksiin.

Pulpahdin pintaan kuin korkki kun toppapukuni oli ilmaa pullollaan. Siinä minä sitten pulikoin kaksi naista yleisönä ja kolmas koiran ulkoiluttaja tyttökin siihen pysähtyi ihmettelemään molskahustani. Vaimoni seurassa ollut nainen katsoi ensin kauhistuneena, mutta kun vaimoni alkoi nauraa hillittömästi niin hänkin alkoi nauraa kun näki etten tottuneena avantouimarina saanut mitään shokkia kylmästä vedestä. Kömmin vettä valuvana laiturille naisten ihmeteltäväksi.

Vaimoni nappasi minusta muutaman kuvan puhelimeensa . Vieras nainen kauhisteli minulle tapahtunutta, mutta hän oli selvästikin hyvin huvittunut tapauksesta. Hän ei saanut silmiänsä irti minun mustista märkinä kiiltävistä ulkoiluhousuistani. Molemmilla naisilla oli hyvin hauskaa niin myös vaimollani.Sain kuulla kuittailua kotimatkalla kun istuin märkänä pelkääjän paikalla vaimoni ajaessa. Hän myös vilkuili minun märkiä vaatteitani hymy suupielessä . 

Kopilla ollut nainen ei myös malttanut olla kuittaamatta minulle lähtiessään: Hän katsoi minua päästä varpaisiin ja totesi vinosti hymyillen: Noh, sinä olet nyt uinut😏 Vaimoni tähän: Niin, kyllä! Eipähän tarvitse enää uida🤭 Oli muuten aika nolo tilanne sinänsä, mutta voin mainita, että meillä oli vaimon kanssa kiva ilta kaikin puolin .

Vierailija
206/244 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla ihan hauskaa kokeilla uimista kaikki vaatteet päällä suunnitellusti ,mutta ei muiden "avustuksella" ja täysin yllättäen ,niinkuin minulle kävi ja se onkin ainut kerta, kun olen uinut vaatteet päällä.

Vierailija
207/244 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois olla ihan hauskaa kokeilla uimista kaikki vaatteet päällä suunnitellusti ,mutta ei muiden "avustuksella" ja täysin yllättäen ,niinkuin minulle kävi ja se onkin ainut kerta, kun olen uinut vaatteet päällä.

Niin minä teen lähestulkoon aina, suunniteltuna vaatteet päällä uinti on rennointa. Valitsee mukavat vaatteet ja kengät, joiden kastuminen ei haittaa, taskut tyhjiksi ja uimaan. Vaikka siinä on myös pieni kielletyn hedelmän maku, veteen on mukava mennä vaatteet päällä kun siihen on "lupa".

Kannattaa ilman muuta kokeilla, se voi olla koukuttavaa =)

Vierailija
208/244 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se parhaiten pelaa: vapaaehtoisesti ja suunnitellusti. Voi valita ajan, paikan, mitä on päällä ja saatavilla on vaihtovaatteet. Kastuminen ja vaatteiden tahallaan kastelu on kivaa, mutta vain noilla reunaehdoilla. En haluaisi esim. mennä töihin läpimärkänä. Töistä pois tuleminen kesälämpimillä oliskin jo toinen juttu, mutta harvoin se kaatosade osuu juuri kotiin lähtöön, vaikka miten liukuva työaika sallisi lähtä aikaisemmin tai vähän venyttää päivää kastumisen toivossa.

Vierailija
209/244 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä tilanteissa kuivana pysymisen tarpeeseen liittyen kerron, miten munasin hyvän tilaisuuden. Kesäkeli. Melkolailla aurinkoista ja olin lenkillä. Lenkin lopuksi oli tarkoitus koukata ruokakaupan kautta ja viedä maitoa lapsille. Reitti kulki kiertäen isoa mäkeä ja kun läksin nousemaan notkosta mäen päälle, niin mäen takaa vastaan tuli harmaa suihkuseinämä. Siinä lähistöllä oli katospaikka ja eikun niin kovaa kuin jalat vei sinne katokseen. Katselin siinä sitten, kun vettä tuli ja kuuron mentyä maidon ostoon.... Jälkeen päin oivalsin, että minun olisi pitänyt tietenkin jatkaa lenkkiä siinä sateessa, mennä kotiin vaihtamaan vaatteet ja sitten sinne kauppaan. Ärh, mutta ei, kun piti päästä sinne kauppaan. Mikä munaus! Vettä tuli isoilla pisaroilla ja paljion - olisi varmaan ollut hauskaa. Arvelen, että se sade olisi kastellut kokonaan likomäräksi parissa kolmessa minuutissa.

Vierailija
210/244 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan uinut vaatteet päällä , kerran minut on heitetty kyllä veteen kaikki vaatteet päällä mutta ei tarvinnut uida , oli sen verran vähän vettä. Sateessa olen kastunut pari kertaa aivan likomäräksi.

Vierailija
211/244 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on Dortmundissa olevassa uimahallissa neljä kertaa vuodessa tilaisuus uida vaatteet päällä. Kerrankin on tilaisuus lähteä sinne, siitä tulee kivaa =)

Vierailija
212/244 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa on Dortmundissa olevassa uimahallissa neljä kertaa vuodessa tilaisuus uida vaatteet päällä. Kerrankin on tilaisuus lähteä sinne, siitä tulee kivaa =)

Se olisi aivan huippu paikka nauttia verkkaripuvulla uinnista.

Vierailija
213/244 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelisi, että touko-kesäkuun vaihteen tienoilla päsisi taas luonnon vesiin pulahtamaan siinä mielessä, että vesi ei ole liian kylmää, niin vielä saa kärsivällisesti odotella. Sen verran asia on kuitenkin kangastellut mielessä, että tuli mieleen kysyä, onko tämän keskustelun lukijoilla idoita, miten saisi vaimon houkuteltua myös kastelemaan vaatteensa. Lähtökohta ei ole täysin toivoton. Olen saanut vaimon mukaan kalalle sateella - jos on sopivan tyyntä, niin kalakin saattaa syödä hyvin - ja kunhan ei ole vaan liian hyvät varusteet ja sataa riittävästi, niin veneessä istuessa aina jonkin verrran kastuu. Joissain tilanteissa vaimo on myös ollut rantavedessä syvemmällä kuin mitä kumikengän varsi on riittänyt ja esimerkiksi mökillä saunasta uidessa meillä on harvoin uima-asut käytössä. T-paita ja pikkarit. Itse käärin verkkareista lahkeet ja "unohdan" alushousut alle, aina kun käyn uimssa ennen saunaan menoa. Mutta siis joo: löytyisikö ehdotuksia, millaisesta narusta vetämällä onnistuisi veteen houkuttelu loppuun asti?

Vierailija
214/244 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyen tuohon uintiavannon rapun naulanpoistotarinaan, jäin kerran miettimään olisko minunkin vaimo ollut tavallista kiinnostuneempi märistä vaatteista. Tultiin veneellä rantaan ja pyysin vaimoa kiristämäämääm pelastusliivin vyötäröhihnat - vai miksi niitä kutsutaankaan -, kun en saanut niitä itse pelastusliivien päällä ollessa kunnolla liikkumaan. Sanoin, että käyn sitten kokeilemassa, että ovat hyvin. No siitä sitten veteen pelastusliivit ja ne vaatteet päällä, mitkä sattui päällä olemaan. Takaisin tultua oli sitten vuorossa kuivien vaatteiden vaihtorituaali rantasaunan terassilla. Vaimo ei kuitenkaan lähtenyt minnekään, kuten yleensä, vain jäi siihen juttelemaan ja katselemaan, kun laitoin pelastusliivit kuivamaan, riisuin vaateita yksi kerrallaan pois, puristin vedet vähemmäksi, laittaen sitä mukaa narulle kuivamaan ja lopulta puin saunalla olleet varavaatteet päälle.

Vierailija
215/244 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lütgendortmundissa käyty. Mukava tilaisuus, arviolta noin 70 osallistujaa, monella minä mukaanlukien oli useampi vaatekerta uimista varten, oli kiva nähdä muitakin ihmisiä vaatteet päällä vedessä. Itsellänikin oli kolme uintivaatekertaa. Paljon erilaisia vaatetyylejä, oli ihan farkkuja ja huppareita, verkkareita, työvaatteita, moottoripyöräilyvarusteita, pukuja ym. Lenkkareita, nahkakenkiä, bootseja, canvastossuja ja kahdella mun lisäkseni myös kumisaappaat. Hieno tapahtuma, mutta onhan sinne aika paljon matkaa. Täytyy katsoa jos saisi yhdistettyä jonkun muun Euroopan-reissun yhteyteen tulevaisuudessa.

Vierailija
216/244 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko paikalla sekä miehiä, että naisia? Ja monen ikäisiä?

Vierailija
217/244 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastussukelluksen yrittäminen ulkovaatteissa viiden metrin syvyydestä oli ihan karseaa hommaa. Harjoitukseen annetut vetimet oli vielä aivan liian isot, ja housut tippuivat nilkkoihin lähes välittömästi. Siinä sitten veden alla joutui ensimmäisenä taituroimaan housuja pois, kun jalat olivatkin yhtäkkiä sidottuna yhteen. Ei tuossa hommassa onnistu kuin Hollywood.

Vierailija
218/244 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko paikalla sekä miehiä, että naisia? Ja monen ikäisiä?

Oli sekä naisia että miehiä, tosin ylivoimaisesti eniten miehiä. Ikähaarukaksi veikkaisin 20-70. 

Hallin henkilökunnastakin osalla oli pitkät housut, pitkähihainen paita ja kengät, ja lopussa moni heistäkin pulahti vaatteet päällä altaaseen. 

Vierailija
219/244 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tapahtumissa ui sen oloista porukkaa että altaan vedestä saattaisi saada muutakin kuin märän verkkaripuvun ja hyvän mielen.🤢 Muuten olisi kyllä mahtavaa uida uima-altaassa mieleisessä varustuksessa.

Vierailija
220/244 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa tapahtumissa ui sen oloista porukkaa että altaan vedestä saattaisi saada muutakin kuin märän verkkaripuvun ja hyvän mielen.🤢 Muuten olisi kyllä mahtavaa uida uima-altaassa mieleisessä varustuksessa.

Jos ei porukka olisi siistiä, ei tapahtumaa uusittaisi. Kyllä siellä veden laatua seurataan, onhan se normaalisti kuin mikä tahansa uimahalli, jossa normaalisti saa uida vain tavanomaisessa uima-asussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi