Kokeilin uida vaatteet päällä
Oli epämiellyttävää unohtu uimapuku kotiin ku oltiin lenkillä ja matkalla oli hyvä uimaranta
Kommentit (244)
Onko joku jo käynyt uimassa vaatteet päällä? Itse olen käynyt pari kertaa luonnonvesissä, tauon jälkeen tuntuu kyllä todella hyvältä olla märkä.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku jo käynyt uimassa vaatteet päällä? Itse olen käynyt pari kertaa luonnonvesissä, tauon jälkeen tuntuu kyllä todella hyvältä olla märkä.
Taitaa mennä vielä pitkään ennen kuin vaateuintikauden pystyy avata, kiitos älyttömän kylmän loppukevään.
Joku vaateuimareilla on kausi avattu? Itselläni vielä avaamatta.
En ole päässyr alkuun. Vesi on liian kylmää. Sen verran kävin mökillä ollessa, että vähän kahlailemassa napaa myöten. Mutta jollei halua kylmettyä, niin pitää tulla käytännössä samantien pois, kun on saanut housut vettä täyteen. Ja vaihdoin kuiviinkin aika pian. Ensi viikon lopulle luvatetiin jo lämöisempää keliaä, joten toiveikkaina ollaan,
Vierailija kirjoitti:
Joku vaateuimareilla on kausi avattu? Itselläni vielä avaamatta.
Kyllä vain, viimeisen viikon aikana käynyt yhtä lukuunottamatta joka päivä, toisaalta yhtenä päivänä kävin kaksi kertaa eri vaatekerroilla. Eilinen oli kyllä paras tähän mennessä tänä vuonna. Päällä oli bokserit, t-paita, paksut sukat, tummanpunainen huppari, vaaleansiniset farkkuhaalarit ja tummanharmaat Nokian Reef -kumisaappaat. Tuolla kombolla on oikeasti mukavaa uida, taisin yhden 200m mennä ihan silkasta hyvän olon tunteesta. Tänään taas, kunhan käyn ensin asioilla ja sitten päätän mitkä vaatteet tällä kertaa kastuu. Tai ehkä pitäisi pukeutua jo nyt siistiin uima-asuun niin pääsee suoraan kotiin tultua uimaan. Taidanpa tehdäkin niin.
Kerran olen uinut vaatteet päällä , yli 10 v sitten ja en kylläkään vapaaehtoisesti.
Lämmin, aurinkoinen aamu, lempeä tuuli, melko lämmin vesi. Olihan se puettava päälleen bokserit, t-paita, sukat, siniset Levikset, tummansininen huppari ja tummansiniset Converset. Vielä tummansininen lippis päähän ja rantaan. Hetken nautin kuivana ajatuksesta märistä vaatteista, sitten hyppäsin mereen, tietysti lakki päässä ja pää edellä. Oi miten mukavaa, vedessä mukavat vaatteet päällä ja kengät jalassa. Uiskentelin hetken aikaa, sitten nousin ylös, miten hyvältä läpimärät vaatteet tuntuvatkaan. Nautiskelin hyvän tovin ennenkuin lähdin rauhallisesti kävelemään kotiin, märissä vaatteissa oleminen tuntui ihanalta. Harmi kun on aina jotain muutakin hommaa, oli pakko lopulta riisua kaikkein mukavin kesäasu. Huomiseen mennessä vaatteet ovat kuivuneet auringossa ja tuulessa ja seuraava uintikerta on varmasti pikemmin kuin uskoisikaan. Kesän iloja <3
Ovatko muut jo päässeet uimaan vaatteet päällä?
Vierailija kirjoitti:
Lämmin, aurinkoinen aamu, lempeä tuuli, melko lämmin vesi. Olihan se puettava päälleen bokserit, t-paita, sukat, siniset Levikset, tummansininen huppari ja tummansiniset Converset. Vielä tummansininen lippis päähän ja rantaan. Hetken nautin kuivana ajatuksesta märistä vaatteista, sitten hyppäsin mereen, tietysti lakki päässä ja pää edellä. Oi miten mukavaa, vedessä mukavat vaatteet päällä ja kengät jalassa. Uiskentelin hetken aikaa, sitten nousin ylös, miten hyvältä läpimärät vaatteet tuntuvatkaan. Nautiskelin hyvän tovin ennenkuin lähdin rauhallisesti kävelemään kotiin, märissä vaatteissa oleminen tuntui ihanalta. Harmi kun on aina jotain muutakin hommaa, oli pakko lopulta riisua kaikkein mukavin kesäasu. Huomiseen mennessä vaatteet ovat kuivuneet auringossa ja tuulessa ja seuraava uintikerta on varmasti pikemmin kuin uskoisikaan. Kesän iloja <3
Ovatko muut jo päässeet uimaan vaatteet päällä?
Ei vielä, mutta tällä viikolla pitäisi vihdoin tulla helteet niin varmasti jossain vaiheessa verkkaripuvut alkaa kastua uinnin merkeissä.
4 kertaa tänä vuonna tähän mennessä, ja kengät myös jalassa tietysti.
Tässä " lajissa " suurena etuna kun on harrastanut talviuintia parikymmentä vuotta. Toki jo nuoruudessa en pelännyt kylmiä vesiä.
Joka talvi tulee uitua monet kerrat avannossa täysissä toppa vaatteissa, talvi lenkkarit jalassa. Joskus " horjahdan" sinne itse, toisinaan vaimoni tönäisee minut sinne.
Toissa talvena "putosimme " yhdessä täysissä toppa ulkoilu asuissamme avantoon ja ajelimme sitten autolla märkinä kotiin.
Uintikausi avattu vihdoin eilen! Uimapukuna musta-punainen adidaksen vintage verkkaripuku, oli todella nautinnollista uida ja kellua. Vesi oli lähestulkoon kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Uintikausi avattu vihdoin eilen! Uimapukuna musta-punainen adidaksen vintage verkkaripuku, oli todella nautinnollista uida ja kellua. Vesi oli lähestulkoon kuumaa.
Nyt on kolme uintireissua suoritettu tälle kesälle. Toisella kerralla varustuksena adidaksen tuulihousut ja t-paita, kolmannella kerralla adidaksen mustahopea verkkaripuku. Vaateuinti on paras kesäharrastus!
Kerran kun menin laiturille vaatteet päällä ja istuin siinä sitten joku tuli ja tönäisi minut veteen vaatteet päällä ja olin justiin menossa juhliin minun piti sen jälkeen minun piti mennä märät vaatteet päällä juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun menin laiturille vaatteet päällä ja istuin siinä sitten joku tuli ja tönäisi minut veteen vaatteet päällä ja olin justiin menossa juhliin minun piti sen jälkeen minun piti mennä märät vaatteet päällä juhliin.
Se on eri asia jos tönäistään väärällä hetkellä veteen kuin jos menee suunnitellusti uimaan vaatteet päällä. Vaihtovaatteet on luultavasti mukana ja uimiseen on valittu sellaiset vaatteet joilla haluaa uida.
Vierailija kirjoitti:
Toivoitavasti nyt tulee erillisenä vastauksena..
Se on eri asia jos tönäistään väärällä hetkellä veteen kuin jos menee suunnitellusti uimaan vaatteet päällä. Vaihtovaatteet on luultavasti mukana ja uimiseen on valittu sellaiset vaatteet joilla haluaa uida.
Monot jalassa hidastuu kummasti. Tai kumsaappaat. Betonimonot vaikeuttaa myöskin
Hei tästä saisi olumppialajin. Vaatteet ja kengät päällä uinti avovedessä tai altaassakin
Minusta homman suola on nimenomaan se, että minut uitetaan toisen toimesta eli tönäistään esimerkiksi laiturilta veteen täysissä pukeissa..
Mulle on kerran käynyt noin ja oli kyllä inhottava ja nolo kokemus! Hauskuus loppui osaltani kyllä siihen siltä illalta.
Toivottavasti näin on.
Kuinkahan monta hukkumiskuolemaa suomessa vältettäisiin kun täälläkin järjestettäisiin uimahalleissa ympäri maan säännöllisesti näitä vaateuintipäiviä missä totuttaisiin uimaan vaatteet päällä.🤔