Naiset deittipalstoilla: "Ootko vielä töissä vai jo lomalla? Miten meni juhannus, ootko ollu töissä? Mitä teet muuten työksesi?"
Huoh, ilmeisesti mikään muu ei kiinnosta kuin työ, työ ja työ. 🙄
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minultakin noita kysytty ja minäkin kysynyt. Siinä sitten jutellaan kaikkea muutakin elämästä. Lopulta keskustelu päättyy n. viikon päästä aina siihen, että nainen katoaa paria päivää ennen sovittuja treffejä.
Herää kysymys mistä olette jutelleet, jos toinen päättää hiljetä. Itsellä yleensä keskustelu hiipuu molemminpuolin, josei ole kiinnostusta herännyt.
Minulla se päättyy aina niin, että nainen vain katoaa vaikka on juuri keskustelu ollut käynnissä ja hän on kysynyt jotain. Viimeksi liitty uuteen asuntooni ja kesälomasuunnitelmiin.
Olen itse melko varma, että joku komeampi ja muuten parempi vain tuli tähän väliin. Tympäisee aina olla se joka jää toiseksi.
M37[/q]
No se voi olla että oli joku muukin, ehkä ennen sinua jo keskustelussa. Tai ehkä se johtuu jostain miten keskustelit siitä asunnostasi, tai kesälomasuunnitelmistasi, jokin sinussa miten keskustelet, eikä varsinaisesti se asia.
Tosin itse ohittaisin ihan justiinsa jonkun ulkomaanreissuja suunnittelevan. Ei ole mun juttu eikä mulla olisi varaakaan, joten turhaanpa sitä siitä jatkaa jonkun reissailijan kanssa kun jatkuvasti menossa johonkin.
Lisäksi sanon suoraan että joku esim. Thaimaassa matkaileva saisi olla kyllä jotenkin muuten erittäin täydellinen tapaus että viitsisin edes tavata ja ottaa asiasta enemmän selvää.No eipä osuneet nuokaan veikkailut. Samoihin harrastuksiin liittyvät suunnitelmat oli molemmilla.
M37
No en sinun tilannettasi veikkaillutkaan. Kerroin vain omasta tilanteestani milloin lopettaisin keskustelun. Ts. sinä sanot että väliin tuli parempi, (komeampi, rikkaampi sinun mielestäsi? ), minä sanoin että väliin (tai saattoi olla jo ensin) tuli ehkä sopivampi.
Toisilla ei se rikas ja komea automaattisesti mene edelle, minä ainakin karsin sellaiset heti, elän niin toisenlaista elämää enkä ole kaunis.
Itse asiassa jo tällaisen asian vuoksi saattaisin lopettaa viestittelyn. Sinä et tajunnut yhtään mitä yritin sanoa, vaan näit vain että veikkailin sinun tilannettasi.En minäkään puhunut rikkaista kyllä yhtään mitään.
M37
Ketjun aihe oli miehen työpaikka. Sinä puhut asunnostasi ja kesälomasuunnitelmistasi keskustelunaiheena, vähän kuin että niissä oli jotain vikaa ja joku "parempi tuli väliin". Jos me oltais nyt treffipalstalla niin arvaas mitä...
Vierailija kirjoitti:
Pidän työstäni paljon, mutta en halua siitä puhua vielä vapaa-ajallakin. Yritän jättää ne työasiat sinne työpaikalle.
Minusta taas on mukava puhua työstäni mieheni kanssa. Joskus saan häneltä hyviä vinkkejä ulkopuolisen näkökulmasta. Emme ole kumpikaan työnarkomaaneja, mutta emme myöskään välinpitämättömiä toistemme työhuolista.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät vieläkään osaa lukea naisten ajatuksia, vaikka naiset toisin luulee.
Miten ne keskustelut pitäisi avata deittijutuissa, kun toiselle kelpaa jokin aloitus ja toiselle taas ei kelpaa ollenkaan.
Miehetkin ovat vain ihmisiä, heillä on oma taustansa ja tapansa avata keskustelu, joidenkin kanssa se toimii, joidenkin ei.
Aaattelen, että fiksu nainen ei kompastu mihinkään eikä kenenkään aloitukseen, jos on profiilin kunnolla lukenut, siitä saa jo pikaisen tiedon kaverista.
Tyhmät naiset taas poistelevat hyviäkin kavereita vain siksi, kun heidän mielestään aloitusviesti ei ollutkaan just sellainen kuin he haluavat.
Mistä mies tietää millaisen aloitusviestin just joku tietty nainen haluaa?
Jostaihan se tutustuminen pitää kuitenkin aina aloittaa, myös live-elämässä.
Keskusteluhan alkoi siitä, että naisten keskustelunavaukset eivät kelvanneet. Eli ehkä ongelma onkin, että naiset ei osaa lukea miesten ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla ei ole työtä?
Mitä sitten?[/quote
Sitä että naiset ei halua pienellä palkallaan sua elättää.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa me emme tiedä, miksi joku ei enää keskustele tai jättää vastaamatta viesteihin. Miksi kasvattaa sisällään mies/naisvihaa teilaamalla kaikki samaan kategoriaan, ja näin vaikeuttaa myös omia mahdollisuuksiaan löytää parisuhde. Pari omaa kokemusta tinderistä: Vaihdoimme erään miehen kanssa viestejä muutaman päivän ajan. Ihan tinderissä, koska en halua heti antaa puhelinnumeroani. Ihan mukavaa keskustelua puolin ja toisin. Tinder ei kuitenkaan aina lähetä mulle ilmoitusta uusista viesteistä. Oli mennyt pari päivää, etten ollut avannut koko appia, koska minulla on muutakin elämää kuin vain tutkia Tinderiä koko ajan. Huomasin sitten mieheltä tulleen viestin, ja siinä hän kertoi ikävästä asiasta koskien ystäväänsä. Ajattelin, että vastaan viestiin ajan kanssa, että mietin vähän miten asettelen sanani, koska kyse oli kurjasta asiasta. Kohta tulikin uusi viesti, jossa tämä mies haukkui minut ja kaikki naiset, kuinka viestittelimme ja sitten jätämme vastaamatta viesteihin jne. Todella ala-arvoiseen sävyyn kirjoitettu teksti. Samantien mies myös poisti minut matcheistä. Hengähdin lähinnä helpotuksesta, jos ihminen pystyy haukkumaan niin rumasti, olen iloinen, etten häntä ehtinyt tavata. Ja kyseessä oli siis väärinymmärrys, en tarkoituksella ollut vastaamatta hänen viesteihinsä.
Toinen mies, lähihoitaja (kertoi itse), meillä oli kivaa viestittelyä. Olisin hänet mielellään tavannutkin. Mutta siinä yhteydessä kun kertoi töistään, kertoi myös aikatauluistaan, eikä siksi ehtinyt näkemään. Ei siinä mitään, itselläkin on tiiviitä viikkoja välillä. Mutta kun ei seuraavaan kolmeen viikkoon olisi ollut aikaa treffeille, annoin olla ja hiipua keskustelun mun osalta. Jos ei ole edes tuntia irrottaa tapaamiseen, ei varmaan ole aikaa mahdollisesti edes seurusteluun. Tästä vois ehkä vastapuoli ajatella, että viestittely hiipui, kun hän kertoi ammatistaan. Se ei ollut syy, vaan se, että hänellä ei ollut aikaa tavata.
Aika moni palstamies tuntuu myös keränneen naistuntemuksensa iltalehtien lööpeistä. Ja noiden julkkiskaunotarten menestys riippuu siitä, miten hyvin heidän tekemisistään saa provosoivia klikkiotsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Pidän työstäni paljon, mutta en halua siitä puhua vielä vapaa-ajallakin. Yritän jättää ne työasiat sinne työpaikalle.
Minulle mies on paras sparraajani ja minä hänen. En olisi kehittynyt ikinä näin pitkälle ilman häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla ei ole työtä?
Mitä sitten?[/quote
Ei halua suurellakaan, ellei tulottomuudelle ole jotain hyvää syytä.
- hyväpalkkainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa me emme tiedä, miksi joku ei enää keskustele tai jättää vastaamatta viesteihin. Miksi kasvattaa sisällään mies/naisvihaa teilaamalla kaikki samaan kategoriaan, ja näin vaikeuttaa myös omia mahdollisuuksiaan löytää parisuhde. Pari omaa kokemusta tinderistä: Vaihdoimme erään miehen kanssa viestejä muutaman päivän ajan. Ihan tinderissä, koska en halua heti antaa puhelinnumeroani. Ihan mukavaa keskustelua puolin ja toisin. Tinder ei kuitenkaan aina lähetä mulle ilmoitusta uusista viesteistä. Oli mennyt pari päivää, etten ollut avannut koko appia, koska minulla on muutakin elämää kuin vain tutkia Tinderiä koko ajan. Huomasin sitten mieheltä tulleen viestin, ja siinä hän kertoi ikävästä asiasta koskien ystäväänsä. Ajattelin, että vastaan viestiin ajan kanssa, että mietin vähän miten asettelen sanani, koska kyse oli kurjasta asiasta. Kohta tulikin uusi viesti, jossa tämä mies haukkui minut ja kaikki naiset, kuinka viestittelimme ja sitten jätämme vastaamatta viesteihin jne. Todella ala-arvoiseen sävyyn kirjoitettu teksti. Samantien mies myös poisti minut matcheistä. Hengähdin lähinnä helpotuksesta, jos ihminen pystyy haukkumaan niin rumasti, olen iloinen, etten häntä ehtinyt tavata. Ja kyseessä oli siis väärinymmärrys, en tarkoituksella ollut vastaamatta hänen viesteihinsä.
Toinen mies, lähihoitaja (kertoi itse), meillä oli kivaa viestittelyä. Olisin hänet mielellään tavannutkin. Mutta siinä yhteydessä kun kertoi töistään, kertoi myös aikatauluistaan, eikä siksi ehtinyt näkemään. Ei siinä mitään, itselläkin on tiiviitä viikkoja välillä. Mutta kun ei seuraavaan kolmeen viikkoon olisi ollut aikaa treffeille, annoin olla ja hiipua keskustelun mun osalta. Jos ei ole edes tuntia irrottaa tapaamiseen, ei varmaan ole aikaa mahdollisesti edes seurusteluun. Tästä vois ehkä vastapuoli ajatella, että viestittely hiipui, kun hän kertoi ammatistaan. Se ei ollut syy, vaan se, että hänellä ei ollut aikaa tavata.
Olit kiinnostunut miehestä, mutta sitten et avannut Tinderiä pariin päivään katsoaksesi, onko häneltä tullut sittenkin viestiä? Etkö ymmärrä, että tuollainen vastauksen viivyttelykin voi antaa toiselle sellaisen kuvan, että et ole kiinnostunut hänestä? Olet kyllä melkoisen solipsistinen tapaus ja sinunlaisiasi taitavat olla muutkin naiset, jotka ghostaavat. Omassa toiminnassa ei nähdä yhtään mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla ei ole työtä?
Mitä sitten?[/quote
Olenko pyytänyt sitä?
Vierailija kirjoitti:
Aika olennainen tieto. Itse teen kolmivuorotyötä, joten kiinnostaa miten säännöllinen/epäsäännöllinen työrytmi on. En halua myöskään sohvalle makaamaan elämäntapatyötöntä, jolla ei ole mitään mielenkiintoa elämää kohtaan.
Ps. Elätän palkalla itseni.
Kerrankin joku kirjoittaa hyvän psalmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minultakin noita kysytty ja minäkin kysynyt. Siinä sitten jutellaan kaikkea muutakin elämästä. Lopulta keskustelu päättyy n. viikon päästä aina siihen, että nainen katoaa paria päivää ennen sovittuja treffejä.
Herää kysymys mistä olette jutelleet, jos toinen päättää hiljetä. Itsellä yleensä keskustelu hiipuu molemminpuolin, josei ole kiinnostusta herännyt.
Minulla se päättyy aina niin, että nainen vain katoaa vaikka on juuri keskustelu ollut käynnissä ja hän on kysynyt jotain. Viimeksi liitty uuteen asuntooni ja kesälomasuunnitelmiin.
Olen itse melko varma, että joku komeampi ja muuten parempi vain tuli tähän väliin. Tympäisee aina olla se joka jää toiseksi.
M37[/q]
No se voi olla että oli joku muukin, ehkä ennen sinua jo keskustelussa. Tai ehkä se johtuu jostain miten keskustelit siitä asunnostasi, tai kesälomasuunnitelmistasi, jokin sinussa miten keskustelet, eikä varsinaisesti se asia.
Tosin itse ohittaisin ihan justiinsa jonkun ulkomaanreissuja suunnittelevan. Ei ole mun juttu eikä mulla olisi varaakaan, joten turhaanpa sitä siitä jatkaa jonkun reissailijan kanssa kun jatkuvasti menossa johonkin.
Lisäksi sanon suoraan että joku esim. Thaimaassa matkaileva saisi olla kyllä jotenkin muuten erittäin täydellinen tapaus että viitsisin edes tavata ja ottaa asiasta enemmän selvää.No eipä osuneet nuokaan veikkailut. Samoihin harrastuksiin liittyvät suunnitelmat oli molemmilla.
M37
No en sinun tilannettasi veikkaillutkaan. Kerroin vain omasta tilanteestani milloin lopettaisin keskustelun. Ts. sinä sanot että väliin tuli parempi, (komeampi, rikkaampi sinun mielestäsi? ), minä sanoin että väliin (tai saattoi olla jo ensin) tuli ehkä sopivampi.
Toisilla ei se rikas ja komea automaattisesti mene edelle, minä ainakin karsin sellaiset heti, elän niin toisenlaista elämää enkä ole kaunis.
Itse asiassa jo tällaisen asian vuoksi saattaisin lopettaa viestittelyn. Sinä et tajunnut yhtään mitä yritin sanoa, vaan näit vain että veikkailin sinun tilannettasi.En minäkään puhunut rikkaista kyllä yhtään mitään.
M37
Ketjun aihe oli miehen työpaikka. Sinä puhut asunnostasi ja kesälomasuunnitelmistasi keskustelunaiheena, vähän kuin että niissä oli jotain vikaa ja joku "parempi tuli väliin". Jos me oltais nyt treffipalstalla niin arvaas mitä...
Kyseinen kommentoija halusi tietää mistä puhuin viimeksi niin mitä oikein höpötät?
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on mukava puhua työstäni mieheni kanssa. Joskus saan häneltä hyviä vinkkejä ulkopuolisen näkökulmasta. Emme ole kumpikaan työnarkomaaneja, mutta emme myöskään välinpitämättömiä toistemme työhuolista.
No mulla ei ole mitään työhuolia. Uuden tapailukumppanin kanssa puhutaan kaikesta muusta paitsi töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei ole mitään työhuolia. Uuden tapailukumppanin kanssa puhutaan kaikesta muusta paitsi töistä.
Luetun ymmärtäminen?
No on niitä ihmisiä, jotka haluavat jakaa työelämään liittyvät asiat kumppanin kanssa ja niitä, jotka eivät halua.
Itse koen isoksi lisäarvoksi sen, että voimme puhua töistä ja osaamme aidosti arvostaa toistemme saavutuksia työelämässä, kun ymmärrämme siitä jotain.
Aika perus small talkia tietää mitä toinen tekee työkseen. Mitä sulta ylipäätään saa sitten kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä ja ammatista kysyminen on minusta osa smalltalkia jossa tutustutaan toiseen. Täytyy olla todella surkea itsetunto jos asiallisesta kysymyksestä saa noin pahoja traumoja. Kivahan se on tietää heti kuinka paljon voi käyttää vaikkapa ammattisanastoa tai kertoa hauskoja juttuja/tapahtumia töihin liittyen ilman että joka asiaa tarttee pohjustaa pitkällä selityksellä. Lika barn leka bäst, eikös vaan. Toimii molempiin suuntiin. Samalla tulee vähän kartoitettua arvomaailmaa yhdeltä osa-alueelta. Itse pidän esimerkiksi arvokkaana ja tärkeänä itseni (ja perheeni) elättämistä omalla työllä, joten mätsiä ei tule elämäntapainkkarin kanssa jonka kaikki puheenavaukset ovat aiheesta "..riistokapitalistit..." tms. Vaikka kuinka olisi mukava tyyppi.
Lähäreistä joku jo ehti kitisemään, huoh. Ensihoitajatkin ovat lähäreitä ja monen naisen mielestä todella hot. Sehän on melkein sama kuin lääkäri XDD
Miksi luulet tietäväsi paremmin millaista on olla nettideittaileva mies kuin nettideittaileva mies itse?
Moni mies saa kokea että ammatin kysymyinen on kynnyskysymys joka päättää että jatkuuko keskustelu vai ei, ei se ole silloin small talkia.
Ja ensihoitaja on AMK-tutkinto. Lähihoitaja voi suuntautua ensihoitoon mutta ei silti ole sama asia.
Mua kiinnostaa että missä vaiheessa työstä on sopivaa kysyä, jos mies ei oma-aloitteisesti siitä mitään mainitse? En minä ainakaan tiedollisesti halua aiheuttaa miehessä epävarmuutta, mutta en myöskään ole ajatustenlukija. Jos mies siis kokee, että työstä kysyminen on naiselle kynnyskysymys, niin miten pitkälle keskustelu pitää edetä, ettei hän enää oleta tuollaista? Kun pitäähän ne työkuviotkin jossain vaiheessa jutella kuitenkin, jos toiseen haluaa oikeasti tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Aika perus small talkia tietää mitä toinen tekee työkseen. Mitä sulta ylipäätään saa sitten kysyä?
Olen mies ja en ole koskaan udellut naiselta hänen työpaikastaan.
Näille elämäntapatyöttömille on ilmeisen turhaa selittää, että työstä ei kysellä siksi, että halutaan itselle elättäjä. Ehkä se on jopa ymmärrettävää, he kun ovat tottuneet siihen, että joku muu maksaa, niin ilmeisesti olettavat, että kaikki muutkin haluavat loisia.
Jaa, no iahn samaa tekee kyllä miehetkin.. Luovutin itse pitkäaikaistyöttömänänä kaikki deitti-yritelmätkin,kun eräs tuttavuus haukkui asuinalueeni, halpis- puhelimeni, katsoi kuteitani nokanvarttaan pitkin koko illan jne. Miksi edes sieti minua senkin aikaa?! Tok iteidän, että olisi p***u kelvannut multakin kerran, olen kuitenkin ihan hoikka ja ok näköinen.
Mutta köyhä,työtön(oikeasti vielä sairaskin, mut sitä nyt en onneksi ehtinyt edes kertoa enkä olsii tollaselle kyllä voinutkaan uskoutua ikinä, mistään!) Ihmiset on nykyään vaan jotain hyödykkeitä, psiteytettäviä ,arvosteltavia lihakimpaleita tosiilleen. Mitään heikkouksia ei saa olla, kaikki paha on oma vika ja voisit nousta niistä vain asennettasi muuttamalla(hahaha,nautiika sittne iste, kun törmäätte joku päivä OIKEISIIN ongelmiin jotka kestää vuosikausia ja joista ei niin vain noustakaan...).
Vain "täydellinen"kelpaa, mitä se sitten ikinä just sillä hetkeällä onkaan just sille tyypille. Ja uutta saa aina Tinderistä, Kinderistä, mistä liekin MinäMInä- maansa uumenien narsisteille:( Mad World.
Ymmärrän hyvin, että tuo on kysymys, missä mies jotuuu epävarmalle alueelle, koska ei ole varma "kelpaako" hänen työnsä naiselle ja onko sillä edes kovinkaan merkitystä naiselle. Samaa koen miesten kanssa omasta ulkonäöstäni, koska tiedän, ettei se ole riittävä. Ehkä sitten kuusikymppisenä...