Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset deittipalstoilla: "Ootko vielä töissä vai jo lomalla? Miten meni juhannus, ootko ollu töissä? Mitä teet muuten työksesi?"

Vierailija
25.06.2020 |

Huoh, ilmeisesti mikään muu ei kiinnosta kuin työ, työ ja työ. 🙄

Kommentit (465)

Vierailija
101/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisellä tylsä elämä jossei muusta kun työstä keksi puhuttavaa. Ehkä naisilla sit keskimäärin on melko tylsää.

Vierailija
102/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki työpaikka. Se on tärkein vaatimus miehellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi outoa olla puhumatta työstä. Työpaikalla vietetään paljon aikaa. Ammatinvalinta kertoo myös ihmisestä paljon. Työ ei ole sivuseikka juuri kenenkään elämässä.

Olen eri mieltä. Monille työ on vain pakollinen paha tai keino rahoittaa harrastukset ja varsinainen elämä.

Harvoin se silti sivuseikka on. Moni varmasti tekee työtä palkkaa saadakseen, mutta on se silti iso osa arkea.

Vierailija
104/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te, joita ärsyttää jonkun katoaminen keskustelusta ammatin kuultuaan edes jaksatte surra näiden ihmisten katoamista? Ette kai te itsekään haluaisi kumppania, joka ei arvosta teidän ammattianne tai jolle työ on niin iso asia, että työttömän status on välitön turn-off. Mieluummin itse kerron heti ammattini ja ne, joille se on ongelma voivat siirtyä eteenpäin.

Itselle status ja raha menettävät koko ajan enemmän merkitystään, mutta en kyllä arvosta yhtään, jos elää yhteiskunnassa siten, ettei auta muita millään tavalla, vaan vain kuluttaa muiden tuottamia hyödykkeitä ja palveluja. Jos ei voi olla työelämässä niin sitten pitää osallistua jollain muulla keinoin omien voimavarojen rajoissa.

Vierailija
105/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastaisin ns. deittailua, mikä jo ajatuksena on mahdoton, edellyttäisin, että nainen ei ainakaan töissä käy tai jos käy, ei ota asiaa aluksi esille.

Saako kysyä miksi? Mä olen samoilla linjoilla (nainen, naimisissa). En haluaisi uraorientoitunutta kumppania, teen itse leipätyötä sen verran kuin on pakko.

En oikein osaa sanoa, mutta tuntuu vain siltä, että mielenkiintoisia ihmisiä on valtavasti työelämän ja uraputkiajattelun ulkopuolella. Tunnen paljon koko aikuisikänsä eläkkeellä olleita – ja edelleen olevia – naisia ja miehiä, jotka ovat hienoja tyyppejä, joilla on mielipiteitä monenlaisista yhteiskunnallisista, kirjallisuuteen liittyvistä, musiikkiin ja urheiluun liittyvistä asioista ja niin edelleen. Näistä voi saada aikaan hyviä keskusteluita ja antoisia väittelyitä. Sellainen on mielenkiintoisempaa kuin työpaikan olosuhteista narisemisen kuunteleminen, saamatta jääneestä palkankorotuksesta urputtamisen kuunteleminen jne.

Vierailija
106/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihmisellä tylsä elämä jossei muusta kun työstä keksi puhuttavaa. Ehkä naisilla sit keskimäärin on melko tylsää.

Kysyy mitä työtä teet = ei keksi muuta puhuttavaa. "Moi mä oon Mirja, mikä sun nimi on?" "Etkö sä osaa puhua muusta kun nimistä!!! Ei nimi kerro ihmisestä mitään!! On sulla tylsä elämä."

Vierailija
107/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos harrastaisin ns. deittailua, mikä jo ajatuksena on mahdoton, edellyttäisin, että nainen ei ainakaan töissä käy tai jos käy, ei ota asiaa aluksi esille.

Saako kysyä miksi? Mä olen samoilla linjoilla (nainen, naimisissa). En haluaisi uraorientoitunutta kumppania, teen itse leipätyötä sen verran kuin on pakko.

En oikein osaa sanoa, mutta tuntuu vain siltä, että mielenkiintoisia ihmisiä on valtavasti työelämän ja uraputkiajattelun ulkopuolella. Tunnen paljon koko aikuisikänsä eläkkeellä olleita – ja edelleen olevia – naisia ja miehiä, jotka ovat hienoja tyyppejä, joilla on mielipiteitä monenlaisista yhteiskunnallisista, kirjallisuuteen liittyvistä, musiikkiin ja urheiluun liittyvistä asioista ja niin edelleen. Näistä voi saada aikaan hyviä keskusteluita ja antoisia väittelyitä. Sellainen on mielenkiintoisempaa kuin työpaikan olosuhteista narisemisen kuunteleminen, saamatta jääneestä palkankorotuksesta urputtamisen kuunteleminen jne.

Kieltämättä. Itse tunnen 3, kaksi hyvää ystävää ja oma puoliso. Omakin arvomaailma on painottunut muuhun kuin työelämään, ja välillä harmittaa, että aikaa itsensä kehittämiselle ei ole ollut siinä määrin kuin niillä, jotka ovat jo ulkona pyörästä - itse olen vasta matkalla sinne. Joskus ajattelen, että olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia muiden samanhenkisten kanssa. Oma deittipalvelu niille, jotka eivät vielä ole omaansa löytäneet, olisi upea, ja utopiaa. Jotenkin vaan tuntuu että sitä etääntyy vuosi vuodelta kauemmas niistä työ-, ura- ja materiaihmisistä, enkä yhtään tiedä missä kaltaisiaan tapaisi, jos olisi tarvetta. Kiitos vastauksesta ja hyvää matkaa sinne.

Vierailija
108/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli naisilla sitten riittää määrättömästi puhetta jos sanoo olevansa pankkiiri tai biokemisti? en usko, että kukaan osaa yli minuuttia jutella aiheista.

Jos se nainenkin on pankkiiri tai biokemisti, niin sitten riittää.

Sehän on toiseen ihmiseen tutustumisen idea, että kartoitetaan yhtäläisyyksiä ja eroavaisuuksia. Selvitetään, ollaanko samantyyppisiä vai liian eri maailmoista.

Samalla lailla monella miehellä menee pupu pöksyyn, jos nainen kertoo olevansa johtaja ja pörssiyhtiön johtoryhmän jäsen sekä mensan jäsen (kuten hyvä ystäväni). Ne ovat vääriä miehiä hänelle. Osalla miehistä on samantyyppinen menestynyt tausta ja he ilahtuvat ja alkavat jutella hänen kanssaan töistä ja vaihtaa kokemuksia.

Vierailija
109/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset etsii aina vain elättäjää ja hyvätuloista isää tuleville lapsilleen.

Tai sitten jotain hyvännäköistä kaveria, jota esitellä ystävilleen.

Itse miehellä ihmisenä, ei ole naiselle juuri mitään merkitystä, ei sen niin väliä mitä harrastaa tai millainen on luonteelltaan.

Pääasia on miehen tulot ja se millaisella autolla ajaa, se naisille kaikkein naisille tärkein kriteeri.

Ja vielä kysellään n, kolmikymppiseltä mieheltä suoraan, että asutko vuokralla vai onko omistusasunto.

Kyllä on varmempaa pysytellä sinkkuna ja ilman jälkeläisiä,  kuin ottaa ahne nainen puolisoksi.

Tämä tunne on mullekin tullut pariutumisen myötä, mulla lukee profiilissa kattavasti urheiluharrastukseni niin miksi kukaan nainen ei aloita keskustelua niistä vaikka juuri niistä saisi niin helposti keskustelun käyntiin, miksi naista ei kiinnosta mitä harrastan? Miehen työ on aihe jota nainen ei ikinä unohda kysyä. Mulla on joskus ollut treffit joissa nainen kysyi treffien alussa että "mites meni tänään, mitä teitkään työksesi?" ja kun vastasin siihen rehellisesti ammattini (lähihoitaja) niin nainen ei kysynyt sen jälkeen yhtään mitään koko treffien aikana.

Täh? Eli selostat tyhjentävästi harrastuksesi etkä kerro työtäsi, mutta edellytät muiden kuitenkin kyselevän asiasta josta kerroit kaiken eikä siitä mistä et kertonut mitään?

Kaikki ei halua määritellä itseään työn kautta, työ on vain paikka jossa käydään 8 tuntia päivässä ja josta saa palkkaa elämiseen.

Joissakin naisten profiileissa lukee vain että KTM tai LL tai FM, onko tuo se asia millä nainen haluaa määritellä itsensä? Onko ammatti kaikki kaikessa?

Moni nainen määrittelee itsensä työn kautta, niin moni mieskin. Heille on luonnollista puhua paljon työstä ja heitä kiinnostaa, millainen työ ja suhde työhön toisella on.

Jos henkilö, jolle työ ei merkitse muuta kuin 8-16 ja sen jälkeen aivot narikkaan, ei pidä tuosta työstä utelusta, niin sehän kertoo heti alkuunsa, että ne kaksi ihmistä eivät ole sopivia toisilleen. Sehän on erittäin hyvä asia, kumpikaan ei tuhlaa enempää aikaa ihan vääränlaiseen puolisokandidaattiin.

Minä en saa työstäni paljon edes jutella, joten helpompi olla puhumatta mitään. Tietenkin voi sanoa tyyliin oli kiireinen päivä, mutta en mene yksityiskohtiin. Ja eikö työstä puhuminen oli aika tylsää loppujen lopuksi..

Vierailija
110/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tapaan jonkun naisen joka on urologi niin tämän naisten logiikan mukaan hän nauttisi jos puhuisi peniksistä ja omista virtsavaisoistani hänelle jatkuvasti. Samoin kuin vaikka kassamyyjä nauttisi kun puhuisin viivanlukukoneesta tai äidinkielenopettaja jos puhuisin savon murretta ?

Vierailija
111/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minultakin noita kysytty ja minäkin kysynyt. Siinä sitten jutellaan kaikkea muutakin elämästä. Lopulta keskustelu päättyy n. viikon päästä aina siihen, että nainen katoaa paria päivää ennen sovittuja treffejä.

Herää kysymys mistä olette jutelleet, jos toinen päättää hiljetä. Itsellä yleensä keskustelu hiipuu molemminpuolin, josei ole kiinnostusta herännyt.

Minulla se päättyy aina niin, että nainen vain katoaa vaikka on juuri keskustelu ollut käynnissä ja hän on kysynyt jotain. Viimeksi liitty uuteen asuntooni ja kesälomasuunnitelmiin.

Olen itse melko varma, että joku komeampi ja muuten parempi vain tuli tähän väliin. Tympäisee aina olla se joka jää toiseksi.

M37[/q]

No se voi olla että oli joku muukin, ehkä ennen sinua jo keskustelussa. Tai ehkä se johtuu jostain miten keskustelit siitä asunnostasi, tai kesälomasuunnitelmistasi, jokin sinussa miten keskustelet, eikä varsinaisesti se asia.

Tosin itse ohittaisin ihan justiinsa jonkun ulkomaanreissuja suunnittelevan. Ei ole mun juttu eikä mulla olisi varaakaan, joten turhaanpa sitä siitä jatkaa jonkun reissailijan kanssa kun jatkuvasti menossa johonkin.

Lisäksi sanon suoraan että joku esim. Thaimaassa matkaileva saisi olla kyllä jotenkin muuten erittäin täydellinen tapaus että viitsisin edes tavata ja ottaa asiasta enemmän selvää.

No eipä osuneet nuokaan veikkailut. Samoihin harrastuksiin liittyvät suunnitelmat oli molemmilla.

M37

No en sinun tilannettasi veikkaillutkaan. Kerroin vain omasta tilanteestani milloin lopettaisin keskustelun. Ts. sinä sanot että väliin tuli parempi, (komeampi, rikkaampi sinun mielestäsi? ), minä sanoin että väliin (tai saattoi olla jo ensin) tuli ehkä sopivampi.

Toisilla ei se rikas ja komea automaattisesti mene edelle, minä ainakin karsin sellaiset heti, elän niin toisenlaista elämää enkä ole kaunis.

Itse asiassa jo tällaisen asian vuoksi saattaisin lopettaa viestittelyn. Sinä et tajunnut yhtään mitä yritin sanoa, vaan näit vain että veikkailin sinun tilannettasi.

Vierailija
112/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei kiinnosta naisen koulutus, ammatti tai tulotaso. Parisuhteessa ja varsinkin sen päättyessä alkaa hirveä mourunta, miten mies on maksanut yksin kaiken ja nainen vie mieheltä puolet omaisuudesta. 

Vierailija
113/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minultakin noita kysytty ja minäkin kysynyt. Siinä sitten jutellaan kaikkea muutakin elämästä. Lopulta keskustelu päättyy n. viikon päästä aina siihen, että nainen katoaa paria päivää ennen sovittuja treffejä.

Herää kysymys mistä olette jutelleet, jos toinen päättää hiljetä. Itsellä yleensä keskustelu hiipuu molemminpuolin, josei ole kiinnostusta herännyt.

Minulla se päättyy aina niin, että nainen vain katoaa vaikka on juuri keskustelu ollut käynnissä ja hän on kysynyt jotain. Viimeksi liitty uuteen asuntooni ja kesälomasuunnitelmiin.

Olen itse melko varma, että joku komeampi ja muuten parempi vain tuli tähän väliin. Tympäisee aina olla se joka jää toiseksi.

M37[/q]

No se voi olla että oli joku muukin, ehkä ennen sinua jo keskustelussa. Tai ehkä se johtuu jostain miten keskustelit siitä asunnostasi, tai kesälomasuunnitelmistasi, jokin sinussa miten keskustelet, eikä varsinaisesti se asia.

Tosin itse ohittaisin ihan justiinsa jonkun ulkomaanreissuja suunnittelevan. Ei ole mun juttu eikä mulla olisi varaakaan, joten turhaanpa sitä siitä jatkaa jonkun reissailijan kanssa kun jatkuvasti menossa johonkin.

Lisäksi sanon suoraan että joku esim. Thaimaassa matkaileva saisi olla kyllä jotenkin muuten erittäin täydellinen tapaus että viitsisin edes tavata ja ottaa asiasta enemmän selvää.

No eipä osuneet nuokaan veikkailut. Samoihin harrastuksiin liittyvät suunnitelmat oli molemmilla.

M37

No en sinun tilannettasi veikkaillutkaan. Kerroin vain omasta tilanteestani milloin lopettaisin keskustelun. Ts. sinä sanot että väliin tuli parempi, (komeampi, rikkaampi sinun mielestäsi? ), minä sanoin että väliin (tai saattoi olla jo ensin) tuli ehkä sopivampi.

Toisilla ei se rikas ja komea automaattisesti mene edelle, minä ainakin karsin sellaiset heti, elän niin toisenlaista elämää enkä ole kaunis.

Itse asiassa jo tällaisen asian vuoksi saattaisin lopettaa viestittelyn. Sinä et tajunnut yhtään mitä yritin sanoa, vaan näit vain että veikkailin sinun tilannettasi.

En minäkään puhunut rikkaista kyllä yhtään mitään.

M37

Vierailija
114/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kyllä ihan samat kysymykset?

Vierailija
115/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen keskustelun avaus sitten kelpaisi? Itse ainakin saatoin aikoinani Tinderissä ollessani aloittaa keskustelun vaikkapa juuri kysymällä mitä olet tehnyt lomalla, tai oletko vielä kesälomilla tms. En tiedustellakseni tulotasoa vaan aloittaakseni keskustelun. Ihan hyvin siihen olisi voinut vastata, että en ole töissä, eli koko kesä on vapaa tms.

Todistettavasti kelpasin keskustelutaitoineni, Tinder-deitin kanssa jo kolmatta vuotta seurustelemme. Ja onnellisesti.

Moikka, mitä sulle kuuluu? Huomasin, että kerroit profiilissa harrastavasi lajia x (ja kysyy siitä sitten lisää tarkemmin) ja kertoo miten itse ehkä harrastaa samaa lajia jne.

Tällainen aloitusta naisilta ei tule oikeastaan koskaan vaikka mulle se olisi täysin ilmiselvä tapa aloittaa keskustelu.

No eikös ole hyvä, että heti kättelyssä tulee selväksi, ettei ehdokas ole sinulle kelvollinen. Ei mene aikaa hukkaan. 

Vierailija
116/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei kiinnosta naisen koulutus, ammatti tai tulotaso. Parisuhteessa ja varsinkin sen päättyessä alkaa hirveä mourunta, miten mies on maksanut yksin kaiken ja nainen vie mieheltä puolet omaisuudesta. 

Avoeksä aloitti saman vaikerruksen ja syyttelyn, vaikkei edes koskaan maksanut mitään. 

Vierailija
117/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun tutustuin exään deittipalstalla. Kertoi ettei ole töissä, mutta kyselin kuitenkin mitä hommia on tehnyt jne. Ja tuli ilmi että olemme olleet samassa työpaikassa pätkän. Joten tunsimme työtehtävät ja ihmiset siellä.

Voi olla ettei juttu olisi lähtenyt ollenkaan sujumaan, jos ei tuota aihetta olisi tullut esille, ja siinä kuin huomaamattaan vapautui vähän enemmän tuokin tyyppi joka muuten kirjoittaa aika jäykästi.

Työ on hyvä puheenaihe. Se mitä minulla on päällä ei ole.

Vierailija
118/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla vietetään yleensä 8 h päivässä, viitenä päivänä viikossa. Se on siis varsin suuri osa elämää. Lisäksi ammatinvalinta kertoo ihmisestä jotakin. Sen vuoksi työ on aika oleellinen puheenaihe, joka monia kiinnostaa jollain tasolla.

Kyllä ammatista keskustella voi, mutta miehet ei pidä siitä että se on se erotteleva kynnyskysymys.

Sama kuin naiselta kysyisi heti ensimmäiseksi että "paljonko painat?" ja sitten mies ignooraisi yli 60kg painavat naiset.

Kaikki muut paitsi sokeat näkevät millainen toisen ruumiinrakenne on. Painon voi arvioida.

Vierailija
119/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa me emme tiedä, miksi joku ei enää keskustele tai jättää vastaamatta viesteihin. Miksi kasvattaa sisällään mies/naisvihaa teilaamalla kaikki samaan kategoriaan, ja näin vaikeuttaa myös omia mahdollisuuksiaan löytää parisuhde. Pari omaa kokemusta tinderistä: Vaihdoimme erään miehen kanssa viestejä muutaman päivän ajan. Ihan tinderissä, koska en halua heti antaa puhelinnumeroani. Ihan mukavaa keskustelua puolin ja toisin. Tinder ei kuitenkaan aina lähetä mulle ilmoitusta uusista viesteistä. Oli mennyt pari päivää, etten ollut avannut koko appia, koska minulla on muutakin elämää kuin vain tutkia Tinderiä koko ajan. Huomasin sitten mieheltä tulleen viestin, ja siinä hän kertoi ikävästä asiasta koskien ystäväänsä. Ajattelin, että vastaan viestiin ajan kanssa, että mietin vähän miten asettelen sanani, koska kyse oli kurjasta asiasta. Kohta tulikin uusi viesti, jossa tämä mies haukkui minut ja kaikki naiset, kuinka viestittelimme ja sitten jätämme vastaamatta viesteihin jne. Todella ala-arvoiseen sävyyn kirjoitettu teksti. Samantien mies myös poisti minut matcheistä. Hengähdin lähinnä helpotuksesta, jos ihminen pystyy haukkumaan niin rumasti, olen iloinen, etten häntä ehtinyt tavata. Ja kyseessä oli siis väärinymmärrys, en tarkoituksella ollut vastaamatta hänen viesteihinsä.

Toinen mies, lähihoitaja (kertoi itse), meillä oli kivaa viestittelyä. Olisin hänet mielellään tavannutkin. Mutta siinä yhteydessä kun kertoi töistään, kertoi myös aikatauluistaan, eikä siksi ehtinyt näkemään. Ei siinä mitään, itselläkin on tiiviitä viikkoja välillä. Mutta kun ei seuraavaan kolmeen viikkoon olisi ollut aikaa treffeille, annoin olla ja hiipua keskustelun mun osalta. Jos ei ole edes tuntia irrottaa tapaamiseen, ei varmaan ole aikaa mahdollisesti edes seurusteluun. Tästä vois ehkä vastapuoli ajatella, että viestittely hiipui, kun hän kertoi ammatistaan. Se ei ollut syy, vaan se, että hänellä ei ollut aikaa tavata.

Vierailija
120/465 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni paljon, mutta en halua siitä puhua vielä vapaa-ajallakin. Yritän jättää ne työasiat sinne työpaikalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi