Miten saisin itseni tuntemaan seksuaalista vetoa sellaista miestä kohtaan, joka olisi muuten ihannekumppani?
Minulla on ystävänä mies, joka täyttää kaikki ihannekumppanini kriteerit. Ajatusmaailmamme kohtaavat, meillä on hauskaa yhdessä ja samanlainen huumorintaju, mies on fiksu, hyvännäköinen, kunnollinen, luotettava ja kaikkea sitä, mitä toivon miehen olevan. Ainoa ongelma vain on, että jostain syystä en tunne seksuaalista vetoa miestä kohtaan.
Asia ei tietenkään olisi ongelma, jos voisin vain etsiä toisen yhtä hyvän miehen, jota kohtaan myös tuntisin seksuaalista vetoa, mutta kun miehet jotka ylipäätään tuntuvat kumppaniksi sopivilta ovat hyvin harvassa. Olen siis yrittänyt tutustua muihin miehiin, mutta kaikki muut miehet tuntuvat jotenkin "puutteellisilta" tähän ystävämieheen verrattuna; tuntuvat liian tylsiltä, huumorintajuttomilta, eri tavalla ajattelevilta ja ettei heidän kanssaan vain saa muodostettua samanlaista henkistä yhteyttä.
Miten voisin oppia haluamaan seksiä tämän ystävämiehen kanssa? Olemme siis jo harrastaneet seksiä, mutta koska se ei tuntunut minusta hyvältä niin olemme olleet sen jälkeen vain kavereita, vaikka mies selvästi haluaisi enemmän ja minäkin haluaisin haluta, ja olen siis aikaisempia miehiäni kohtaan tuntenut seksuaalista vetoa ja ollut hyvinkin halukas.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen merkintä parinvalinnassa on kyllä lähtenyt täysin käsistä tultuaan massojen tietoon. Käyttekö kuumana jokaiseen mieheen, joka käyttää keinotekoisia hajusteita? Näin nimittäin teoriassa tulisi olla, jos haju olisi se merkittävin tekijä. Ja geneettisestä yhteensopivuudesta se ei todellakaan kerro (harhaanjohtavasti nimetty ilmiö), vaan sitä havainnoidaan muista piirteistä.
Se tuoksu toisesta lähtee nimenomaa ihosta, ei keinotekoisista tuoksuista. Sen tuoksun huomaa vasta kun on tavannut toista muutamia kertoja, mutta, sen tuoksun pitää lähteä molemmista, ja molempien haistaa se toisistaan.
Näinpä. Minulla oli muutaman kuukauden seksisuhde itseäni nuorempaan, hoikkaan ja komeaan mieheen. Kaiken järjen mukaan hänen ei olisi kuulunut haluta minua, koska olin häntä vanhempi ja rumempi ja kaikkihan haluavat itseään nuoremman naisen, ainakin tämän palstan mukaan. Jostain syystä emme vaan pystyneet olla toistemme kimpusta pois. Se oli se kemia ja mille toisen iho tuoksui, ihan tolkutonta paloa. Ei tarvinnut kuin ottaa kädestä kiinni ja silmiin katsoa niin se oli menoa heti toisilla treffeillä jo... Harmi ettei muuten toiminut, etsimme eri asioita.
N35
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti et siis harrasta tai ole harrastanut irtosuhteita?
0-10, kuinka arvioit ulkonäkösi ja erikseen haluttavuutesi miesten silmissä?
Objektiivisesti arvioituna varmaankin 4-5/10. Mitä tarkoitat tuolla "erillisellä haluttavuudella", siis sitäkö miten haluttava olen luonteen puolesta parisuhteeseen?
Irtosuhteita olen joskus kokeillut, mutten harrasta enää.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen merkintä parinvalinnassa on kyllä lähtenyt täysin käsistä tultuaan massojen tietoon. Käyttekö kuumana jokaiseen mieheen, joka käyttää keinotekoisia hajusteita? Näin nimittäin teoriassa tulisi olla, jos haju olisi se merkittävin tekijä. Ja geneettisestä yhteensopivuudesta se ei todellakaan kerro (harhaanjohtavasti nimetty ilmiö), vaan sitä havainnoidaan muista piirteistä.
Se tuoksu toisesta lähtee nimenomaa ihosta, ei keinotekoisista tuoksuista. Sen tuoksun huomaa vasta kun on tavannut toista muutamia kertoja, mutta, sen tuoksun pitää lähteä molemmista, ja molempien haistaa se toisistaan.
Eikö parasta olisi täysi tuoksuttomuus? Tarvittaessa mietoa hajustetta, jos tykkää.
No sitähän tuossa juuri sanoin. Tuoksu lähtee ihosta, ei keinotekoisista hajuista.
Sanoit, että tuoksun pitää lähteä ihosta. Minä sanoin, että ei pidä. Onhan se nyt selvää, jos joku syö vahvoja mausteita ja vetää viinaa, niin "tuoksu", joka ihosta lähtee, ei ole miellyttävä. Jos taas syö mahdollisimman neutraalia ravintoa vailla mausteita, ja juo paljon vettä, niin ihosta lähtee tuskin mitään tuoksua. Näistä jälkimmäinen voittaa aina.
Valkosipulia kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Kyse on biologiasta. Luonto yrittää viestittää, että ette ole yhteensopivia. Kyse on alitajuntaisista asioista eli esim. et pidä hänen ominaistuoksustaan, joka on merkki siitä ettette ole geneettisesti yhteensopivia. Luonnon tapa varmistaa, että kun pariutuu seksuaalisesti haluttavan henkilön kanssa, tulee todennäköisimmin terveitä jälkeläisiä.
Kylläpäs nyt tulee yläpeukkuja biologialle ja tieteellisille faktoille. Mutta sitten kun ottaa vaikka tämän faktan esille niin alapeukkuja sataa:
Tutkimus: Naiset kokee psykopaattisia piirteitä omaavat miehet huomattavasti puoleensavetävämpinä kuin miehet joilla ei noita piirteitä ole...
Kuulostaa varmaan trollaukselta, mutta tämä on ihan oikea tutkimustulos.
Ns. Dark Triad persoonallisuuspiirteet: Psykopatia (empatiakyvyttömyys), Macchiavellimaisuus (häikäilemätön manipulointi) ja narsismi. Näitä piirteitä omistavat miehet koetaan huomattavasti puoleensavetävämmäksi kuin miehet joilla noita ei ole.
DT (Dark Triad): Narcissism, Machiavellianism, Psychopathy
"- We create high and low male Dark Triad (DT) characters.
- We obtain ratings from women of the attractiveness of these characters’ personalities.
- Women rate the high DT personality significantly more attractive than the low DT."
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913012245
Mitä tämä kertoo naisista ja heidän parinvalinnastaan?
Minusta nämä asiat ovat yksilöllisiä, ei näitä tuntemuksia voi yleistää. Myös jokainen pari on erilainen. Itsellä ainakin henkinen yhteys, luottamus ja hyvä olo kumppanin kanssa on erittäin tärkeää fyysisen haluamisen syntymisen suhteen. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä.
Onko siellä taas e-pillereitä vedelty urakalla?
E-pillerit sotkevat parinvalinnan" – evoluutiobiologin mukaan hormonaalinen ehkäisy voi selittää myös osan eroista
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/30/e-pillerit-sotkevat-parinvalin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Kyse on biologiasta. Luonto yrittää viestittää, että ette ole yhteensopivia. Kyse on alitajuntaisista asioista eli esim. et pidä hänen ominaistuoksustaan, joka on merkki siitä ettette ole geneettisesti yhteensopivia. Luonnon tapa varmistaa, että kun pariutuu seksuaalisesti haluttavan henkilön kanssa, tulee todennäköisimmin terveitä jälkeläisiä.
Näinpä. Miten sitten selität sen että luontoäiti on nyt (viisaalla ? evoluutiollaan) saavuttanut pisteen jossa ihmiset ovat niinkin viisaita että pelkän lyhytnäköisen rahanahneuden takia kehittelevät geenimuunneltuja viiruksia maaperän vesistöt ilmaston ja pölyttäjät tuhoavia saasteita hyönteismyrkkyjä lisäaineita ja muoveja. Ja se sama luontoäiti hävitti dinosaurukset ?
Siis täh?! Eihän tää nyt liity mitenkään tähän aiheeseen tai geneettiseen yhteensopivuuteen.
Se tuoksu, josta tässä puhutaan, on ihmisen perintotekijöiden eli geenien aikaansaama feronomien tuoksu. Se on jokaisella yksilöllinen. Tuoksu onnpaha niiden nenään, jotka eivät ole geneettisesti yhteensopivia ja hyvä niiden mielestä, jotka ovat. Niin luonto turvaa terveiden jälkeläisten syntymisen.
Googleta rocd. Minulle se oli aikoinaan vastaus siihen, miksi ihastuin aina vääriin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nainen selittää että mistä johtuu että näissä tapauksissa kun nainen ei tunne seksuaalista vetoa mieheen niin selviää aina, että mies on sellainen kiltti ja kunnollinen tyyppi?
Naiset palstalla kovasti teilaavat miesten puheet "jäñnämiehistä", mutta tämähän on täysin sama asia mite he väittävät.
En ole vielä ikinä lukenut kirjoitusta missä nainen kirjoittaisi että jätti seksin välistä miehen kanssa koska hän on liian "jäñnämies", mutta toisinpäin asia esiintyy joka päivä.
Kannattaa tutustua tutkittuun ns. Westermarck-ilmiöön. Liian tuttavalliset ja samoja kasvukokemuksia kokeneet miehet/naiset eivät tunne seksuaalista vetovoimaa toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Se tuoksu, josta tässä puhutaan, on ihmisen perintotekijöiden eli geenien aikaansaama feronomien tuoksu. Se on jokaisella yksilöllinen. Tuoksu onnpaha niiden nenään, jotka eivät ole geneettisesti yhteensopivia ja hyvä niiden mielestä, jotka ovat. Niin luonto turvaa terveiden jälkeläisten syntymisen.
Moni voi tuohon uskoa, mutta minä en. Paljon enemmän on vaikutusta elämäntavoilla ja ravinnolla tuohon tuoksun miellyttävyyteen. Ja ylipäätään toisen miellyttävyyteen.
Onhan tässä pari vaihtoehtoa. Joko tosiaan et vain tunne kemiaa häntä kohtaan ja that's it.
Toinen vaihtoehto kuitenkin on, että sinun miehen malli on erilainen (lue: renttu / perinteinen /duunari / kiroileva) ja tämä mies ei sovi siihen kotoa opittuun malliin. Niin jotenkin alitajuisesti et edes pidä häntä miehenä.
Kyse ei välttämättä ole ettei hän olisi miehekäs ym, sinut vain jostain syystä olisi viritetty pitämään vain renttuja tms rasvanäppejä oikeina miehinä.
Mitä koet kun haluat miestä ja saat sellaiselta seksiä? Saatko tajunnsnräjäyttäviä orgasmeja ja täriset himosta? Vai oletko lähinnä imarreltu että sellainen mies haluaa sinua, hän saa mutta sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nainen selittää että mistä johtuu että näissä tapauksissa kun nainen ei tunne seksuaalista vetoa mieheen niin selviää aina, että mies on sellainen kiltti ja kunnollinen tyyppi?
Naiset palstalla kovasti teilaavat miesten puheet "jäñnämiehistä", mutta tämähän on täysin sama asia mite he väittävät.
En ole vielä ikinä lukenut kirjoitusta missä nainen kirjoittaisi että jätti seksin välistä miehen kanssa koska hän on liian "jäñnämies", mutta toisinpäin asia esiintyy joka päivä.
Kannattaa tutustua tutkittuun ns. Westermarck-ilmiöön. Liian tuttavalliset ja samoja kasvukokemuksia kokeneet miehet/naiset eivät tunne seksuaalista vetovoimaa toisiinsa.
Olet ymmärtänyt Westernarck-ilmiön väärin. Ei se noin toimi, vaan se on insestinestomekanismi, joka estää viehättymästä ihmisiin, joiden kanssa olet ollut tekemissäsi ennen sukukypsää ikää, olivat luonteeltaan samankaltaisia tai eivät. Sillä ei ole mitään merkitystä enää uusien tuttavuuksien osalta aikuisiällä.
Vierailija kirjoitti:
Näissä väitteissä ei ole loogisesti mitään järkeä. Jos geenisi tietäisivät, mitä hyvät geenit ovat, niin evoluutio olisi jo oppinut optimoimoimaan perimän ja organismit lisääntyisivät aseksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voi olla mahdollista, että omassa seksuaalisuudessani olisi jotain vikaa tai olisin vaikka menettänyt kyvyn ihastua?
Erosin edellisestä miehestäni muutama vuosi sitten (hän siis jätti), enkä totta puhuakseni ole sen jälkeen tuntenut seksuaalista vetoa ketään miestä kohtaan. Voisi myös ajatella, että naisessa joka ei tunne kolmeen vuoteen seksuaalista vetoa ketään kohtaan olisi myös jotain pielessä.
Mutta ehkä tämäkin mies on sitten väärä, eikä minulle sopivaa miestä ole olemassakaan, siis sellaista jota sekä itse haluaisin ja joka haluaisi myös minua. Olisi vain kiva tietää mikä minussa on vialla, kun kaikki muut naispuoliset kaverini löytävät sen unelmiensa miehen, mutta minä en.
AP
Minä sanoisin, että toivoa on mikäli et siis muutenkaan tunne vetoa miehiin. Ehkä sinua ei kiinnosta seksi ja kärsit yleisesti ottaen haluttomuudesta?
Minulle kävi näin, kun olin parisuhteessa kaikki kiinnostus vain katosi. Siis ihan kaikki. Pääsimme siitä vuoden (onneksi mies pysyi rinnalla) kun keskustelimme ja päätimme vain harrastaa seksiä, mutta keskittyä esileikkeihin ja hellimiseen, sovittiin myös että saan kieltäytyä seksistä milloin vain, mutta ns. iltapussailun piti kestää ainakin 5 min.
Yleensä tuo pussailu alkoi kuitenkin pikku hiljaa sytyttää ja nyt olemme päässeet yli tuosta haluttomuudestani.
Tietty sinä et ole suhteessa, mutta jos kerta olette jo harrastaneet seksiä niin voisit ehkä ihan suoraan kertoa, että kärsit ylipäätään "haluttomuudesta" ja voiko tyyppi yrittää auttaa. Tällöin saisit ehkä takaoven ulos jos et ihan oikeasti syty, ilman että hän saa tietää sen kohdistuvan nimenomaan häneen?
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä pari vaihtoehtoa. Joko tosiaan et vain tunne kemiaa häntä kohtaan ja that's it.
Toinen vaihtoehto kuitenkin on, että sinun miehen malli on erilainen (lue: renttu / perinteinen /duunari / kiroileva) ja tämä mies ei sovi siihen kotoa opittuun malliin. Niin jotenkin alitajuisesti et edes pidä häntä miehenä.
Kyse ei välttämättä ole ettei hän olisi miehekäs ym, sinut vain jostain syystä olisi viritetty pitämään vain renttuja tms rasvanäppejä oikeina miehinä.Mitä koet kun haluat miestä ja saat sellaiselta seksiä? Saatko tajunnsnräjäyttäviä orgasmeja ja täriset himosta? Vai oletko lähinnä imarreltu että sellainen mies haluaa sinua, hän saa mutta sinä et?
Jos haluan miestä niin tietenkään en silloin pysty ajattelemaan muuta kuin tuota ihastustani ja että pääsisin olemaan hänen lähellään. En ole niin orgasmikeskeinen ihminen vaan seksi on minulle enemmän vain läheisyyttä ja sitä, että saa olla sellaisen miehen kanssa jota haluaa (minulle ei ole niin tärkeää saada itse orgasmia, tärkeintä että mies saa). Saatan vain koko päivän haaveilla siitä, että pääsen miehen viereen ja kun pääsen niin tuntuu, että olen juuri siinä missä pitääkin ja kaikki on ihanaa ja täydellistä.
Ja nuo ovat juuri ne tunteet, jotka tuon ystävämiehen kanssa puuttuvat. En kaipaa hänen vierelleen, en kaipaa hänen kosketustaan, en himoitse hänen kroppaansa. Sen sijaan kaipaan sitä että keskustelemme netissä ja vietämme muuten aikaa toistemme kanssa, ja tavallaan olisin jopa vähän mustasukkainen, jos tietäisin että hän juttelee tai viettää enemmän aikaa jonkun toisen naisen kanssa. Voiko olla, että on ihastunut johonkuhun vain henkisellä, muttei fyysisellä tasolla?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Minulla oli muutaman kuukauden seksisuhde itseäni nuorempaan, hoikkaan ja komeaan mieheen. Kaiken järjen mukaan hänen ei olisi kuulunut haluta minua, koska olin häntä vanhempi ja rumempi ja kaikkihan haluavat itseään nuoremman naisen, ainakin tämän palstan mukaan. Jostain syystä emme vaan pystyneet olla toistemme kimpusta pois. Se oli se kemia ja mille toisen iho tuoksui, ihan tolkutonta paloa. Ei tarvinnut kuin ottaa kädestä kiinni ja silmiin katsoa niin se oli menoa heti toisilla treffeillä jo... Harmi ettei muuten toiminut, etsimme eri asioita.
N35
Nuoruus ja naisen laatu ylipäätään on tekijä silloin kun miehen on investoitava enemmän kuin pelkät siittiöt. Seksuaalinen halu syntyy näissä tapauksissa naisen seksuaalisen halun signaaleista, eli mies oli hulluna sinuun, koska sinä olit hulluna häneen, eikä sillä välttämättä ole tekemistä geneettisen yhteensopivuuden kanssa paljoakaan. Irtosuhteissa miehet hakevat vaihtelua laajemman geenipoolin varmistamiseksi, siis erilaisia naisia, eikä mitään tiettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti et siis harrasta tai ole harrastanut irtosuhteita?
0-10, kuinka arvioit ulkonäkösi ja erikseen haluttavuutesi miesten silmissä?
Objektiivisesti arvioituna varmaankin 4-5/10. Mitä tarkoitat tuolla "erillisellä haluttavuudella", siis sitäkö miten haluttava olen luonteen puolesta parisuhteeseen?
Irtosuhteita olen joskus kokeillut, mutten harrasta enää.
AP
Ihan vain kokonaishaluttavuutta yritän kartoittaa. Kirjoituksistasi ei ihan heti sitä kuvaa saa, että olisit alle keskiarvon, varsinkin kun puhut itseäsi vähemmän haluttavista.
Oliko sinulla selkeää isähahmoa ja oliko hän erityisen persoonallinen tai persoonallisen näköinen? Henkilökohtaisesti suhtaudun hyvin skeptisesti irtoseksiä harrastaneisiin naisiin sekä tieteelliseltä pohjalta, että empiiristen havaintojen persusteella. Sosiaaliseen statukseen liittyvät ominaisuuden ovat selkeä ero irtoseksiä harrastavien naisten seksikumppanivalinnoissa (irtoseksia harrastavat viehättyvät enemmän statuksesta). Vaikken ensimmäisenä olekaan näitä tasoteorioita esille tuomassa täällä, niin kyllä tämä vähän vaikuttaa siltä, että olet turruttanut itsesi erilaisten miesten kanssa, kuin mitä se ihannemiehesi on. Sellainen kuva tulee varsinkin kun sanot, ettei sinulla ole mitään selkeää tyyppiä, koska "varmemman" lisääntymisstrategian omaavilla naisilla on yleensä selkeä, miehen persoonallisiin piirteisiin perustuva miesihanne.
"Taso-ongelmat" muuten ovat suuremmassa määrin tasokkaampien naisten ongelmia. Matalatasoisemmilla naisilla ei ole ongelmia sopeutua, vaan he turvautuvat nopeammin petollisiin lisääntymistrategioihin... Karua, mutta näin se vaan valitettavasti tuntuu menevän.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin, että toivoa on mikäli et siis muutenkaan tunne vetoa miehiin. Ehkä sinua ei kiinnosta seksi ja kärsit yleisesti ottaen haluttomuudesta?
Minulle kävi näin, kun olin parisuhteessa kaikki kiinnostus vain katosi. Siis ihan kaikki. Pääsimme siitä vuoden (onneksi mies pysyi rinnalla) kun keskustelimme ja päätimme vain harrastaa seksiä, mutta keskittyä esileikkeihin ja hellimiseen, sovittiin myös että saan kieltäytyä seksistä milloin vain, mutta ns. iltapussailun piti kestää ainakin 5 min.
Yleensä tuo pussailu alkoi kuitenkin pikku hiljaa sytyttää ja nyt olemme päässeet yli tuosta haluttomuudestani.
Tietty sinä et ole suhteessa, mutta jos kerta olette jo harrastaneet seksiä niin voisit ehkä ihan suoraan kertoa, että kärsit ylipäätään "haluttomuudesta" ja voiko tyyppi yrittää auttaa. Tällöin saisit ehkä takaoven ulos jos et ihan oikeasti syty, ilman että hän saa tietää sen kohdistuvan nimenomaan häneen?
En tiedä miten olisi mahdollista, että olisi miehen kanssa pelkästään jotain hiplailua tai muuta fyysistä läheisyyttä. Hän yrittää tehdä aina aloitteen seksiin, ja se myös alkaa ärsyttää siksi, että olen hänelle sanonut etten halua seksiä. Kyllä hän sitten tietenkin lopettaa kun muistutan etten halua, mutta hän silti yrittää aina jos tulee pienikin tilaisuus siihen/tulkitsee hyvinkin pienet jutut, että yhtäkkiä haluaisinkin.
Mutta eihän tuo tietenkään olisi mikään ongelma jos olisin itsekin halukas, kun olen tuntenut mieheen seksuaalista vetoa niin ei minua silloin ole haitannut vaikka hän olisi halunnut heti seksiä. Tosin tutustuimme silloin kun en ollut vielä päässyt eksästäni yli, joten en tiedä yhdistävätkö aivoni kaikki hänen aloitteensa vain siihen aikaan, kun hän yritti tehdä aloitteita ja olin vielä eksääni ihastunut? Mutta jos näin, niin miten saisin "tyhjennettyä" muistini niin, että hänen aloitteensa ei tuntuisi heti negatiiviselta ja aivoni huutaisi heti, että en halua?
AP
No minä ainakin olen tavannut renttumaisia miehiä, joita en ole kokenut seksuaalisesti kovinkaan kiinnostavaksi, vaikka nämä miehet olisivat olleet kiinnostuneita minusta ja halunneet tapailla. Mutta eipä minulla tietenkään ole tarvetta avautua näistä kokemuksista, kun mitään en koe menettäneeni.