Miten saisin itseni tuntemaan seksuaalista vetoa sellaista miestä kohtaan, joka olisi muuten ihannekumppani?
Minulla on ystävänä mies, joka täyttää kaikki ihannekumppanini kriteerit. Ajatusmaailmamme kohtaavat, meillä on hauskaa yhdessä ja samanlainen huumorintaju, mies on fiksu, hyvännäköinen, kunnollinen, luotettava ja kaikkea sitä, mitä toivon miehen olevan. Ainoa ongelma vain on, että jostain syystä en tunne seksuaalista vetoa miestä kohtaan.
Asia ei tietenkään olisi ongelma, jos voisin vain etsiä toisen yhtä hyvän miehen, jota kohtaan myös tuntisin seksuaalista vetoa, mutta kun miehet jotka ylipäätään tuntuvat kumppaniksi sopivilta ovat hyvin harvassa. Olen siis yrittänyt tutustua muihin miehiin, mutta kaikki muut miehet tuntuvat jotenkin "puutteellisilta" tähän ystävämieheen verrattuna; tuntuvat liian tylsiltä, huumorintajuttomilta, eri tavalla ajattelevilta ja ettei heidän kanssaan vain saa muodostettua samanlaista henkistä yhteyttä.
Miten voisin oppia haluamaan seksiä tämän ystävämiehen kanssa? Olemme siis jo harrastaneet seksiä, mutta koska se ei tuntunut minusta hyvältä niin olemme olleet sen jälkeen vain kavereita, vaikka mies selvästi haluaisi enemmän ja minäkin haluaisin haluta, ja olen siis aikaisempia miehiäni kohtaan tuntenut seksuaalista vetoa ja ollut hyvinkin halukas.
Kommentit (148)
Älä mieti niin paljon mitä ystävilläsi on. Elämä ei ole aina tasapuolista. Pidä huoli että tapaat paljon ihmisiä, silloin voit törmätä myös siihen oikeaan. Voi olla että menneisyytesi tähden alitajunta suojelee sinua kipeiltä kokemuksilta syrjäyttämällä halun tunteen. Se palaa kun tapaat oikean. Kukaan ei tiedä kauanko siihen menee.
Vierailija kirjoitti:
Niin, millaisiin miehiin tunnet seksuaalista vetoa?
eri
En kyllä osaa vastata tähän mitään, joihinkin vain tuntee ja sen huomaa aina heti kun sen miehen tapaa. En siis keksi näissä miehissä mitään sellaista yhdistävää piirrettä, jonka voisin mainita ja muutenkin tunnen seksuaalista vetoa vain hyvin harvoja miehiä kohtaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halun herätteleminen väkisin on vaikeaa. Kyllä sen pitäisi tulla luonnostaan. Se on vähän kuin yrittäisit syödä väkisin pahalta maistuvaa ruokaa koska tiedät sen terveelliseksi. Intohimo ei kuuntele neuvoja tai käskyjä, se on yksi harvoja asioita joka ei vielä toimi ihmisen toiveiden mukaan.
Mutta miksi se menee aina niin, että kun minä tunnen seksuaalista vetoa jotakuta miestä kohtaan niin mies haluaa korkeintaan seksiä kanssani, muttei parisuhdetta (ja pariutuu myöhemmin jonkun toisen kanssa, en kiinnostu ns. panomiehistä).
Sitten taas kun naispuoliset kaverini tuntevat seksuaalista vetoa jotakuta miestä kohtaan, niin siitä seuraa vuosia kestävä parisuhde ja jos se päättyy niin todennäköisesti naisen aloitteesta.
AP (unohtui allekirjoitus tuosta edellisestä postauksestani)
Miksipä luulisit?
Tässä ei ole enää kyse tietystä yksilöstä, joka saattaisi johtua ns. kemioista, vaan kaavasta ("Mutta miksi se menee aina niin, että kun minä tunnen seksuaalista vetoa jotakuta miestä kohtaan niin mies haluaa korkeintaan seksiä kanssani, muttei parisuhdetta").
Tämä itsestäänselvyys pitäisi opettaa naisille jo alakoulussa, mutta vastaan silti:
Koska ne miehet ovat tasokkaampia kuin miehet joita saisit. Kelpaat heille panoksi mutta parisuhteeseen he etsivät parempaa.
Miehet joita saat eivät ole yhtä komeita, itsevarmoja ja seksuaalisesti taitavia (kyky viedä naista, sulavuus, varmat otteet, jne).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, millaisiin miehiin tunnet seksuaalista vetoa?
eri
En kyllä osaa vastata tähän mitään, joihinkin vain tuntee ja sen huomaa aina heti kun sen miehen tapaa. En siis keksi näissä miehissä mitään sellaista yhdistävää piirrettä, jonka voisin mainita ja muutenkin tunnen seksuaalista vetoa vain hyvin harvoja miehiä kohtaan.
AP
Oletettavasti et siis harrasta tai ole harrastanut irtosuhteita?
0-10, kuinka arvioit ulkonäkösi ja erikseen haluttavuutesi miesten silmissä?
Vierailija kirjoitti:
No nyt sä joudut tekemään sen kuuluisan valinnan.
Haluatko sen hyvän miehen, vaiko sen "pelimiehen" joka kuumottaa jalkoväliä
Zinc
Jos otat sen jälkimmäisen, niin älä tule sitten kirjoittelemaan palstalle, ettei hyviä miehiä ole ..
Eikö miehiä siis haittaa, vaikkei nainen tuntisi seksuaalista vetoa miestä kohtaan ja harrastaisi seksiä väkisin? Minulle on tullut aina paha mieli kun olen yrittänyt tuota, koska on tuntunut niin pahalta ajatella, etten oikeasti kykene haluamaan sitä miestä. Mutta jos se on miehelle täysin yhdentekevää niin ehkä se ei sitten tuntuisi itsestänikään niin pahalta jos tietäisin ettei mies välitä siitä, että en itse nauti siitä seksistä ja koen sen vain "pakkona".
AP
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Ehkä katselet vääränlaisia miehiä.
Minulla oli sama ongelma, ettei tuntenut vetoa keneenkään. Luulin minussa olevan vikaa. Oikeasti olen vain luonnostani nirso.
Otin kesäprojektin, että kävelin kaupungilla monta tuntia joka päivä ja yritin nähdä miehen, jota kohtaan tuntisin vetoa. Meni n 2 viikkoa aktiivista katselua tuntikausia päivittäin, kunnes näin hänet. Tiesin sen ensimmäisestä silmäyksestä, että halusin häntä. Menin heti iskemään, koska se oli niin harvinaista, hän oli sinkku ja aloimme seurustella. Nyt olemme olleet naimisissa monta vuotta ja kemiaa on yhä. Ihmeellistä on että meillä on myös samanlaiset arvot ja mielipiteet ja huumorintaju, vaikka valinta tapahtui pelkän vetovoiman perusteella.
Minä kävin aikoinaan muutaman vuoden joka viikko samalla tanssipaikalla ja siellä väkisinkin tutustui hyvin aktiivisesti käyviin miehiin. Siellä oli monia kunnollisia, mukavan näköisiä kiinnostuneita miehiä. Tanssiminen ja juttelu kävi mutta en pystynyt ajattelemaan heitä muuna. Oli myös pari vuotta harjoituspari, jonka kanssa tulin loistavasti toimeen ja olimme muiden silmiin täydellinen pari mutta en voinut muuten olla hänen lähellään. Kun joskus näemme, hänen kanssaan on edelleen mukavin jutella.
Sitten tuli se jonka huulia katsellessa tuli mieleen, että niitä olisi kiva suudella. Kaikki muukin on osunut kohdalleen ja yhdessä oltu yli 20 v.
Kieltämättä, välillä mietin olisinko onnistunut sen lähes täydellisen kanssa mutta luultavasti olisi tullut ero minun "päänsärkyjeni" takia.
Ehkä et anna lupaa itsellesi? Pelkäät jotain?
Jos on kaikinpuolin sellainen, josta tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Jos otat sen jälkimmäisen, niin älä tule sitten kirjoittelemaan palstalle, ettei hyviä miehiä ole ..
Eikö miehiä siis haittaa, vaikkei nainen tuntisi seksuaalista vetoa miestä kohtaan ja harrastaisi seksiä väkisin? Minulle on tullut aina paha mieli kun olen yrittänyt tuota, koska on tuntunut niin pahalta ajatella, etten oikeasti kykene haluamaan sitä miestä. Mutta jos se on miehelle täysin yhdentekevää niin ehkä se ei sitten tuntuisi itsestänikään niin pahalta jos tietäisin ettei mies välitä siitä, että en itse nauti siitä seksistä ja koen sen vain "pakkona".
AP
Haittaa. Pahin painajaiseni on päätyä suhteeseen naisen kanssa, joka ei halua minua, mutta haluaa muita miehiä seksuaalisesti.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
AP
Haittaa. Pahin painajaiseni on päätyä suhteeseen naisen kanssa, joka ei halua minua, mutta haluaa muita miehiä seksuaalisesti.
Eri
Tuo taitaa tapahtua suurimmassa osassa kunnollisten miesten suhteita.
121212 kirjoitti:
Miksipä luulisit?
Tässä ei ole enää kyse tietystä yksilöstä, joka saattaisi johtua ns. kemioista, vaan kaavasta ("Mutta miksi se menee aina niin, että kun minä tunnen seksuaalista vetoa jotakuta miestä kohtaan niin mies haluaa korkeintaan seksiä kanssani, muttei parisuhdetta").
Tämä itsestäänselvyys pitäisi opettaa naisille jo alakoulussa, mutta vastaan silti:
Koska ne miehet ovat tasokkaampia kuin miehet joita saisit. Kelpaat heille panoksi mutta parisuhteeseen he etsivät parempaa.
Miehet joita saat eivät ole yhtä komeita, itsevarmoja ja seksuaalisesti taitavia (kyky viedä naista, sulavuus, varmat otteet, jne).
Odotinkin milloin saavut tänne tasoteorioinesi :)
Tässä on vain pari juttua:
a) myös minua ns. tasottomammat naiset pariutuvat ja tuntuvat saavan ihastuksensa, jotka ovat yleensä tasoteorian mukaan näitä minun ihastuksiani tasottomampia. Miksi he pystyvät ihastumaan ns. tasoisiinsa miehiin, mutta minä en?
b) niiden miesten, joista itse kiinnostun seksuaalisesti ja jotka minusta kiinnostuvat välillä ei ole mitään kovin merkittävää tasoeroa, ainakaan sellaista mistä tasoteoriitikot puhuvat.
Eli siis jos vertaan eksääni jota kohtaan tunsin seksuaalista vetoa ja tätä ystävämiestäni, niin:
eksäni oli lyhyt, ystävämieheni taas on vähän keskivertoa pidempi; eksäni ei ole objektiivisesti katsottuna komea, ystävämieheni on objektiivisesti katsottuna komeampi; eksäni on köyhästä perheestä, ystävämieheni taas on varakkaammasta perheestä; eksäni on perusduunarityössä, ystävämieheni tulee kouluttautumaan pidemmälle ja tienaamaan enemmän; no, siinä olet kyllä oikeassa, että eksäni on ulospäinsuuntautuneempi ja puheliaampi kun tämä ystävämieheni taas on vähän hiljaisempi ja sellainen, että puhuu vain jos on jotain oikeaa sanottavaa.
Jos olet sitä mieltä että eksäni on tasokkaampi kuin tuo ystävämieheni niin sitten käytännössä vain sosiaaliset taidot ja puheliaisuus ratkaisevat miehessä ja esim. pituus, kasvojen komeus, koulutustaso ja varallisuus ovat toissijaisia tekijöitä.
AP
Itsellä kävi täysin samallalailla. Yritettiin seurustella, mutta ei tullut puoleltani mitään. Mies toi eron jälkeen kukkia ja puhui kauniisti ja pyysi, että yritettäisiin vielä. Itsekin myönsi, että intohimo puuttuu, mutta kuulemma rakasti minua. Mies oli komea ja fiksu ja miehekäs ym. Onneksi erosimme, koska nykyään minulla on ihana haluttava mies ja kaksi lasta hänen kanssaan. Myös tämä exäni on perheellistynyt. Ei kannata väkisin yrittää jos kemiat ei fyysisesti kohtaa. Suhde kaatuisi kuitenkin jossain vaiheessa. Tiedän joitain, jotka ovat järkisuhteessa, mutta hekin haikailevat kokoajan muualle. Mutta kun on perhe perustettu ja yhteiset asunnot ym, niin on enää vaikea lähteä. Ja jos mies on ns.täydellinen kumppani ja isä.... Sääliksi käy..
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen merkintä parinvalinnassa on kyllä lähtenyt täysin käsistä tultuaan massojen tietoon. Käyttekö kuumana jokaiseen mieheen, joka käyttää keinotekoisia hajusteita? Näin nimittäin teoriassa tulisi olla, jos haju olisi se merkittävin tekijä. Ja geneettisestä yhteensopivuudesta se ei todellakaan kerro (harhaanjohtavasti nimetty ilmiö), vaan sitä havainnoidaan muista piirteistä.
Se tuoksu toisesta lähtee nimenomaa ihosta, ei keinotekoisista tuoksuista. Sen tuoksun huomaa vasta kun on tavannut toista muutamia kertoja, mutta, sen tuoksun pitää lähteä molemmista, ja molempien haistaa se toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen merkintä parinvalinnassa on kyllä lähtenyt täysin käsistä tultuaan massojen tietoon. Käyttekö kuumana jokaiseen mieheen, joka käyttää keinotekoisia hajusteita? Näin nimittäin teoriassa tulisi olla, jos haju olisi se merkittävin tekijä. Ja geneettisestä yhteensopivuudesta se ei todellakaan kerro (harhaanjohtavasti nimetty ilmiö), vaan sitä havainnoidaan muista piirteistä.
Se tuoksu toisesta lähtee nimenomaa ihosta, ei keinotekoisista tuoksuista. Sen tuoksun huomaa vasta kun on tavannut toista muutamia kertoja, mutta, sen tuoksun pitää lähteä molemmista, ja molempien haistaa se toisistaan.
Eikö parasta olisi täysi tuoksuttomuus? Tarvittaessa mietoa hajustetta, jos tykkää.
Se, haluaako toista seksuaalisesti, lähtee liikkeelle aivoista. Väkisin siitä ei tule mitään. Jos parisuhteessa ei ole intohimoa, niin ei siinä ole mitään muutakaan. Pitemmänpäälle se syö teitä molempia, kun huomaatte ettei toinen tai molemmat haluakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö parasta olisi täysi tuoksuttomuus? Tarvittaessa mietoa hajustetta, jos tykkää.
No sitähän tuossa juuri sanoin. Tuoksu lähtee ihosta, ei keinotekoisista hajuista.
Vierailija kirjoitti:
Et mitenkään. Kyse on biologiasta. Luonto yrittää viestittää, että ette ole yhteensopivia. Kyse on alitajuntaisista asioista eli esim. et pidä hänen ominaistuoksustaan, joka on merkki siitä ettette ole geneettisesti yhteensopivia. Luonnon tapa varmistaa, että kun pariutuu seksuaalisesti haluttavan henkilön kanssa, tulee todennäköisimmin terveitä jälkeläisiä.
Eli Ap ja muut naiset ovat yhteensopivia ainoastaan komeiden naistennaurattajien, panomiesten ja baaripanojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole kyse mistään tietystä tuoksuista, vaan käytännössä tuoksujen erilaisuudesta. Siinä ole kyllä oikeassa, ettei se ole yksipuolinen juttu mutta mitään koordinaatiota se ei myöskään vaadi, toisin kuin viestisi implikoi. Mutta jos vain toinen tuntee halua, niin ei voi olla tuoksuista kiinni. Hajun tietoinen tunnistaminen on eri asia, kuin sen alitajuinen havaitseminen. Naisten hajuaisti myös toimii tässä mielessä eri tavalla, joten voi olla etteivät miehet tietoisesti tunnista hajuja samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän tuossa juuri sanoin. Tuoksu lähtee ihosta, ei keinotekoisista hajuista.
Sanoit, että tuoksun pitää lähteä ihosta. Minä sanoin, että ei pidä. Onhan se nyt selvää, jos joku syö vahvoja mausteita ja vetää viinaa, niin "tuoksu", joka ihosta lähtee, ei ole miellyttävä. Jos taas syö mahdollisimman neutraalia ravintoa vailla mausteita, ja juo paljon vettä, niin ihosta lähtee tuskin mitään tuoksua. Näistä jälkimmäinen voittaa aina.
Zinc