Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet käyttävät ilmaisesta lapsenhoitoavusta termiä turvaverkko

Vierailija
21.06.2020 |

Sitähän se on. Ne samat ihmiset, jotka olivat aiemmin kavereitani ja sukulaisianne ja joita varten jouduitte myös tekemään asioita, ovat lastenne synnyttyä ”turvaverkko”, kuten tykkäätte hienosti kutsua ilmaista lastenhoitoapua. Ei kovin vastavuoroista, sanoisin.

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa lukea äitien puolusteluja, että eivät he ainakaan yritä hyötyä muista :D

Kyllä sen apu tulee maksettua takaisin sitten myöhemmin.

Mitenpä maksat lapsettomille kavereille tai sukulaisille? Ei voikaan hyötyä heistä puolin ja toisin, kuten perheelliset muista ihmisistä ajattelevat, että nämä ovat heidän apulaisiaan.

Miksipä valitsit osattoman (maksajan) roolin?

Vierailija
42/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksin hoidetaan oma lapsi. Jos jouduttaisiin sairaalaan tms, niin toivottavasti joku sossu huolehtii sen ajan lapsestamme. Isovanhempia ei kiinnosta, on uudet avioliitot ja veneet niin ei ehdi edes synttärikahveilla käydä, koska kalja maistuu paremmalle, vaikka samassa kaupungissa asutaan.

Tällain lama-ajan lapsena väittäisin, ettei kovin helpolla ole tämä meidän 90-luvulla syntyneiden sukupolvi päässyt. Lamoja toistensa perään ja tukiverkostotkin olemattomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa lukea äitien puolusteluja, että eivät he ainakaan yritä hyötyä muista :D

Mitenpä maksat lapsettomille kavereille tai sukulaisille? Ei voikaan hyötyä heistä puolin ja toisin, kuten perheelliset muista ihmisistä ajattelevat, että nämä ovat heidän apulaisiaan.

En ymmärrä miten kaverisuhteet muka muuttuu lapsen myötä. Voisitteko selittää hieman? Mitä minun pitäisi maksaa kenellekin ja mistä syystä? Miksei ennen lasta tarvinnut maksaa seurasta? Ovatko kaverit maksullisia seuralaisia siis? :O

Vierailija
44/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kaverisuhteet muka muuttuu lapsen myötä. Voisitteko selittää hieman? Mitä minun pitäisi maksaa kenellekin ja mistä syystä? Miksei ennen lasta tarvinnut maksaa seurasta? Ovatko kaverit maksullisia seuralaisia siis? :O

Lapsettomat ottavat ”kavereiden” lapset henkilökohtaisena loukkauksena. Vanhetkoon sitten yksinään.

Vierailija
45/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sukulaiset auta yhtään, vaikka itse on vuosien saatossa annettu sekä aikaa että rahaa.

Lasten kaverien perheiden kanssa tuetaan toinen toisiamme. Nytkin on kuopus lähdössä mökkeilemään kaverilleen. Minä vastaavaati kuskaan ko kaverin harrastukseen koska minulla on joustavat työajat.

Vierailija
46/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvola opettaa tämän termin jo odotusaikana: tulevat vanhemmat kuulustellaan noin toisella käyntikerralla ja voi sitä raukkaa, joka jo tuossa vaiheessa narahtaa TURVAVERKKOJEN puutteesta...

Seksiasiat, varallisuus, harrastukset jne. kuulustellaan säännöllisin väliajoin VOIMAVARALOMAKKEILLA. Niitä saa täyttää väsymykseen asti.

Onko neuvolassa pakko vastata tällaisiin kysymyksiin ja täytellä lappuja?

Vierailija
47/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvola opettaa tämän termin jo odotusaikana: tulevat vanhemmat kuulustellaan noin toisella käyntikerralla ja voi sitä raukkaa, joka jo tuossa vaiheessa narahtaa TURVAVERKKOJEN puutteesta...

Seksiasiat, varallisuus, harrastukset jne. kuulustellaan säännöllisin väliajoin VOIMAVARALOMAKKEILLA. Niitä saa täyttää väsymykseen asti.

Jos ei vastaa, on jotain salattavaa. Siitä ”herää huoli” = lastensuojeluilmoitus ja sitten menevätkin kysymykset, tutkimukset ja tarkastukset vielä henkilökohtaisemmiksi.

Vierailija
48/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mistä näitä ongelmia luotte. Meillä kaverisuhteet luotu jo vuosia ennen yhtäkään lasta ja eipä ole mikään muuttunut, vaikka meille lapsi syntyi. Lapsi kulkee mukana, jos tapaan kavereita. Mutta eipä me missään baareissa tai hienoissa ravintoloissa käyty lapsettominakaan, joten ei muuttunut edes tapaamispaikat. Juhlimiset ym järjestyy yhä tarvittaessa, koska lapsella kaksi vanhempaa.

Minä hoidan lapseni, eiköhän se ole jokaiselle ihan itsestäänselvyys. En ymmärrä mistä revitte näitä palvelusväkijuttujanne.

Vierailija
49/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ja niitä täytellään vielä koko kouluaikakin.

Vierailija
50/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulit näpäyttäneesi hyvinkin, mutta vahvistit vain aloituksen faktaksi.

Vierailija
51/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h**vettiä, miten se voi olla keneltäkään pois jos jollain toisella on läheisiä jotka haluaa olla apuna?? Ei sun ap oo pakko hoitaa kenenkään lapsia tai edes olla kenenkään ihmisten kanssa!

Vierailija
52/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulit näpäyttäneesi hyvinkin, mutta vahvistit vain aloituksen faktaksi.

Enkä luullut.

Vierailija
53/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vastaa, on jotain salattavaa. Siitä ”herää huoli” = lastensuojeluilmoitus ja sitten menevätkin kysymykset, tutkimukset ja tarkastukset vielä henkilökohtaisemmiksi.[/En ymmärrä miten varallisuus tai intiimit asiat neuvolalle kuuluisivat mitenkään. Tai edes se, onko jotain turvaverkkoa, jos itse hoitaa lapsensa.

Vierailija
54/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsettomat kovasti töitä - ehkä joku laitos ottaa teidätkin riesakseen jalattomina vanhuksina, kunhan hinnoista sovitaan.

Vierailija
55/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei vastaa, on jotain salattavaa. Siitä ”herää huoli” = lastensuojeluilmoitus ja sitten menevätkin kysymykset, tutkimukset ja tarkastukset vielä henkilökohtaisemmiksi.[/En ymmärrä miten varallisuus tai intiimit asiat neuvolalle kuuluisivat mitenkään. Tai edes se, onko jotain turvaverkkoa, jos itse hoitaa lapsensa.

En minäkään. Lastensuojelun asiakkuus ei kuitenkaan houkuta, joten annan ideaalivastaukset, kuten kunnon vanhemman kuuluu.

Vierailija
56/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän hetken isovanhemmat ovat itsekkäin sukupolvi ikinä. Nämä 60-luvulla syntyneet ovat saaneet yhteiskunnalta ihan kaiken, melkein ilmaiseksi vielä ja nyt heille ei kuulu yhtään mitään eikä yhtään ketään pitäisi auttaa, kun ”haluavat elää omaa elämäänsä”.

Omien vanhempien apu kyllä kelpasi silloin kun omat lapset olivat pieniä. Hyvä, jos edes näkivät lapsiaan kesäisin.

Älä naurata! Valmistuttiin 90-luvun lamaan ja itsemurha-aaltoon. Olin siinä muutaman vuoden työttömänä ja nyt pätkätyöläisenä edelleen. Omat lapset tehtiin 35-40-vuotiaina ja ovat nyt teinejä. Mitähän tässä ilmaiseksi on saatu enemmän kuin te? Mun opiskeluaikaan oli ihan normi ottaa täydet opintolainat eikä sitä edes kukaan kyseenalaistanut.

Vierailija
57/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuosina -68 ja -69 syntyneet vanhempani soittelevat säännöllisesti, että tulkaa lasten kanssa käymään. Viimeksi tänään isäni soitti, että jos lähdemme polkemaan heille niin hän tulee vastaan. Puoliväkisin sysäävät minua ja miestä illanviettoihin, jotta saavat kaksi lastamme yökylään. Nuorin sisareni asuu vielä kotona, joten kyllä heillä on vielä teinin harrastuskuskaamiset.

Palsta ei petä koskaan, taas tuli herätys miten meillä on mahtavia ja hyviä ihmisiä turvaverkkonamme!

Vierailija
58/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän hetken isovanhemmat ovat itsekkäin sukupolvi ikinä. Nämä 60-luvulla syntyneet ovat saaneet yhteiskunnalta ihan kaiken, melkein ilmaiseksi vielä ja nyt heille ei kuulu yhtään mitään eikä yhtään ketään pitäisi auttaa, kun ”haluavat elää omaa elämäänsä”.

Omien vanhempien apu kyllä kelpasi silloin kun omat lapset olivat pieniä. Hyvä, jos edes näkivät lapsiaan kesäisin.

Älä naurata! Valmistuttiin 90-luvun lamaan ja itsemurha-aaltoon. Olin siinä muutaman vuoden työttömänä ja nyt pätkätyöläisenä edelleen. Omat lapset tehtiin 35-40-vuotiaina ja ovat nyt teinejä. Mitähän tässä ilmaiseksi on saatu enemmän kuin te? Mun opiskeluaikaan oli ihan normi ottaa täydet opintolainat eikä sitä edes kukaan kyseenalaistanut.

Te ette syntyneet siihen itsemurha-aaltoon. Itse olen 70-luvulla syntynyt tuore äiti ja 90-luvun jälkeen ei ole muuta ollutkaan kuin jatkuvaa säästämistä ja lamaa.

Vierailija
59/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 60-luvulla syntyneet jo sankoin joukoin isovanhempia? Tuskin.

Aika moni 60-luvulla syntynyt lienee jo isovanhempi. Olen itse syntynyt 1978, ja ainakin kaksi entisistä luokkakavereistani on jo isoäitejä.

Alkupuolella syntyneet voivat olla isovanhempia ja näitä onnekkaita. Loppupuolella syntyneen viisikymppiset vasta saamassa lapsiaan täysi-ikäisiksi. Nykynuoret eivät edes innostu hankkimaan lapsia.

Mä olen 60-l syntynyt ja omat lapseni ovat koululaisia. Yksikään kavereistani ei ole vielä isovanhempi. Me ei olla tämän hetken isovanhempia, ihan ääliö kirjoitus.

Vierailija
60/207 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin olla heille se turvaverkko, josta on apua, kun jotain sattuu. Olen hakenut leikkaukseen joutuneen kotiinsa, käynyt apteekissa ja kaupassa tarvittaessa. Sellaista ihmistä ei olekaan, joka ei ikinä sairastu. Enemmän sain apua perheellistyneiltä kavereilta ja etenkin omilta vanhemmilta sekä appivanhemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi