Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla

Vierailija
21.06.2020 |

Varsinkin naisten odotukset ovat nousseet

Yli kolmekymppisten deittailua sävyttää se, että kumppani halutaan, mutta ei vain sen vuoksi, että olisi joku. Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla.

Juuri omalta tuntuvan kumppanin löytymistä vaikeuttaa vielä se, että Suomessa sinkkunaiset ovat keskittyneet isoihin kaupunkeihin, kun taas vapaita miehiä on enemmän maaseudulla.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005461782.html

Eli kylläpä niillä tavallisten miesten valituksilla aiheesta saattaa olla perää. Kun naisella on koko maailma muutaman "swaipin" päässä, niin kyllähän miehillä tulee riittämättömyyden tunne.

Mitä tehdään tilanteessa, jossa naisten kriteerit kumppanin suhteen on nousseet, mutta miesten taas on oikeastaan laskeneet?

Kommentit (437)

Vierailija
161/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naiselleni normaalipainovaatimus. Se on minun kriteerini, muilla saa olla millaiset kriteerit itse haluavat.

Eli sinulla on nainen ja vaadit häntä pysymään normaalipainossa. Ok, jos hän suostuu tuohon niin ei asia kuulu meille muille millään tavalla.

Vierailija
162/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla tuntemistani naisista on juurikin 5-10 matchia, sillä he haluavat tutustua rauhassa potentiaalinen matchi kerrallaan mieheen. Osa edenneet parisuhteisiin.

Sen sijaan miehillä on usein jopa 100 matchia, niin uskon, että tämä heijastuu useille naisille keskustelunaloituksissa ym. ja homma tyssää siihen. Mitä, jos miehetkin jättäisivät pläräilemättä joka päivä ja keskittyisivät niihin matcheihin, joita jo on.

Voin miehenä kertoa, että on pakko yrittää kerralla suurta joukkoa naisia koska niin harvan kanssa lopulta pääsee edes treffeille (ihan sama mitä sanoit tai teit) Ja tämä on seurausta naisten suuresta valinnanvasta.

Jo ensimmäinen kunnon vastaus (muu kuin "joo" tai "heh) on erävoitto.

Koskaan et voi tietää milloin nainen lakkaa vastaamasta viesteihisi, tinder kun on naisille loputon karkkikauppa.

Osa naisista vastaa viestiin > osalta edellisistä tulee jotain järkevää takaisin >osalta edellisistä viestittely jatkuu parin viestin jälkeen > osalta edellisistä se jatkuu vielä seuraavan päivänä > osa vielä viikon päästä> ja näistä vain pikkuriikkisen pieni osa lähtee kanssasi treffeille, puhumattakaan toisista treffeistä

Jos tinderin viestittelytasolla yrittäisi miehenä yhtä naista kerrallaan, siinä menisi varmaan pari vuotta jotta saisi treffit

Kun jokainen mies tuntuu ajattelevan laillasi, niin miten pitkään luulet naisella kestävän käydä läpi ne tuhat tykkäystä, kun uusia tulee paljon joka päivä? En ole Tinderissä, joten en tarkkaan tiedä, miten se toimii.

Minulle ainakin tuo ajattelumaailma on niin turn off, etten halua tuollaista miestä lainkaan. En usko lainkaan tuollaiseen suureen seulontaan ja massatreffailuun. Olen yrittänyt etsiä asuntoa ja lakkasin yrittämästä, koska jokaisessa oli jotain vikaa eikä vaatimuslista täyttynyt. Minulla puolison etsinnästä tuli tuolla metodilla juuri samanlaista. Hirveästi menee aikaa eikä valmista synny. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tiedetty jo vuosia ja kriteerit kovenee koko ajan. Jenkeissä "matchmakerit" lopettaa työnsä, koska naisista on tulkut niin kranttuja ettei niille yksinkertaisesti voi löytyä ketään. Haluavat sellaista mitä ei ole edes olemassa.

Naisten stressitaso on kolminkertaistunut alle vuosisadassa.

Nykymaailma toi naiselle taloudellisen riippumattomuuden mutta muutti parisuhde-elämän epäedullisemmaksi. Ne miehet, jotka ovat sopeutuneet naisten työssäkäyntiin, ovat pariutuneet.

Rusinat pullasta -miehet ihmettelevät naisten kranttuutta eivätkä näe, että eivät kompensoi sitä mitenkään, etteivät elätä yksin perhettä. Mies kuvittelee, että nainen maksaa taloudesta puolet, pahimmillaan lapsrt yksin. Nainen naisihmisenä synnynnäisine ominaisuuksineen (huokaus) kantaa vetovastuun kodinhoidista, ruokahuollosta ja lastenhoidosta, kun mies voi harrastaa tai juoda kaljaa sohvalla tai pelata tietokoneella.

Ja naiset ovat kranttuja? Pikemmin omaavat itsesuojeluvaiston.

Rusinat pullasta miehet? On se kumma että kaiken pitäisi mennä naisten pillin mukaan...

Naisten parisuhdehaluttaavuus on laskenut ja sitä mukaa miesten panos heikkenee. Näin se menee kaikkialla - miehet sopeutuvat naisten laatuun nimenomaan vähentämällä työpanosta suhteessa (tai välttelemällä sitoutumista).

Naisilla on pitkät kriteerilistat vaatimuksista mitkä miehen pitää täyttää. Naisen on ihan ok vaatia mieheltä 185cm pituutta, mutta miehellä ei ole oikeutta vaatia alle 60kg painavaa naista. Valtaosa miehistä käy töissä, mutta sekään ei riitä. Lähihoitaja mies ei pääse edes treffeille. Nainen haluaa valmiiksi katettuun pöytään kuitenkaan tuomatta itse siihen mitään.

Tässä on tosiaan sekin hassu juttu, että lähes jokailla on mahdollisuus (pois lukien oikeasti sairaat) olla normaalipainoinen, mutta  pituuteen ei voi vaikuttaa yhtään mitenkään

Ja mitä merkitystä sillä on? Koska pituus on geneettinen ominaisuus niin se ei saa vaikuttaa siihen, pitääkö nainen miestä puoleensavetävänä vai ei? Älä ole naurettava.

Se merkitys että on naurettavaa kuinka miehiä sanotaan sioiksi ja syyllistetään pinnallisiksi kun he vaativat naiselta normaalipainoa, mutta naisten pituusvaatimukset ovat täysin OK

Naiset voivat vaikuttaa tuohon ominaisuuteensa, miehet eivät

aivan jäätävä double standard

Höpö höpö, samoin se menee toisin päin. Miehet kiertää kaukaa koska olen 179cm pitkä. Harva meistä naisista on näin pitkiä, joten siksi harva mies joutuu kirjoittamaan sen profiiliin että ei minua pitempiä naisia kiitos. Teen töitä mallina, joten pärstästä tuo karkuun juokseminen ei voi johtua😁

Miten tiedät syyn? 

ohis

Vierailija
164/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naiselleni normaalipainovaatimus. Se on minun kriteerini, muilla saa olla millaiset kriteerit itse haluavat.

Tämä mielestäni kiteyttää keskustelun hyvin!

Niin miehillä kuin naisilla saa ollanihan mitä tahansa kriteerejä haluavat, eikä se pitäisi kenellekkään muulle kuulua.

Pitää myös muistaa, ettei ole naisten ja miesten kriteerejä, vaan jokaisella ihmisellä on omat kriteerinsä. Ja tämän pitäisi olla ihan ok!

Ongelmaksi tämä muuttuu kun aletaan kyseenalaistamaan ja kritisoimaan muiden kriteerejä, onko niitä liikaa vai liian vähän, minkälaiset kriteerit ovat hyväksyttäviä ja mitkä ei.

Myöskään kenenkään ei tarvitse muuttaa omia kriteerejään toisen ihmisen takia. Jos tämä sitten johtaa siihen, että he elävät loppuelämän sinkkuna, niin se on heidän valintansa. Toki siitä ei myöskään sitten kannata valittaa, ellei ole valmis muuttamaan kriteerejään.

Kuitenkaan kukaan muu ei saa vaatia tai pyytää toista alentamaan kriteerejään jonkun toisen takia. Valitettava tosiasia on, että tästä syystä moni saattaa jäädä ilman parisuhdetta. Ketään ei kuitenkaan voi parisuhteeseen tai treffeille pakottaa vain siksi, ettei toiselle tulisi paha mieli kun kriteerit ei täyty muuten.

Ja tämä tosiaan on sama niin miehille kuin naisille!

Vierailija
165/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tiedetty jo vuosia ja kriteerit kovenee koko ajan. Jenkeissä "matchmakerit" lopettaa työnsä, koska naisista on tulkut niin kranttuja ettei niille yksinkertaisesti voi löytyä ketään. Haluavat sellaista mitä ei ole edes olemassa.

Nykymaailma toi naiselle taloudellisen riippumattomuuden mutta muutti parisuhde-elämän epäedullisemmaksi. Ne miehet, jotka ovat sopeutuneet naisten työssäkäyntiin, ovat pariutuneet.

Rusinat pullasta -miehet ihmettelevät naisten kranttuutta eivätkä näe, että eivät kompensoi sitä mitenkään, etteivät elätä yksin perhettä. Mies kuvittelee, että nainen maksaa taloudesta puolet, pahimmillaan lapsrt yksin. Nainen naisihmisenä synnynnäisine ominaisuuksineen (huokaus) kantaa vetovastuun kodinhoidista, ruokahuollosta ja lastenhoidosta, kun mies voi harrastaa tai juoda kaljaa sohvalla tai pelata tietokoneella.

Rusinat pullasta miehet? On se kumma että kaiken pitäisi mennä naisten pillin mukaan...

Naisten parisuhdehaluttaavuus on laskenut ja sitä mukaa miesten panos heikkenee. Näin se menee kaikkialla - miehet sopeutuvat naisten laatuun nimenomaan vähentämällä työpanosta suhteessa (tai välttelemällä sitoutumista).

Naisilla on pitkät kriteerilistat vaatimuksista mitkä miehen pitää täyttää. Naisen on ihan ok vaatia mieheltä 185cm pituutta, mutta miehellä ei ole oikeutta vaatia alle 60kg painavaa naista. Valtaosa miehistä käy töissä, mutta sekään ei riitä. Lähihoitaja mies ei pääse edes treffeille. Nainen haluaa valmiiksi katettuun pöytään kuitenkaan tuomatta itse siihen mitään.

Tässä on tosiaan sekin hassu juttu, että lähes jokailla on mahdollisuus (pois lukien oikeasti sairaat) olla normaalipainoinen, mutta  pituuteen ei voi vaikuttaa yhtään mitenkään

Ja mitä merkitystä sillä on? Koska pituus on geneettinen ominaisuus niin se ei saa vaikuttaa siihen, pitääkö nainen miestä puoleensavetävänä vai ei? Älä ole naurettava.

Se merkitys että on naurettavaa kuinka miehiä sanotaan sioiksi ja syyllistetään pinnallisiksi kun he vaativat naiselta normaalipainoa, mutta naisten pituusvaatimukset ovat täysin OK

Höpö höpö, samoin se menee toisin päin. Miehet kiertää kaukaa koska olen 179cm pitkä. Harva meistä naisista on näin pitkiä, joten siksi harva mies joutuu kirjoittamaan sen profiiliin että ei minua pitempiä naisia kiitos. Teen töitä mallina, joten pärstästä tuo karkuun juokseminen ei voi johtua😁

Miten tiedät syyn? 

ohis

Kyllä se viimeistään silloin huomaa, kun deitti alkaa kiemurtelemaan kun vedän korkkarit jalkaan. Ei tietenkään kaikki miehet, mutta kyllä aika moni näyttäisi olevan sitä mieltä, että haluaa deitin tai tyttöystävän joka on lyhyempi😊 ei sitä suoraan sanota, samalla tavalla kun naiset ei (toivottavasti) sano suoraan miehille että ei kelpaa kun oot liian lyhyt. Se nyt vaan on huonona käytöstä!

Olen yllättynyt miten paljon täällä kyseenalaistetaan tätä, ihan kun olisi ekaa kertaa kuullut että harva mies haluaa päätä pidemmän tyttöystävän😅 Onhan tästä stereotypiasta tehty jopa leffoja (esim Tall girl netflixissä).

Vierailija
166/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla on nainen ja vaadit häntä pysymään normaalipainossa. Ok, jos hän suostuu tuohon niin ei asia kuulu meille muille millään tavalla.

Ohis, mutta kyllä minä naisena suostun mieheni vastaavaan vaatimukseen, eikä siinä ole minusta mitään kummallista. Mieheni on jopa sanonut, että ei pitäisi minua yhtä viehättävänä ylipainoisena. Meillä kun on sellainen tilanne, että myöskin minä haluan normaalipainoisen miehen ja vaadin omalta mieheltäni, että pitää itsestään huolta sen verran, että ei syö tai juo itselleen hirveää etureppua.

Vierailija
167/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko ihan oikeasti, ettei naista muka pidetä pinnallisena jos kumppanin pituus on hänen tärkeimpiä parinvalintakriteerejään? Tietysti pidetään.

Tässä on tuplastandardi, mutta ei sillä tavalla kuin sinä luulet. Mies haluaa hoikan naisen, jotkut pitävät sitä pinnallisena mutta miehellä on oikeus pitää kriteeristään kiinni = mies ei saa vaatia hoikkaa naista. Nainen haluaa pitkän miehen, jotkut pitävät sitä pinnallisena mutta naisella on oikeus pitää kriteeristään kiinni = nainen saa vaatia pitkää miestä. Ajatellaan, että miehen oikeus vaatia tarkoittaa sitä, ettei kenelläkään muulla ihmisellä saisi olla tästä vaatimuksesta mitään mielipidettä. Muiden ihmisten oikeus mielipiteeseen ikäänkuin poissulkee miehen oikeuden kyseiseen kriteeriin, vaikka todellisuudessahan kukaan ei pakota miestä suhteeseen ylipainoisen naisen kanssa. Sen sijaan naisen oikeus vaatia mieleistä kumppania mitataan siinä, onko naisella faktisesti oikeus pitää kiinni tästä kriteeristä vai voiko hänet jotenkin pakottaa valitsemaan niitä lyhyitä miehiä. Jos naisella on mahdollisuus valita vain pitkiä miehiä, hänellä katsotaan olevan oikeus tähän kriteeriin, vaikka miljoona netti-inceliä haukkuisi naisen kuorossa pystyyn. TÄMÄ on se todellinen tuplastandardi.

Vierailija
168/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kyllä minä naisena suostun mieheni vastaavaan vaatimukseen, eikä siinä ole minusta mitään kummallista. Mieheni on jopa sanonut, että ei pitäisi minua yhtä viehättävänä ylipainoisena. Meillä kun on sellainen tilanne, että myöskin minä haluan normaalipainoisen miehen ja vaadin omalta mieheltäni, että pitää itsestään huolta sen verran, että ei syö tai juo itselleen hirveää etureppua.

??? Kuka sanoi, että siinä on jotain kummallista?

Vierailija
169/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko ihan oikeasti, ettei naista muka pidetä pinnallisena jos kumppanin pituus on hänen tärkeimpiä parinvalintakriteerejään? Tietysti pidetään.

Tässä on tuplastandardi, mutta ei sillä tavalla kuin sinä luulet. Mies haluaa hoikan naisen, jotkut pitävät sitä pinnallisena mutta miehellä on oikeus pitää kriteeristään kiinni = mies ei saa vaatia hoikkaa naista. Nainen haluaa pitkän miehen, jotkut pitävät sitä pinnallisena mutta naisella on oikeus pitää kriteeristään kiinni = nainen saa vaatia pitkää miestä. Ajatellaan, että miehen oikeus vaatia tarkoittaa sitä, ettei kenelläkään muulla ihmisellä saisi olla tästä vaatimuksesta mitään mielipidettä. Muiden ihmisten oikeus mielipiteeseen ikäänkuin poissulkee miehen oikeuden kyseiseen kriteeriin, vaikka todellisuudessahan kukaan ei pakota miestä suhteeseen ylipainoisen naisen kanssa. Sen sijaan naisen oikeus vaatia mieleistä kumppania mitataan siinä, onko naisella faktisesti oikeus pitää kiinni tästä kriteeristä vai voiko hänet jotenkin pakottaa valitsemaan niitä lyhyitä miehiä. Jos naisella on mahdollisuus valita vain pitkiä miehiä, hänellä katsotaan olevan oikeus tähän kriteeriin, vaikka miljoona netti-inceliä haukkuisi naisen kuorossa pystyyn. TÄMÄ on se todellinen tuplastandardi.

Miksi tää jankkaus ei ikinä lopu?! VAADI VAIKKA HEVOSTA, SE ON SUN OIKEUS! Naiset saa vaatia mitä haluaa ja miehet saa vaatia mitä haluaa mut EI OLE KENEKÄÄN MUUN SYY jos ei vaatimukset toteudu.

Vierailija
170/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miehillä kuin naisilla saa ollanihan mitä tahansa kriteerejä haluavat, eikä se pitäisi kenellekkään muulle kuulua.

Pitää myös muistaa, ettei ole naisten ja miesten kriteerejä, vaan jokaisella ihmisellä on omat kriteerinsä. Ja tämän pitäisi olla ihan ok!

Ongelmaksi tämä muuttuu kun aletaan kyseenalaistamaan ja kritisoimaan muiden kriteerejä, onko niitä liikaa vai liian vähän, minkälaiset kriteerit ovat hyväksyttäviä ja mitkä ei.

Myöskään kenenkään ei tarvitse muuttaa omia kriteerejään toisen ihmisen takia. Jos tämä sitten johtaa siihen, että he elävät loppuelämän sinkkuna, niin se on heidän valintansa. Toki siitä ei myöskään sitten kannata valittaa, ellei ole valmis muuttamaan kriteerejään.

Kuitenkaan kukaan muu ei saa vaatia tai pyytää toista alentamaan kriteerejään jonkun toisen takia. Valitettava tosiasia on, että tästä syystä moni saattaa jäädä ilman parisuhdetta. Ketään ei kuitenkaan voi parisuhteeseen tai treffeille pakottaa vain siksi, ettei toiselle tulisi paha mieli kun kriteerit ei täyty muuten.

Ei kannata suuttua kenenkään kriteereistä, koska niitä ei tarvitse kenenkään täyttää, jos ei halua. 

Ei kannata kehittää pakkomiellettä parisuhteesta, koska nykymaailmassa ei tarvita sellaista kulissiksi. 

Vierailija
171/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tää jankkaus ei ikinä lopu?! VAADI VAIKKA HEVOSTA, SE ON SUN OIKEUS! Naiset saa vaatia mitä haluaa ja miehet saa vaatia mitä haluaa mut EI OLE KENEKÄÄN MUUN SYY jos ei vaatimukset toteudu.

Tässä taisi mennä koko pointti kyllä viuhuen yli ymmärryksen.

Vierailija
172/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata suuttua kenenkään kriteereistä, koska niitä ei tarvitse kenenkään täyttää, jos ei halua. 

Ei kannata kehittää pakkomiellettä parisuhteesta, koska nykymaailmassa ei tarvita sellaista kulissiksi. 

AAMEN!

Vierailija
173/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtaanto-ongelma. Naisten koulutustaso maassa on noussut valtavasti, miesten ei. Naiset ovat muuttaneet yliopistokaupunkeihin, miehet ei. Naiset ovat osaavia, kielitaitoisia ja kyvykkäitä ja voivat katsoa miesmarkkinoita Suomen rajoista huolimatta, miehet ei. Naiset arvostavat omaa itsenäisyyttään työtään, itseään. Miehet haluavat naisen olevan heidän käskyvallassaan ja alapuolellaan.

Todellisuudessa vain naisten koulutustaso on noussut, harmillisesti se ei sitten näy missään. Mutta kyllä minäkin opiskelisin hömppätieteitä vaikka loppuelämän ja toimisin sihteerinä jos vaihtoehtona on siivoojan tai lastenhoitajan työt. Ei nyt kuitenkaan aleta kuvittelemaan, että naiset tätä yhteiskuntaa mitenkään pyörittäisivät. Opiskelu itsessään ei vielä mitään merkitsi, kunhan vain antaa pohjia. 

Vierailija
174/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yks hailee mitä naiset ajattelevat. Ei nainen vierellä ole mikään pakollinen asia. Olen oikein onnellinen yksin enkä kaipaa ketään elämääni =)

Vierailija
175/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtaanto-ongelma. Naisten koulutustaso maassa on noussut valtavasti, miesten ei. Naiset ovat muuttaneet yliopistokaupunkeihin, miehet ei. Naiset ovat osaavia, kielitaitoisia ja kyvykkäitä ja voivat katsoa miesmarkkinoita Suomen rajoista huolimatta, miehet ei. Naiset arvostavat omaa itsenäisyyttään työtään, itseään. Miehet haluavat naisen olevan heidän käskyvallassaan ja alapuolellaan.

Todellisuudessa vain naisten koulutustaso on noussut, harmillisesti se ei sitten näy missään. Mutta kyllä minäkin opiskelisin hömppätieteitä vaikka loppuelämän ja toimisin sihteerinä jos vaihtoehtona on siivoojan tai lastenhoitajan työt. Ei nyt kuitenkaan aleta kuvittelemaan, että naiset tätä yhteiskuntaa mitenkään pyörittäisivät. Opiskelu itsessään ei vielä mitään merkitsi, kunhan vain antaa pohjia. 

Miten niin se ei näy missään? Sata vuotta sitten syntyneistä isoäideistäni toinen työskenteli tehtaalla (täysorvon taustalla) ja toinen toimistosihteerinä (olisi halunnut opiskella, mutta perhe tai yhteiskunta ei tukenut ja silloin perinnötkin menivät vain perheen veljille). Äitini sukupolvesta 30-40 -luvulta sitten on äiti siskoineen ja isän sisko tienanneet kaikki yli keskipalkkaa asiantuntijatehtävissä ja samalla polulla jatkaneet sitten minun sukupoleveni 60-70 -luvuilta. No nuo, 90-luvulla syntyneet tytöt ovat sitten tällä hetkellä ottaneet takapakkia ja ovat tällä hetkellä ammattikoulutasolla ja ylioppilas. 

Vierailija
176/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva-foorumille voisi laittaa jo uuden Aihepiirin: Kilttien miesten ulinat. Pitääkö näitä samoja asioita jauhaa joka päivä?

Säästän kaikkien aikaa ja kiteytän ketjun tähän:

- Yhyy kiltit miehet eivät saa naisia. Kaikki naiset ovat onnenonkijoita joilla on liian kovat vaatimukset.

- Älä yleistä, naisia on erilaisia

- Niin mutta kun minä en saa sellaista naista kun haluan niin aion uskotella itselleni että kaikki naiset on samanlaisia.

- No ehkä siinä on syy miksi et saa naista.

- Yhyy taas kiusataan ja alapeukkuja satelee, tällasia te kaikki naisrt olette.

- Vieläkö jaksat yleistää? Naiset eivät kaikki ole samanlaisia.

- Mutta minä miehenä tiedän että kaikki naiset haluavat saliadoniksen jolla on rahaa.

- Eikä halua, älä yleistä.

- Mutta kun en saa naista niin pakkohan se on olla syynä.

Lisää joukkoon aimo annos sovinismia ja itsesääliä, niin avot, ketju on valmis.

Jatketaanko kiinnostavimpiin aiheisiin?

Sinulla on aika selvä bias siihen suuntaan, että naisen asettama vaatimustaso on normaalia, tervettä ja itseään rakastavaa, mutta miehen asettama (käytännössä vain toivoma) vaatimustaso on jotain "ulinaa". Siis on ihan selvää että pidät toista sukupuolta parempana kuin toista. Ihmekös sinua ei kukaan rakasta.

Olet väärässä, sillä minä en yleistä. Tiedän, että miehiä on erilaisia enkä siis oleta, että kaikki miehet ulisee. Toiseksi, toki miehillä saa ja pitääkin olla standardit, en itse haluaisi miestä joka vain on kanssani koska ei tullut muita vastaan. Mutta en hyväksy sitä, että jotkut miehet valittavat yleistäen kaikista naisista, että on jotenkin kaikkien naisten syy, että kyseinen mies ei saa naista koska naisilla on liian kovat standardit.

Fiksu mies ei yleistä, fiksu mies tietää naisten olevan kaikki erilaisia. Ja fiksu mies ei valita miten on naisten syy ettei hän kelpaa. Onneksi suurin osa miehistä on fiksuja. Kritiikkini koskeekin vain näitä palstalla riehuvia ulisijoita, jotka päivästä toiseen valittavat ja syyttelevät naisia, puhuvat heistä alentavasti ja rumasti ja ihmettelevät mikseivät kelpaa.

Koetko sinä olevasi sivistynyt ja fiksu nainen? -eri 

Koen, että jokainen ihminen sukupuolesta riippumatta joka osaa kohdata kanssaihmisen syyttelemättä, puhumatta rumia ja yleistämättä ovat fiksuja ihmisiä. Näiden kriteerien mukaan koen siis myös itse olevani ainakin tässä asiassa fiksu.

Ja silti haukut kuvitteellista ihmisryhmää ja puhut siitä paskaa paskapalstalla. Ok. Kovin olet fiksu ja sivistynyt, itselläni on sellaisesta ihmisestä hieman toisenlainen näkemys 

En ole sama mutta miku kuvitteellinen ihmisryhmä? Nää uli-miehet? Jotka tässäkin keskustelussa pyörii? Ja jos alkuperäinen kommentoija peräänkuuluttaa kauniimpaa kielenkäyttöä niin ainakin sun ja hänen kommentteja vertaillessa täytyy sanoa et kyllä hän fiksummalta vaikuttaa kun sä joka kiroilet. Kalikka tais kalahtaa jne.

Mitkä helvetin ulimiehet? Onko olemassa myös ulinaisia?

Tämä teidän persepaskainen leimaaminen ja kuvitteellisen "jämämies"-ryhmän keksiminen miehiä halventaaksenne on täyttä naalinpaskaa. Kuten suurin osa palstan naisistakin. Sinut huoliva mies kyllä lyö kätensä ripuliliejuun. 

Tottakai on myös valittavia naisia! Mut kuten tästäkin viestistä ja niin kauniista lopetuksesta näkyy, on olemassa miehiä jotka puhuvat tosi rumasti ja alentavasti naisille ihan kun se olisi meidän syy ettei itse saa naista. Kiroilu ja haukkuminen ei sytytä.

Ai nii ja aviomies tuossa vieress huikkas että eipä tää 10 vuoden onnellinen avioliitto ripuliliejulta tunnu😂 toivottavasti itekki saat joskus kokea onnellisen parisuhteen mut suosittelen tota kielenkäytön siistimistä ensin, sillä pääsee jo pitkälle!

Aina yhtä huvittavia nämä " mieskin tässä myötäilee vieressä mammapalstan juttuja" -postaukset.

Tällä palstalla puhun palstan naisten kieltä, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. 

Vierailija
177/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle yks hailee mitä naiset ajattelevat. Ei nainen vierellä ole mikään pakollinen asia. Olen oikein onnellinen yksin enkä kaipaa ketään elämääni =)

jee! :-) 

Vierailija
178/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät syyn? 

ohis

Kyllä se viimeistään silloin huomaa, kun deitti alkaa kiemurtelemaan kun vedän korkkarit jalkaan. Ei tietenkään kaikki miehet, mutta kyllä aika moni näyttäisi olevan sitä mieltä, että haluaa deitin tai tyttöystävän joka on lyhyempi😊 ei sitä suoraan sanota, samalla tavalla kun naiset ei (toivottavasti) sano suoraan miehille että ei kelpaa kun oot liian lyhyt. Se nyt vaan on huonona käytöstä!

Olen yllättynyt miten paljon täällä kyseenalaistetaan tätä, ihan kun olisi ekaa kertaa kuullut että harva mies haluaa päätä pidemmän tyttöystävän😅 Onhan tästä stereotypiasta tehty jopa leffoja (esim Tall girl netflixissä).

Entä jos se johtuu korkkareista eikä pituudesta? Tapailin kerran naista, joka tykkäsi käyttää korkkareita. No okei ei siinä muuten mitään, mutta kun se kävely oli niin hemmetin hidasta. Muutenkin epäkäytännöllisten asusteiden käyttö antaa hieman yksinkertaisen ja pinnallisen kuvan.

Vierailija
179/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että hymiöitä käyttävä mallibimbo löydä kunnon miestä. 

Vierailija
180/437 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin se ei näy missään? Sata vuotta sitten syntyneistä isoäideistäni toinen työskenteli tehtaalla (täysorvon taustalla) ja toinen toimistosihteerinä (olisi halunnut opiskella, mutta perhe tai yhteiskunta ei tukenut ja silloin perinnötkin menivät vain perheen veljille). Äitini sukupolvesta 30-40 -luvulta sitten on äiti siskoineen ja isän sisko tienanneet kaikki yli keskipalkkaa asiantuntijatehtävissä ja samalla polulla jatkaneet sitten minun sukupoleveni 60-70 -luvuilta. No nuo, 90-luvulla syntyneet tytöt ovat sitten tällä hetkellä ottaneet takapakkia ja ovat tällä hetkellä ammattikoulutasolla ja ylioppilas. 

Miten sinä tai äitisi olette kehittääneet, rakentaneet, innovoineet tai peräti rahoittaneet yhteiskuntaa?

On oltu julkisen sektorin suojatyöpaikoissa? -eri 

Äiti oli kyllä valtiolla töissä, atk-ohjelmia tekemässä siinä vaiheessa, kun valtiolla oli vasta viisi tietokonetta eikä yksityisillä firmoilla vielä tietokoneita lainkaan. Kai sekin yhteiskuntaa jotenkin kehitti. Ja 47 vuoden veronmaksu keskiluokkaisella palkalla. 

Toinen täti oli hallintopäällikkö yksityisessä yrityksessä, toinen pienyrittäjä yksityisellä sektorilla kuten itsekin olen ja ollaan tehty ahkerasti töitä, jotta olemme ylimmässä tuloluokassa ja maksettu isot määrät kaikenlaisia veroja. 

Äidin keräämästä varallisuudesta meni kymmeniä tuhansia euroja perintöveroa. 

Kukaan ei ole ollut hetkeäkään työtön. 

Mikä on oma panoksesi yhteiskunnan kehittämiseen ja rahoittamiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän