IS: Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla
Varsinkin naisten odotukset ovat nousseet
Yli kolmekymppisten deittailua sävyttää se, että kumppani halutaan, mutta ei vain sen vuoksi, että olisi joku. Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla.
Juuri omalta tuntuvan kumppanin löytymistä vaikeuttaa vielä se, että Suomessa sinkkunaiset ovat keskittyneet isoihin kaupunkeihin, kun taas vapaita miehiä on enemmän maaseudulla.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005461782.html
Eli kylläpä niillä tavallisten miesten valituksilla aiheesta saattaa olla perää. Kun naisella on koko maailma muutaman "swaipin" päässä, niin kyllähän miehillä tulee riittämättömyyden tunne.
Mitä tehdään tilanteessa, jossa naisten kriteerit kumppanin suhteen on nousseet, mutta miesten taas on oikeastaan laskeneet?
Kommentit (437)
Siis tuohan oli sitä samaa mitä täälläkin monet sanoneet. Ei haluta suhdetta suhteen takia vaan joku joka on erityinen itselle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 34-vuotias mies oppiipk-seudulta. Olen muun muassa:
-185cm-komea
-mukava
-älykäs
-hauska ja huumorintajuinen
-Epäitsekäs
-empaattinen
-savuton
-alkoa vähän käyttävä
-treenaava, ja se näkyy
-lapseton
Silti tuntuu että t aso ni naisisa nykyään on (valitse yksi tai useampi)
-B MI 35+
-W T
-nar k kari/alkoho listi
-tupakoiva
-Y H, usein monelle lapselle ja miehelle
-älyllisesti vaj ava inen
-Ru ma
Kyllä ne naiset tuntuvat vain olevan valtavan nirsoja. En kuitenkaan pysty suhteeseen sellaisen naisen kanssa josta en ole kiinnostunut, joten yksin on menty viime vuodet.
"Mukava ja empaattinen" ja haukut naisia täällä 🤔🤔🤔
Mikä tässä nyt ei oikein täsmää!?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 34-vuotias mies oppiipk-seudulta. Olen muun muassa:
-185cm-komea
-mukava
-älykäs
-Epäitsekäs
-empaattinen
-savuton
-alkoa vähän käyttävä
-treenaava, ja se näkyy
-lapseton
-B MI 35+
-W T
-nar k kari/alkoho listi
-tupakoiva
-Ru ma
Kyllä ne naiset tuntuvat vain olevan valtavan nirsoja. En kuitenkaan pysty suhteeseen sellaisen naisen kanssa josta en ole kiinnostunut, joten yksin on menty viime vuodet.
"Mukava ja empaattinen" ja haukut naisia täällä 🤔🤔🤔
Mikä tässä nyt ei oikein täsmää!?!?!
Voisitko kertoa mikä tuossa oli haukkumista? Esimerkiksi, joillakin on ihan todettu älyllinen vamma, ja kertovat sen tiderin profiilitekstissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 34-vuotias mies pk-seudulta. Olen muun muassa:
-185cm-komea
-mukava
-älykäs
-Epäitsekäs
-empaattinen
-savuton
-alkoa vähän käyttävä
-treenaava, ja se näkyy
-lapseton
-B MI 35+
-W T
-nar k kari/alkoho listi
-tupakoiva
-Ru ma
Jos tämmöinen esittelyteksti olisi miehellä Tinderissä tai Nettideiteillä niin pyyhköisisin vasemmalle, kävisin oksentamassa ja ajattelisin, että, huh, väistinpä luod*n :D:D:D
Ei tuota tietenkään ääneen sanota, mutta jotenkin ominaisuuksia täytyy kuvailla jso kirjoittaen haluaa niitä tuoda ilmi.
Vai oletko yksi niitä joiden mielestä tekstissa olevilla "spekseillä" ei ole mitään väliä? Että kuka vaan voi saada kenet vaan?
Ei se ihan niin mene todellisessa elämässä...romanttisessa elokuvassa ehkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 34-vuotias mies pk-seudulta. Olen muun muassa:
-185cm-komea
-mukava
-älykäs
-Epäitsekäs
-empaattinen
-savuton
-alkoa vähän käyttävä
-treenaava, ja se näkyy
-lapseton
-B MI 35+
-W T
-nar k kari/alkoho listi
-tupakoiva
-Ru ma
Jos naiset mitä saat on tuota mitä sanot, niin sitten olet pershäirikkö kusipäämulkku ja veetun ruma ja tyhmä ja yksinkertainen
Sinä olet täysi vittupäinen kusihuora joka jakaa percettään räkälän vessassa . -eri
Tässäpä se nähdään se sinunkin mukavuus ja empaattisuus ja älykkyys. Hyi helvetti
Eihän siinä olekaan mitään, järkeä, että parisuhteeseen halutaan vain, että olisi joku. Silloin on parempi olla olematta parisuhteessa.
Suurimmalla osalla tuntemistani naisista on juurikin 5-10 matchia, sillä he haluavat tutustua rauhassa potentiaalinen matchi kerrallaan mieheen. Osa edenneet parisuhteisiin.
Sen sijaan miehillä on usein jopa 100 matchia, niin uskon, että tämä heijastuu useille naisille keskustelunaloituksissa ym. ja homma tyssää siihen. Mitä, jos miehetkin jättäisivät pläräilemättä joka päivä ja keskittyisivät niihin matcheihin, joita jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä voisin mennä maaseudulla miestä etsimään ja varmaan menenkin. Mutta kun itse näin 29-vuotiaana, en minäkään halua "jotain". Haluan miehen kenen kanssa olla loppuelämän, en panoseuraa, en "katellaan mitä tästä tulee"-seuraa, en ketään vuodeksi tai pariksi.
En tosin ole noissa tindereissäkään. Olen henkisesti valmistautunut, että saatan jäädä yksin, mutta mielummin yksin kui esim. petturin kanssa.
Vaikutat fiksulta modernilta, ja aidosti avarakatseiselta, naiselta. Onnea etsintään - onnellinen hän joka sinut saa.
Kiitos, otan tämän kohteliaisuutena vaikken ole aivan varma oliko se tarkoitettu sellaiseksi, kun tiedän etten ole moderni.
Vierailija kirjoitti:
Mut onko se naisten vika, että ei haluta jotain vain sen takia että olisi joku? Haluaisitko sinä olla jollekkin naiselle "kun ei nyt muutakaan löydy niin olen tuon kanssa"?
Nainen voi nykyään ihan hyvin olla yksinkin, ei tarvitse miestä mihinkään. Itse kuulun tähän kastiin, ois kiva jos löytyis joku mies joka tois jotain lisäarvoa mun elämään mut koska sellaista tuskin löytyy, niin mun on hyvä näinkin.
Ja ei, se lisäarvo ei tarkoita varakkuutta. Olen joka tapauksessa todennäköisesti varakkaampi itse.
Miehenä ymmärrän ja hyväksyn tämän näkökulman täysin. Ajattelen niin myös itse. Toisaalta näin kolmekymppisenä on helppoa olla tätä mieltä, kun niin sanottua hyvää markkina-arvopotentiaalia on vielä vuosiksi eteenpäin. Pitää olla valmis myös siihen, että ajatus pysyy samana +40, tai +50 vuotiaanakin, koska silloin juna on jo tavallaan mennyt. Jotenkin tuntuu, että useat eivät tätä näkökohtaa ajattele ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tiedetty jo vuosia ja kriteerit kovenee koko ajan. Jenkeissä "matchmakerit" lopettaa työnsä, koska naisista on tulkut niin kranttuja ettei niille yksinkertaisesti voi löytyä ketään. Haluavat sellaista mitä ei ole edes olemassa.
Naisten stressitaso on kolminkertaistunut alle vuosisadassa.
Nykymaailma toi naiselle taloudellisen riippumattomuuden mutta muutti parisuhde-elämän epäedullisemmaksi. Ne miehet, jotka ovat sopeutuneet naisten työssäkäyntiin, ovat pariutuneet.
Rusinat pullasta -miehet ihmettelevät naisten kranttuutta eivätkä näe, että eivät kompensoi sitä mitenkään, etteivät elätä yksin perhettä. Mies kuvittelee, että nainen maksaa taloudesta puolet, pahimmillaan lapsrt yksin. Nainen naisihmisenä synnynnäisine ominaisuuksineen (huokaus) kantaa vetovastuun kodinhoidista, ruokahuollosta ja lastenhoidosta, kun mies voi harrastaa tai juoda kaljaa sohvalla tai pelata tietokoneella.
Ja naiset ovat kranttuja? Pikemmin omaavat itsesuojeluvaiston.
Rusinat pullasta miehet? On se kumma että kaiken pitäisi mennä naisten pillin mukaan...
Naisten parisuhdehaluttaavuus on laskenut ja sitä mukaa miesten panos heikkenee. Näin se menee kaikkialla - miehet sopeutuvat naisten laatuun nimenomaan vähentämällä työpanosta suhteessa (tai välttelemällä sitoutumista).
Naisilla on pitkät kriteerilistat vaatimuksista mitkä miehen pitää täyttää. Naisen on ihan ok vaatia mieheltä 185cm pituutta, mutta miehellä ei ole oikeutta vaatia alle 60kg painavaa naista. Valtaosa miehistä käy töissä, mutta sekään ei riitä. Lähihoitaja mies ei pääse edes treffeille. Nainen haluaa valmiiksi katettuun pöytään kuitenkaan tuomatta itse siihen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla tuntemistani naisista on juurikin 5-10 matchia, sillä he haluavat tutustua rauhassa potentiaalinen matchi kerrallaan mieheen. Osa edenneet parisuhteisiin.
Sen sijaan miehillä on usein jopa 100 matchia, niin uskon, että tämä heijastuu useille naisille keskustelunaloituksissa ym. ja homma tyssää siihen. Mitä, jos miehetkin jättäisivät pläräilemättä joka päivä ja keskittyisivät niihin matcheihin, joita jo on.
Voin miehenä kertoa, että on pakko yrittää kerralla suurta joukkoa naisia koska niin harvan kanssa lopulta pääsee edes treffeille (ihan sama mitä sanoit tai teit) Ja tämä on seurausta naisten suuresta valinnanvasta.
Jo ensimmäinen kunnon vastaus (muu kuin "joo" tai "heh) on erävoitto.
Koskaan et voi tietää milloin nainen lakkaa vastaamasta viesteihisi, tinder kun on naisille loputon karkkikauppa.
Osa naisista vastaa viestiin > osalta edellisistä tulee jotain järkevää takaisin >osalta edellisistä viestittely jatkuu parin viestin jälkeen > osalta edellisistä se jatkuu vielä seuraavan päivänä > osa vielä viikon päästä> ja näistä vain pikkuriikkisen pieni osa lähtee kanssasi treffeille, puhumattakaan toisista treffeistä
Jos tinderin viestittelytasolla yrittäisi miehenä yhtä naista kerrallaan, siinä menisi varmaan pari vuotta jotta saisi treffit
Vierailija kirjoitti:
Haha :D tavismiehellä on matcheja 0-5, vaikka yrittäisi olla swaippauksien suhteen lempeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tiedetty jo vuosia ja kriteerit kovenee koko ajan. Jenkeissä "matchmakerit" lopettaa työnsä, koska naisista on tulkut niin kranttuja ettei niille yksinkertaisesti voi löytyä ketään. Haluavat sellaista mitä ei ole edes olemassa.
Nykymaailma toi naiselle taloudellisen riippumattomuuden mutta muutti parisuhde-elämän epäedullisemmaksi. Ne miehet, jotka ovat sopeutuneet naisten työssäkäyntiin, ovat pariutuneet.
Rusinat pullasta -miehet ihmettelevät naisten kranttuutta eivätkä näe, että eivät kompensoi sitä mitenkään, etteivät elätä yksin perhettä. Mies kuvittelee, että nainen maksaa taloudesta puolet, pahimmillaan lapsrt yksin. Nainen naisihmisenä synnynnäisine ominaisuuksineen (huokaus) kantaa vetovastuun kodinhoidista, ruokahuollosta ja lastenhoidosta, kun mies voi harrastaa tai juoda kaljaa sohvalla tai pelata tietokoneella.
Rusinat pullasta miehet? On se kumma että kaiken pitäisi mennä naisten pillin mukaan...
Naisten parisuhdehaluttaavuus on laskenut ja sitä mukaa miesten panos heikkenee. Näin se menee kaikkialla - miehet sopeutuvat naisten laatuun nimenomaan vähentämällä työpanosta suhteessa (tai välttelemällä sitoutumista).
Naisilla on pitkät kriteerilistat vaatimuksista mitkä miehen pitää täyttää. Naisen on ihan ok vaatia mieheltä 185cm pituutta, mutta miehellä ei ole oikeutta vaatia alle 60kg painavaa naista. Valtaosa miehistä käy töissä, mutta sekään ei riitä. Lähihoitaja mies ei pääse edes treffeille. Nainen haluaa valmiiksi katettuun pöytään kuitenkaan tuomatta itse siihen mitään.
Tässä on tosiaan sekin hassu juttu, että lähes jokailla on mahdollisuus (pois lukien oikeasti sairaat) olla normaalipainoinen, mutta pituuteen ei voi vaikuttaa yhtään mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tuo vaatia-sana. Ikään kuin yksikään nainen olisi sinullekaan koskaan tullut sanomaan, että "vaadin, että olet 185 cm pitkä". Miksi pitää kirjoittaa noin lapsellisia juttuja?
Sinulla on oikeus etsiä juuri sellaista naista kuin haluat ja olla hyväksymättä naista, joka haluaa valmiiksi katettuun pöytään. Naisilla on oikeus etsiä juuri sellaista miestä kuin haluavat. (Ja sama pätee tietysti myös homoihin ja lesboihin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tosiaan sekin hassu juttu, että lähes jokailla on mahdollisuus (pois lukien oikeasti sairaat) olla normaalipainoinen, mutta pituuteen ei voi vaikuttaa yhtään mitenkään
Ja mitä merkitystä sillä on? Koska pituus on geneettinen ominaisuus niin se ei saa vaikuttaa siihen, pitääkö nainen miestä puoleensavetävänä vai ei? Älä ole naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin miehenä kertoa, että on pakko yrittää kerralla suurta joukkoa naisia koska niin harvan kanssa lopulta pääsee edes treffeille (ihan sama mitä sanoit tai teit) Ja tämä on seurausta naisten suuresta valinnanvasta.
Jo ensimmäinen kunnon vastaus (muu kuin "joo" tai "heh) on erävoitto.Koskaan et voi tietää milloin nainen lakkaa vastaamasta viesteihisi, tinder kun on naisille loputon karkkikauppa.
Osa naisista vastaa viestiin > osalta edellisistä tulee jotain järkevää takaisin >osalta edellisistä viestittely jatkuu parin viestin jälkeen > osalta edellisistä se jatkuu vielä seuraavan päivänä > osa vielä viikon päästä> ja näistä vain pikkuriikkisen pieni osa lähtee kanssasi treffeille, puhumattakaan toisista treffeistä
Jos tinderin viestittelytasolla yrittäisi miehenä yhtä naista kerrallaan, siinä menisi varmaan pari vuotta jotta saisi treffit
Mikäs siinä jos se treffeille pääsy on päämäärä eikä löytää sitä itselle erityistä jonka kanssa haluta suhde.
Koskeeko tämäkin keskustelu nyt vain ja ainoastaan Tinderiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä merkitystä sillä on? Koska pituus on geneettinen ominaisuus niin se ei saa vaikuttaa siihen, pitääkö nainen miestä puoleensavetävänä vai ei? Älä ole naurettava.
Se merkitys että on naurettavaa kuinka miehiä sanotaan sioiksi ja syyllistetään pinnallisiksi kun he vaativat naiselta normaalipainoa, mutta naisten pituusvaatimukset ovat täysin OK
Naiset voivat vaikuttaa tuohon ominaisuuteensa, miehet eivät
aivan jäätävä double standard
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minä voisin mennä maaseudulla miestä etsimään ja varmaan menenkin. Mutta kun itse näin 29-vuotiaana, en minäkään halua "jotain". Haluan miehen kenen kanssa olla loppuelämän, en panoseuraa, en "katellaan mitä tästä tulee"-seuraa, en ketään vuodeksi tai pariksi.
En tosin ole noissa tindereissäkään. Olen henkisesti valmistautunut, että saatan jäädä yksin, mutta mielummin yksin kui esim. petturin kanssa.
Vaikutat fiksulta modernilta, ja aidosti avarakatseiselta, naiselta. Onnea etsintään - onnellinen hän joka sinut saa.
Kiitos, otan tämän kohteliaisuutena vaikken ole aivan varma oliko se tarkoitettu sellaiseksi, kun tiedän etten ole moderni.
Joidenkin sanojen suhteen on enemmän muutosvaltaa kuin toisten. Moderni on yksi johon on enemmän ja määritämme sitä kaiken aikaa arvoillamme, näkemyksillänne ja sanavalinnoillamme.
Mikäs sinun kaltaisesi aggressiivinen paskaräksyttäjä on? -eri