IS: Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla
Varsinkin naisten odotukset ovat nousseet
Yli kolmekymppisten deittailua sävyttää se, että kumppani halutaan, mutta ei vain sen vuoksi, että olisi joku. Parisuhdebarometrin mukaan odotukset ja kriteerit kumppanin suhteen ovat nousseet, etenkin naisilla.
Juuri omalta tuntuvan kumppanin löytymistä vaikeuttaa vielä se, että Suomessa sinkkunaiset ovat keskittyneet isoihin kaupunkeihin, kun taas vapaita miehiä on enemmän maaseudulla.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005461782.html
Eli kylläpä niillä tavallisten miesten valituksilla aiheesta saattaa olla perää. Kun naisella on koko maailma muutaman "swaipin" päässä, niin kyllähän miehillä tulee riittämättömyyden tunne.
Mitä tehdään tilanteessa, jossa naisten kriteerit kumppanin suhteen on nousseet, mutta miesten taas on oikeastaan laskeneet?
Kommentit (437)
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä olekaan mitään, järkeä, että parisuhteeseen halutaan vain, että olisi joku. Silloin on parempi olla olematta parisuhteessa.
Olen erimieltä. Kyllä mä parisuhteessa pärjään paremmin kuin yksin. Rakkautta jota haluan, ja saan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kriteerit on nousseet sille tasolle että ei hyväksytä enää hakkaamista ja nainen ei ole miehen omaisuutta. Sitte ne yksin jäävät juntit itkevät. maailma muuttuu <3
Et sitten ripulipaskaisempaa yleistystä sinkkumiehistä saanut aikaan?
Läppää vaan, osittain totta. Peppukipeetä porukkaa tääl ei ihme jos ootte sinkkuja
Läppäähän se toki vain on, kun miehiä syyllistetään naistenhakkaajiksi. Mutta jos joku sanoo naisia nirsoiksi, niin hän on naistevihaajasikaincelpaska. Musta on vähän hassua, että naiset eivät muka yhtään ymmärrä miten paljon negatiivisemmin he suhtautuvat miehiin kuin miehet naisiin. Naisvihaisesta yhteiskunnasta puhuminen tuntuu lähinnä vittuilulta, kun tosiasiassa miehiin kohdistuvat ne negatiiviset olettamukset.
Syyllistin miehiä naistenhakkaajiksi? Anteeks mitä. Sanoin vain ettei naiset halua miestä JOKA hakkaa naisia. Eikö se oo ihan itsestäänselvyys
Implikoit, että sinkkumiehet on kusipäisiä naistenhakkaajia, ja siksi sinkkuja.
Lue se viestisi uudestaan, helvetin talikko
"Implikointi"-sanan käyttö on satavarma merkki siitä, että u l i laudalta tullaan. :) Sitä lautalaisten roskaahan tuo on, mutta jostain syystä päätit tuoda sen tälle palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kriteerit on nousseet sille tasolle että ei hyväksytä enää hakkaamista ja nainen ei ole miehen omaisuutta. Sitte ne yksin jäävät juntit itkevät. maailma muuttuu <3
Selitetty jo että eipä ole tuo ryhmä millä naisista pulaa olisi.
Nykyään saa netistäkin katsoa kun jännätmiehet mäiskii tyttöystäviään viikonloppuisin. Ja joka viikonloppu niillä vaan ne naiset on. Rappiotube :D
joo nimenomaan netistä kun ei sitä oikeasti tapahdu
Taidat olla hiukan iäkkäämpi.
Rappiotube tarkoittaa siis sitä kun päihteisiin mieltyneet ihmiset striimaavat livenä nettiin viikonlopun viettoaan. He ovat eräänlaisia tubettajia, mutta eivät sellaisia sokerikuorrutettuja mitä valtamediassa on esillä.
Tässä pieni maistiainen tästä väestä:
siis tuohan on white trash väkeä. Oma kulttuurinsa. Seurustelevat vain toisten kanssa
Niin? Tuontyylisillä miehillä naisia riittää.
Tuo videon tummahiuksinen emääntä toki kyllä kelpaisi kaikille miehille, Nallesta apukoululaiseen.
Mistä ihmeestä päättelet, että kelpaisi? Eihän tuossa videolla näy edes sen kasvoja, saatikka että pystyisimme päättelemään, millainen ihminen hän muuten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läppää vaan, osittain totta. Peppukipeetä porukkaa tääl ei ihme jos ootte sinkkuja
Läppäähän se toki vain on, kun miehiä syyllistetään naistenhakkaajiksi. Mutta jos joku sanoo naisia nirsoiksi, niin hän on naistevihaajasikaincelpaska. Musta on vähän hassua, että naiset eivät muka yhtään ymmärrä miten paljon negatiivisemmin he suhtautuvat miehiin kuin miehet naisiin. Naisvihaisesta yhteiskunnasta puhuminen tuntuu lähinnä vittuilulta, kun tosiasiassa miehiin kohdistuvat ne negatiiviset olettamukset.
Syyllistin miehiä naistenhakkaajiksi? Anteeks mitä. Sanoin vain ettei naiset halua miestä JOKA hakkaa naisia. Eikö se oo ihan itsestäänselvyys
No ei tietenkään kaikki ole. Se oli puoliksi läpällä heitetty viesti. Nyt vähä maalaisjärkeä
Helvetin paskaa läppää sulla. Kannattaa kehittää varmaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oikeat naiset pariutuu, sinkuiksi jää mt-ongelmaiset, lihavat ja feministit.
Se on kyllä hauska miten miehille kelpaa kyllä vaikka se feministi tai mielenterveysongelmainen kunhan näyttää vaan hyvältä. T kokemusta on
eli olet molempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään saa netistäkin katsoa kun jännätmiehet mäiskii tyttöystäviään viikonloppuisin. Ja joka viikonloppu niillä vaan ne naiset on. Rappiotube :D
Rappiotube tarkoittaa siis sitä kun päihteisiin mieltyneet ihmiset striimaavat livenä nettiin viikonlopun viettoaan. He ovat eräänlaisia tubettajia, mutta eivät sellaisia sokerikuorrutettuja mitä valtamediassa on esillä.
Tuossa kai on sitä miehen mallia mitä naiset haluaa, kun on kämppä täynnä naisia eikä edes pahan näköisiä. Vahvistaa vain sitä ajatusta että oikeasti naisia karkottaa vain miesten tylsyys.
Jep. Tämä oli viestini sanoma tässä ketjussa.
Kyllä ne on ne keskiluokkaiset miehet, jotka ilman jäävät. Naismarkkinoilla menestyvät parhaiten ääripäät: täydet hunsvotit ja toisaalta huippumenestyneet. Väliporukalle tippuu satunnaisesti jämiä, esim. tuokin videon nainen saattaa joskus 10 vuoden päästä alkaa haluta vakiintuneempaa elämää ja ottaa sitten jonkun kaltaisemme 50-60 keur vuodessa tienaavan, kuntosalia ja ultrajuoksua harrastavan systeemi-insinöörin. Tai sitten ei, mutta tuolla tavalla keskiluokan miehetkin joskus saavat naisia: halutuimmasta ryhmästä putoaa aina joskus syystä tai toisesta murusia.
Höpöjuttuja nuo sinun teesisi, tilastot ei tuollaista tulkintaa tue. Kyllä se syrjäytynyt alkkis on paljon todennäköisemmin sinkku kuin se tavallinen keskituloinen mies. Ja suurin osa tavismiehistä on parisuhteessa.
Ovat miehetkin vaativia, jos ei ole mallin mitoissa niin tuntuu että ei ole mitään saumaa parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään kaikki ole. Se oli puoliksi läpällä heitetty viesti. Nyt vähä maalaisjärkeä
Helvetin paskaa läppää sulla. Kannattaa kehittää varmaan itseään.
Eei, sulla on vaan paska huumorintaju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oikeat naiset pariutuu, sinkuiksi jää mt-ongelmaiset, lihavat ja feministit.
Se on kyllä hauska miten miehille kelpaa kyllä vaikka se feministi tai mielenterveysongelmainen kunhan näyttää vaan hyvältä. T kokemusta on
eli olet molempia?
feministi vaan. Ei ne niitä ajatuksia säikähdä, miehet on aina ulkonäkö edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kai on sitä miehen mallia mitä naiset haluaa, kun on kämppä täynnä naisia eikä edes pahan näköisiä. Vahvistaa vain sitä ajatusta että oikeasti naisia karkottaa vain miesten tylsyys.
Kyllä ne on ne keskiluokkaiset miehet, jotka ilman jäävät. Naismarkkinoilla menestyvät parhaiten ääripäät: täydet hunsvotit ja toisaalta huippumenestyneet. Väliporukalle tippuu satunnaisesti jämiä, esim. tuokin videon nainen saattaa joskus 10 vuoden päästä alkaa haluta vakiintuneempaa elämää ja ottaa sitten jonkun kaltaisemme 50-60 keur vuodessa tienaavan, kuntosalia ja ultrajuoksua harrastavan systeemi-insinöörin. Tai sitten ei, mutta tuolla tavalla keskiluokan miehetkin joskus saavat naisia: halutuimmasta ryhmästä putoaa aina joskus syystä tai toisesta murusia.
Höpöjuttuja nuo sinun teesisi, tilastot ei tuollaista tulkintaa tue. Kyllä se syrjäytynyt alkkis on paljon todennäköisemmin sinkku kuin se tavallinen keskituloinen mies. Ja suurin osa tavismiehistä on parisuhteessa.
Nyt ei tarkastella koko väestöä, vaan nuorempia ikäluokkia. Tokihan se ennenvanhaan on ollutkin niin, että keskiluokkaisen, itsestään ja muista huolta pitävän suoraselkäisen miehen on ollut todennäköistä löytää nainen itselleen. Muutos koskettanee yläikärajalle noin 35 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tarkastella koko väestöä, vaan nuorempia ikäluokkia. Tokihan se ennenvanhaan on ollutkin niin, että keskiluokkaisen, itsestään ja muista huolta pitävän suoraselkäisen miehen on ollut todennäköistä löytää nainen itselleen. Muutos koskettanee yläikärajalle noin 35 vuotta?
Jostain syystä lähes kaikki tuntemani tuollaiset miehet ovat parisuhteessa, myös siinä 30-v ikäluokassa. Onko sinulla osoittaa jotain tilastoa, jonka mukaan vain pieni osa esim. 30-35 keskituloisista työssäkäyvistä miehistä olisi tällä hetkellä tai koskaan ollut suhteessa? Nuorempia on turha tarkastella, kun parikymppisistä osa ei ole vielä löytänyt kumppania eikä kaikki siinä iässä edes halua sitoutua.
En edes ymmärrä, miksi haluta saati etsiä kumppania! Minä tyydytän itseni, jos paineet on kovat ja sen jälkeen en ainakaan halua läheisyyttä. Pitää vaan tiedostaa, että mieli tekee ja sen voi hoitaa nopeasti pois. Mun mielestä ihmiskunnan tulisi muutenkin kuolla sukupuuttoon, joten en halua lapsiakaan. Kun jättää kokonaan naisen etsimisen pois, aikaa jää huimasti muuhun - itsellä matkustamiseen, luontokuvaamiseen, opiskeluun, omiin projekteihin jne. Ei ihmissuhde ole mikään oikeus ja jätän ne heille, joilla tuntuu aikaa siihen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa itkuvirttä vuodesta toiseen. Oli minullakin kriteerit ja rima kun uutta puolisoa etsin pitkän avioliiton jälkeen. Viisi ensimmäistä treffiä oli tyhjiä arpoja, mutta kuudes osui sopivasti kohdilleen. Me molemmat tultiin toisiamme vastaan vaatimuksissa, ja nyt kolme vuotta seurustelua takana. Nainen kyllä haluaisi sormuksen, mutta mua vähän jännittää. Ongelmia siis meilläkin :)
Tämä osui ja upposi 😂
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä syväluotaava analyysi! Jäin tosin kaipaamaan "oikean naisen" määritelmää. Saisimmeko kuulla vielä sen?
terkuin väärä nainen (eronnut, ei ikisinkku)
M_39 kirjoitti:
Naisten kriteerit miesten valinnassa ovat järkeviä.
En ymmärrä, miksi muut miehet eivät ymmärrä sitä että se valitsee, joka voi valita.
Miehiä on niin paljon enemmän etsimässä parisuhdetta kuin naisia, että asia on vaan niin, että nainen voi vaatia ja ihan syystä.
Itse ainakin onnistuin pariutumisessa kun yritin kehittää sosiaalisuuttani ja keskustelutaitojani. Lopulta löysin naisen joka sattui kiinnostumaan minusta ja yhdessä ollaan oltu 15 v. Lapsetkin sain hänen kanssaan, joten saavutin tavoitteeni.
Ei aikaisemminkaan juopot, vihamieliset ääliömiehet kelvanneet kenellekään, saati nykyisin. Jos haluaa naisen, on helpointa yrittää kehittyä sellaiseksi, joka kiinnostaa naisia, enkä tarkoita pelkästään salilla käymistä.
Olen varmaan sinä mutta tuossa vaiheessa, kun olen vasta oppinut käytöstavat ja keskustelutaitoja. Olen siis lapsena traumatisoitunut skitsofreenikkovanhempani ja narsistin kanssa enkä tämän takia ole aiemmin osannut olla ihmisseurassa millään tavalla. Vasta pitkälle yli parikymppisenä olen ymmärtänyt koko asian ja sen minkä takia olen kasvanut niin kylmäksi, ärsyttäväksi ja nokkavaksi ihmiseksi. Tälle ei tosin ole mistään suunnasta löytynyt koskaan mitään ymmärrystä joten olen tästä asiasta täysin hiljaa ja olen nykyään lähinnä erittäin kypsynyt siihen kun jotkut ihmiset jaksavat edelleen ihmetellä sitä, miksi olen edelleen sinkku kun olen ihan komea ja mukava jne. Juu helppohan se on sanoa, kun sulta on lapsesta asti kyselty kuulumisia, oltu kiinnostuneita ajatuksistasi, menoistasi ja tarjottu turvallinen ympäristö missä harjoitella ihmisten kanssa toimimista. Kaikilla ei ole näin.
Puuttuu oikeastaan vain kanava missä tapaisi sopivia naisia, tinderin olen heittänyt roskiin jo aikoja sitten algoritminsä takia (tulee vastaan vain ylipainoisia ja yh-äitejä joista mistään en ole kiinnostunut vaikka itse olen AMK-koulutettu ja ihan hyvässä työssä). Olen ihan kohtalaisen näköinen, urheileva ja jotain koulujakin käynyt työssäkäyvä mies ja muutin hiljattain tänne etelä-suomen sinkkunaisten äärelle mihin landelta kuulema pitäisi pariutumisen perässä muuttaa, mutta en ole keksinyt vielä miten se pariutuminen saataisiin täällä käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä, miksi haluta saati etsiä kumppania! Minä tyydytän itseni, jos paineet on kovat ja sen jälkeen en ainakaan halua läheisyyttä. Pitää vaan tiedostaa, että mieli tekee ja sen voi hoitaa nopeasti pois. Mun mielestä ihmiskunnan tulisi muutenkin kuolla sukupuuttoon, joten en halua lapsiakaan. Kun jättää kokonaan naisen etsimisen pois, aikaa jää huimasti muuhun - itsellä matkustamiseen, luontokuvaamiseen, opiskeluun, omiin projekteihin jne. Ei ihmissuhde ole mikään oikeus ja jätän ne heille, joilla tuntuu aikaa siihen olevan.
Tässäkin kommentissa pilkahtelee jo ihmisviha ja henkiset ongelmat, joita naisettomuus ja syrjäytyminen miehille aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Yhdelläkään noista mainitsemistasi ryhmistä ei ole edes vaikeaa hankkia parisuhdetta. Miehet ainoastaan jää sinkuiksi, naiset valitsee sinkkuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen ei saa miestä, hän katsoo peiliin (kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti) ja miettii, miten hänen tulisi itseään kehittää, että asiaan tulisi muutos.
Kun mies ei saa naista, hän miettii, mikä kaikkia naisia vaivaa, kun hänen ylhäisyytensä ei heille kelpaa. Vika on kaikkialla muualla, paitsi itse miehessä.
Kun mies ei saa naista, hän kysyy naispuolisilta kavereilta miten voisi parantaa mahdollisuuksia. Naiset sanovat, että mitään ei tarvitse tehdä - olet hyvä juuri tuollaisena. Mikään ei muutu.
Ei se ihan näin mene.
Kun miehelle sanoo ihan asiallisesti että mikä mättää, niin mies suuttuu. Ei ymärrä, että hänen omassa käytöksessään on vikoja. Nainen on vain huono, hul.lu ja i.di.ootti, kun menee sanomaan miehelle, että hän voisi itse jotenkin käytöstään muuttaa ja hänessä itsessään on vikaa.Yksi kaverimies on kyllä (ehkä edelleen, en ole varma) parisuhteessa, ja ollut useammassakin parisuhtessa sinä aikana kun minä olen hänen tuntenut. Ja välillä valittaa että harkitsee eroa, mutta ei viitsi erota kun uuden naisen etsiminen on niin vaivalloista. Olen kysynyt että mihin hän uutta naista edes tarvitsee, kun kaikissa edellisissäkin on vain vikoja, ja kaikissa naisissa (niin eksissä kuin nyksässäkin) on kaikissa yksi ja sama vika: "Jokainen huutaa hänelle koko ajan aivan täysin ilman syytä".
Sen mitä minä tuota miestä tunnen, niin ne naiset eivät huuda koko aikaa eivätkä varsinkaan täysin ilman syytä. Yksi tuon miehen eksistä on hyvä ystäväni, ja muutaman kerran kuulin molempien osapuolten tarinat tuosta "se akka huutaa mulle täysin ilman syytä". No, eipä "se akka" alkanut huutaa noin vain eikä varsinkaan ilman syytä. Se "huuto" saattoi olla sitä, että nainen soitti miehelle, ja miestä ei kiinnostanut puhua puhelimessa vaan hän laittoi puhelimen pöydälle tai hyllylle, ja nainen sitten huhuile että haloo ootsä vielä siellä, ja sitten lopulta huusi "Hei mikä sulla on, miks sä et vastaa mitään?" Ja tuo mies sanoi, että "se akka raivoaa aivan täysin ilman syytä".
Ja minä en tuota miestä kestäisi kyllä päivääkään. Joka asia on "kyllä sen myöhemminkin ehtii, ei sillä kiire ole, älä hätäile sen kanssa". Ihan joka asia. Mitään ei viitsi tehdä, lojuu vain sohvalla telkkua katsellen, ja kun häntä pyytää tekemään jotain, niin mitään ei tapahdu. Lojuu yötkin sohvalla telkkua katsellen ja nukkuu iltapävään asti. Ja kun naisella sitten lähtee järki kun mies ei viitsi tehdä mitään (käydä kaupassa, auttaa ruuanlaitossa, tehdä ruokaa sillä aikaa kun nainen on töissä, viedä roskia, täyttää/tyhjentää tiskikonetta, viikata pyykkejä, imuroida, korjata jotain juttua joka piti korjata jo viime kesänä), ja nainen räjähtää että nyt ylös siitä sohvalta ja tee edes jotain, niin se nainen huutaa taas aivan täysin ilman syytä!
Tuolla pariskunnalla on koira, jonka mies on halunnut. Nainen on koirille vähän allerginen, ja mies sai ottaa koiran sillä ehdolla, että imuroi koko talon vähintään kahdesti viikossa. Ja kun mies ei viitsi imuria heiluttaa, ja nainen sanoo että sitä imuria olisi nyt heilutettava kun on jo torstai ja mies imuroinut viimeksi maanantaina, niin mies vänisee kun akka huutaa täysin turhasta... Ja karvanlähtöaikaan se talo pitää imuroida päivittäin, siitä koirasta lähtee ihan hirveästi karvaa. Nainen on oikeastaan ainoa joka siellä siivoaa, vaikka mies lupasi tehdä osansa, se oli koiranottamisen ehto.
Ja minullein tuo mies kommentoi aina "ei sillä kiire, älä tee sitä tänään, ehtii sen huomennakin". Ihan joka asiassa. Minullakin lähti järki ja lopetin yhteydenpidon. Ja aina kun mies valitti jotain avovaimostaan, niin sanoin että minä ymmärrän kyllä sitä naista, niin tuo mies suuttui minulle. EIhän hänessä mitään vikaa ole, se nainen vain on typerä. HUOH...
Niin juuri tuollaisia draamaa luovia miehiä monet naiset haluavat. Kunnollinen, fiksu ja asiansa hoitava nähdään liian tylsänä.
En oikein hahmota tätä asiaa. Jos odotukset ovat korkealla, niin tarkoittaako se että rakastuminen on silloin epätodennäköisempää? Voiko omiin kriteereihin edes oikeasti vaikuttaa, viime kädessähän ne sanelee kuitenkin alitajunta?
Jos olet 30 etkä ole ikinä edes pussannut naista niin kyllä siinä suurin osa ottaa mitä tahansa.