Pirkanmaalaisten heinäkuu
Kommentit (31)
Sunnuntain virkistävästä ja opettavaisesta :) retkestä Viikinsaareen iso kiitos Vegaxille ja poitsulle! Oli tosi mukavaa, paikka mahtava ja juteltiin, että voitaisiin mennä toistekin. Joten jospa seuraavaan tapaamiseen olisi innokkaita vielä näin kesällä, miksei mentäisi Viikinsaareen? (uusintayritys!)
Vegax: miten poika nukkui su-ma yön? Meillä oli vissiin hänen makuunsa niin unettavat jutut, että unta riitti sangen meluisan paluulaivailunkin ajan vaivatta... :) Hän on kyllä kertakaikkiaan valloittava pikkumies!
Auringolle rentouttavaa lomaa, itsekin tässä viettelen tokaa virallista lomapäivää (no sairaslomalla olen ollutkin tätä ennen jo pari kuukautta...). Toivotaan mukavan viileitä, mutta kauniita lomakelejä!
Ibizalla oli mukavia neuvolakuulumisia. Kaksikko voi mitä ilmeisimmin mainiosti, toivottavasti selkäsi ei äidy kipuilemaan kovasti!
Miten Katariinan loma on alkanut? Toivottavasti pääset pian rentoutumaan ja unohtamaan kaikki työstressit!!
Osselle kovasti lähettelen lämpimiä ajatuksia, toivottavasti olet pärjäillyt!!
Nurminatalle tsemppiä viimeisiin työviikkoihin ennen äippälomaa! Kirjoitit, että istukan paikkaa tarkkaillaan ensi viikolla. Onko kontrolliultrat teillä neuvolan toimesta vai TAYS:n äippäpolilla? Nimimerkillä perässä tullaan... :)
Entä mitä kuuluu Violetille ja tytölle?
Omaa napaa sen verran, että huomenna mennään rakenneultraan kurkistamaan, mitä kohtuun kuuluu. Mitään liikkeitä tai muitakaan muljahduksia en ole vielä onnistunut havainnoimaan, vaikka kuinka yritän. Tuttu ja turvallinen yököttävä olo on riittänyt nämä viikot kertomaan, että eiköhän raskaus jatku ihan ok. Masu on hieman kasvanut, mutta edelleen käytän samoja vaatteita kuin viime kesänäkin. Kesä on kyllä siitä mukavaa aikaa, että nuita vaatteita ei tarvitse niin kauhean paljoa ja elättelenkin toiveita josko äitiyshousujen jne. ostoa voisin siirtää syksymmälle...
Tänään innostuimme ostamaan turvakaukalon ja teimme vaunuistakin jo varauksen. Vauvatarvikeliike säilyttää niitä ystävällisesti varausmaksun hinnalla kunnes haemme ne kotiin... Ei kyllä ollut tarkoitus hankkia niitä vielä, mutta kun löydettiin juuri meidän molempien mielestä unelmavaunut ja saatiin vielä tuntuvaa alennusta +lisätarvikkeistoa mukaan, niin näinhän siinä sitten kävi :) Kauanhan me jo maltettiinkin olla hankkimatta mitään.
Nyt makaamaan sohvalle OC:n pariin, palaan huomenna kirjoittelemaan ultrakuulumisia...
Keinuhepo ja Sitruuna 18+2
vaan ikäväkseni jouduin toteamaan, että toisin kävi. Ystäväni sai suruviestin lauantaina ja pyysi luokseen sunnuntaina, joten.... Näin tällä kertaa, mutta tuolla jo väläyteltiin uudesta reissusta, niinpä sitä odotellessa=)
Meillä huomenna eka kerta neuvolassa sitten jälkeen 2 viikoisen ja odottelen kyllä mielenkiinnolla, sillä poika syö, syö ja syö ihan tolkuttomasti....tunnen itseni lypsylehmäksi=/ No, mutta viikonloppuna meinasin jo testailla perunaa, jospa se sitten hieman rauhottais tota maidon imemistä. Vaikka ikää tuleekin vasta 2kk, mutta niin aloitimme esikoisellammekin, kun mikään ei tuntunut riittävän ja nyt tämä poika kyllä vetää pohjat siihenkin. Mutta muuten elo kovin hektistä ja päivät menee niin ettei mukana tahdo pysyä.
H-R
Rakenneultrasta saavuimme juuri ja kaikki oli kunnossa. Sitruuna se kohdussa uiskenteli ja sätkytteli raajojaan pirtsakkana koko tutkimuksen ajan. Mittausten perusteella Sitruuna on kuusi päivää pienempi kuin viimeisten kuukaustisten perusteella, mutta laskettua aikaa ei edelleenkään muutettu. Viikot pysyvät samoina ja huomioidaan asia sitten, jos menee kovasti yliaikaiseksi (ei niin hoppu käynnistellä...).
Lääkäri oli tosi mukava ja asiantunteva. Hän antoi meille kolme tosi hyvää kuvaa kotiin vietäväksi, yhdessä näkyy selvästi kasvojen profiilikin :) Istukan paikka edelleen etuseinässä alhaalla, niin että ilmeisesti reunaltaan on kohdunsuun päällä. Tämä kontrolloidaan vielä ylimääräisessä ultrassa myöhemmin.
Kaikki siis erinomaisesti, ihanaa!
Keinuhepo ja Sitruuna 18+3
...kävimme siellä tänään ja istukka oli noussut, eli ei huolta sen kannalta enää. Vaikka en siitä ole kovin huolissani osannut olla koko aikana :)
vauvelin painoarvio oli nyt 1.8kg, hyvin on kasvanut.
Keinuhepo kyseli minkä tahon toimesta kontrolli ultra järjestettiin. Ihan tampereen keskusäitiysneuvolan taholta sinne jouduimme/pääsimme. Rakenneultrassa aikanaan huomioivat istukan alhaalla olemisen ja kehottivat tulemaan uuteen ultraan 28-30 viikkojen tienoilla.
-nurminata, rv 30+2
Olen palannut arkeen, eli lomat on nyt lusittu ja edessä viimeinen kuuden viikon työrutistus, jos vaan voimat sallii. Päädyin tällaiseen ratkaisuun, kun kotona olo varmaan alkaisi maistumaan aika puulta, jos tästä nyt suorilta odottelisin äippälomaa... Mutta aikaistin loppujen lomien viettoa viikolla ja heti syyskuun alusta jään sitten vaan kotiin odottelemaan Santerin häätöä.
Kiitos vielä kerran lämpimistä ajatuksista, joita olette lähettäneet. Niin se vaan on, että elämä jatkuu, aluksi pienin askelin, mutta päivä päivältä helpommin. Santerin potkut kyllä saavat suurimmatkin surut unohtumaan. Nyt on mieskin saanut niistä nauttia ja on ollut hauska huomata, miten vauva reagoi musiikkiin ja muutenkin ottaa selvästi kontaktia ulkomaailmaan. Lauantaina oltiin häissä ja häävalssin soidessa myös Santtu aloitti omat tanssinsa. Valssit ja humpat meni vielä ihan kivasti myös minulta, mutta rokkaavampi meno ei enää tuntunut niin kivalle, kun maha ei meinannut pysyä käännöksissä mukana. Päädyin sitten istuskelemaan ulkona ja juttelemaan muiden vieraiden kanssa. No, sekin oli ihan kivaa.
Äitiyteen olen saanut valmistautumista veljenpoikaa hoidellessa. Suloinen pikkutonttu on täysin rakastunut äitiinsä, mutta äitinsä on keksinyt, että tätistä saa hyvän korvikkeen, että äiti pääsee itse välillä syömään ja lepäämään. Yksi päivä siivosin vauva olkapäällä ja siihen se tuhisi nukkumaan olkapäätä imeskellen. ;) Vauvaterapia on kyllä melkoista lääkettä kaikkiin vaivoihin.
Auringolle ja muille äippävaatehankintoja miettiville haluan lohduttaa, että meikäläinen on ostanut yhden mammahameen, jota olen säästänyt tähän vaiheeseen - nyt minulla on joku siistimpi vaatekappale tärkeisiin työesiintymisiin. Mammapaidoista tykkään muuten vaan, joten niitä olen hankkinut useamman, mutta pääosin pukeudun vielä ihan omiin vaatteisiini. Vähän ne mahan kohdalta ehkä kinnaa, mutta eivät vielä ahdista. Toki mulla oli varastossa vähän reiluja vaatteita, kun laihduin kymmenisen kiloa ennen raskautta, mutta kuitenkin.
Tänä aamuna tapahtui muuten lopulta se, mitä olen kauhulla odottanut - sormukset ei enää oikein mahtuneet sormeen... tunnen oloni tosi alastomaksi ilman sormuksia nimettömässä, joten kävin jumpassa ja kokeilin uudelleen, ja sitten ne solahtivat vielä kohtuullisesti. Mutta nyt se taitaa olla tytöt menoa, turvotus, kolotus ja muut kivat vaivat ovat ihan nurkan takana. Helpollahan olenkin tähän asti päässyt. Lauantaina piti ängistää itsensä ensin sohvan reunalle, ennen kuin pääsin ylös... Pyykkejä pistin tänään koneeseen polvillani lattialla, kun kumartelu ei enää tuntunut hirveän mahtavalta. :) Siitä huolimatta bodypump tuntui ihanalta!
Huomenna on edessä useamman tunnin lento työmatkalle. Ostin parit lentosukatkin, saa nähdä onko niistä apua. Seuraava lentomatka onkin sitten heti elokuun loppupuolella, sinne tarttee jo sen lääkärintodistuksen. Palailen palstoille varmaan viikonloppuna. Siihen asti hauskaa kesää kaikille, ja nauttikaa helteistä! Toivon, ettei mun määränpäässäni ole ihan viime viikkojen kaltaisia lämpötiloja...
Osse ja Santeri rv 24+5
ps. ai niin, Santeri taitais jo jäädä eloon, vaikka sattuis syntymään!
pps. mä olisin kans kiinnostunut treffeistä, Viikinsaaressa tai jossain muualla.
Mä oletan parina iltana nukkumaan mennessä tunteneeni pikkuisten liikkeitä, kun menee silleen puoliksi vatsalleen niin tuntuu kuin vatsassa aaltoilis. Muussa asennossa en ole vielä mitään havainnut. Voikohan ne oikeasti olla piikuisten liikkeitä?
Ibiza + Himpula ja Vimpula rv 14+6
En ole kauheasti ehtinyt kirjoitella kun mies oli lomalla ja touhuiltiin yhdessä kaikenlaista. Nyt oon taas tytön kanssa kahdestaan kotosalla kun miehen loma loppui.
Pakko heti alkuun hehkuttaa, että meidän tyttö nousee tukea vasten seisomaan!! Sekä kävelee tuettuna! HUI!!! On harrastanut tätä jo pari viikkoa ja äidillä teettää hommaa.... Pää kolisee kun ote lipeää tai tasapaino pettää. Nyt kyllä tyttö on oppinut kaatuessaan tulemaan ensin pepulleen, ei satu enää niin pahoja kolhuja :) Meillä on 8kk neuvola ensi maanantaina, kiva pitkästä aikaa kuulla tytön mittoja.
Olisin erityisen kiinnostunut uusista treffeistä! Harmittaa kun en päässyt viimeksi, mutta meille tuli vieraita joista " ei voinut" kieltäytyä. Eli pitäisikö laittaa uutta päivämääräehdotusta!?
Ibiza: Mä aloin tuntea liikkeitä (sillain että tajusin ne vauvan liikkeiksi) viikolla 18. Tuntuu aika hurjalta että tuntuisi jo noin aikaisin, mutten voi sanoa että se olisi mahdotontakaan. :)
Osse: Kiva että elämä voittaa ja olet oikeassa, lapset/vauvat toimivat huomaamattaan hyvänä terapiana :)
Kaikille äitiysvaatteita miettineille omia kokemuksiani. Mulla ei omat vaatteet (housut) mahtuneet päälle kun viikolle 15... Ostin koko raskausaikana farkut, lappuhaalarit, sammarit, caprit ja kahdet mustat suorat housut. Paitoja sitten kertyikin jonkin verran :) Rakastan vaatteita ja vaikkei rahaa olekaan paljon niin silti sain hommattua välillä jotain uutta ja mukavaa. Sitten kun maha on OIKEESTI iso, niin äitiysvaatteet alkaa tympiä. Kun on vaan ne muutamat mitä voi käyttää. Mun maha kasvoi TOSI isoksi, joten lopussa mulle meni vain kahdet hankkimistani äippähousuista.... Suosittelen lämpimästi sellaisia housuja, joissa on venyvä kangas masun kohdalla. Sellaiset mulla meni loppuun asti ja ne on mukavat päällä.
Nyt lähden takaisin kodinhoidon pariin :) Tyttö on päikkäreillä, joten on hieman aikaa pyykätä jne. Aurinkoista päivää kaikille!!
violet ja tyttönen kohta 8kk
No, kun nyt alkaa porukka hiljaksiin lopetella lomiaan ja näemmä kiinnostusta treffeillekkin olis niin eiköhän aleta jälleen tuumasta toimeen?!=)
Mitenkäs, näemmekö tällä kertaa vaikka Stockmannin kavilassa, vai haluatteko edelleen pitää Sokoksen paikkanamme? Käy kyllä! Tai olisko se jälleen saaressa, jos vaikka porukka olis nyt koolla? Miltäs kuulostaisi jo viikko 32 (7.-13.8.)? Ja nähtäiskös me joskus iltapäivällä klo 17, iin että myös työssä käyvät halukkaat pääsisivät mukaan? Miltäs kuulostaa? Ehdotuksia ja kannatuksia?
H-R
Heippa vaan kaikille! Lomat lusittu ja ekaa työpäivää täällä kököttelen. Maha alkaa olla jo esillä, tosin se on enimmäkseen löllöä, mikä on jännä kun se on kuitenkin ihan vauvamahan mallinen. Muutama oma paita menee vielä päälle, mutta housut eivät. Äitiysvaatteita onkin jo tullut hankittua.
Mä voisin olla kiinnostunut treffeistä myös, vähän päivästä riippuen. Klo 17 jälkeen mullekin kävis kun töistä pääsen.
Ajateltiin mennä Helsinkiin 4D-ultraan, varailen aikaa sitten rakenneultran jälkeen. Tampereellekin on tullut 4D ultra, mutta se on niin paljon kalliimpi että tulee halvemmaksi ajella Helsinkiin.
-miki
rv 16+2
Tänään oli viimeinen työpäivä!! Työsopimus loppui, enkä halunnut, tehdä uutta pariks viikkoo. Aloitan siis äippälomani huomenna varhennettuna! Ihanaa, enää ei edes olis huvittanu töitä tehdäkkään, ja alkoi tuo päätteellä istuminenkin puuduttaan ja nostelut supistaan.....
Käytiin sunnuntaina tays:ssa tarkistuttamassa tilannetta kun tua masuasukki oli vähän turhan rauhallinen muutaman päivän. Turhaan olin huolissani, kaikki oli kaverilla ihan ok! Tänään hän onkin sitten jaksanut " kiusata" oikein urakalla, hänellä kun on sellainen ikävä taipunus työntää jalkansa kylkiluiden alle ja muljutella siellä niin, että tuntuu häijyltä. Onhan se tietty ihan positiivista, että muutaman " lepopäivän" jälkeen on taas virtaa..... :)
-nurmis
RR 124/76
Painoa +320g/ viikko
Pissa puhdas
Sydänäänet molemmilta kuultiin.
Sit otettiin verta veriryhmän määrittämiseksi ja HIV ym...
Mä oon saanut parit mammahousut, ite en oo vielä ostanut sellaisia.