Mitä hyötyä on kansallismielisyydestä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen joukkue, lappi, sibelius, kalevala, sotahistoriat, perinneruuat, yms asiat jotka ovet suomalaisia perinteitä. Myös evlut ja pakana uskonnot, suomen järvet, suot, käki kukkuu, jne.
Älä nyt sekoita mitään umpikaupallista lätkää kansallismielisyyteen.
Suomen joukkueen voitto luo kansallista me henkeä. Samaan aikaan hallitus nostaa veroja ja on niin perk hienoa olla suomalainen.
Tarkoittaako kansallismielisyys sitä, että minun pitää kokea yhteyttä kaikkiin suomalaisiin. Esim. Michael Penttiläänkin?
Vierailija kirjoitti:
Suomen joukkue, lappi, sibelius, kalevala, sotahistoriat, perinneruuat, yms asiat jotka ovet suomalaisia perinteitä. Myös evlut ja pakana uskonnot, suomen järvet, suot, käki kukkuu, jne.
Jääkiekko on kyllä amerikkalaista kalja-kapitalismia.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako kansallismielisyys sitä, että minun pitää kokea yhteyttä kaikkiin suomalaisiin. Esim. Michael Penttiläänkin?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt sekoita mitään umpikaupallista lätkää kansallismielisyyteen.
Suomen joukkueen voitto luo kansallista me henkeä. Samaan aikaan hallitus nostaa veroja ja on niin perk hienoa olla suomalainen.
Muutama miljonääri rullaa pari tuntia edestakaisin jääklimppiä että hampuusit saa ryypätä?
Jooei, ei ole kansallismielisyyttä.
Suo, kuokka, sauna, terva, vesi ja Koli. Muuta ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisuus ja kulttuuri koetaan yhteisenä ja vahvuutena. Perinteillä on juuret ja jokainen voi olla ylpeä sukunimestään.
Mutta mitä hyötyä tuosta kaikesta on? Miksi minun pitäisi saada kiksejä sukunimestäni?
Jos tunnet noin, lakkaa käyttämästä valtion tarjoamia palveluita, vaikka 3 kuukaudeksi. Siis kokonaan.
Pitääkö minun tuntea kansallismielisyyttä, kun käytän valtion palveluita? Sitä paitsi itsehän minä olen ollut niitä rahoittamassakin. Veromuodossa.
Kansallismielisyydellä oltaisiin estetty juutalaisten ja myöhemmin kiinalaisten metkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LUKEEKO SIINÄ JÄÄKIEKKO, LUKEEKO?
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen, mutta minulla on ruotsinkielinen sukunimi. Voinko silti olla ylpeä siitä?
Todennäköisesti sukunimestäsi on tehty Ruotsin vallan aikana pakkoruotsennos. Sama on myös omassa suvussani.
Voinko olla kansallismielinen, vaikka en ole persu?
Vierailija kirjoitti:
Kokevatko kaikki vassarit yhteyttä vaikkapa Misha Dellingeriin, jonka mielestä ei-vassarit suomalaiset pitää ampua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä itse lukea, mihin on aikaisemmin vastannut... X)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen, mutta minulla on ruotsinkielinen sukunimi. Voinko silti olla ylpeä siitä?
Todennäköisesti sukunimestäsi on tehty Ruotsin vallan aikana pakkoruotsennos. Sama on myös omassa suvussani.
Meillä on sukunimi pakkosuomennettu. Miksi kukaan ei käytä Aleksis Kiven oikeata sukunimeä?
Ennen pakko suomettumista yli 25% väestöstä oli ruotsin kielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kansallismielisiä, kun yhdistävät heti Suomen kisapaidat jääkiekkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Siitähän on kyse, aina. Ei mistään muusta urheilulajista fanit kohkaa kansallismielisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat kansallismielisiä, kun yhdistävät heti Suomen kisapaidat jääkiekkoon.
Missään muussa lajissa ei ole käytetty niin nolosti sotatermejä kuin lätkässä. Vieläkin tulee myötähäpeä.
Voi olla vaikka yksittäisen hiihtäjän voitto olympialaisissa. Hyvä me, hyvä Suomi. Tätä tarkoitettiin.
En kuulu näihin kansallismielisten porukoihin, enkä halua ikinä kuulua. En voi sietää politiikkaa. Kaikki poliitikot ovat huijareita ja valehtelijoita. Olen kuitenkin isänmaallinen ihminen ja järki kannattaisi pitää päässä. Se hyöty kansallismielisyydestä tai isänmaallisuudesta ainakin on, että oma etu on tärkeämpi. Nimittäin ei kukaan tavallinen ihminen halua sitä että kaikki suomalaisten veronmaksajien rahat syydetään maan rajojen ulkopuolelle. Eikä kukaan ikinä edes tiedä kenelle ne loppujen lopuksi menevät. Hirveän erikoista.
Lätkä, jooei. Myös ortodoksisuus on suomalaista aitoa Karjalaa.