Visa Electron aikuisella?
Toisesta ketjusta tuli mieleen.. mitä ajatuksia teissä tämä herättää?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut Visa Electron alaikäisestä asti, hyvä kortti, ei ole tullut mieleenkään vaihtaa "tavalliseen pankkikorttiin". Hoidan raha-asiani hyvin.
Luottokortti olisi kiva olla niitä harvinaisia tilanteita varten, kun siitä olisi etua tai hyötyä. Luottoa en tarvitse, koska ostan vain asioita, joihin on ennestään varaa. Mutta luottokortista olisi ymmärtääkseni muutakin hyötyä. En työttömänä kuitenkaan luottokorttia saa.
Visa electron on kylläkin se kaikkein tavallisin pankkikortti. Ei enää saa mitään muuta korttia kun electron tai luottokortti. Varmaan 15-20 vuotta sitten jo loppunut se vanha pankkikorttihomma. Et ole ihan ajantasalla tässä asiassa.
Jaa, mun kaverilla on ainakin sellainen kortti, jota käyttämällä tili voi mennä miinukselle. Electronilla ei voi?
Ja mikä tässä ketjussa sitten rivien välissä väitetään Electronia "paremmaksi" vaihtoehdoksi? Luottokorttiako?
Miten ju.... joitakin voi kiinnostaa toisten kortit. Mulle ainakin täysin käsittämätöntä miten ihmiset kyttää muiden ihmisten elämää.
Ei mulla vuosikausiin ole ollut electronia, debit-kortti kyllä. Luottokortit sitten erikseen. En edes ole ajatellut että voisi olla electron, eikös debit aja saman asian?
Mitä väliä näillä edes on ja miten ne muka vaikuttaa jos käyttää kortteja vain pikkuostoksiin ja semmosiin? En itse edes ymmärrä että mitä eroa on visa electronilla tai visa platinumilla.
-Mitkä pankit edes myöntää electroneja enään? Eikö kaikki ole nykyisin mastercard tai visa debit kortteja? Niissäkin on ero ne on joko offline korrteja (eli voi käytänössä ylittää saldon) tai online kortteja jotka vastaavat electron kortteja joilla ei voi ylittää tiliä ja tarvitsee aina varmistuksen maksaessaan. Offline korttia voi vinguttaa vaikka ei olisi nettiyhteydellä toimivaa maksupäätettä.
Lapseni sai vajaa vuosi sitten debit kortin, koska pankin mukaan electron on poistumassa kokonaan.