Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Visa Electron aikuisella?

Vierailija
18.06.2020 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen.. mitä ajatuksia teissä tämä herättää?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla luottokortti? Minä ainakin käytän vain sen verran rahaa mitä minulla on tilillä. Luottokortilla on helpompi elää varojensa yli.

Olen harkinnut luottokorttia ainoastaan sen takia että lentojen varaamisessa siitä on hyötyä.

Siitä on paljon muutakin hyötyä. Mutta jos ei osaa elää varojensa mukaan, ei sitä kannata hankkia.

Voisiko joku valaista, että mitä nämä paljot hyödyt ovat?

Itselleänikin oli viime vuoteen asti vain visa electron, koska en tarvinnut luottokorttia mihinkään enkä keksinyt mitä hyötyä siitä muka olisi ollut. Mutta, kun ostin vuosi sitten auton, hankin myös luottokortin ihan vain varmuuden vuoksi, jos autoon tulisikin yllättäen tuhansien eurojen remppaa. Kertaakaan en ole vielä luotto-ominasuutta tarvinnut. Ja olen tosiaan yli kolmekymppinen.

Enempi herättää ajatuksia ja huolta se, että joku tarvitsee ja vielä käyttää säännöllisesti luottoa. Eikö osaa pitää raha-asioitaan kunnossa?

Vierailija
22/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aina ollut pelkkä electron. Joskus olen miettinyt pitäisikö olla luottokortti ihan varmuuden vuoksi, mutta toistaiseksi olen pärjännyt vallan mainiosti ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on. Olen yli viisikymppinen ja ollut jo yli 30 vuotta pankissa töissä.

Vierailija
24/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on?

Ei mitään. Jonnet vain kuvittelevat olevansa kuuleja ja rikkaita, kun heillä on luottokortti. Muutaman vuoden päästä sitten luottotiedot mennyt, kun ei tajuta, että luotto pitää maksaa takaisinkin. 

Vierailija
25/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

luottokortin käyttäminen ei todista millään tavalla sitä että henkilö olisi varakas.

Se todistaa sen, että henkilö on luottokelpoinen.

Vaan voipa olla luottokelpoinen ilman luottokorttiakin. Jos sitä ei tajua, on melkoisen pussissa kasvanut. 

Tai voi olla luottokortillinen, jolta on just luottotiedot menneet. Enpä tiiä missä tilanteessa tätä tietoa kukaan tarvitsisi jos ei ole luotolla mitään myymässä. Jos on, niin luottokelpoisuus tarkistetaan kyllä ihan muilla keinoin kuin lompakkoon kurkistamalla. 

En mä oikein tiedä missä sitä luottokorttia niin välttämättä tarvitsee enää nykyaikana. Joskus se oli turvallisempi tapa ostaa vaikkapa verkkokaupasta, mutta paypal toimii samaan tapaan nykyään. Tietty jos rahat on tililtä loppu ja jotain haluaa ehdottomasti just nyt ostaa, niin sitten se luottokortti on toki kiva. Mutta sitähän ei tartte jos tilillä on katetta. Luotolla ostaminen on kalliimpaa. Hmmm. 

Vierailija
26/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain visa electron, minulla on vain prepaid liittymä ja varmaan kaikki muutkin "köyhyyden" merkit mutta en ole köyhä, enkä rikas. Mutta en ole koskaan nähnyt mitään syytä hommata luottokorttia. Ja vainoharhaisuuden nimessä minulle ei soittele puhelinmyyjät, kun eivät sitä saa niin helposti. Pidän yksityisyydestäni ja tunteesta, etten ole velkaa kenellekkään.

Vierailija
27/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin näyttää olevan electron, en ollut edes miettinyt asiaa ennen tätä ketjua. On kelvannut kotimaassa, ulkomailla ja verkkokaupoissa. En edes tiennyt että se olisi jotenkin viallinen kortti.

Vierailija
28/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on visa electron, Visa debit sekä Mastercard.

Vierailija
29/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on, muttsa inhoan jälkikäteislaskuja.

Vierailija
30/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on electron päivittäisessä käytössä. Luottokorttia käytän lähinnä reissuilla, lentojen ja hotellien maksamisessa ja joissakin muissa verkkokauppaostoksissa.

Vierailija
31/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla luottokortti? Minä ainakin käytän vain sen verran rahaa mitä minulla on tilillä. Luottokortilla on helpompi elää varojensa yli.

Olen harkinnut luottokorttia ainoastaan sen takia että lentojen varaamisessa siitä on hyötyä.

Siitä on paljon muutakin hyötyä. Mutta jos ei osaa elää varojensa mukaan, ei sitä kannata hankkia.

Voisiko joku valaista, että mitä nämä paljot hyödyt ovat?

Itselleänikin oli viime vuoteen asti vain visa electron, koska en tarvinnut luottokorttia mihinkään enkä keksinyt mitä hyötyä siitä muka olisi ollut. Mutta, kun ostin vuosi sitten auton, hankin myös luottokortin ihan vain varmuuden vuoksi, jos autoon tulisikin yllättäen tuhansien eurojen remppaa. Kertaakaan en ole vielä luotto-ominasuutta tarvinnut. Ja olen tosiaan yli kolmekymppinen.

Enempi herättää ajatuksia ja huolta se, että joku tarvitsee ja vielä käyttää säännöllisesti luottoa. Eikö osaa pitää raha-asioitaan kunnossa?

Eräs tuttu miehineen on näitä luotolla eläjiä. Kovasti on olevinaan varakasta ja menestyvää, mutta oikeesti painetaan kahta, välillä kolmea duunia, että saadaan kulissit pidettyää kunnossa. Pitää vaihtaa joka vuosi uuteen autoon, kun se muka on fiksua. Normiduunareita siis, ei mitenkään päätähuimaavia palkkoja, vaan sivutöinä pitää välillä siivota sun muuta. Kaiken pitää olla kalleinta, pitää olla uusinta merkkivaatetta jne. Sitten valitetaan kun taas koko tili menee luottokorttilaskuun ja on pakko ostaa ruoat luotolla. Hohhoijaa vaan. 

Vierailija
32/106 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electronit poistuu käytöstä, tilalle debit. Käytännössä sama asia. Naurattaa varmaan ihan yhtä paljon...?

Vierailija
33/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen electronin haltija ja käyttäjä, erittäin tyytyväinen sellainen. Kortti toimii lähes kaikkialla maailmassa eikä voi elää yli varojensa katevaraussysteemin ansiosta. Kätevää.

Lakkaako toi Electron toimimasta joku päivä?

Löyty vaan tämmöinen uutinen:

https://op.media/alueet/lounaismaa/kaksi-korttia-samalla-hinnalla-e11fa…

elektroni

Vierailija
34/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi juttu.

Vierailija
35/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän noin 90% kaikissa ostoksissa visa electronia. Tykkään siitä, että tilin saldo on aina se mitä sen kuuluukin olla vaikka ei sitä saldoa nyt niinkään tarvitse tarkistella. On mulla myös Visa Gold ja Visa Platinum (molemmissa 10 000€ luottoraja), mutta niitä käytän lähinnä ulkomailla ja matkavarauksissa. Tai jos on kaupan tietoliikenneyhteyksissä häiriöitä.

En nyt pikein ymmärrä miksi electron on ongelma ihmisille. Kaveritkin välillä irvailevat siitä, että electronia käyttävät.

Vierailija
36/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin hommata aikoinaan luottokortin, mutta rahaa on tilillä aina niin paljon ettei tiedä mihin käyttäisi.

Sääliksi käy heitä, jotka joutuvat luotolla ostamaan alle muutaman tonnin arvoiset tavarat.. Eivät taida osata hoitaa raha-asioitaan.

Vierailija
37/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa electron on pentuja ja luottokelvottomia varten. Se tulee mieleen. Sama kuin aikuinen käyttäisi polkupyörässä apupyöriä, säälittävää käyttää Visa electronia. Kertoo ettet ole aikuistunut oikeasti kun luotottajatkaan ei luota suhun. Tai sitten olet pa.

Vierailija
38/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaan urpot pitää Visa goldilla tai vastaavalla 10 000eur luottorajaa.

Vierailija
39/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vastaus kun 10 aikaisempaankin ketjuun. Mulla ei ole mitään tarvetta vaihtaa elektroidia yhtään mihinkään toiseen korttiin. Mitä sillä saa ? Ostettua vokaalin, vai saako sillä nostettua tililtä rahaa/maksettua kassalla, aivan kuten aikaisemminkin ..

Aivan .. Siis kortti-Besserwisseröinti ei tuo mitään etuja. 

Luottokortista taas on turha maksaa, ellei työn puolesta matkustele joka päivä / tee ostoksia epämääräisissä kaupoissa. Sitäpaitsi kaverilta varastettiin juuri luottokortilta, kun jakeli numeroitansa ympäri kyliä ;)

Zinc

Ja joo, sai sitten kuukausien ja tappelun jälkeen rahansa takaisin. Kannattiko ? No tasan ei. 

Vierailija
40/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi Visa Electronia, toinen omalle tilille ja toinen yhteiselle taloustilille. Turvallisia ja siksi ulkomailla käytämme aina kun mahdollista minun korttiani. Lisäksi on luottokortti, jota käytän lentojen ostamiseen, auton vuokraamiseen ja hotellin maksamiseen.

En koe mitään tarvetta debit-kortille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme