Visa Electron aikuisella?
Toisesta ketjusta tuli mieleen.. mitä ajatuksia teissä tämä herättää?
Kommentit (106)
Mä oon 34 enkä halua luottokorttia. Ikinä ei ole tilannetta tullut, että tarvitsee ostaa jotain luotolla. Laskut saan maksettua koska talous on tasapainossa. Suuremmat kulut voin maksaa säästöistä. Joskus otan lainaa, kuten ostaessani auton ja asunnon. Luottoa en ole koskaan tarvinnut, vaikka olen asunut omillani 17v alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän noin 90% kaikissa ostoksissa visa electronia. Tykkään siitä, että tilin saldo on aina se mitä sen kuuluukin olla vaikka ei sitä saldoa nyt niinkään tarvitse tarkistella. On mulla myös Visa Gold ja Visa Platinum (molemmissa 10 000€ luottoraja), mutta niitä käytän lähinnä ulkomailla ja matkavarauksissa. Tai jos on kaupan tietoliikenneyhteyksissä häiriöitä.
En nyt pikein ymmärrä miksi electron on ongelma ihmisille. Kaveritkin välillä irvailevat siitä, että electronia käyttävät.
Ventuttaa jo se, kun huoltoasema tekee katevarauksen käyttötilille. Saisi tehdä sen katevarauksen tankkauksen jälkeen, että se olisi paikkansapitävä.
Ärsyttää pilipalikorttiensa kanssa epäpätevät, jotka eivät osaa pitää tiliään ojennuksessa.
Tip Top asioiden pitää olla! Siksi Electron ! Parempi kortti aikuisille, jotka osaavat hoitaa asiansa, lapset ei osaa, joten voi luotot paukkua miinuksille milloin missäkin ..
Zinc
Minulla Electron ja luottokortti. En ole koskaan miettinyt että tämä kertoisi itsestäni mitään. Ei tosin kukaan ole olan yli urkkinut että millä maksan tai kysellyt miksi minulla on Electron.
Täytyy olla aika huono itsetunto jos joku kortti saa aikaan tunnereaktion ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin hommata aikoinaan luottokortin, mutta rahaa on tilillä aina niin paljon ettei tiedä mihin käyttäisi.
Sääliksi käy heitä, jotka joutuvat luotolla ostamaan alle muutaman tonnin arvoiset tavarat.. Eivät taida osata hoitaa raha-asioitaan.
Ostan - tai siis ennen korona-aikaa ostin - Norwegianin Visalla lennot, majoitukset ja isommat hankinnat lentopisteiden takia. Maksoin aina tilipäivänä pois, jolloin ei tullut korkoja. Nyt ei tule ostettua mitään, kun minnekään ei pääse.
Varakas isäni opetti aikoinaan, että jopa auto ostetaan ilman velkaa. Ikinä en ole mitään ostanut osamaksulla tai luotolla - kertoo vaan, että tuotteeseen ei ole oikeasti varaa. Sama homma, jos joutuu luottokortilla ostelee. Tämän takia minulla on visa. Hyvin on verkko-ostokset onnistuneet, sanoin suoratoistopalvelujen maksut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla Electron ja luottokortti. En ole koskaan miettinyt että tämä kertoisi itsestäni mitään. Ei tosin kukaan ole olan yli urkkinut että millä maksan tai kysellyt miksi minulla on Electron.
Täytyy olla aika huono itsetunto jos joku kortti saa aikaan tunnereaktion ihmisestä.
Multa on kyselly. Siksi idiooteille pitää kertoa asioiden oikea laita.
Se joka huolehtii asiat tiptop kuntoon on se aikuisempi, kuin se aikuislapsi, jonka kortit vinkuu miinusta illoin missäkin. Ja nämä pellet pitää itseään aikuisina .. Kun niiden asiat on hujan hajan.
Tärkeintä tässä on pysyä totuudessa, kun valheita levitellään.
Totuus on eri asia kuin se, että mua jotkut kortit kiinnostaa. Rahaa saan nostettua, maksaa pystyn. Se riittää mulle..
Zinc
Musta Amex Centurion on kätsä kortti, sillä voi ostaa vaikka suihkujettilentokoneen, vaikkei oliskaan varaa siihen, pääsee suihkuseurapiireihin, jet-set, kässäätkö?
Vierailija kirjoitti:
Visa electron on pentuja ja luottokelvottomia varten. Se tulee mieleen. Sama kuin aikuinen käyttäisi polkupyörässä apupyöriä, säälittävää käyttää Visa electronia. Kertoo ettet ole aikuistunut oikeasti kun luotottajatkaan ei luota suhun. Tai sitten olet pa.
Jossain perunäsäkissäkö sinä elät?
Jos käyttää electronia, niin ei kai se välttämättä tarkoita, että se on ainoa kortti?
Mulla on electron, olen 50 v.
Lompakosta toki löytyy myös Mastercard, Stockan Mastercard, Eurocard ja S-pankin debit.
Miksi luopuisin electronista? Se on kätevä pikkuostoksiin.
Kurko kirjoitti:
Auton vuokraus taitaa olla vaikeata ilman luottokorttia. Muuten sitä ei taida juuri tarvita.
Jep, sekin onnistui ulkomailla, kun olin tehnyt varauksen ja menin paikalle. En tiennyt, että tarvii luottokorttii vakuutuksien takia.
Maksoin kuitenkin kaiken rahalla ja vuokraus onnistui ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Varakas isäni opetti aikoinaan, että jopa auto ostetaan ilman velkaa. Ikinä en ole mitään ostanut osamaksulla tai luotolla - kertoo vaan, että tuotteeseen ei ole oikeasti varaa. Sama homma, jos joutuu luottokortilla ostelee. Tämän takia minulla on visa. Hyvin on verkko-ostokset onnistuneet, sanoin suoratoistopalvelujen maksut.
Kuten sanottu, käytän Norwegian Visaani isompiin ostoksiin ihan vain lentopisteitä saadakseni. Se raha olisi kyllä koko ajan tililläni ja maksankin laskun aina tilipäivänä pois. Tilipäivänä siksi, että joku päivä piti sinne nimetä ja tilipäivä on siihen hyvä, koska silloin menevät muutkin säännölliset laskut ja siirtyy säästötilille.
Kuten joku joskus jossain sanoi, niin electronilla maksavasta tietää, että rahaa on oikeasti. Minulla on ollut electroni teinistä asti ja olen ihan aikuisen iässä tätä nykyä. Olen työtön opiskelija enkä edes saisi luottokorttia sen takia, mutta en edes haluaisi. Ne laskut täytyy joka tapauksessa maksaa. Mieluummin käytän ihan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla luottokortti? Minä ainakin käytän vain sen verran rahaa mitä minulla on tilillä. Luottokortilla on helpompi elää varojensa yli.
Olen harkinnut luottokorttia ainoastaan sen takia että lentojen varaamisessa siitä on hyötyä.Siitä on paljon muutakin hyötyä. Mutta jos ei osaa elää varojensa mukaan, ei sitä kannata hankkia.
Voisiko joku valaista, että mitä nämä paljot hyödyt ovat?
Itselleänikin oli viime vuoteen asti vain visa electron, koska en tarvinnut luottokorttia mihinkään enkä keksinyt mitä hyötyä siitä muka olisi ollut. Mutta, kun ostin vuosi sitten auton, hankin myös luottokortin ihan vain varmuuden vuoksi, jos autoon tulisikin yllättäen tuhansien eurojen remppaa. Kertaakaan en ole vielä luotto-ominasuutta tarvinnut. Ja olen tosiaan yli kolmekymppinen.
Enempi herättää ajatuksia ja huolta se, että joku tarvitsee ja vielä käyttää säännöllisesti luottoa. Eikö osaa pitää raha-asioitaan kunnossa?
Mullakin on molemmat. Sain aikanaan electronin, kun olin alaikäinen, enkä ymmärrä, miksi siitä olisi pitänyt luopua? Käytän sitä ja käytän luotto/pankkikorttia, reissuun lähtiessä toinen jää kotiin, jos lompakko vaikka varastetaan. Luottokorttia käytän vakuutuksen vuoksi esimerkiksi lentoja varatessa tai muissa nettiostoksissa.
Maksan myös puhelimella.
Mut ne pakotti mut maksaa rahalla jonkun kolarivakuutuksen kuitenkin.
Eli luottokortilla se kolarivakuutus olis kai ollut vapaaehtoinen ..
Zinc
Mut ne ei haluu, että sä ajat niiden auton paskaks ja niille jää satanen kouraan ;)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla luottokortti? Minä ainakin käytän vain sen verran rahaa mitä minulla on tilillä. Luottokortilla on helpompi elää varojensa yli.
Olen harkinnut luottokorttia ainoastaan sen takia että lentojen varaamisessa siitä on hyötyä.
Ei luottoja tarvii maksella takasin.
Vierailija kirjoitti:
Ööm, tai sitten haluaa tavaran ensin ja päättää sitten että pitääkö sen. Siihen tarvitsee luoton eli laskun. Minä en rupea makselemaan etukäteen nettiostoksia, niistä kun iso osa on jollain tavalla epäsopivia ja pitää palauttaa. Sitten saa odotella rahoja takaisin viikkotolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Isälläsi on nyt vähän vanhentunutta tietoa.
Ostapa lennot käteisellä. Kaverí ostaa Mastercardilla. Lentoyhtiö menee konkurssiin. Arvaapa kumpi teistä saa rahansa takaisin, ilman mitään oikeusjuttuja.
Osta puhelin käteisellä. Minä ostan Mastercardilla. Rikotaan itse puhelimet 2 kk kuluttua. Sinä ostat uuden, minä saan hakea uuden ilmaiseksi.
Minä ostan matkan Masterilla, sinä ostat käteisellä. Sinä ostat matkavakuutuksen lisäksi, minä en.
Mulla on Visa Electron ja Master Card- luottokortti, jota käytän vain ulkomailla. Jenkeissä on pakko olla luottokortti. Ja monilla lentoasemilla on palveluja, jotka toimivat vain luottokortilla. Nyt odottelen, että lennot alkavat niihin maihin, jotka kiinnostavat. Ei siia Kreikka ja Espanja.
Olen eläkeläinen, jonka luottokelpoisuus on aina ollut hyvä.
Asuntolaina maksettu kauan sitten. En ole koskaan ottanut muita lainoja.
Minulla on Visa Electron, koska en muuta tarvitse. Mihin tarvitsisin luottokorttia? En ostaisi asioita, joihin minulla ei ole ostohetkellä varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut luottokorttia ainoastaan sen takia että lentojen varaamisessa siitä on hyötyä.Ei luottoja tarvii maksella takasin.
Ainakun jos Paavo Arhinmäkeä ja vasemmistoa on uskominen.
Auton vuokraus taitaa olla vaikeata ilman luottokorttia. Muuten sitä ei taida juuri tarvita.