Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Visa Electron aikuisella?

Vierailija
18.06.2020 |

Toisesta ketjusta tuli mieleen.. mitä ajatuksia teissä tämä herättää?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortti on suunniteltu tyhmille ihmisille. Tunnetusti Ameriikkalaiset ei ole niistä terävimmistä päästä ;)

Zinc

Heillä hyvin yleistä, kun ei osaa asioitaan hoitaa, kuin aikuinen. 

Aikuinen ihminen ei tarvi luottoja ja korttien ylityksiä, vaan osaa hoitaa asiansa tip top.

Amerikassa luottokorttisysteemit toimii ihan eri tavalla kuin meillä. Perehdy asiaan ensin.

Niin mä tiedänkin. Amerikkalaisilla on ihan normaalia olla persaukisena velkaa luottoyhtiölle.

Zinc

Et kyllä tiedä yhtään mitään mutta olkoot.

Just. 

Kun et tiedä mitään oli perustelusi koko ketjulle.

Ok

Zinc

Oletko jo täyttänyt 15 ?

Vierailija
82/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero on Electronilla ja "tavallisella pankkikortilla"? Ei ole ollut mitään syytä luopua Electronista, maksan asiat suoraan enkä tarvitse luottoa. Sehän se vasta kertoo huonosta taloudenpidosta jos ei ilman luottoa pärjää. Sen verran pitää olla aina pätäkkää tilillä.

Vaikka on kuinka pätäkkää tilillä joskus luotolla maksaminen on vaan järkevämpää.

Ei koskaan

Zinc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kortti.Ollut jo yli 15v...miksi vaihtaa muuhun.luottokortti on erikseen mutta electron pelittää melkein missä vaan.

Vierailija
84/106 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero on Electronilla ja "tavallisella pankkikortilla"? Ei ole ollut mitään syytä luopua Electronista, maksan asiat suoraan enkä tarvitse luottoa. Sehän se vasta kertoo huonosta taloudenpidosta jos ei ilman luottoa pärjää. Sen verran pitää olla aina pätäkkää tilillä.

Vaikka on kuinka pätäkkää tilillä joskus luotolla maksaminen on vaan järkevämpää.

Kerro ihmeessä miksi? No joo, ehkä joissain ääritilanteissa joissa tulee epäselvyyksiä niin voi olla helpompaa saada rahansa takaisin. Muuta en kyllä keksi.

Vierailija
85/106 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan omistanut ensimmäistäkään luottokorttia ja olen edelleen luottokelpoinen. Ja tyytyväinen visa electroon. T. Nainen 55v.

Vierailija
86/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaaks toi Visa Electron jossain vaiheessa toimimasta kokonaan?  

Vierailija
87/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä on aina riittävästi rahaa, joten Visa electron riittää hyvin. Käytän luottokorttia ainoastaan ulkomaisissa autovuokraamoissa.

Vierailija
88/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä katetta niin paljon, että Electron riittää. En matkustele ulkomailla.

Vierailija
89/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortti siinä missä muutkin. Aikanaan tuli hommattua Debit, kun electron oli silloin vielä jotenkin suppeammilla ominaisuuksilla. Myöhemmin vielä luotollinen kortti.

Nykyään ei taida olla juuri eroa Electronilla ja Debitillä, kun kaikkialla voi maksaa kortilla ja toimii ulkomaillakin. Luotto tietysti on oma juttunsa matkoja varattaessa ja matkustaessa.

Vierailija
90/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaaks toi Visa Electron jossain vaiheessa toimimasta kokonaan?  

Ainakin pari pvää sitten ei toiminut maksupäätteellä autonhuollossa.

😁 piti juosta automaatille hakemaan cash .

Vierailija
91/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko debit-kortti varmentava?

Oli nets-päätteet alhaalla yksi päivä...

Vierailija
92/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko debit-kortti varmentava?

Oli nets-päätteet alhaalla yksi päivä...

Kyllä ne nykyään on varmentavia. Ennen vanhaan electron varmensi ja ns. perinteinen pankkikortti ei. Mutta nykyään ihan samalla tavalla toimivat, ja electronit vaihtuvat vähitellen debit-kortteihin.

Vierailija
93/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Visa Electron alaikäisestä asti, hyvä kortti, ei ole tullut mieleenkään vaihtaa "tavalliseen pankkikorttiin". Hoidan raha-asiani hyvin.

Luottokortti olisi kiva olla niitä harvinaisia tilanteita varten, kun siitä olisi etua tai hyötyä. Luottoa en tarvitse, koska ostan vain asioita, joihin on ennestään varaa. Mutta luottokortista olisi ymmärtääkseni muutakin hyötyä. En työttömänä kuitenkaan luottokorttia saa.

Vierailija
94/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut Visa 20 vuotta. Yli varojen en elä. Käytän Visaa vain ulkomaan matkoilla, kun kaikkialla ei debit toimi.

Käytän myös isompiin ostoksiin, joille haluan tuotaturvan.

Vierailija
95/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kerro mistään mitään. Makselen aina kaiken debit-kortilla (joka ennen oli electron, ja jossain vaiheessa vaihtui) ja tykkään todellakin siitä, että maksu menee tililtä heti. Kyllä katetta riittää kaikkeen, mitä haluan ostaa, joten en näe järkeä siinä, että lykkäisin maksua luottokortin avulla ja makselisin vielä korkojakin. Luottokortti on kiva olla varalla jotain poikkeustilanteita ja esim. lentojen varauksia varten. Mutta electronilla makselin reissuissakin kaiken jo iät ja ajat sitten, ja kaverit ihmetteli että toimiiko se edes ulkomailla. Idiootit. Paljon järkevämpää maksella heti kuin itkeä sitten reissun jälkeen, että nyt on maksettavana kamalat luottokorttilaskut. Jos ei ole varaa, ei tarvi ostella.

Pari yritystäkin löytyy, enkä ole niillekään hankinnut luotollisia kortteja.

Vierailija
96/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on Mastercard debit, olen 49-vuotias. 

Matkustan työssäni niin paljon liikaa, että mulla on Finnairin platinakortti ja sen olen yhdistänyt luottokorttiin. Eli mulla on kaksi korttia, Mastercardin debit, joka on superkätevä kun käy oikeastaan kaikkialla ja saldo on aina just tarkalleen ajan tasalla, myös ulkomailla ottaa suoraan tililtä ja muuntaa kurssin edullisesti. Sitten mulla on toi musta Finnair MC, jolla teen vaikka hotellivaraukset tms. joihin tartten luottokorttia.

En keksi yhtään syytä miksi maksaisin pankille toisesta luottokortista, kun tuo systeemi on kaikkein kätevin.

Vierailija
97/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa electron riittää ihan kaikkeen jos on rahaa. Jos ei ole niuin tarvitsee sitä luottoa.

Vierailija
98/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut Visa Electron alaikäisestä asti, hyvä kortti, ei ole tullut mieleenkään vaihtaa "tavalliseen pankkikorttiin". Hoidan raha-asiani hyvin.

Luottokortti olisi kiva olla niitä harvinaisia tilanteita varten, kun siitä olisi etua tai hyötyä. Luottoa en tarvitse, koska ostan vain asioita, joihin on ennestään varaa. Mutta luottokortista olisi ymmärtääkseni muutakin hyötyä. En työttömänä kuitenkaan luottokorttia saa.

Visa electron on kylläkin se kaikkein tavallisin pankkikortti. Ei enää saa mitään muuta korttia kun electron tai luottokortti. Varmaan 15-20 vuotta sitten jo loppunut se vanha pankkikorttihomma. Et ole ihan ajantasalla tässä asiassa.

Vierailija
99/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että joku tulee toimeen visa electronilla omilla rahoillaan eikä tarvitse mitään velkakorttia päivittäisostoihinsa.

Vierailija
100/106 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kortti.Ollut jo yli 15v...miksi vaihtaa muuhun.luottokortti on erikseen mutta electron pelittää melkein missä vaan.

Aivan. 30 vuoden aikana ollut ainoastaan yksi firma mihin olisi tarvinnut luottokortin. Sekin osto hoitui kuitenkin sähköpostin ja paypalin avulla, vaikka olihan tuo aika epätavallista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme