N. 4-kymppinen nainen pyöräili jalkakäytävällä
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset, jos joku käy päällenne kadulla, soittakaa ihmeessä poliisit! Vähän etäämmältä otatte kuvan hyökkääjästä ja hoidatte niin, että henkilö saa ansaitsemansa seuraukset.
Täsmälleen näin! Kuva jokaisesta jalkakäytävällä pyöräilijästä, joka rikkoo lakia ja vaarantaa muut, ja hoidatte niin, että henkilö saa ansaitsemansa seuraukset! Juuri näin!
Ceeboilija kirjoitti:
Tääl yks osuus ainakin muistuu mieleen mis merkitty saa mopollakin ajaa.Ei ne aja :) ,vaan ajoradalla! Taajamamerkitkin joku potkii kait haluu työnnättää.Ketään kiinnosta :)..Näkykö ees satulaa mistää suunnasta? Tällä vielä sentää näkyy.Toi kyyläys on niin pers..ä.Menin tos aamul kauppaa niin edel ajo neljänollaa.Ohitti volvon mutka,mäki.Järkky näky,rekka kun tulisi tai joku hurjastelija.Näin välitetään muista,välitä vaan siis itsestäsi
Saaks tässä ketjussa kommentoida autoista, jotka kaahaa puistoteillä, joilla on autoilu kielletty? Yks oli hiljattain mäjäyttänyt päin puutakin kovalla vauhdilla tossa sorapohjaisella kevyenliikenteenväylällä, vai onko tää keskittynyt vain fillaristien kauheuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset, jos joku käy päällenne kadulla, soittakaa ihmeessä poliisit! Vähän etäämmältä otatte kuvan hyökkääjästä ja hoidatte niin, että henkilö saa ansaitsemansa seuraukset.
Täsmälleen näin! Kuva jokaisesta jalkakäytävällä pyöräilijästä, joka rikkoo lakia ja vaarantaa muut, ja hoidatte niin, että henkilö saa ansaitsemansa seuraukset! Juuri näin!
Ansaitsemansa kirjoitit, lain mukaiset tarkoitit?
Pelkästään jalan liikkuvat näyttävät olevan todella pelottavaa ja agressiivista porukkaa. Olen huomannut, että fiksuimpia ovat ne, jotka kulkevat autolla, pyörällä sekä jalan, koska heillä on paras käsitys liikenteestä ja sen sujuvuudesta sekä osaavat ottaa huomioon muutkin eikä vain keskity omiin oikeuksiinsa.
Pelottavimpia ovat ilman ajokorttia olevat pyöräilijät tai jalankulkijat. Ei mitään käsitystä liikenteen jouhevuudesta ja ollaan niin pilkun tarkkoja joka ikisestä lakipykälästä, että maalaisjärki unohtuu kokonaan. Ovat varmaan tutka kädessä puskassa ja ilmoittavat poliisille kaikki autoilijat, jotka ajavat yli 1km/h yli rajoitusten. Ja kaiken motkottamisen jälkeen painelevat itse punaisia päin, kun eivät jaksa seistä valoissa. Tämmöiset eivät ymmärrä asioita kenenkään muun kantilta kuin itsensä ja se on vaarallista se.
Joo samaa näkee täällä..aikuiset pyöräilee vielä VIEREKKÄIN kävelytiellä, kiva yrittää olla jäämättä koiran kanssa niiden alle (ja vaduddaa syvästi myös lasten/lasten rattaiden/vanhusten puolesta). Ja sitten kun täällä ne pyöräilijät vielä harrastavat tätä kävelytiellä ajelua niin, että kun tulevat takaapäin, eivät käytä kelloa-kukaan pyöräilijä ei käytä kelloa juuri koskaan muutenkaan! Olisi tosi kiva tietää kun jyräätte kävelytiellä melkein päälle, ihmisillä ei kuitenkaan ole niitä silmiä selässä, ja usein pyörää ei kuule kun ajotie on vieressä(=liikenteen äänet)
Käyttäkää pyöräilijät takaa tullessa kelloa!( ainakin kun ohitatte koiria/lapsia/vanhuksia,) ja älkää aikuiset ajoko kävelytiellä.
Ceeboilija kirjoitti:
Tääl yks osuus ainakin muistuu mieleen mis merkitty saa mopollakin ajaa.Ei ne aja :) ,vaan ajoradalla! Taajamamerkitkin joku potkii kait haluu työnnättää.Ketään kiinnosta :)..Näkykö ees satulaa mistää suunnasta? Tällä vielä sentää näkyy.Toi kyyläys on niin pers..ä.Menin tos aamul kauppaa niin edel ajo neljänollaa.Ohitti volvon mutka,mäki.Järkky näky,rekka kun tulisi tai joku hurjastelija.Näin välitetään muista,välitä vaan siis itsestäsi
Meillä mopoilijat kaahaa noita kevyenliikenteenteitä välillä aivan holtittomasti. En tajua miksi pitää pikkupojille ostella mopoja seudulla, jossa on todella hyvät julkisen liikenteen yhteydet ja pirusti liikennettä. Sitten ne kaahaa tuolla kävelijöiden ja lasten seassa ja yks meinas osua, kun ei hallinnut mopoaan ja se kurvissa lähti sivuluisuun. Sain onneksi hypättyä alta pois.
Tästä ketjusta tuli tosi koominen, kun fillaristit onkin yhtäkkiä paniikissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin pyöräili joku urpå motarilla tänä aamuna..
Olikohan minun äitini? Hänellä on alzheimer ja hän eksyi, poliisit toivat hänet kotiin. Otan nyt häneltä pyörän avaimen pois.
Noin 40v mies. Voimia äidin kanssa, itsellä mummo sai samanlaisia vimpsauksia, onneksi ei omistanut pyörää, ehti kävellenkin ihan tarpeeksi pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa näkee täällä..aikuiset pyöräilee vielä VIEREKKÄIN kävelytiellä, kiva yrittää olla jäämättä koiran kanssa niiden alle (ja vaduddaa syvästi myös lasten/lasten rattaiden/vanhusten puolesta). Ja sitten kun täällä ne pyöräilijät vielä harrastavat tätä kävelytiellä ajelua niin, että kun tulevat takaapäin, eivät käytä kelloa-kukaan pyöräilijä ei käytä kelloa juuri koskaan muutenkaan! Olisi tosi kiva tietää kun jyräätte kävelytiellä melkein päälle, ihmisillä ei kuitenkaan ole niitä silmiä selässä, ja usein pyörää ei kuule kun ajotie on vieressä(=liikenteen äänet)
Käyttäkää pyöräilijät takaa tullessa kelloa!( ainakin kun ohitatte koiria/lapsia/vanhuksia,) ja älkää aikuiset ajoko kävelytiellä.
Vanhassa asuinpaikassa tää tapa toimi. Pyöräilijät kilisti ja itte otin koiran (joka muutenkin oli kyllä siinä sivulla, eikä keskellä tietä) lyhyempään naruun ettei varmasti tuu ylläreitä.
Täällä ihmiset raivostuu jos niille soittaa kelloa, joten kukaan ei soita kuin äärimmäisessä tilanteessa, muuten saa niskaansa vittusaatanaa ja aggressiota.
Vierailija kirjoitti:
Haha. Mä en juurikaan pyöräile, mutta inhoon tommosia MV-jorkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä rinnakkainpyöräilyä, tai rinnakkainkävelyäkään siinä vaiheessa kun se rintama on jo koko tien levyinen. Riippuu siis kävelijöiden määrästä ja tien leveydestä koska ollaan liian levältään. Osahan ei väistä vaikka tulisin toinen kävelijä vastaan, sen kun kaikki vaan siinä rivinä kulkevat. Sitten ollaan tyrmistyneitä kun törmäys sattuu. Mihin kuvittelevat sen vastaantulijan väistävän, jos ei tietä ole misään vapaana? :D
Jalankulkijoissa näkyy olevan harvinaisen paljon avohoitopotilaita, jotka täytyisi laittaa murhanhimoineen suljetulle osastolle. Vähintäänkin rauhoittavia ja vihanhallintaterapiaa nämä raivotautiset tarvitsisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asiakseni pyöräile jalkakäytävällä, mutta kyllä iso osa niistä huutajista saisi rauhoittua. Joskus olen pienen hetken jalkakäytävällä esim. miettimässä reittiä tai katsomassa lounaspaikkaa. Vauhtini on silloin vähemmän kuin kävelyvauhti, mutta pelkkä polkupyörän näkeminen saa jotkut kiihkeinä raivoamaan. Esim. harkitsemani ruokapaikan terassilta on ryhdytty huutamaan kun olen ollut valitsemassa pysähdyspaikkaa, ketään kävelijää ei ollut vieressä ja vauhtini oli niin hidas kuin kaatumatta mahdollista. Se ravintola menetti asiakkaan.
MIKSI et taluta sitä pyörääsi?
Alapeukuttelun sijaan joku voisi viimeinkin vastata tähän kysymykseen, joka on esitetty ketjussa jo moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä rinnakkainpyöräilyä, tai rinnakkainkävelyäkään siinä vaiheessa kun se rintama on jo koko tien levyinen. Riippuu siis kävelijöiden määrästä ja tien leveydestä koska ollaan liian levältään. Osahan ei väistä vaikka tulisin toinen kävelijä vastaan, sen kun kaikki vaan siinä rivinä kulkevat. Sitten ollaan tyrmistyneitä kun törmäys sattuu. Mihin kuvittelevat sen vastaantulijan väistävän, jos ei tietä ole misään vapaana? :D
Tässä rintamajyräyksessä pahimpia on ne, joilla on joku kärry edessään hyökkäysvaununa. Ilmeisesti on malleja, joita ei voi kääntää sivuun, tai nopeutta säädellä niin, että toinen työntäjä kulkisin hetken hitaammin ja toinen nopeammin ja siirtyisivät toviksi jonomuodostelmaan. Osalla tämä vika on ilmeisesti kengissä.
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijoissa näkyy olevan harvinaisen paljon avohoitopotilaita, jotka täytyisi laittaa murhanhimoineen suljetulle osastolle. Vähintäänkin rauhoittavia ja vihanhallintaterapiaa nämä raivotautiset tarvitsisivat.
Entä mitä ehdottaisit noille piittaamattomille jalkakäytäväpyöräilijöille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asiakseni pyöräile jalkakäytävällä, mutta kyllä iso osa niistä huutajista saisi rauhoittua. Joskus olen pienen hetken jalkakäytävällä esim. miettimässä reittiä tai katsomassa lounaspaikkaa. Vauhtini on silloin vähemmän kuin kävelyvauhti, mutta pelkkä polkupyörän näkeminen saa jotkut kiihkeinä raivoamaan. Esim. harkitsemani ruokapaikan terassilta on ryhdytty huutamaan kun olen ollut valitsemassa pysähdyspaikkaa, ketään kävelijää ei ollut vieressä ja vauhtini oli niin hidas kuin kaatumatta mahdollista. Se ravintola menetti asiakkaan.
MIKSI et taluta sitä pyörääsi?
Alapeukuttelun sijaan joku voisi viimeinkin vastata tähän kysymykseen, joka on esitetty ketjussa jo moneen kertaan.
Mä en voi vastata, koska talutan fillariani kyllä ajoittain, jos vaihtoehtoina on se ikävän kapee ja ruuhkaisa ajoväylä, tai jalkakäytävä. Jostain syystä toiset kävelijät ei yhtään tykkää tästäkään siirrosta kun usein näillä paikoilla se jalkakäytäväkin on todella kapea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat sitten ihan vapaasti vaikka kuolla siihen v*itutukseen, mutta asialle et mitään voi koska se on laillista.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään jalan liikkuvat näyttävät olevan todella pelottavaa ja agressiivista porukkaa. Olen huomannut, että fiksuimpia ovat ne, jotka kulkevat autolla, pyörällä sekä jalan, koska heillä on paras käsitys liikenteestä ja sen sujuvuudesta sekä osaavat ottaa huomioon muutkin eikä vain keskity omiin oikeuksiinsa.
Pelottavimpia ovat ilman ajokorttia olevat pyöräilijät tai jalankulkijat. Ei mitään käsitystä liikenteen jouhevuudesta ja ollaan niin pilkun tarkkoja joka ikisestä lakipykälästä, että maalaisjärki unohtuu kokonaan. Ovat varmaan tutka kädessä puskassa ja ilmoittavat poliisille kaikki autoilijat, jotka ajavat yli 1km/h yli rajoitusten. Ja kaiken motkottamisen jälkeen painelevat itse punaisia päin, kun eivät jaksa seistä valoissa. Tämmöiset eivät ymmärrä asioita kenenkään muun kantilta kuin itsensä ja se on vaarallista se.
Mistä sinä tiedät, kellä on ajokortti ja kellä ei?
Minä olen pyörällä liikkuva kohta viisikymppinen nainen, jolla ei ole ajokorttia. Minusta säännöt eivät ole ollenkaan vaikeat, mulla on kyllä silmät päässä ja tunnistan liikennemerkin, joka kertoo, onko kyseessä pyörätie. Siinä on pyörän kuva. Jos merkkiä ei ole, on ajettava ajoradalla. Uskallan täällä Tampereella autojen sekaan vanhalla ruosteläjälläni, vaikkei mulla ole edes kypärää. Jos en uskaltaisi, taluttaisin pyörääni jalkakäytävällä.
Ainoat vaaratilanteet liikenteessä on mulla olleet silloin, kun olen itse liikkunut jalankulkijana ja kohdannut sääntöjen vastaisesti ajavan pyöräilijän. Pyörä on esimerkiksi tullut nurkan takaa pitkin jalkakäytävää hirvittävää vauhtia. Autoilijoiden tai muiden kävelijöiden kanssa ei ole ongelmaa.
Viimeksi eilen käyräsarvinen kortsupukuinen pyöräilijä kaartoi tuhatta ja sataa koulun pihasta polunpätkälle, jossa kävelin. Siinä ja siinä, että sai väistettyä. Tilannenopeus oli täysin väärä kyseiseen paikkaan.
Yleensä kyllä nuo kilpapyöräilijät liikkuvat maanteillä eivätkä rasita kaupunkien jalkakäytäviä, eilinen oli poikkeus. Jalkakäytäväpyöräilijät ovat usein nuoria jopoilijoita tai sitten keski-ikäisiä toheloita.
Mielestäni poliisin tulisi sakottaa ahkerammin väärin pyöräileviä ja muutenkin jalkautua kevyen liikenteen sekaan. Viime kesänä uutena ongelmana tulivat sähköpotkulaudat, mutta tänä kesänä jopa niillä ajelevat hallitsevat säännöt paremmin kuin tunnelmapyöräilijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat sitten ihan vapaasti vaikka kuolla siihen v*itutukseen, mutta asialle et mitään voi koska se on laillista.
Kun siellä on ryhmissä on paljon myös juristeja :-) Ei siinä jonkun lakia tuntemattoman itkupotkuraivarit vaikuta mihinkään, kun lakia ei rikota.