Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N. 4-kymppinen nainen pyöräili jalkakäytävällä

Vierailija
16.06.2020 |

Miksi ajat jalkakäytävällä, aikuinen ihminen?

Kommentit (430)

Vierailija
201/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyöräilen välillä vahingossa jalkakäytävällä ihan vaan siksi että aika-ajoin noi on niin turkasen heikosti merkitty, ettei sitä tiedä mille väylälle milloinkin liittyy. Mitään ihmeempää logiikaakaan noi ei tunnu noudattavan. En ajele jalkakäytävällä jos vaan sen jostain jalkakäytäväksi erottaa. Eräs pätkä on sellainen, joka ei ole selvinnyt mikä on, vaikka olen sen merkkiä oikein hakemalla hakenut. Paikassa siis sorapohjainen ulkoilutie päättyy, reitti ylittää asvaltoidun ajoradan ja jatkuu sekä autotienä, että kahtena joko jalkakäytävänä, tai kevyenliikenteenväylänä molemmin puolin ajorataa. Ei erillisiä merkkejä mailla halmeilla.

Täähän on erityisen mukava tilanne kun autoilijathan myös vetää herneen nokkaan jos pyöräilijä on ajoradalla, vaikka autoilija olettaa että pyörätiekin olis olemassa. Sit siellä kevyenliikenteenväylällä osa jalankulkijoista on raivona kun olettaa tien olevan vain kävelytie.

Vierailija
202/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustassa pyöräilee jalkakäytävällä ihan kaikenikäiset. Ruuhkaa on.

Ja niille kannattaa aina huomauttaa siitä. Se v*tuttaa niitä sen verran, että välillä siirtyvät ajoradalle. Ja vaikka eivät, niin huomauttelu tekee matkasta ainakin ikävämpää. Mitä useampi niin tekee, sen tehokkaampaa.

Ihan turha niille kusipääpyöräilijöille on mitään huudella, saat vastaukseksi korkeintaan lällättelyä. Älä väistä niitä, kävele suoraan kohti ja iske kyynärpäällä seurauksista välittämättä.

Väkivalta on ratkaisu kaikkeen

-Vasemmistoliitto

Tällaiset väkivaltavillet ja fillarikommarivihaajat tuppaa kyllä tulemaan enempi sieltä persujen suunnalta. Nyt toki hämmennystä riveissä kun Mestari itse pyöräilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois muuten tosi kiva, jos myös jalankulkijat viitsis näillä yhdistetyillä kevyenliikenteenväylillä vähän miettiä että siellä todellakin kulkee myös muitakin. Ei siis oo aivan pakko tuolla ulkoilureiteillä kulkea ihan koko väylän leveydeltä, parhaat vieläpä niin, että on luurit korvilla ja koira toisella puolella tietä, itte toisella, eikä kuulla ees kelloa. Tai hoitajat, jotka ulkoiluttaa näitä pyörätuolipotilaitaan viisi rinnakkain kun siinä on kivampi hoitureitten jutella, eikä tartte siitä tuolissa istujasta välittää. Ihan turha siinäkään mulkoilla kun kelloa soitetaan että mahtuis ohi. En ikinä ees kaahaa kun nään jalankulkijoita, mutta turhan moni jalankulkija ei vaan välitä hittojakaan siitä että siellä väylällä on muitakin kulkijoita.

Vierailija
204/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asiakseni pyöräile jalkakäytävällä, mutta kyllä iso osa niistä huutajista saisi rauhoittua. Joskus olen pienen hetken jalkakäytävällä esim. miettimässä reittiä tai katsomassa lounaspaikkaa. Vauhtini on silloin vähemmän kuin kävelyvauhti, mutta pelkkä polkupyörän näkeminen saa jotkut kiihkeinä raivoamaan. Esim. harkitsemani ruokapaikan terassilta on ryhdytty huutamaan kun olen ollut valitsemassa pysähdyspaikkaa, ketään kävelijää ei ollut vieressä ja vauhtini oli niin hidas kuin kaatumatta mahdollista. Se ravintola menetti asiakkaan.

Vierailija
205/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita virallisia pyöräteitä muuten oikeasti merkitään tosi nihkeästi pienemmissä kaupungissa ja kunnissa. Olen VUOSIA pyöräillyt keskustassa ja sen ympärystä, kunnes joskus muita asioita katsellessa törmäsin kaupungin pyöräilykarttaan, ja on _todella_ monia pikku tienpätkiä joissa ei saisi pyöräillä, mutta niin vaan kaikki tekee, eikä poliisitkaan siitä ole pysäyttänyt. Mistäs minä voisin moisen tietää?? Eipä ole kukaan valittanutkaan koskaan niin en edes tiennyt moisista säännöistä kuin vasta lähivuosien aikana.

Tämä keskustelu naurattaa, kauheat patoumat pyöräilijöitä kohtaan ilmeisesti. :D Menkää nukkumaan.

Ei se ole mikään kartta joka määrittää, että mikä on pyörätie ja mikä ei.

Sen asian määrittää pelkästään liikennemerkki, ja ne liikennemerkit ovat kaikkien nähtävillä katujen ja teiden varsilla.

Väärin. Googlaapa vaikka kaupunkisi nimi ja "pyöräilykartta". Siinä näkyy sallitut tiet ja joissa pitäisi tällainen "salliva liikennemerkki" olla, mutta eipä ole lähimainkaan, olen katsellut sillä silmällä. ;)

Laki ei tunne käsitettä pyöräilykartta. Eli ihan sama se on mitä sinne karttaan on merkitty, koska se ei määrittele sitä, että mitkä reitit ovat pyöräteitä.

Vierailija
206/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pyöräilen välillä vahingossa jalkakäytävällä ihan vaan siksi että aika-ajoin noi on niin turkasen heikosti merkitty, ettei sitä tiedä mille väylälle milloinkin liittyy. Mitään ihmeempää logiikaakaan noi ei tunnu noudattavan. En ajele jalkakäytävällä jos vaan sen jostain jalkakäytäväksi erottaa. Eräs pätkä on sellainen, joka ei ole selvinnyt mikä on, vaikka olen sen merkkiä oikein hakemalla hakenut. Paikassa siis sorapohjainen ulkoilutie päättyy, reitti ylittää asvaltoidun ajoradan ja jatkuu sekä autotienä, että kahtena joko jalkakäytävänä, tai kevyenliikenteenväylänä molemmin puolin ajorataa. Ei erillisiä merkkejä mailla halmeilla.

Jos se ylittää asfaltoidun ajoradan eli siinä on risteys, eikä paikalla ole merkkejä, niin silloin siinä on jalkakäytävät. Pyörätie vaatii sen merkin.

Vierailija
207/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin jalkakäytävällä kuin liikenteen seassa. Kesä on tuonut tullessaan nämä saakelin Spandex-Urpot pyörineen poukkoilemaan ja percilemään liikenteen sekaan. Pää ei käänny ja risteyksessä tullaan kolmion takaa eteen miten sattuu.

Tai jos ei se fillarointikaan ota onnistuakseen niin jää kotiin tai kävele!

Vierailija
208/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kumma, että pyöräilijät saavat ihan itse valita, mitä liikennesääntöjä noudattavat! Muilta kyllä vaaditaan joka pykälän noudattamista, mutta heillä onkin oikeus soveltaa lakeja. Saisi poliisit enemmän huomioida pyöräilijöiden toimintaa ja jaella ihan suorilla sakkoja.

Vierailija
209/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niille kannattaa aina huomauttaa siitä. Se v*tuttaa niitä sen verran, että välillä siirtyvät ajoradalle. Ja vaikka eivät, niin huomauttelu tekee matkasta ainakin ikävämpää. Mitä useampi niin tekee, sen tehokkaampaa.

Ihan turha niille kusipääpyöräilijöille on mitään huudella, saat vastaukseksi korkeintaan lällättelyä. Älä väistä niitä, kävele suoraan kohti ja iske kyynärpäällä seurauksista välittämättä.

-Vasemmistoliitto

Tällaiset väkivaltavillet ja fillarikommarivihaajat tuppaa kyllä tulemaan enempi sieltä persujen suunnalta. Nyt toki hämmennystä riveissä kun Mestari itse pyöräilee.

G20 Hampuri oli vasemmiston väkivaltaorgiat jollaiseen nasut eivät kykene koskaan. Ranskan mellakat, BLM

Tule juttelemaan kun odinit tekee samaa.

Vierailija
210/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Vasemmistoliitto

Vasemmiston väkivalta on parempaa, unohdettiin tämä, sori siitä!

Vierailija
211/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tälle linjalle lähdetään, niin kannattaa kantaa pesäpallomailaa mukana. Se on paljon tehokkaampi.

Huh. Siis alkaisitko ihan oikeasti hakkaamaan vastaantulijoita jos ne rikkoo liikennesääntöjä?

Joo, tuo kyynärpäällä iskeminen menee jo liioitteluksi. Sen sijaan väistämättömyys on oikein hyvä neuvol, itsekin toimin niin. Joskus röyhkeimmät pyöräilijät vielä soittavat kelloa, jalkakäytävällä! Urpot.

Ohjaustangon päähän voi ihan vahingossa osua käsi. Seuraukset onkin sitten sen pyöräilijän oma vika, mitäs ajeli jalkakäytävällä.

Vierailija
212/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, et pyöräilijät ovat idiootteja, mutta tämä ketju todistaa, et jalankulkijat ovat suorastaan hulluja. Ovat valmiina tönäisemään pyöräilijät auton alle, ihan uskomatonta.

Ja jalankulkijat voisitte ihan suosiolla kulkea sitä oikeaa laitaa niin ette olis tientukkeena sekä muille jalankulkijoille että pyöräilijöille. Kevyenliikenteenväylillä siis. Jos turvallisuudesta väittelette, niin luulis teidän vasenta laitaa kulkevien tajuta se, et kaikille turvallisinta on oikean puolen liikenne. Ai mutta "koska laki ei määrää minua kulkemaan oikeaa laitaa niin voin haitata kaikkien liikkumista kulkemalla vasenta laitaa".

Onhan noita. Ei siitä ole kauan kun joku vetäs pyörätiellä pyöräilevan pinnojen väliin sateenvarjon.

Vierailija
213/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pyöräilen, tosin väistän aina kunnolla jalankulkijoita, ja jos on "ruuhkaa" niin talutan eli muutun jalankulkijaksi itsekin. Mutta autojen sekaan en uskalla mennä pyöräilemään. 

Yhyy, olen niin raukka etten uskalla pyöräillä ajoradalla missä minun pitäisi, mutta uskallan kyllä mennä vaarantamaan jalankulkijoiden hengen jalkakäytävälle. Minä minä minä.

Tietty kun ei näillä älypäillä ole edes kypärää eivätkä tunne liikennesääntöjä, niin ilmankos se pyörällä ajo ajoradalla tuntuu vaaralliselta. Mä vaan tässä vähän pyöräilen, ei varmaan haittaa ketään... No kuule kyllä haittaa! Jos et uskalla ajaa siellä missä pitää, niin on parempi ettet aja ollenkaan. Onko selvä?

Miten pyöräilijä vaarantaa jalankulkijan hengen? Kuinka moni jalankulkija on kuollut kun pyöräilijä on ajanut päälle?

Aika helvetin moni ja vielä useampi joutunut sairaalaan.

Vierailija
214/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa tämä ketju kun joku jalankulkija haahuilee vahingossa pyörätielle. Varsinkin koirat tykkää sinkoilla eli jatkossa niska nurin rekuilta

Vierailija
215/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pyöräilen, tosin väistän aina kunnolla jalankulkijoita, ja jos on "ruuhkaa" niin talutan eli muutun jalankulkijaksi itsekin. Mutta autojen sekaan en uskalla mennä pyöräilemään. 

Yhyy, olen niin raukka etten uskalla pyöräillä ajoradalla missä minun pitäisi, mutta uskallan kyllä mennä vaarantamaan jalankulkijoiden hengen jalkakäytävälle. Minä minä minä.

Tietty kun ei näillä älypäillä ole edes kypärää eivätkä tunne liikennesääntöjä, niin ilmankos se pyörällä ajo ajoradalla tuntuu vaaralliselta. Mä vaan tässä vähän pyöräilen, ei varmaan haittaa ketään... No kuule kyllä haittaa! Jos et uskalla ajaa siellä missä pitää, niin on parempi ettet aja ollenkaan. Onko selvä?

Miten pyöräilijä vaarantaa jalankulkijan hengen? Kuinka moni jalankulkija on kuollut kun pyöräilijä on ajanut päälle?

Laitas nyt jotain lukuja, enemmän kuin susien suuhun joutuneita?

-eri

Vierailija
216/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, et pyöräilijät ovat idiootteja, mutta tämä ketju todistaa, et jalankulkijat ovat suorastaan hulluja. Ovat valmiina tönäisemään pyöräilijät auton alle, ihan uskomatonta.

Ja jalankulkijat voisitte ihan suosiolla kulkea sitä oikeaa laitaa niin ette olis tientukkeena sekä muille jalankulkijoille että pyöräilijöille. Kevyenliikenteenväylillä siis. Jos turvallisuudesta väittelette, niin luulis teidän vasenta laitaa kulkevien tajuta se, et kaikille turvallisinta on oikean puolen liikenne. Ai mutta "koska laki ei määrää minua kulkemaan oikeaa laitaa niin voin haitata kaikkien liikkumista kulkemalla vasenta laitaa".

Onhan noita. Ei siitä ole kauan kun joku vetäs pyörätiellä pyöräilevan pinnojen väliin sateenvarjon.

Hienoa, tässä kannattaa ottaa oppia! Hyvä keino, teenpä noin itsekin useammin jalkakäytäväpyöräilijöille. Kyllä naurattaa sitten katsoa huutoa ja kaatumista! Toivottavasti sattuu oikein pahasti.

Vierailija
217/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitas nyt jotain lukuja, enemmän kuin susien suuhun joutuneita?

-eri

Googlaa itse, osat ehkä edes sen verran. Yksi Helsingin ylimmästä johdosta muuten joutui pahasti loukkaantuneena sairaalaan ei niin kauan aikaa sitten kun pyöräilijä ajoi suoraan päälle erittäin kapealla jalkakäytävällä. Vähän muutti kaupungin suhtautumista .... :-)

Vierailija
218/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa tämä ketju kun joku jalankulkija haahuilee vahingossa pyörätielle. Varsinkin koirat tykkää sinkoilla eli jatkossa niska nurin rekuilta

Hah hah, te pyöräilijät sinne ajoradalle sinkoilette itse ja muut nauravat. Tämä ketju on muuten jaettu useampaan paikkaan tiedoksi pyöräilijöiden kusipäisyydestä. Kun teidän kusipäisyyttänne seurataan aika laajasti valokuvien ja videoiden kanssa jotka jaetaan julkisesti.

Vierailija
219/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vain se, että sinä joudut silloinkin lain edessä syylliseksi koska rikot lakia. Mutta jos jalankulkija vähän tönäisee sinua jalkakäytävällä, niin hän on viaton, ei saa mitään seuraamuksia koska sinä olet sielläkin se lakia rikkonut syyllinen.

Vierailija
220/430 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asiakseni pyöräile jalkakäytävällä, mutta kyllä iso osa niistä huutajista saisi rauhoittua. Joskus olen pienen hetken jalkakäytävällä esim. miettimässä reittiä tai katsomassa lounaspaikkaa. Vauhtini on silloin vähemmän kuin kävelyvauhti, mutta pelkkä polkupyörän näkeminen saa jotkut kiihkeinä raivoamaan. Esim. harkitsemani ruokapaikan terassilta on ryhdytty huutamaan kun olen ollut valitsemassa pysähdyspaikkaa, ketään kävelijää ei ollut vieressä ja vauhtini oli niin hidas kuin kaatumatta mahdollista. Se ravintola menetti asiakkaan.

Hienoa toimintaa ravintolalta! Tuolla tavalla toimiessa sai kyllä varmasti 20 muuta uutta asiakasta, jotka ihailivat sitä, että joku laittoi luun kurkkuun sinulle.

Ei niin, että sulla koskaan olisi ollut rahaa käydäkään siellä. Eikä ravintola halua rikoksia tekevää lakia rikkovaa sossupummia. Joten pelkkää voittoa ravintolalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän