Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakannassa vääriä tietoja / pitkiä tekstejä, voiko poistaa?

Vierailija
16.06.2020 |

Mulla oli vuosia sitten hankalaa aikaa suhteessani, ja kävin siitä juttelemassa.
Nykyään se suhde on jo ollutta ja mennyttä, mutta omakannassa on todella pitkiä tekstejä siitä mitä olen puhunut. Suhteestani, seksuaalisuudesta, perheestä jne.
Ei nyt ihan sanasta sanaan, mutta melkein.
Myös gynen merkinnöissä on väärä tieto.

Kysymys, voiko niitä poistaa mitenkään?

Ymmärrän että siellä jokin tiivistelmä on, että missä on käynyt ja mistä puhuttu, mutta siellä on ihan liian pitkää tekstiä nyt oikeasti sivukaupalla vanhoista asioista, joita en enää itseeni haluaisi yhdistää.
En ainakaan ihan noin tarkkaan kuvailtuna.

Mulle se on läpi käyty nyt ja taakse jätetty, enkä haluaisi että aivan kaikesta intiimistä mitä olen kertonut on kirjallinen lyhyt romaani siellä, periaatteessa kenen tahansa luettavissa jos vain joutuu vääriin käsiin.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli vaikeuksia myöhemmin lääkärin kommenteista että vointini oli parantanut hänen mielestään heti kun aloitin uuden lääkkeen. Toinen lääkäri oli sitä mieltä että kun myöhemmin kieltäydyin enää niin sanotusti syömästä sitä, että olinkin sitten jo hoitovastainen. Minulle täysin absurdi tilanne.

Vierailija
102/137 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeestä alettiin kinastella ja vakuutin etten enää tarvitse sitä. Minulle lyötiin hoitovastaisen leima. Se lääke kulkee ikuisesti potilastiedoissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan julkisuuden henkilöt miettivät tällaisia asioita tai muuten esillä olevat. Jos vaikka Jenni Vartiainen menisi viikoksi masennuksen vuoksi hoitoon osastolle niin hänestä urkittaisiin kaikki mahdollinen mitä pystyy. Lisäksi sille osastolle pyrkisi töihin näitä urkkijoita että pääsevät lukemaan. He vaikka vaihtavat tekosyyn turvin osastoa. Heidän työkaverit kertovat että Jenni on hoidossa ja sinne pyrkii paikelle uteliaat

Elämä menee niin ja ihmiset ovat sellaisia.

Vierailija
104/137 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä jää mitään lokimerkintöjä koska yksi avaa tiedostot ja muut on ympärillä lukemassa. Se toimii niin käytännössä. Ette tajua vai?

Vierailija
105/137 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Myllylä oli sellainen julkkis. Sadat poliisit urkkivat. Varmaan läheisille raskasta

Vierailija
106/137 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voot vaatia

Vierailija
107/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa tämäkin ketju, tärkeää asiaa.

Vierailija
108/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että teksteihin saa tehtyä muutoksia. Itse olen tehnyt muutospyynnön, kun päivystyksen portinvartijana toiminut sairaahoitaja oli kirjoittanut käynnistäni ihan mitä sattuu. Vaikeinta oli löytää kaavake, jolla muutospyyntö kyseiselle sairaanhoitopiirille piti tehdä, mutta ei sekin löytyi netistä. Lomakkeeseen piti merkitä, mitä muutetaan ja millä tavalla sekä muistaakseni lyhyt perustelu. Hassuinta oli, että paperi piti printata ja toimittaa kirjekuoressa postitse, sähköinen lähettäminen ei ollut mahdollista. Käsittely vei pari kuukautta, mutta teksti korjattiin.

Vierailija
109/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs yksityisellä puolella kirjatut tekstit - näkyykö julkisella puolella?

Ei näy.

Näkyy. Pöriläisessä kävin psykiatrilla ja lähes sanasta sanaan kirjattiin.

Vierailija
110/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kannasta voi poistaa virheelliset totta kai. Ei kai tämä mikään Angola ole. Vaatii tietenkin, että tietoosi tulevat nämä väärät kirjaukset ja pyydät sen kyseisen tahon ne poistamaan. Vaikeampi jos jossain netissä on jotain virheellistä, mutta et tiedä missä. Tokkopa siitä tarvitsee välittää, koska jos jotain oikein kiistanalaista olisi, kyllä siitä joku tulisi kadulla moikkaamaan ja juttelemaan.

Vierailija
111/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas lääkärit ja hoitajat suuttui, kun mikään ei muuttunut heidän upeiden suunnitelmien, hieman oudon ja paikoitellen huvittavan ja koomisen terapian ja lääkkeiden lähes pakko tuputtamisen myötä. Noh ammattitaidottomia lääkäreitäkin on paljon Suomesssa, joten en ihmettele. Eivät toimineet edes lakien mukaan, mutta noh, jos lääkärit asialla, niin ei kai tuo niin tärkeää.

112/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei saa poistettua. typerä käytäntö mutta ei voi mitään, painin saman ongelman kanssa. 

Vierailija
113/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy diagnoosina uniapnea, tutkimukset tehtiin ja todettiin ettei sitä ole. Kun pyysin oikaisua, selitettiin että kyseinen lääkäri ei enää ole sh-piirillä töissä ja siksi ei kirjausta voi muuttaa. Tekivät sitten jonkun uuden kirjauksen johonkin, ettei tuota sairautta ole, mutta se ei näy missään helposti ja tuo väärä diagnoosi näkyy ja siksi usein joudun asian siellä selittämään jos jotain käyntiä on. Ärsyttävää ja byrokraattista.

Vierailija
114/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa vaikka ne ovat siellä? Jos ovat vanhoja asioita, eivät vaikuta elämääsi mtenkään eli niiden ei pitäisi haitata. Nyt vaikuttavat eli taitaa kuitenkin olla vielä käsiteltävää.

Väärät tiedot voi pyrkiä oikaisemaan, googlaamalla löydät lomakkeen. Se toimitetaan siihen yksikköön, jossa kirjaus on tehty.

Voi olla suurtakin haittaa, jos saat lapsia ja joudut syystä tai toisesta lastensuojelun kanssa tekemisiin. Esim. huoltajuuskiistoissa lasu vedetään usein mukaan, kun ex lähtee oikein kiusaamaan. Itsellä kävi näin, ja sossut tilasivat kaikki terveystietoni koko elämäni ajalta ja lukivat ne. Onneksi minulla ei ollut siellä mitään erikoista, mutta voi hyvänen aika sentään jos olisi ollut joku yksityiskohtainen romaani jostain seksijutuista exän kanssa tms. Kaikki olisi räävitty lasun teksteissä, palavereissa ja oikeudessa ja olisin voinut menettää huoltajuuden. 

Vierailija
115/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Sitä odotellessa.

Vierailija
116/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on, että sinusta ei ole kirjauksia, joita kuuluisi olla. Se on paljon paskempi tilanne. Silloin et edes saa asianmukaista hoitoa. Psykiatrisen tekstit on hyvä olla löydettävissä. Voit itse tarkistaa, että ne on oikein.

Vierailija
117/137 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuten ei kirjauksia joistain toimenpiteistä mitä tehty leikkauksissa. Siinä sitten kun löydetään jotain vaikka sisältä; hetkinen miten se on tuonne joutunut..hetkinen pakko olla leikkauksessa ja missäs mä olen käynyt leikkauksissa ja koska. Joku niistä kerroista täytyy olla. Ei kai sitä niin vaan sujauteta ihon sisään jotain.

Vierailija
118/137 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vain haittaa elämää monella tapaa vanhat tiedot.

Vierailija
119/137 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekstit on olleet niin täynnä virheitä, etten tiedä mistä suunnasta ongelmaa kannattaisi edes lähteä ratkomaan. Kerran minun on jopa väitetty olleen hoidossa paikassa, jossa en ole koskaan käynytkään :D

Väärinymmärryksiä sattuu, mutta vääriä tietoja ja vääräksi todettuja diagnooseja ei ole pyynnöstäni huolimatta suostuttu korjaamaan. Siellä ne lukee edelleen joka kerran, jos menen vaikkapa kurkkukipua valittamaan. Ei varmaan tarvitse ruveta erikseen avaamaan, millaista se itse kohtelu minua kohtaan siellä sitten on.. 😔

Minua tämä tilanne ahdistaa aika paljon, tuntuu niin väärältä, että terveydenhuollossa ihmisarvo määräytyy joidenkin ikiaikaisten tekstien perusteella, siitä huolimatta vaikka ne olisivat virheellisiä! Ja vaikka sulla olisikin joku mielenterveydellinen diagnoosi, niin sen ei pitäisi todellakaan vaikuttaa siihen millaista kohtelua saat 😠

Toivoisin, että joku päättävä elin ottaisi nämä asiat kontolleen, ja tekisi viimeinkin jotain! Nykyinen systeemi ei ole oikeudenmukainen ketään terveydenhuollossa asioivaa kohtaan.

Harmittaa kun tällaisena perus kaduntallaajana ei pysty tekemään oikein mitään.

Vierailija
120/137 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-aktivisti jatkaa vielä: Olisikohan mistään kansalaisaloitteesta tai avoimesta kirjeestä eduskunnalle hyötyä? Täälläkin näyttäisi olevan kuitenkin niin paljon ihmisiä, joita tämä asia koskettaa, että pakkohan niiden on jossain vaiheessa herätä siellä norsunluutornissakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi