Voiko teinin pakottaa leikkaamaan hiukset?
16 v tyttärelläni on pitkät paksut vaaleat hiukset. Käyttää hirveästi aikaa niiden laittamiseen ja omaa rahaansa tuhlaa hoitotuotteisiin, vaikka voisi säästää ne. Minusta voisi keskittyä tärkeämpiin asioihin.
Voinko jotenkin saada leikkauttamaan vaikka lyhyt polkka, ottamalla vaikka kännykän pois jos ei suostu.
Kommentit (27)
Minulla ei koskaan lapsena saanut olla pitkää tukkaa, koska se ei minun vanhempieni mielestä sopinu minulle. Sisko puolestaan sai kasvattaa pitkän tukan.
Vasta nyt aikuisena kasvatin pitkän tukan, joka yltää nyt lapaluiden yli. Jos minun tukkaani joku kajoaisi ja aikoisi leikata sen lyhyeksi, niin suuttuisin hirveästi.
Kyllä teinilläkin pitää olla oikeus pitää pitkä tukka, jos haluaa. Hän kuitenkin hoitaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei koskaan lapsena saanut olla pitkää tukkaa, koska se ei minun vanhempieni mielestä sopinu minulle. Sisko puolestaan sai kasvattaa pitkän tukan.
Vasta nyt aikuisena kasvatin pitkän tukan, joka yltää nyt lapaluiden yli. Jos minun tukkaani joku kajoaisi ja aikoisi leikata sen lyhyeksi, niin suuttuisin hirveästi.
Kyllä teinilläkin pitää olla oikeus pitää pitkä tukka, jos haluaa. Hän kuitenkin hoitaa sitä.
Voi ei kohtalotoveri.
Kirjoitin sen aiemman kommentin että ei saanut olla pitkää tukkaa, ja nykyään on.
Sekin on äärimmäisen ärsyttävää, kun välillä tykkään vaihdella ja leikata lyhyemmäksi. Siis nykyään, kun se on oma valinta.
Siitä sitten vanhemmat aina innostuu että vihdoinkin ymmärsit leikata, ja nyt se on hyvä, ja vihdoin näytät järkevältä, ja paljon parempi kun se pitkä - haukkumasana-.
Että en tiedä mikä siinä on että ei ymmärretä ettei aikuisellekaan saisi mitä vaan sanoa vaan koska se on oma lapsi.
Mielestäni 16-vuotias voidaan jo pakottaa leikkauttamaan Kouvola-tukka.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pakottaa, kun se halusi sen itsekin. Lähihoitajakoulussa on ryhmäpaine, nääs.
Violetin shokkivärinkin halusi ja mikäs sen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pakottaa, kun se halusi sen itsekin. Lähihoitajakoulussa on ryhmäpaine, nääs.
Violetin shokkivärinkin halusi ja mikäs sen parempaa.
Hoitoalalla on helppo, kun hiukset ovat lyhyet.
Jos teini ei ymmärrä, että on aika leikata hiukset, tulee vanhemman ohjata tekemään se.