Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko teinin pakottaa leikkaamaan hiukset?

Vierailija
14.06.2020 |

16 v tyttärelläni on pitkät paksut vaaleat hiukset. Käyttää hirveästi aikaa niiden laittamiseen ja omaa rahaansa tuhlaa hoitotuotteisiin, vaikka voisi säästää ne. Minusta voisi keskittyä tärkeämpiin asioihin.

Voinko jotenkin saada leikkauttamaan vaikka lyhyt polkka, ottamalla vaikka kännykän pois jos ei suostu.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin heinänteko. Leikkaat tytön tukan koneella siiliksi samaan aikaan, kun mies pitelee tytöstä kiiinni. Aikaa menee max 5 min.

Vierailija
2/27 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä se raja menee, että vanhemmat voi pakottaa. Mutta anna nyt tytön pitää hiuksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt polkka?? Kamala hiusmaku sinulla.

Ei voi pakottaa. Kuten ei sinuakaan, eikös?

Vierailija
4/27 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä se raja menee, että vanhemmat voi pakottaa. Mutta anna nyt tytön pitää hiuksensa.

Nykyään lasujen aikana se raja on todella alhaalla. Eli en suosittele minäkään pakkoleikkuuta.

Vierailija
5/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt polkka on muuten helposti työläämpi hoitaa kuin pitkä tukka. Vaatii välillä aikaa ja suoristusrautaa ja suoristusraudan takia lämpösuojasuihkeita.

Toisen pitkä- ja paksuhiuksisen samanikäisen äiti.

Vierailija
6/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Kyllähän teinin pitää ymmärtää, että hiustenlaittoon kuluva aika on parasta käyttää johonkin äidin valitsemaan tekemiseen koska äiti tietää aina parhaiten

Huonosti olet teinisi kasvattanut jos ei tuota ole itse hoksannut vaan sinun pitää huomauttaa

Vierailija
7/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on huono trolli. Aivan sairasta, että ylipäätään tulisi mieleen pakottaa lapsi tuhoamaan itselleen selvästi rakkaat hiukset.

Vierailija
8/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on huono trolli. Aivan sairasta, että ylipäätään tulisi mieleen pakottaa lapsi tuhoamaan itselleen selvästi rakkaat hiukset.

Tietysti on.

Vierailija
9/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama äiti, joka halusi mieluummin terassille kaihtimet kuin lapsen autokouluun?

Vierailija
10/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään lasujen aikana se raja on todella alhaalla. Eli en suosittele minäkään pakkoleikkuuta.

Surullista, ettei vanhemmilla juurikaan ole valtaa lapsiinsa nykyään.

Vierailija
11/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen tätä, miten vanhemmilla ei ole mitään valtaa lapsiinsa enää nykyisin. Kun itse olin tuon ikäinen, äitini todellakin pystyi pakottamaan minut tekemään ihan mitä tahansa, jos todella vaati ja halusi sitä.

Ja perusteli sitä sillä, että se on minun parhaakseni.

Vierailija
12/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmalla ei sen vertaa auktoriteettia ole lapseen, että pystyy vaatimaan mitä tahansa, minkä näkee lapselle paremmaksi, niin sellainen on surkea, huono vanhempi.

Vierailija
13/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia vanhempien pitäisi saada päättää teinien hiusten malli?

Vierailija
14/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riitä että olet ap saanut päättää pikkulapsena hänen hiustenleikkuusta, nyt hän päättää ihan itse hiuksistaan.

Vierailija
15/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niitä räväköitä mammoja joilla kouvolatukka kun noin anusta kirvelee oman lapsen pitkä letti

Vierailija
16/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukka leikattiin väkisin polkaksi vaikka halusin aina pitkän tukan.

Muistan että itkin sillon aina, kun kavereilla oli pitkät hulmutukat ja itsekin halusin mutta ei. (en siis halunnut siksi että muilla oli vaan itse tykkäsin, ja olin hiljaa kateellinen niille joilla sai olla pitkä tukka)

Joskus murrosiässä ei enää leikattu väkisin, mutta äiti vitsaili aina niin kauan kun asuin kotona että jos hän leikkaa sen kun katson muualle, oho, vahingossa sakset osui.

En tykännyt siitä vitsailusta, vaan koin että se meni yli siinä mielessä että mun kroppa ja tukka, mun valinta.

Nykyään mulla on pitkä tukka ja vanhemmat kuittailee siitä edelleen että se ei ole kiva. Huoh.

Älkää pakottaako niitä lapsia ja nuoria leikkaamaan tukkaa omia mieltymyksiänne vastaaviksi.

Minusta se rikkoo itsemääräämisoikeutta.

Vähintään se voi olla traumaattista.

Vierailija
17/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tukka leikattiin väkisin polkaksi vaikka halusin aina pitkän tukan.

Muistan että itkin sillon aina, kun kavereilla oli pitkät hulmutukat ja itsekin halusin mutta ei. (en siis halunnut siksi että muilla oli vaan itse tykkäsin, ja olin hiljaa kateellinen niille joilla sai olla pitkä tukka)

Joskus murrosiässä ei enää leikattu väkisin, mutta äiti vitsaili aina niin kauan kun asuin kotona että jos hän leikkaa sen kun katson muualle, oho, vahingossa sakset osui.

En tykännyt siitä vitsailusta, vaan koin että se meni yli siinä mielessä että mun kroppa ja tukka, mun valinta.

Nykyään mulla on pitkä tukka ja vanhemmat kuittailee siitä edelleen että se ei ole kiva. Huoh.

Älkää pakottaako niitä lapsia ja nuoria leikkaamaan tukkaa omia mieltymyksiänne vastaaviksi.

Minusta se rikkoo itsemääräämisoikeutta.

Vähintään se voi olla traumaattista.

Äitisi vanhenee ja jossain vaiheessaa ei enää pärjää yksin. Sinä voit leikata siinä vaiheessa äitisi hiukset kokonaan pois ja perustella sitä sillä, että se on äidin omaksi parhaaksi. Kyllä äitisi ymmärtää.

Vierailija
18/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt polkka?? Kamala hiusmaku sinulla.

Ei voi pakottaa. Kuten ei sinuakaan, eikös?

Ei lyhyissä polkissa ole mitään vikaa.

Mutta älä ap kuitenkaan pakota tyttöä leikkaamaan. Anna käyttää rahansa pääkarvojen hoitoon.

Vierailija
19/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit tilata teinille ajan kampaajalle hiustenleikkausta varten. Vanhemmalla pitää olla auktoriteettia alle 18 vuotiaaseen sen verran.

Vierailija
20/27 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset on osa ihmisen kehoa, osa sitä minkä kokee itsekseen ja mikä kuuluu minäkuvaan.

Niiden leikkaaminen voi olla nöyryyttävämpää ja traumaattisempaa, kuin vaan että no se on vaan yks tukanleikkuu, leikkaa nyt kun vanhemmat haluaa.

Hiukset voi olla hyvin henkilökohtainen asia.

Mitä muita kehon osia vanhemmat saa muokata nuorestaan siihen asti kun on 18.

Tai määrätä mielivaltaisesti.

Osa teistä ihan varmasti vastustaa kulttuureja joissa naisella ei ole täyttä itsemääräämisoikeutta. Ja kuitenkin olette sitä mieltä, että alle 18 vuotiaan ulkonäköön saa kajota ilman lupaa.