Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksanut lähteä mökille menkkojen aikaan

Vierailija
14.06.2020 |

Kun ei ole kuin ulkovessa. Vettä ei tule. Miespuoliset perheenjäset ei oikein tätä tajunneet. Olisitko sinä lähtenyt mökille?

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin. Olin menkkojen aikaan Afrikassa safarilla, jossa oli maakuoppa vessana ja täytetty suihkupussi roikkui puussa. Ihan hyvin meni. Paljon oli puhdistusliinoja mukana. 

Vierailija
22/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miksen tajunnut kesäisin tehdä menkoista ongelmaa? Kumma kun vuosikaudet vietin kesät mökillä. Ei aina tajuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat pitäisi alkaa juhannusviikonloppuna. Menen silti, koska sieltä löytyy hyvät vessat. Ei pitäisi olla ongelmaa muutenkaan, koska en yleensä kärsi kovista kivuista vaikka alaselkäväännöt voi olla vähän ärsyttäviä. Menee päivässä parissa ohi.

Ymmärrän niitä joilla oikeasti kovia kipuja aina tulee ja käyvät pientä kuolemaa läpi. Eihän siinä tilassa haluaisi olla paikassa jossa ei puitteet ole kunnossa.

Vierailija
24/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi. Turhaa säätämistä olisi: ei voi uida vapaasti, saunominenkin hankalaa plus kuukautiskupin kanssa puljaus. Nauti siinä sitten mökkeilystä. Ei miehet ymmärrä.

Miksei voi uida vapaasti ja miksi saunominen nyt erityisen hankalaa olisi?

Mulla on ainakin runsaat kuukautiset ja voimat ihan pois kuukautisten aikaan. En jaksa perheen tavaroita roudata

Ap

Ovatko he vaikeavammaisia vai miksi he eivät voi roudata niitä myös?

Vierailija
25/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kesät olen viettänyt mökillä, jossa on vain ulkovessa ja ulkosauna. Ja mulla on aina ollut todella runsaat kuukautiset, mutta aina on pärjätty. Nyt teet kärpäsestä härkäsen. 

Vierailija
26/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunoa mökillä? Ei ikinä! Eikö siellä ole suihkua?

Vierailija
27/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunoa mökillä? Ei ikinä! Eikö siellä ole suihkua?

Ei ole

Vierailija
28/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä pärjää, jos pakko on. Mutta miksi menisi vapaaehtoisesti jonnekin, missä on epämukavaa?

Teillä, jotka vähättelette, ei taida olla runsaat menkat.

Vierailija
29/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi. Turhaa säätämistä olisi: ei voi uida vapaasti, saunominenkin hankalaa plus kuukautiskupin kanssa puljaus. Nauti siinä sitten mökkeilystä. Ei miehet ymmärrä.

Mulla on ainakin runsaat kuukautiset ja voimat ihan pois kuukautisten aikaan. En jaksa perheen tavaroita roudata

Ap

He roudaa puut, lämmittää saunan, roudaa puhtaan veden

Mulle jää sitten ruokajutut, vaatteet yms

Vierailija
30/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se taitaa olla nykyään pakollinen tuo jätehuolto joka mökillä."

No ei ole. Omat roskansa voi viedä myös vakiasunnon roskikseen tai viedä vaikka suoraan kaatikselle.

Ikävä kyllä se on pakollinen. Kaupunkikodin roskiin ei saa viedä roskia.

Vaikka käymme mökilllä läpi vuoden, niin roskis tyhjennetään vain keaäajan. Maksaa paljo n.

Ilmeisesti mökkinne on rakennettu jonkun maatalon pihapiiriin samalle tonrille.

Mikäli on jaettu tontti ja luvallisesti rakennettu, niin jätehuolto kyllä laskuttaa.

Minusta on väärin tuo pakkolaskutus. Jätettä ei paljon tule, kun kaikki kierrättää.

Kaupunkiasunnon jätemaksu menee vaikka siellä ei olla.

Toivottavasti teille ei tule jälkikäteen 10 vuoden laskua.

Ei ole pakollinen. Omakotitalomme roskikseen saamme todellakin viedä roskat mökiltämme.

Vain jätehuollon perusmaksu, ns. ekomaksu on pakollinen, mutta sehän ei kata muuta kuin oikeuden käyttää ekopisteitä eli hyötyjätteiden keräyspisteitä.

Saaresta olisi roska-auton hieman vaikeakin tulla roskista tyhjentämään...

Vierailija
31/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No Johan teillä on pöljä systeemi. Eikö muut osaa edes vaatteitaan pakata?

Vierailija
32/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tietenkin olisivat halunneet ap:n mökille passaamaan.

Vierailija
33/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No Johan teillä on pöljä systeemi. Eikö muut osaa edes vaatteitaan pakata?

Jo aika nuoret lapset osaavat ohjeistettuina pakata omat mökkitavaransa ja vaatteensa. -Makaa vaan siinä sohvalla ja sanoo, mitä pakataan.

Vierailija
34/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mut en kärsikään kuukautiskivuista eikä ne ole runsaat. Joskus on ollut niinkin, ennenkuin sain endometrioosiin apua joten ymmärrän täysin jos näistä kärsivä ei halua lähtee järviveden ja ulkovessan varassa puljaamaan mökille.

Vierailija
35/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat pitäisi alkaa juhannusviikonloppuna. Menen silti, koska sieltä löytyy hyvät vessat. Ei pitäisi olla ongelmaa muutenkaan, koska en yleensä kärsi kovista kivuista vaikka alaselkäväännöt voi olla vähän ärsyttäviä. Menee päivässä parissa ohi.

Ymmärrän niitä joilla oikeasti kovia kipuja aina tulee ja käyvät pientä kuolemaa läpi. Eihän siinä tilassa haluaisi olla paikassa jossa ei puitteet ole kunnossa.

Ja lisään vielä, että minulta kuitenkin tulee sitä verta kuin niagarasta keskivaiheeseen saakka ja se lähinnä ärsyttävin koko hommassa kun ei voi olla täysin rennosti. Floodaa niin perkuleesti ettei siinä mitkään kuukupit pysy reiässä millään. Kunnon siteen auttaa.

Vierailija
36/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persereikää voi käyttää yhdyntään, jos veripimpsaan ei saa työntyä.

Vierailija
37/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He tietenkin olisivat halunneet ap:n mökille passaamaan.

Juuri näin. Itse eivät halunneet lähteä.

Vierailija
38/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kerran kesässä vaan mökillä käyn, niin ajoitan kyllä käynnin sellaiseen aikaan, ettei ole menkkoja. Kaikki on vaan niin paljon helpompaa silloin. Ei tarvitse pestä kuukuppia ulkohuussissa pulloveden avulla ilman välitöntä käsienpesumahdollisuutta tai yöllä kömpiä mökistä huussiin kuppia tyhjentämään. Ehkä jos olisi oma mökki ja asuisi siellä kaikki kesät niin ongelmaa ei niinkään olisi. Mutta nyt kun mökkikäynti on yksittäinen ja lyhyt niin todellakin haluan siitä menkattoman.

Vierailija
39/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaankaan. Hygienian lisäksi kivut haittaisivat, ilman lämmintä suihkua ei pärjää.

Kipuun on lääkettä ja vettä voi lämmittää padassa. 

Vierailija
40/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sun miehellä ja lapsillakin menkat kun nekään eivät ilmeisesti jaksa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme