En jaksanut lähteä mökille menkkojen aikaan
Kun ei ole kuin ulkovessa. Vettä ei tule. Miespuoliset perheenjäset ei oikein tätä tajunneet. Olisitko sinä lähtenyt mökille?
Kommentit (114)
Jos kuukautiset on noin elämää rajoittava tekijä, olisiko niihin jotain apua haettavissa? Esim. mikä ehkäisy on käytössä ja olisiko sen vaihtamisesta apua? Mulla hormonikierukka lopetti kuukautiset kokonaan, mutta ennenkään sitä en ollut koskaan antanut kuukautisten rajoittaa elämää millään tavalla. (Joo, helppo puhua, kun ne oli niukat ja lähes kivuttomat, kaikilla ei ole, tiedän...)
Kaikki ei voi tai edes halua vetää jotain hormoneja kehoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi. Turhaa säätämistä olisi: ei voi uida vapaasti, saunominenkin hankalaa plus kuukautiskupin kanssa puljaus. Nauti siinä sitten mökkeilystä. Ei miehet ymmärrä.
Miksei voi uida vapaasti ja miksi saunominen nyt erityisen hankalaa olisi?
Mulla on ainakin runsaat kuukautiset ja voimat ihan pois kuukautisten aikaan. En jaksa perheen tavaroita roudata
ApOvatko he vaikeavammaisia vai miksi he eivät voi roudata niitä myös?
He roudaa puut, lämmittää saunan, roudaa puhtaan veden
Mulle jää sitten ruokajutut, vaatteet yms
No mitä hemmettiä!? 😄 Miten joidenkin elämä voi olla näin vaikeaksi tehtyä?! Kai teillä on ihan joku kirjanpito, mitä kukakin tekee ja on tehnyt, että ei vahingossa tee ylimääräistä ja toiselle korvamerkittyjä hommia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi. Turhaa säätämistä olisi: ei voi uida vapaasti, saunominenkin hankalaa plus kuukautiskupin kanssa puljaus. Nauti siinä sitten mökkeilystä. Ei miehet ymmärrä.
Mulla on ainakin runsaat kuukautiset ja voimat ihan pois kuukautisten aikaan. En jaksa perheen tavaroita roudata
ApOnko sun miehellä ja lapsillakin menkat kun nekään eivät ilmeisesti jaksa?
Ne on vaan laiskoja ja odottaa passausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää sitten ruokajutut, vaatteet ymsNo mitä hemmettiä!? 😄 Miten joidenkin elämä voi olla näin vaikeaksi tehtyä?! Kai teillä on ihan joku kirjanpito, mitä kukakin tekee ja on tehnyt, että ei vahingossa tee ylimääräistä ja toiselle korvamerkittyjä hommia?
Ei ole mutta enpä saa niitä ruokaa tai vaatejuttuja tekemään. Tuskin pärjäisivät jos kuolla kupsahtaisin tms.
Runsaiden kuukautisten aikana käytän tamppoonia ja sidettä samaan aikaan, mutta ei se ole estänyt mitään mökkilomaa. Riittää kun on ulkohuusi ja lämmitettyä vettä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Olin menkkojen aikaan Afrikassa safarilla, jossa oli maakuoppa vessana ja täytetty suihkupussi roikkui puussa. Ihan hyvin meni. Paljon oli puhdistusliinoja mukana.
Samoin, olen matkustanut alkeellisissa oloissa hikisenä ja likaisena. Savetit ja lääkkeet on keksitty.
Ei tulisi mieleenkään jättää reissuja väliin menkkojen takia. Jotkut jopa asuu (hui!)
ilman vesivessaa.
Asennekysymys. Mulla kovat kivut, runsas vuoto ja endo, mutta periksi en anna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se on parempi että jäit kotiin. Mutta miten ne muut siellä nyt sitten pärjää? Ovat syömättä ja samoilla vaatteilla?
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sitä pärjää, jos pakko on. Mutta miksi menisi vapaaehtoisesti jonnekin, missä on epämukavaa?
Teillä, jotka vähättelette, ei taida olla runsaat menkat.
Nykypäivänä on siteet ja tampoonit sekä lämmitettyä vettä saatavilla vaikka hellalla lämmitettynä. Mulla on aina ollut erittäin runsaat menkat eikä tuollaiset asiat olet mitenkään haitanneet. Vähän enemmän vaivaa, mutta ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää sitten ruokajutut, vaatteet yms
Mitä vaatteet?
Miksi selostat asioitasi meille. Selosta perheellesi jotta tajuavat että nyt tarttee tehdä sunkin hommat.
Vai elätkö jonkun tonttujen kanssa jotka ei tajua mitä menkat on?
Juuri samojen asioiden kanssa pähkäilin tällä viikolla. Menkat piti alkaa tiistaina ja stressin vuoksi pelkäsin jos menee torstaille, en olisi juhannukseksi mökille mennyt. Enkä ole mennyt joskus 10v sitten kun oli menkat. Mökillä hankala peseytyä, lämmin vesi saunassa padassa, ulkohuussi. Tulvapäivänä en jaksa säätämistä huonoissa olosuhteissa. Ja kivut estäisi touhuamisen "tavalliseen " tapaan ja en suvun miehille haluaisi asiaa mainita. Luojan kiitos alkoivat tänään ni ehtii loppua ennen mökille menoa. Pääsee uimaan ja jaksaa tehdä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä se on parempi että jäit kotiin. Mutta miten ne muut siellä nyt sitten pärjää? Ovat syömättä ja samoilla vaatteilla?
Ei ne menneet sinne. Kiukuttelevat nyt kotona kun täällä on tosi kuuma. Mökillä olisi ollut viileää mutta kun en apua saa niin en jaksanut lähteä sinne.
Ootteko perillä että Lontoossakin hypitään valkoisten yksin liikkuvien miesten pään päälle ihan joukolla!?
Nyt on karannu pikkasen käsistä tuo historian muuttaminen.
En ymmärrä mitä ne runsaat kuukautiset haittaavat, kun on siteet ja tamppoonit sekä puhdistusliinat. Ymmrrän, jos pahojen kipujen takia ei halua lähteä, jos siihen ei vaikuta lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää sitten ruokajutut, vaatteet ymsNo mitä hemmettiä!? 😄 Miten joidenkin elämä voi olla näin vaikeaksi tehtyä?! Kai teillä on ihan joku kirjanpito, mitä kukakin tekee ja on tehnyt, että ei vahingossa tee ylimääräistä ja toiselle korvamerkittyjä hommia?
Ei ole mutta enpä saa niitä ruokaa tai vaatejuttuja tekemään. Tuskin pärjäisivät jos kuolla kupsahtaisin tms.
Tämmönen marttyyri.
Kumma, mä matkustin 8-9-vuotiaasta asti lomilla mummin ja ukin luo. Valitsin ja pakkasin tavarani itse. Äiti ehkä kysyi että muistitko sen ja sen.
Ennen kuin joku alkaa hössöttää ja päivitellä, niin näin aloitekykyisiä lapset oli 70-80-luvulla. Ihan osasin istua bussissa kolme tuntia ja matkustaa. Kiltti konduktööritäti tiesi että lapsukainen matkustaa yksin ja tarkisti etten unohtunut pysähdyspaikalla vessaan.
Mutta jotkut naiset ottaa passatakseen perhettään. Kokemuksesta tiedän, ettei mikään perustelu saa heitä jakamaan tehtäviä muille. Se on se oma pikku valtalinnake, eikä sinne päästetä muita.
Ja vielä se,et kun harvoin kaukana mökillä käyn, sinne menen kun ei ole menkat. Eri asia jos kävisi joka viikonloppu.
Ja voimat pois ekoina päivinä, ihan turha mökillä (tai ulkomailla) maata vaan paikoillaan jos ei saa nauttia.
Tsemppiä naiset! varisnkin ne joilla menkat ajoittuu nyt juhannuksen tienoille. Jos jää kotiin, se on ihan ok. Tulee juhannuksia seuraavina vuonnakin. Kun nainen voi hyvin, perhe voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sitä pärjää, jos pakko on. Mutta miksi menisi vapaaehtoisesti jonnekin, missä on epämukavaa?
Teillä, jotka vähättelette, ei taida olla runsaat menkat.
Minulla on. Ihan sama vaiva se kupin tyhjennys on kotona tai mökin saunalla. Padassa on lämmintä vettä ja jos ei ole, kupin ja alapäänsä voi aivan hyvin pestä kylmälläkin. Siteet tietysti on vaihdon kannalta vielä helpompia kun onnistuu huussissa, mutta en tykkää niitä käyttää.
Menkat ei ole estäneet minua myöskään vaeltamasta, tai laitesukeltamasta. Joskus tietysti voi olla sen verran kipuja, että ei viitsi tehdä mitään, mutta mieluummin minä mökillä notkun tekemättä mitään kuin kotona.
Sehän on täysin yksilöllistä.
Mun menkat on epäsäännölliset joten en voi suunnitella menojani niiden mukaan. Olen oppinut selviämään monissa olosuhteissa niiden kanssa kun en haluaisi jättää suunniteltuja juttuja väliin viime hetkellä jos menkat yllättävät.
Mökillä pärjään ja olen ollut muutenkin paljon reissussa, vaeltamassa yms niiden aikaan. Onhan se ärsyttävää ja mielummin olisi ilman, mutta aina ei voi valita...
Mulla runsaahkot mutta suurempi ongelma on kivut, niiden kanssa välillä joutuu fiksaamaan suunnitelmia kun ei vaan kaikkeen pysty, mutta niistäkin on aina selvitty.
Mutta ei todellakaan kannata mennä jos tuntuu ikävältä ja jos vielä odotetaan jotain ympärivuorokautista passausta johon ei kivuissa pysty. Ei järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmönen marttyyri.
Kumma, mä matkustin 8-9-vuotiaasta asti lomilla mummin ja ukin luo. Valitsin ja pakkasin tavarani itse. Äiti ehkä kysyi että muistitko sen ja sen.
Ennen kuin joku alkaa hössöttää ja päivitellä, niin näin aloitekykyisiä lapset oli 70-80-luvulla. Ihan osasin istua bussissa kolme tuntia ja matkustaa. Kiltti konduktööritäti tiesi että lapsukainen matkustaa yksin ja tarkisti etten unohtunut pysähdyspaikalla vessaan.Mutta jotkut naiset ottaa passatakseen perhettään. Kokemuksesta tiedän, ettei mikään perustelu saa heitä jakamaan tehtäviä muille. Se on se oma pikku valtalinnake, eikä sinne päästetä muita.
Mä mielelläni antaisin nuo jutut heille. Käskin lähtemään mökille mutta eivät menneet kun ei ole ruuanlaittajaa.
Jäteauto kuitenkin käy 3 kertaa kesässä ja lähettää laskun, niin en viitsisi muualle kannella roskia. Paitsi tietenkin kompostiin eloperäiset jätteen ja polttoon palavat,