Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksanut lähteä mökille menkkojen aikaan

Vierailija
14.06.2020 |

Kun ei ole kuin ulkovessa. Vettä ei tule. Miespuoliset perheenjäset ei oikein tätä tajunneet. Olisitko sinä lähtenyt mökille?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ammattivalittaja. Noussut kuolleista taas. 😄

Vierailija
102/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähde mihinkään reissuun kuukautisten aikana. Jos on joku lomamatka aikaa sitten varattu, eikä kierto olekaan pitänyt paikkaansa, joudun siirtämään kuukautisia.

Jokainen nainen, jolla on aidosti runsaat menkat, tietää, ettei mökille ole kiva juuri silloin mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut teininä, kun raahattiin väkisin mukaan. Olen myös aikuisena ollut omasta halusta ja asunutkin pari vuotta paikassa, jossa ei ollut juoksevaa vettä. Nykyään kuitenkaan en mielelläni lähtisi.

Vierailija
104/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lähtenyt ja olen lähtenyt. On ollut menkat myös vaellusreissuilla. Hygieniasta huolehtimiseen on omat konstinsa, toki mua helpottaa se, että menkkani on aina olleet niukat ja kivuttomat.

Vierailija
105/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joillekin voi olla niin suuri ongelma, ettei ap tai joku muu halua menkkojen aikaan mökille? En minäkään mene jos ei ole pakko. Ei siksi etteikö mökillä pärjäisi menkkojen kanssa, mutta ei vaan kiinnosta tuhrata kun kotona selviää helpommalla ja mökille voi mennä sitten seuraavana viikonloppuna.

Tuntuu vain hullulta, että noin mitättömän asian takia jätetään lähtemättä mökille. Itsellä super runsaat kuukautiset eivätkä ole mökkilomia estäneet. Ihan tekosyy vaan. Parempi sanoa suoran vaan ettei mökkiloma kiinnosta ja sillä sipuli eikä vedota joihinkin menkkoihin ellei ole todella kovat kivut. 

Mun on vaikea uskoa, että joku jolla on hyvin runsaat kuukautiset, ei ymmärtäisi ap:n tilannetta.

Ulkohuussin reunoilta ei ole kiva lähteä jynssäämään verta pois. Jos on oikeasti runsaat kuukautiset, sitä verta on lähes aina pöntön reunalla, lattioilla tai housuilla.

Entä mökin patjat? Tai lakanoiden vaihtaminen? Ei viitsisi ottaa muutamia ylimääräisiä lakanoita mukaan.

Saunominen ja uiminen on ihan poissa laskuista. Kotioloissa kun käyn suihkussa, laitan saman tien jalkaan alushousut, joissa side valmiiksi paikoillaan tai muuten vessan lattia on veressä.

Vaatteiden vaihtaminen on myös ärsyttävää. Mulla itselläni saattaa mennä menkkojen aikaan monet housut päivässä. Töissä pidän talvisin ylimääräisiä pitkiksiä housujen alla ja bokserimallisia alushousuja. Kesäisin käytän monia alushousuja päällekkäin varmuuden vuoksi. Silti olen ollut kaupassa ja ystävää tapaamassa niin, että veret valuneet läpi housujen.

Ja ne saakelin hyytymät jossain ulkohuussissa...

Vierailija
106/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uus avutonta touhua, itselläni on erittäin runsaat kuukautiset, mutten oo ikinä jättänyt niiden takia mitään reissuja väliin.

Vierailija
107/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on Niagara kuukautiset, niin kannattaa käydä gynekologin vastaanotolla. Noin mahtavat kuukautiset altistavat esim anemialle ja raudan puutteella. Mitkä aiheuttavat väsymystä. Ei ole normaali olotila.

Mökki olosuhteisiin on nyt olemassa esim. Kätevä USB ladattava suihku.

Vierailija
108/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joillekin voi olla niin suuri ongelma, ettei ap tai joku muu halua menkkojen aikaan mökille? En minäkään mene jos ei ole pakko. Ei siksi etteikö mökillä pärjäisi menkkojen kanssa, mutta ei vaan kiinnosta tuhrata kun kotona selviää helpommalla ja mökille voi mennä sitten seuraavana viikonloppuna.

Tuntuu vain hullulta, että noin mitättömän asian takia jätetään lähtemättä mökille. Itsellä super runsaat kuukautiset eivätkä ole mökkilomia estäneet. Ihan tekosyy vaan. Parempi sanoa suoran vaan ettei mökkiloma kiinnosta ja sillä sipuli eikä vedota joihinkin menkkoihin ellei ole todella kovat kivut. 

Menet yöllä huussiin pissalle. Toteat, että tämä sotku on pakko pestä vedellä. Menet toiselle puolelle tonttia saunaan lotraamaan. Toteat, että varpusparvi lentää justhetinyt. Juokset jalat ristissä vessaan paskomaan. Toteat, että tämä sotku on pakko pestä vedellä. Menet takaisin saunaan lotraamaan. Kun pääset takaisin sänkyyn, tunnet kuinka side/tamponi/kuppi lorahtaa täyteen ja läpi. Menet takaisin saunaan lotraamaan.

Miksi, jos ei ole pakko?

Miksi joku kärsii tuommoisesta eikä hae apua? Ei tuo ole normaalia enää. Runsaisiin kuukautiisiin on lääkkeet, joten  lääkärille mars justiinsa. 

Vierailija
109/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa, että joku jolla on hyvin runsaat kuukautiset, ei ymmärtäisi ap:n tilannetta.

Ulkohuussin reunoilta ei ole kiva lähteä jynssäämään verta pois. Jos on oikeasti runsaat kuukautiset, sitä verta on lähes aina pöntön reunalla, lattioilla tai housuilla.

Entä mökin patjat? Tai lakanoiden vaihtaminen? Ei viitsisi ottaa muutamia ylimääräisiä lakanoita mukaan.

Saunominen ja uiminen on ihan poissa laskuista. Kotioloissa kun käyn suihkussa, laitan saman tien jalkaan alushousut, joissa side valmiiksi paikoillaan tai muuten vessan lattia on veressä.

Vaatteiden vaihtaminen on myös ärsyttävää. Mulla itselläni saattaa mennä menkkojen aikaan monet housut päivässä. Töissä pidän talvisin ylimääräisiä pitkiksiä housujen alla ja bokserimallisia alushousuja. Kesäisin käytän monia alushousuja päällekkäin varmuuden vuoksi. Silti olen ollut kaupassa ja ystävää tapaamassa niin, että veret valuneet läpi housujen.

Minusta on todella vaikea ymmärtää ettei joku hae apua noin vaikeisiin ongelmiin, kun lääkket on saatavilla. Tuohan on ihan hemmetin tyhmyyttä, kun apuakin olisi saatavilla. 

Vierailija
110/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on Niagara kuukautiset, niin kannattaa käydä gynekologin vastaanotolla. Noin mahtavat kuukautiset altistavat esim anemialle ja raudan puutteella. Mitkä aiheuttavat väsymystä. Ei ole normaali olotila.

Mökki olosuhteisiin on nyt olemassa esim. Kätevä USB ladattava suihku.

Samaa mieltä. Tuntuu oudolta, että on vain kärsitty eikä käyty gynekologilla puhumassa asiasta ja mitä sille voisi tehdä. 

Vierailija
111/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhasta olet kärsinyt, kun et ole vain tajunnut hakea itsellesi apua ja lääkkeitä. Miksi et ole puhunut tästä gynegologillesi? 

Vierailija
112/114 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhasta olet kärsinyt, kun et ole vain tajunnut hakea itsellesi apua ja lääkkeitä. Miksi et ole puhunut tästä gynegologillesi? 

Komppaan, tuntuu oudolta ettei ole haettu apua vaan on vaan kärsitty turhaan?

Vierailija
113/114 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi lähtenyt. Miksi mökille pitäisi mennä silloin kun siitä ei voi nauttia? Mies ja lapset voivat aivan hyvin mennä keskenään. Jos mies ei osaa, pysty tai viitsi hoitaa lapsia yksin mökkireissun ajan, eli kaikki on kiinni äidistä, niin kukaan ei mene. Nimittäin silloin naisella on hirveä määrä hommaa ja huolehdittavaa, siihen vielä menkat päälle niin reissusta ei voi nauttia lainkaan. Ja kyllä, silläkin on väliä, että äidillä on kivaa! Naisen tehtävä ei ole vain palvella ja mennä muiden tarpeiden mukaan.

Ne jotka leuhkivat täällä, että runsaat menkat hoituu maakuopan äärellä, laitesukelluksessa tai vaelluksella: tehän nautitte siitä itse tekemisestä niin paljon että se on vaivan ja kivun arvoista muutenkin.

Vähättelijät taas eivät ymmärrä, että kaikille menkkakokemus ei ole sama kuin juuri sinulle. Itselle pahinta on päivä ennen menkkojen alkua ja ensimmäinen päivä. Aristaa, uuvuttaa, masentaa, sattuu, hikoiluttaa, on ällöttävä olo. En missään nimessä lähtisi passaamaan siinä tilassa jos ei ole pakko. Jollekulle muulle alku ei ole näin inhottava, toisella taas huonoja päiviä on enemmän. Voitaisiin naiset kunnioittaa toistemme kokemusmaailmaa. Jos sinulla on helpot tai siedettävät menkat, ole onnellinen. Mitään leuhkittavaa siinä ei kuitenkaan ole.

Vierailija
114/114 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet yöllä huussiin pissalle. Toteat, että tämä sotku on pakko pestä vedellä. Menet toiselle puolelle tonttia saunaan lotraamaan. Toteat, että varpusparvi lentää justhetinyt. Juokset jalat ristissä vessaan paskomaan. Toteat, että tämä sotku on pakko pestä vedellä. Menet takaisin saunaan lotraamaan. Kun pääset takaisin sänkyyn, tunnet kuinka side/tamponi/kuppi lorahtaa täyteen ja läpi. Menet takaisin saunaan lotraamaan.

Miksi, jos ei ole pakko?

Miksi joku kärsii tuommoisesta eikä hae apua? Ei tuo ole normaalia enää. Runsaisiin kuukautiisiin on lääkkeet, joten  lääkärille mars justiinsa. 

Avun saaminen on vähän niin ja näin, miten lääkäri haluaa tulkita tilannetta. Ja jos kuukautiset ei ole joka kerta yhtä runsaat, avun saaminen on vielä vaikeampaa. Minulla on muutaman kerran vuodessa aivan helvetilliset kivut ja sellainen vuoto, että välillä tulee vaan jäätyä pöntölle istumaan ja antaa lorista. Silloin ei tosiaan ole mökkeilyfiilistä, kun niukempien tai normaalien aikaan pärjää ihan ongelmitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän