Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo jätti minut yksin 7kk vauvan kanssa, miten tästä eteenpäin?

Vierailija
14.06.2020 |

Eilen kun tulin töistä kotiin, vaimo ilmoitti jo eteisessä kun olin ottamassa kenkiä pois että hän lähtee nyt. Tavaratkin oli pakattu jo valmiiksi isoon treenikassiin.
Ihmettelin että mistä nyt on kyse ja minne sinä muka vauvan viet, mutta hyvin äkkiä kävikin ilmi että hänellä ei ollut aikomustakaan ottaa vauvaa mukaansa. "Nyt on sun vuorosi pärjätä sen kanssa", hän totesi tylysti.

Yritin estellä mutta vaimo alkoi kiljua aivan hysteerisesti ja uhkasi soittaa poliisit jos edes kosken häneen, joten minun oli pakko antaa hänen mennä. Hän ei ole vastannut tekstiviesteihin tai puheluihin, enkä ole saanut häneen yhteyttä myöskään hänen siskonsa kautta.

Mitä helvettiä tämä on? Olemme ihan normaali perhe, minä olin kaksi viikkoa kotona synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien vaimo on hoitanut vauvaa ja minä käynyt töissä. Ei ole ollut väkivaltaa, päihteitä, rahaongelmia, pettämistä tms. Vauva on toki ollut tarvitsevainen myös öisin, mutta koska minä olen käynyt töissä niin on mielestäni vain kohtuullista että kotona oleva vaimoni on hoitanut yöheräilyt.

Vaimo oli kyllä valitellut väsymystään ja ollut hyvin kiukkuinen ja etäinen jo pidemmän aikaa, eikä meillä ole ollut seksiä synnytyksen jälkeen kuin muutaman kerran. Vaimo on nimittäin säännöstellyt seksiä minun vauvanhoitoni mukaan, eli minun on esim. kolmena peräkkäisenä päivänä pitänyt hoitaa vauvaa töideni jälkeen illalla että olen saanut yhden kerran seksiä.

Olen yrittänyt tehdä aloitteita myös silloin kun en ole ollut Vaimon Kiltti Apulainen mutta silloin vastaukseksi on yleensä tullut "toinenko pitäisi saada vaikket huolehdi ensimmäisestäkään" tai sitten ihan vain ei.
Mielestäni tuo on jo lähes narsistista vallankäyttöä, koska ei seksin pitäisi olla mikään palkkio vauvanhoidosta vaan meidän yhteinen kiva juttu. Mutta vaimo on tuhonnut sen jo melkein kokonaan.

Nyt minä sitten olen yksin täällä kotona tuon vauvan kanssa, vaikka minun olisi pitänyt mennä töihin seitsemäksi. Minun pitäisi nyt yksin järjestää vauvanhoito jotenkin enkä tosiaan yhtään tiedä että kauanko tämä vaimon karkureissu nyt oikein kestää vai aikooko hän ollenkaan tulla takaisin. Töihin pitäisi päästä palaamaan mahdollisimman nopeasti, se on selvä.

Mitä helvettiä minä nyt siis teen?

Kommentit (356)

Vierailija
141/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu koska lapsen luonnollinen holhooja on hylännyt hänet ja toinenkin huoltaja on avuttomassa tilanteessa.  Lapsettomat adoptoi mielellään  oikean vauvan.  Kiireellisesti.  Soitto sossuun heti.

Vierailija
142/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Seksi ei ole päällimmäisenä mielessä pienen vauvan äidillä. Hormonaalinen tilanne on imetysaikana aivan erilainen. Halut palautuvat, kun hormonaalinen toiminta palaa normaaliksi ja kun yöllä saa vähän nukkua.

b) Vauvaa hoidetaan 24/7 ja se käy työstä. Miten sinä käyt töissä? 8h/päivä

c) Lapsi on teidän yhteinen.

d)Älä oleta jonkin järjestelyn olevan kohtuullista vaan keskustele vaimosi kanssa.

e) Nyt saat tilaisuuden testata vauvanhoitoa ja ehkä myös ymmärtää vaimoasi. Sitä hän tällä ratkaisullaan hakee.

d) Koko perhe tarvinnee nyt apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukot vaihtoon, eropaperit vetämään, lasu ilmoitus, ja infoa duuniin että jäät kiirreesti vanhemmuusvapaalle. 

Tsemppiä, pärjäät varmasti paremmin ilman tuota naista.

Vierailija
144/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä "äiti". Saa pysyäkin poissa, lapsi ei tuollaista tarvi.

Vierailija
145/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kirjoitti:

Joo ei 7kk ole enään mikään vastasyntynyt kun yleensä jo konttaa ja istuukin ja hammas on suussa eikä imetetä ja syö lihapilttejäkin..Vaimo varmaan haluaa omaa aikaa. Noin kyllä itsekkin lähtisin jos en muuten sitä saa..(kun en ole yksinhuoltaja).

No ei välttämättä ole noin. Meillä on 7kk-ikäinen vauva, ei konttaa tai istu itse ilman tukea, ryömii kyllä. Ihan normaalia kehitystä kuitenkin ikäisekseen. Imetän edelleen. Kiinteitä vauva toki syö myös jonkin verran. Mutta voin kertoa, että mies olisi helisemässä, jos tästä päättäisin lähteä. Vauva ei nimittäin huoli pulloa eikä edes tuttia. Varmaan alkaisi lopulta kelpaamaan, kun nälkä yltyisi mutta tuskin siinä olisi kivaa kellään. Minä olen hoitanut kaikki nukuttamiset, vaipan vaihdot ja yövalvomiset ja lisäksi esikoisen hoidon ja kodin. Joo, vähän tämä ketju on herätellyt kyllä. Kaiken lisäksi miehellä olisi tilaisuus useinkin jakaa hoitovastuuta, mutta harvoin niin tekee (töitä ei ole juuri ollut viime aikoina). Joo, en tiedä miksi hyväksyn tämän. Varmaan siksi, kun vielä jaksan kuitenkin? Ja mies on muuten hyvä ja rakas, mutta ei vaan ymmärrä omatoimisesti auttaa, enkä itse osaa useinkaan pyytää siten että ymmärtäisi. Nalkuttaminen se vasta energiaa veisikin. Taustalla ehkä myös liika ylpeys, usko siihen että äidin täytyy pärjätä? Niin oma yksinhuoltajaäitinikin joutui pärjäämään. En tiedä. Miten tähän tilanteeseen saisi muutosta, ennen  kuin olen yhtä väsynyt kuin ap:n vaimo?

Vierailija
146/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jätti minut yksin 6 päivän ikäisen vauvan kanssa. Lopullisesti. Oli vaan pärjättävä.

Tutun vaimo kuoli heti synnytyksen jälkeen, ja niin vain hänkin pärjäsi. 

Minut mies jätti viikon vanhojen kaksosten kanssa. Hän ei jaksanut. Minä jaksoin joten kuten. Ilon aihe on se, että tytöt ovat nyt 19. Kaksi kaunista tuoretta ylioppilasta.

Vierailija
147/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tai kuuntele siinä vauvan hoidon lomassa Eve Hietamiehen Yösyöttö.

Kautta aikain naisia on kuollut synnytyksiin ja isät ovat pärjänneet, nekin joilla ei ole ollut turvaverkkoa.

Lähisukulaisellani oli sama tilanne kuin Sinulla. Hyvin sai kasvatettua vauvasta miehen.

YKSIN ennenkuin löysi uuden siipan.

Pärjäävät yksinäiset äiditkin, et ole sen huonompi.

Vierailija
148/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi miten vain niin jätät sen naisen. Tuollaista touhua ei kenenkään miehen pidä sietää.

Vierailija
149/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis saanut seksiä vain kun olet kolmena peräkkäisenä iltana hoitanut vauvaa töiden jälkeen. Ja seksikertoja on ollut vain "muutaman kerran". Se kertoo sinun osallistumisestasi määrästä jo aika paljon. Ja öisin et ole hoitanut vauvaa lainkaan, vaan vaimosi on kestänyt yövalvomisia yksin jo yli puoli vuotta?

Enpä ihmettele yhtään että hän lähti.

Vaimo imettää yöllä, ei työssä käyvä mies. Miehen pitää olla myös virkeä töissä. Äiti voi ottaa päivällä päiväunet vauvan kanssa.

Vierailija
150/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis saanut seksiä vain kun olet kolmena peräkkäisenä iltana hoitanut vauvaa töiden jälkeen. Ja seksikertoja on ollut vain "muutaman kerran". Se kertoo sinun osallistumisestasi määrästä jo aika paljon. Ja öisin et ole hoitanut vauvaa lainkaan, vaan vaimosi on kestänyt yövalvomisia yksin jo yli puoli vuotta?

Enpä ihmettele yhtään että hän lähti.

Vaimo imettää yöllä, ei työssä käyvä mies. Miehen pitää olla myös virkeä töissä. Äiti voi ottaa päivällä päiväunet vauvan kanssa.

7 kuukauden ikäinen lapsi pärjää kyllä yön ilman ruokaa. Ja vaikka ei pärjäisikään, voi mies hoitaa yöheräämiset eden yhtenä yönä viikonloppuna. Päivätorkut eivät korvaa yöunta.

Vierailija
151/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tapauksia näyttääkin olevan hurjasti. Omalle pojalleni kävi juuri noin.

Täällä on hyviä neuvoja, yhteys työnantajaan, sossuun jotta saat lapsen päiväkotiin kun

vanhempainvapaa loppuu.

Siellä on kuule YH-isien lapsia muitakin. Joillakin on useampikin lapsi.

Kurja tilanne sulla. Ymmärrän kyllä. Tswmppiä!

Vierailija
152/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä tapauksia näyttääkin olevan hurjasti. Omalle pojalleni kävi juuri noin.

Täällä on hyviä neuvoja, yhteys työnantajaan, sossuun jotta saat lapsen päiväkotiin kun

vanhempainvapaa loppuu.

Siellä on kuule YH-isien lapsia muitakin. Joillakin on useampikin lapsi.

Kurja tilanne sulla. Ymmärrän kyllä. Tswmppiä!

Sossu ei hoida lasten päiväkotiasioita. Kunnan nettisivuilta löytyy sen henkilön yhteystiedot, joka on vastuussa päivähoidon järjestämisestä. Joillain paikkakunnilla riittää, että ottaa yhteyttä lähimpään päiväkotiin.

Vierailija
153/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät sen lapsen niin sitten vedät elatusmaksut rosiksen kautta niin tappiin, että se nainen on perse auki koko ikänsä. Ja kaikki maksamattomat maksut heti ulosottoon niin saat viivästyskorot pyörimään. Niistä se ei selviä koskaan.

Vierailija
154/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollasi on synnytyksen jälkeinen masennus tai joku vastaava. Terveydenhoidon piiriin pitäisi hänet saada pikimmiten. Sanot työnantajalle vaimon olevan niin sairas, että sinun pitää hoitaa vauvaa. Ja maanantaina soita sinne neuvolaan ja selitä tilanne. Ei ole kovinkaan harvinaista, että vasta synnyttänyt nainen pimahtaa. Kysy myös anopilta tai kälyltä onko vastaavaa käytöstä ollut suvun naisilla aiemmin. Kyllä se siitä, toivottavasti. Monesti auttaa kun saa nukkua pari päivää putkeen. 

Vi_tut.

Se on uupumusta.

Vaimolla "työpäivä" kestää 24h/vrk, 7 päivänä viikossa.

AP:lla 8h/vrk, 5 päivänä viikossa.

Melko reilua! Ja vielä tyhmänä ihmetellään, kun vaimo lähtee eikä irtoa loveekaan.

Vierailija
155/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimollasi on synnytyksen jälkeinen masennus tai joku vastaava. Terveydenhoidon piiriin pitäisi hänet saada pikimmiten. Sanot työnantajalle vaimon olevan niin sairas, että sinun pitää hoitaa vauvaa. Ja maanantaina soita sinne neuvolaan ja selitä tilanne. Ei ole kovinkaan harvinaista, että vasta synnyttänyt nainen pimahtaa. Kysy myös anopilta tai kälyltä onko vastaavaa käytöstä ollut suvun naisilla aiemmin. Kyllä se siitä, toivottavasti. Monesti auttaa kun saa nukkua pari päivää putkeen. 

Vi_tut.

Se on uupumusta.

Melko reilua! Ja vielä tyhmänä ihmetellään, kun vaimo lähtee eikä irtoa loveekaan.

No miehet on ihan i_d_i_o_o_t_t_e_j_a.

Vierailija
156/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi_tut.

Se on uupumusta.

No miehet on ihan i_d_i_o_o_t_t_e_j_a.

Niinpä mutta harmi että siitä idiotismistä kärsii koko perhe. Ja lapset ennen kaikkea.

Vierailija
157/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Masennus ei kuule pari päivän nukkumisella asetu. Puhutaan kuukausista vähinttän!

Oletko kuullut väsymyksestä, uupumuksesta...?

Vierailija
158/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo mutta suosittelen puhumaan asioista jos tosi olisi ja pariterapia ei ole nolo juttu

Vierailija
159/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla toisistamme?!? Kuka muka oikeasti uskoo tähän?

Vierailija
160/356 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pitää isyyslomaa vain 2vk?