Vaimo jätti minut yksin 7kk vauvan kanssa, miten tästä eteenpäin?
Eilen kun tulin töistä kotiin, vaimo ilmoitti jo eteisessä kun olin ottamassa kenkiä pois että hän lähtee nyt. Tavaratkin oli pakattu jo valmiiksi isoon treenikassiin.
Ihmettelin että mistä nyt on kyse ja minne sinä muka vauvan viet, mutta hyvin äkkiä kävikin ilmi että hänellä ei ollut aikomustakaan ottaa vauvaa mukaansa. "Nyt on sun vuorosi pärjätä sen kanssa", hän totesi tylysti.
Yritin estellä mutta vaimo alkoi kiljua aivan hysteerisesti ja uhkasi soittaa poliisit jos edes kosken häneen, joten minun oli pakko antaa hänen mennä. Hän ei ole vastannut tekstiviesteihin tai puheluihin, enkä ole saanut häneen yhteyttä myöskään hänen siskonsa kautta.
Mitä helvettiä tämä on? Olemme ihan normaali perhe, minä olin kaksi viikkoa kotona synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien vaimo on hoitanut vauvaa ja minä käynyt töissä. Ei ole ollut väkivaltaa, päihteitä, rahaongelmia, pettämistä tms. Vauva on toki ollut tarvitsevainen myös öisin, mutta koska minä olen käynyt töissä niin on mielestäni vain kohtuullista että kotona oleva vaimoni on hoitanut yöheräilyt.
Vaimo oli kyllä valitellut väsymystään ja ollut hyvin kiukkuinen ja etäinen jo pidemmän aikaa, eikä meillä ole ollut seksiä synnytyksen jälkeen kuin muutaman kerran. Vaimo on nimittäin säännöstellyt seksiä minun vauvanhoitoni mukaan, eli minun on esim. kolmena peräkkäisenä päivänä pitänyt hoitaa vauvaa töideni jälkeen illalla että olen saanut yhden kerran seksiä.
Olen yrittänyt tehdä aloitteita myös silloin kun en ole ollut Vaimon Kiltti Apulainen mutta silloin vastaukseksi on yleensä tullut "toinenko pitäisi saada vaikket huolehdi ensimmäisestäkään" tai sitten ihan vain ei.
Mielestäni tuo on jo lähes narsistista vallankäyttöä, koska ei seksin pitäisi olla mikään palkkio vauvanhoidosta vaan meidän yhteinen kiva juttu. Mutta vaimo on tuhonnut sen jo melkein kokonaan.
Nyt minä sitten olen yksin täällä kotona tuon vauvan kanssa, vaikka minun olisi pitänyt mennä töihin seitsemäksi. Minun pitäisi nyt yksin järjestää vauvanhoito jotenkin enkä tosiaan yhtään tiedä että kauanko tämä vaimon karkureissu nyt oikein kestää vai aikooko hän ollenkaan tulla takaisin. Töihin pitäisi päästä palaamaan mahdollisimman nopeasti, se on selvä.
Mitä helvettiä minä nyt siis teen?
Kommentit (356)
Kuinka moni pystyy nukahtamaan päivällä heti, kun joku sanoo, että nukahda? Kuinka moni haluaa tulla herätetyksi heti, kun on nukahtanut? Minä en saanut heti unen päästä kiinni kun vauva nukahti ja usein vauva herätti minut, kun olin nukahtanut. Herääminen tuntui fyysisenä kipuna ja aloin pelätä nukkumista. Päiväunet vauvan kanssa ei ole sitä, että nukkumaan mennään kuin aikuista nukuttaa ja hän saa nukkua siihen asti, kun herää luonnollisesti. Yöunetkin menee samalla kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän henkilön kirjoitustyylin, taas ihan kiva kirjoitelma sen pohjalta mitä täällä usein keskustellaan että isän pitäisi kokeilla itse olla yksin vauvan kanssa. Tosin tuo olisi tehokkaampaa jos vauva olisi oikeasti vielä pieni, tuon ikäisen kanssa mieskin jopa pärjää jo ihan hyvin kun ei tarvitse enää imettää vaan saa antaa reilusti oikeaa ruokaa, ei tietenkään maustettua, mutta kaipa mieskin sen ymmärtää.
Miksi nainen jätti=hylkäsi lapsensa?
Jos mielenterveys pettää, se ei kysy aikaa eikä paikkaa. Jos kyse on vain itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä, on asia eri ja siten paheksuttavaa.
Vaimo vaikutti lyhytjännitteiseltä ja lähti kun huomasi, ettei lapsi olekaan mikään nukke.
Jos noin olisi, niin nainen olisi lähtenyt jo paljon aikaisemmin.
Lasten kasvattaminen on 18-vuoden projekti. Siinä mielessä seitsemän kuukautta on lyhyt aika ja naisella lyhyt pinna.
Tässä on ( tyypillisesti, kun on nainen kyseessä ) paljon haettu syytä naisen mielenterveydestä.
Eikös hän voisi myös yksinkertaisesti olla kypsymätön vanhemmuuteen.? Tai muuten lusmu tjsp?
Elä sinä vajaa vuosi muutaman tunnin yöunilla ja nekin muutamassa pätkässä niin, että et saa herätä itse vaan herätys tulee joka kerta ulkopuolelta. Tule sitten kertomaan, miten pitkä pinna sinulla on ja miten hyvin voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jätti minut yksin 6 päivän ikäisen vauvan kanssa. Lopullisesti. Oli vaan pärjättävä.
Tutun vaimo kuoli heti synnytyksen jälkeen, ja niin vain hänkin pärjäsi.
Tunsin pariskunnan, jolla oli alle 1-v lapsi. Perheen äiti kuoli. Isä ei suinkaan ruvennut hoitamaan lastaan, vaan lapsi meni isovanhempien hoidettavaksi aikuisuuteen asti.
Miehet....🙄 Monia tapauksia tiedän myös ja yksikin idiootti täällä meidän kylässä siittänyt jo 2 lasta eri naisille,eikä osallistu näiden lasten elämään. Oksettava tyyppi!
Ällöttävää on myöskun nämä isimiehet kiimoissaan tuijottaa kaupoissa vaikka vaimo vierellä
Ihan oikein vaimoltasi! Äläkä kitise, että äidin tehtävä hoitaa 24/7 lasta. Todennäköisesti itsekin halusit lapsen?
Jos vastaus oli kyllä, niin kanna vastuusi. Kumpikin teette työtä et vain sinä. Sulla palkkatyö ja vaimolla lapsi+koti, joten sun velvollisuus jakaa vastuu. Jos itse olisin vaimosi ja yrittäisit luistaa vastuusta, niin tokaisin,että jos ei hoitaja palkata tai itse apuun tule, niin pistän lapsen huostaan. Niin helppoa se on vain antaa muksu pois nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sä ap olet?
Minä olen 22 ja vaimo 24. Miten kenenkään ikä tähän liittyy?
Sun ikä kertookin paljon. Mun ex oli 19, kun sain muksumme ja mä 22. Oli paljon kypsempi kuin sä nyt. Me oltiin tosin jo erottu silloin.
Vierailija kirjoitti:
Seksin säännöstely kyllä sairasta.
Seksiä säännöstemällä ap:n vaimo saa sentään hetken vapaata vauvanhoidosta. Jos seksin ehtona ei olisi miehelle vauvan hoitaminen, ei ap:n vaimo saisi vapaata hetkeä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin ja kerro koko juttu. Saat saikkua viikon ja saat järjestettyä asioitasi, kuten info tapahtuneesta kelaan. Soita soskuun ja kerro sinne, neuvovat miten toimia. Ota vauva syliin ja nauti pienestä lapsestasi. Äiti tässä on häviäjä, et sinä.
Kerroppas, mikä diagnoosi sairauslomalappuun laitettaisiin??
Minä sain viikon sairauslomaa kun isäni kuoli. Olin silloin nuori aikuinen ja juridisesti lähin omainen, joten hautajaisjärjestelyt yms jäi minun vastuulleni. Luonnollisestikin olin myös psyykkisesti aika romuna isän kuoleman vuoksi. Toisen kerran sain viikon sairauslomaa kun silloinen aviomieheni otti ja lähti toisen naisen mukaan ihan yllättäen. Yhteinen lapsemmekin oli jo 5-vuotias, joten luulisin että kun puoliso jättää yhtäkkiä yksin pienen vauvan kanssa, voisi lääkäri arvioida tilanteen kaikkine järjestelyineen olevan aikuiselle niin raskas paikka ja iso stressi, että sairauslomaa jopa kirjoittaisi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vaikka meidän kaikki vauvat nukkuivat huonosti, ei mulle olisi tullut mieleenkään, että miehen, joka kävi pitkiä päiviä töissä, olisi pitänyt herätä yöllä vauvan kanssa. Eikä hänelle tullut mieleenkään, ettei meillä olisi täysin yhteiset rahat.
Ei kai kyse pohjimmiltaan siitä ollutkaan, kuka heräilee öisin. Öiden lisäksi on myös aamut, päivät ja illat. Oleellista on, mitä niiden aikana tapahtuu ja kenen toimesta. Jos olet vastahakoisesti yksinhuoltaja parisuhteessa ja silti sinulle asetetaan lisää vaatimuksia jalkojen avaamisesta, voi alkaa riittään. Tosin puoliso se olisi, joka pitäisi elämästä poistaa eikä oma vauva.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kaikille pienten lasten vanhemmille, isille ja äideille. 1) vauvassa on kiinni, mutta ei tarvitse koko aikaa hoitoa. 2) vauva nukkuu päiväunia ja silloin hoitajakin voi nukkua. 3) vauvan kanssa ulkoilu on ulkoilua myös itselle.. Helppoa kuin heinän teko. Harvoin 7 kuukauden ikäinen syö yöllä. Puhun kokemuksesta, sillä olen hoitanut 4 lasta.
Osa lapsista viihtyy vain kiinni aikuisessa myös 7kk iässä. Muuten ikisee jne.
Kun joku toinen nukahtaa niin joku toinen ei pysty napista painaen nukahtamaan ei vaikka olisi kuinka väsynyt ja aikuisenkin pitää päästä vessaan, suihkuun jne eli katso ensimmäinen kohta.
Väsyneenä ulkoilu on itkettävän raskasta eikä palauta.
Todella moni 7kk ikäinen herää yöllä syömään tai potemaan hampaiden tuloa tai tekemään sitä mitä päivällä oppi vaikka pärryyttämään huulia.
T. Kahden jo aikuisen äiti
Oma lapseni on kohta 2-vuotias. Mies ei ole kertaakaan yöheräilyissä auttanut tai edes aamutoimissa.
En ole vielä lähtenyt vaikka mielessä käynyt useaan otteeseen, mutta en sitä tee lapsen vuoksi.
Jos tekisin niin se olisi mies, joka lähtisi en minä...
Ap älä vaan ota muijaa takaisin. Tuollainen kilahtelija on sitä elämänsä loppuun asti, eikä tarjoa hyviä geenejä jälkikasvullesi. Valitettavaa on, että teillä on jo yhteinen lapsi, mutta kasvatuksella saat hänestä ehkä muokattua säällisen ihmisen.
Vaadit yksinhuoltajuuden, ja sen myötä tietenkin elatusmaksut reilumman mukaan. Olet onneksi niin nuori, että ehdit hyvin löytää paremman äidin tuleville lapsillesi. Tsemppiä!
Vaikka äidillä olisi minkälainen lapsivuodepsykoosi ei perhe saa apua välttämättä. Mikäli äidillä itsellään ei ole sairaudentuntoa ei häntä voida pakottaa minkäänlaisiin hoitotoimenpiteisiin. Perhe joutuu vain avuttomana katsomaan kun äiti sekoilee ja odottaa tokeneeko tuo vai ei.
Ei siinä muuten mutta lapsen psyykeelle ja loppuelämälle ensimäiset syntymän jälkeiseet kukaudet on erittäin tärkeät.
Ei mies ostanut naiselta seksiä kotiavulla, vaan nainen osti seksillä kotiapua mieheltä. Oksettaa tuollaiset miehet. Tekisin naisena samoin, tai sitten se olisin minä joka kävisin töissä, tulisin kotiin valmiiseen pöytään, nukkuisin yöni hyvin ja vonkuisin seksiä päälle. Työssäkäynti on lomaa vaikean vauvan ja miesvauvan hoitoon verrattuna.
Jos te avioparina päätätte tehdä lapsen, niin sen hoito kuuluu molemmille. Ja jos te asutte yhdessä yhteisessä kodissa, niin myös sen kodin hoito kuuluu molemmille.
Pikkuvauvan hoito päivisin on raskaampaa kuin tavallinen päivätyö. Se on raskasta sekä henkisesti että fyysisesti. Kokemuksesta voin kertoa, että palkkatyössäni pääsen paljon helpommalla kuin lasten kanssa kotona. Vaimosi tekee vauvan kanssa työpäivän ja sinä töissä työpäivän. Tämän jälkeen, kun sinä palaat töistä kotiin, kodin ja vauvan hoito pitää jakaa puoliksi. Ei ole reilua, että toinen vanhempi tekee töitä uupumukseen asti ja samaan aikaan toinen lepäilee.
Jospa nyt ymmärtäisit, miksi vaimosi on suuttunut ja miksi hän lähti. Vaimosi toimi aivan oikein. Olisinpa itse uskaltanut toimia samoin.
Vierailija kirjoitti:
No tässä nyt ei ole enää mistään masennuksesta kyse vaan lapsivuodepsykoosista! Haloo! Ihme vastauksia tässä ketjussa, todella surkeaa. Katoamisilmoitus vaimosta nyt jos ei saa kiinni, jos ei vielä ole tehnyt itselleen mitään niin varmasti suunnittelee.
Samalla tavalla sitten miehille jotka häipyy kuin pieru saharaan, lapsiarjen takia.
Psykoosissa juoksentelee ukko, äkkiä kiinni ja hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä nyt ei ole enää mistään masennuksesta kyse vaan lapsivuodepsykoosista! Haloo! Ihme vastauksia tässä ketjussa, todella surkeaa. Katoamisilmoitus vaimosta nyt jos ei saa kiinni, jos ei vielä ole tehnyt itselleen mitään niin varmasti suunnittelee.
Samalla tavalla sitten miehille jotka häipyy kuin pieru saharaan, lapsiarjen takia.
Psykoosissa juoksentelee ukko, äkkiä kiinni ja hoitoon.
Tätä minäkin ihmettelen. Lapsella on kaksi vanhempaa, joiden molempien kuuluu osallistua lapsen hoitoon. On se nyt kumma, jos äiti lähtee tuulettumaan, niin heti on muka psykoosissa. Tällä palstalla ei varmasti kukaan kiljuisi psykoosia, jos lapsen isä olisi kyllästynyt vauva-arkeen ja lähtenyt tuulettumaan.
Ei kaikkia tarvitse tuossa iässä enää imettää. Mulla ei kumpikaan lapsista huolinut rintaa enää tuossa iässä. Ei sitten millään, vaikka kuinka yritin. Miksi siitä tappelemaan jos kerran ilmankin pärjäsivät.