Nainen 42 ja kokemus 2 viikon Tinderöinnistä.
Erosta puoli vuotta, ja ajattelin kokeilla miten ko. palvelu toimii ja tietysti toivoin että jonkun kivan voisi tavatakin sitä kautta. Ikä tuossa lukeekin, 1 jo iso lapsi, vakityö ja kaikki asiat ihan kunnossa. Pitkä olen joo, normaalipainoinen, ihan kaiketi ok näköinenkin, tällainen tavallinen. Ei tatuointeja, tupakkaa tai päihteitä.
Matcheja on tullut paljon. Harva mies laittaa mitään viestiä, jos laitan itse, ehkä puolet vastaa eivätkä kuitenkaan jatka keskustelua vaan vastaavat tervehdykseen. Parin reippaamman kanssa on sovittu treffit, jotka sitten eivät ole toteutuneet koska "nukahdin töiden jälkeen" tai yllättäviä menoja.
Aika monella tämänikäisellä varsin pieniä lapsia, joten aikaa treffeille ei ole. Ymmärrettävää, mutta mikä pointti olla Tinderissä? Moni tuntuu haluavan kirjoitella loputtomiin ja vaikenevat, kun ehdotan että nähdään.
Jopa ne, jotka ovat antaneet supertykkäyksen, eivät halua kuitenkaan keskustella. Mikä tämä juttu nyt on, eli mikä idea tuossa Tinderissä on? Missä tämänikäinen normaali voisi tavata mukavia, tavallisia miehiä?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Me tarvitaan vauvapalstan speed date! Täällä on niin paljon etsijöitä, tuntuu että mukavat ihmiset eivät tapaa.
Inhoan Tinderiä ja somea yleensä, jotenkin ällöttää se avoin nopea "hylkäily".
Komppaan. Jotenkin on kehittämisen paikka siinä, miten ihmiset voisivat kohdata toisiaan livenä vaikka ryhmässä. Ihan sama miten, kunhan tapaamisen mahdollisuuksia olisi. Tuo on ihan oma välitilansa heitellä yhdentekevyyksiä deittivirtuaalissa kun sieltä siirtyminen naamakkain tuntuu olevan monelle (miehelle) ihan ylitsepääsemätöntä. Pk seudulla olisi tilaa aikuismaiselle miittitoiminnalle, onhan noita sinkkuryhmiä mutta kyllä ne samat naamat siellä pyörii jos pyörii. Ja kaikki ei tod etsi mitään pikasuhteita vaan mukavia uusia tuttavuuksia. Fb on ongelmallinen monella tapaa mutten oikein tiedä mitä muutakaan keinoa on luoda alustaa. Ihmisistä itsestään se on hyvin paljon kiinni miten homma toimii. Monelle baariympäristöt alkaa myös keski iässä olla niin nähtyjä, eikä ne tunnu hyvältä uusien tuttavien tapaamisen. Erikseen ihan raittiit vielä.
Vierailija kirjoitti:
Samat kokemukset. Olen lapseton n37, nätti, normaalipainoinen, kaikinpuolin kiva. Matcheja tosin minulla on melko vähän, mutta tosiaan kukaan ei halua keskustella saati nähdä. Kyselen kaikenlaista ja miehet vastaavat parilla sanalla. Miksi matchata ollenkaan?? Itse aloitan keskustelun kaikkien matchien kanssa koska tykkäsin heistä siksi että haluan jutella. Huokaus. Missä voisi oikeasti tavata ihmisiä???
Baari, harrastukset ja kavereiden kautta. Ei tarvitse mennä kuin ~kymmenkunta vuotta taaksepäin, niin ihmiset hommasi kumppanin oikeasta elämästä eikä mistään tinderistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa suurinpiirtein samaa ikäluokkaa, eronnut, lapset vierailee usein luonani. Akateeminen koulutus. Tinder -kokemukset oli aika surkeita. Muutama mätsi joissa aikalailla eri tasoisia ja erilaisissa elämäntilanteissa olevia naisia. Yhdet treffit onnistuneet, mutta siellä ei synkannut. Suurin osa treffipyynnöistä torjuttu tekosyillä tai sitten vain jätetty vastaamatta. Mielenkiintoisena ilmiönä prosentuaalisesti suuri mätsääjäryhmä noin 3-5 vuotta vanhemmat naiset. Ihan oikeastiko luulevat saavansa nuoremman miehen? Ulkonäöltään ovat, anteeksi nyt vaan, jo ihan mummoja minun ikäisiini miehiin verrattuna.
Joten kenen kanssa ne naiset sitten oikein mätsäävät? Eivät ainakaan minun kanssani. Kyllä tässä väkisinkin alkaa uskoa siihen pienen piirin suosimiseen.
Onko sinulla mitään hajua siitä, minkälaisessa suosiossa hyvännäköinen nelikymppinen nainen on Tinderissä? Olin viime kesänä Tinderissä kuukauden, olin silloin 41. Tuon kuukauden aikana sain 6000 tykkäystä 36-46-vuotiailta miehiltä. Poimin sopivimmat mätseiksi ja keskusteluiden perusteella kävin muutamilla treffeillä, kunnes vastaan tuli mies, jonka kanssa yhdet treffit venähti ensin viikonlopuksi ja lopulta nyt ainakin viimeisimmän vuoden mittaisiksi. Sattuu muuten olemaan 4 vuotta minua nuorempi, että joillekin nuoremmille kelpaa tällaiset vähän mummommatkin tyypit. :)
Voihan se toki olla, että vuodessa on meno muuttunut. Olin varmaan onnekkaasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Tuossa on pari muuttujaa.
Ensimmäisenä "hyvännäköinen". Juu, hyvännäköinen nelikymppinen on suosiossa. Mutta on helppoa aliarvioida iän merkitys, eli käytännössä miten hyvännäköinen ikäisekseen oikeasti pitää olla. Ehkä sinä olet sitten ikäluokkasi kärkiosastoa.
Sitten on matchien, viestien ja treffien määrä. Sillä ei ole merkitystä. Niitä saa kyllä tavallisellakin ulkonäöllä. Miehet tykkäilevät kaikista. Tuttu ylipainoinen ja tuikitavallinen perheenäiti sai myös läjäpäin "Tinder-suosiota".
Pointtini on että lopulta parisuhdemielessä Tinder-suosio = live-suosio. Jos mietit asiaa järjellä niin ei Tinder mikään eri planeetta ole. Samat miehet siellä on kuin livenäkin. Ero on siinä että lähestymiskynnys on matala ja voi tykkäillä monista samanaikaisesti ilman velvoitteita.
Ero suositun ja keskitasoisen naisen välillä on siinä onko 99% "Tinder-suosiosta" luokkaa tykätään sitten tuostakin/voisi tuota panna kerran, vai luokkaa "vau! Tuo on parisuhdematskua".
Suomalaisessa Tinder-testissä perusnätin naisen tykkäysprosentti oli 80%. Tuo osa miehistä antoi tykkäyksen nähtyään profiilikuvan. Tärähtäneellä kuvalla jossa ei näkynyt kasvoja, tykkäysprosentti oli 60%. Siitä voi päätellä kuinka tosissaan ne tykkääjät olivat.
Mutta varmaankin sitten sinä olit 6000 miehelle se jonka he halusivat eikä vain massatykkäys. Onnittelut suosiosta.
ps. en todellakaan kiellä naisten "Tinder-suosiota".
Tuttu nainen joka myönsi kerran ettei uskaltanut ylipainon takia lähestyä minua, oli Tinderissä kuin poptähti. Riitti julkkismatchia ja vaikka mitä.
Mutta parisuhdetta ei löytynyt, semmoinen löytyi lopulta livenä. Mies vähän ylipainoinen pikkubaarin kokki, mukava ja tavallinen heppu.
Mutta ei ihme jos ihmiset pysyvät sinkkuina jos naiset uskovat että "Tinder-suosio" kertoo totuuden.
Toi on totta mitä yllä kirjoitettiin.
Tuntuu kuin Tinder olisi paikka jonne naiset menevät hakemaan valheellisen arvion markkina-arvostaan.
Jos miehet nirsoilee niin Tinderiin -> "joo kato 10 000 mätsiä ja toikin julkkismies tykkäsi, et joo siskot kyllä meillä on vientiä, rima korkeelle vaan"
Sitten miesten pitäisi olla että oho nytpä on parempi olla innoissaan jos saa 40+ tavisnaisen ennen kuin se menee 35v miljonääri-vuorikiipeilijälle.
Sori mutta ei mee läpi. Tinder-vientiä riittää, joo uskon. Se materialisoituu parisuhteeksi jonkun julkkismenestyjäkomistuksen kanssa, en usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa suurinpiirtein samaa ikäluokkaa, eronnut, lapset vierailee usein luonani. Akateeminen koulutus. Tinder -kokemukset oli aika surkeita. Muutama mätsi joissa aikalailla eri tasoisia ja erilaisissa elämäntilanteissa olevia naisia. Yhdet treffit onnistuneet, mutta siellä ei synkannut. Suurin osa treffipyynnöistä torjuttu tekosyillä tai sitten vain jätetty vastaamatta. Mielenkiintoisena ilmiönä prosentuaalisesti suuri mätsääjäryhmä noin 3-5 vuotta vanhemmat naiset. Ihan oikeastiko luulevat saavansa nuoremman miehen? Ulkonäöltään ovat, anteeksi nyt vaan, jo ihan mummoja minun ikäisiini miehiin verrattuna.
Joten kenen kanssa ne naiset sitten oikein mätsäävät? Eivät ainakaan minun kanssani. Kyllä tässä väkisinkin alkaa uskoa siihen pienen piirin suosimiseen.
Onko sinulla mitään hajua siitä, minkälaisessa suosiossa hyvännäköinen nelikymppinen nainen on Tinderissä? Olin viime kesänä Tinderissä kuukauden, olin silloin 41. Tuon kuukauden aikana sain 6000 tykkäystä 36-46-vuotiailta miehiltä. Poimin sopivimmat mätseiksi ja keskusteluiden perusteella kävin muutamilla treffeillä, kunnes vastaan tuli mies, jonka kanssa yhdet treffit venähti ensin viikonlopuksi ja lopulta nyt ainakin viimeisimmän vuoden mittaisiksi. Sattuu muuten olemaan 4 vuotta minua nuorempi, että joillekin nuoremmille kelpaa tällaiset vähän mummommatkin tyypit. :)
Voihan se toki olla, että vuodessa on meno muuttunut. Olin varmaan onnekkaasti oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Ensimmäisenä "hyvännäköinen". Juu, hyvännäköinen nelikymppinen on suosiossa. Mutta on helppoa aliarvioida iän merkitys, eli käytännössä miten hyvännäköinen ikäisekseen oikeasti pitää olla. Ehkä sinä olet sitten ikäluokkasi kärkiosastoa.
Sitten on matchien, viestien ja treffien määrä. Sillä ei ole merkitystä. Niitä saa kyllä tavallisellakin ulkonäöllä. Miehet tykkäilevät kaikista. Tuttu ylipainoinen ja tuikitavallinen perheenäiti sai myös läjäpäin "Tinder-suosiota".
Pointtini on että lopulta parisuhdemielessä Tinder-suosio = live-suosio. Jos mietit asiaa järjellä niin ei Tinder mikään eri planeetta ole. Samat miehet siellä on kuin livenäkin. Ero on siinä että lähestymiskynnys on matala ja voi tykkäillä monista samanaikaisesti ilman velvoitteita.
Ero suositun ja keskitasoisen naisen välillä on siinä onko 99% "Tinder-suosiosta" luokkaa tykätään sitten tuostakin/voisi tuota panna kerran, vai luokkaa "vau! Tuo on parisuhdematskua".
Suomalaisessa Tinder-testissä perusnätin naisen tykkäysprosentti oli 80%. Tuo osa miehistä antoi tykkäyksen nähtyään profiilikuvan. Tärähtäneellä kuvalla jossa ei näkynyt kasvoja, tykkäysprosentti oli 60%. Siitä voi päätellä kuinka tosissaan ne tykkääjät olivat.
Mutta varmaankin sitten sinä olit 6000 miehelle se jonka he halusivat eikä vain massatykkäys. Onnittelut suosiosta.
Tuttu nainen joka myönsi kerran ettei uskaltanut ylipainon takia lähestyä minua, oli Tinderissä kuin poptähti. Riitti julkkismatchia ja vaikka mitä.
Mutta parisuhdetta ei löytynyt, semmoinen löytyi lopulta livenä. Mies vähän ylipainoinen pikkubaarin kokki, mukava ja tavallinen heppu.
Mutta ei ihme jos ihmiset pysyvät sinkkuina jos naiset uskovat että "Tinder-suosio" kertoo totuuden.
En tiedä mikä pointtisi nyt oikeastaan oli, muuta kuin ilmeisesti yrittää näpäyttää jostain käsittämättömästä syystä. Minulle ei ole sillä tavalla väliä, mitä ne 5999 muuta miestä ajatteli. Minä löysin parisuhteen tästä yhdestä ja se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että miehet jäävät aina odottamaan jotain parempaa: jotain nuorempaa ja kauniimpaa naista. Tinder on mahdollistanut sen, että etsinnän jatkamista voi jatkaa loputtomiin. Some on luonut miehille sellaisen harhakäsityksen, että kuka tahansa mies voi pokata netistä itselleen instabeiben. Tavisnaiset kelpaavat lähinnä vain itsetunnon kohotukseen Tinder match-listalle.
Vain ne top 10% miehet joita te kaikki kuolaatte voi käyttäytyä mainitsemallasi tavalla Tinderissä.
Tämä. Huvittavaa miten tuo ylensi kaikki miehet top10% kuuluviksi. Karu totuus on se, ettei naiset edes huomaa niiden tasoistensa miesten olemassaoloa ja jos huomaavat pitävät ne sitä enemmänkin kaverina "kun se ei sillein sytytä" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perusmäärä tykkäyksiä Helsingis. Jos olisit vähän matkustellu, niin 10k menee rikki kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan monet miehet ovat vain huvikseen eivätkä etsi mitään tai ainakaan vakavaa. Tai sitten heille ei kelpaa kuin superhyvä (jota ei ole olemassakaan). Siksi he vastailevat jos vastailevat mitä sattuu kun eivät ole aivan tosissaan. Tosissaan oleva kyllä vastaa ja haluaa deiteille piankin.
Ehkä nuo miehet tulevat järkiinsä sitten joskus 50-vuotiaina.
Kyllä, itse tulin järkiini vähän päälle viisikymppisenä ja lopetin aktiivisen seuranhaun kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi seuraavasti: ikää nyt 35. Koulutus diplomi-insinööri. Töissä oli eri osastolla 6 vuotta(!) vanhempi nainen. Nainen oli kyllä aika kuuma, hoikka ja vähän teinityttömäisen pienikokoinen. Johan sitä vähemmästäkin pää kääntyy, lisäksi älykäs ja pätevä insinööri. Oltiin useissa eri projekteissa mukana. Kerran oltiin neukkarissa kahdestaan. Siinä kun juteltiin niitä näitä, niin valitteli, kuinka heidän osastolla nin kuuma, kun ilmastointilaitteet oli rempas. Jotenkin siinä sitten vain totesin, että on niin kuumia naisiakin teillä. Hymyili vienosti takaisin ja seuraavana päivänä pyysi Teamsin kautta kävelylle.
Aikamoinen riski. Lähellä oli häirintäsyyte työpaikalla ja sitä kautta potkut töistä, pitkäaikaistyöttömyys huonon cv:n vuoksi, alkoholismi ja ennenaikainen kuolema.
Tinderistä löytää tosi helposti seuraa peruskohlailuun, mutta vakavamman seuran löytäminen kyllä teetättää töitä.
Tälläinen havainto tavismieheltä, siis mieheltä joka saa ehkä prosentin 6000 tykkäyksestä. :)
M43
Älkää nyt kivittäkö tuon pituusjutun kanssa.Olen tosiaan itse 175 cm, ja se on enemmän miesten ongelma kuin minun, tykkään olla tällainen🙂Tinderissä pari miestä on itse todenneet että olen liian pitkä heille.Ja se on mulle täysin ok. AP
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä löytää tosi helposti seuraa peruskohlailuun, mutta vakavamman seuran löytäminen kyllä teetättää töitä.
Tälläinen havainto tavismieheltä, siis mieheltä joka saa ehkä prosentin 6000 tykkäyksestä. :)
M43
Toi onkin paha rasti. Samalla hakee vakiseuraa ja tyytyy kuitenkin randompanoihin niitä vastaantullessa.
Samaan törmännyt itsekin, osalla naisista hirvee kiire koeajamaan. No ajetaan toki. Ei nämä koeajajat itsekään uskalla itselleen tunnustaa, että ihan hetken hupia vaan olivat vailla. Profiileissa lukee nämä tavanomaiset kirjainyhdistelmät ja meno jotain ihan muuta.
Mutta mitäpä tuosta.
Vierailija kirjoitti:
M43
Sellaista kohkausta kyllä, että jutellaan viikko, sovitaan tapaaminen ja sitten kadotaan. Muunlaista en ole vielä löytänyt.
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi seuraavasti: ikää nyt 35. Koulutus diplomi-insinööri. Töissä oli eri osastolla 6 vuotta(!) vanhempi nainen. Nainen oli kyllä aika kuuma, hoikka ja vähän teinityttömäisen pienikokoinen. Johan sitä vähemmästäkin pää kääntyy, lisäksi älykäs ja pätevä insinööri. Oltiin useissa eri projekteissa mukana. Kerran oltiin neukkarissa kahdestaan. Siinä kun juteltiin niitä näitä, niin valitteli, kuinka heidän osastolla nin kuuma, kun ilmastointilaitteet oli rempas. Jotenkin siinä sitten vain totesin, että on niin kuumia naisiakin teillä. Hymyili vienosti takaisin ja seuraavana päivänä pyysi Teamsin kautta kävelylle.
Aikamoinen riski. Lähellä oli häirintäsyyte työpaikalla ja sitä kautta potkut töistä, pitkäaikaistyöttömyys huonon cv:n vuoksi, alkoholismi ja ennenaikainen kuolema.
Hehheh. Onneksi ap:llä on ollut parempaa tilannetajua. Veikkaanpa, että hänellä toimii myös sanaton kommunikaatio juuri oikein. Tuollaisen sanomisesta kertaluontoisesti tai satunnaisesti ei tule kenellekään häirintäsyytettä, ellei siihen liity jotain muuta paljon vakavampaa.
No joo, mulla on toiminut Tinder aina silloin kun käytän sitä seksiseuraa hakemiseen asap, saan ihan valita kenet vain sieltä ja valitsen aina jonkun ikäiseni _taviksen_ t. alle 30 v nainen. Mutta muuten on kyllä ihan ajan hukkaa enkä siellä nyt olekaan, ehken mene ikinä takaisin, toivottavasti. Se, että ihminen jumittaa tinderissä kertoo siitä, että tykkää jumittaa siellä ja muutenkin yleensä riippuvainen some-huomiosta. Ensimmäinen kysymys miehelle pitäisikin olla "milloin latasit tinderiin?" Jos max eilen niin äkkiä treffit. Jos viime vkl niin unohda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ole ikinä olleet hyviä totuuden kanssa. Totuus sattuu liikaa, huomaahan sen tämän palstan miinusteluistakin.
Totuushan on nimittäin että tindertykkäys mieheltä naiselle tarkoittaa lähtökohtaisesti "voisin mä kerran panna, ehkä". Tämä vain tekee liian kipeää naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Sellaista kohkausta kyllä, että jutellaan viikko, sovitaan tapaaminen ja sitten kadotaan. Muunlaista en ole vielä löytänyt.
M37
Itse te ette juttele mitään. Matcheja tulee, mutta kukaan ei meinaa vastata jutteluun tai viitsi aloittaa sitä itse.
Turhauttavaa, kun hakee tositarkoituksella kumppania ja yrittää ottaa selvää onko kala vai lintu, niin saa pari kertaa vastauksen ja sitten koko paska hiljenee. Minkälaista keskustelua kaipaatte, jos ihan sellainen perusjutustelu ei nappaa tai tuntuu tylsältä? Jos kysyn jotain profiiliin kuuluvaa, niin heti ollaan mykkiä.
Ja jos olette kovin kiireisiä, eikä tutustuminen onnistu, niin laittakaa ihmeessä nainen vasemmalle tai sanotte ihan heti suoraan, että ette pysty panostamaan tutustumiseen, niin voin poistaa matchin.
En nyt jaksaisi tuntemattomille kauheasti flirttailla heti alkuun, jotta eivät saa väärää käsitystä, että kaipaisin sänkyseuraa. Seksiin on matkaa, en ihan heti ole sitä tekemässä.
Eihän tällä meiningillä päästä edes treffeille, jos tutustuminen kestää viikko-kuukausi tolkulla, viestien kerran viikossa.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Toi onkin paha rasti. Samalla hakee vakiseuraa ja tyytyy kuitenkin randompanoihin niitä vastaantullessa.
Samaan törmännyt itsekin, osalla naisista hirvee kiire koeajamaan. No ajetaan toki. Ei nämä koeajajat itsekään uskalla itselleen tunnustaa, että ihan hetken hupia vaan olivat vailla. Profiileissa lukee nämä tavanomaiset kirjainyhdistelmät ja meno jotain ihan muuta.
Mutta mitäpä tuosta.
Aika harva kehtaa laittaa profiiliinsa, että ihan hetken hurmaa on vailla. Kyllä se kuitenkin aika nopeaa paljastuu. Osa laittaa näitä kirjainyhdistelmiä varmaan tuttuja, naapureita yms. harhauttaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43
Mutta mitäpä tuosta.
Mitkä kirjainyhdistelmät ja missä yhteydessä? En ymmärtänyt.