Kylpyhuoneen kloriittiongelma ja terveys
Mies pesi noin pari viikkoa sitten kylpyhuoneen kloriitilla (mukaanlukien lavuaarin ja lavuaarin yläpuolella/takana olevat kaakelit) Tietysti nyt jo kuivunut.
Tänään sitten hammaspesulla, laitoin hammasharjan hammasmukin päälle vaakatasoon siksi aikaa, että sain hammastahnatuubin laitettua kiinni. Siitä mukin päältä sitten hammasharja onnistui jotenkin keikkaamaan niin, että harjapää kosketti kaakeliseinää lavuaarin takana. (Tämä siis tosiaan oli pesty kloriitilla) Kaakelit sotkeentuivat hammastahnaan kylläkin, ettei onneksi ihan paljaalla harjapäällä menty.
Mutta arvatkaa vaan silti mikä polte tuli suuhuni harjaamisen jälkeen... Se tuntuu erityisesti alahampaissa/ikenissä/huulessa, voi kyllä johtua siitäkin että alhaalla ennenkin mulla ollut hampaat ajoittain arat, mutta epäilen että sillä kloriitillakin voisi olla osansa, ei eilen esimerkiksi sattunut ollenkaan pesun jälkeen.
Mitäs nyt sitten? Voiko oikeasti olla että olen saanut sitä kloriittia suuhuni, vai olenko vaan vainoharhainen?
Miehen mielestä nimittäin olen, itse en oikein tiedä kun on suu ja iho pirun herkät muutenkin. Mitä mieltä olette?
Kommentit (93)
Pese ne seinät harjalla ja pesuainevedellä ja suihkuta puhtaaksi, ei tarvitse arpoa kauempaa.
Ukkosi kännissä oksennellut pitkin seiniä.[/quote]
No heh heh. Kyllä oksennuksen tunnistaa, jo hajustakin.
Jos sulla oikeasti olisi jotain vakavia oireita, olisit mennyt heti päivystykseen ja päässyt siellä asap hoitoon. Mutta ei sulla oikeasti mitään ole, joten näin ei tapahtunut.
Niin onko kellään tietoa että kovettuuko se kloriitti kuivuessaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän kloriitilla kylppärin pesi?
Homeet pois, lähtee hyvin kloorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homeet pois, lähtee hyvin kloorilla.
Ei täällä hometta ole. Uusi kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Kloriitti haihtuu, ei kovetu eikä varsinkaan muutu värilliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homeet pois, lähtee hyvin kloorilla.[/quot]
Lähtee ne pois muillakin, vähemmän myrkyllisillä aineilla. Itse suosin etikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kloriitti haihtuu, ei kovetu eikä varsinkaan muutu värilliseksi.
Haihtuu lämpimässä/kuumassa ilmassa joo. Mitenkäs sitten muuten? Jos kloriittia tiputtaa jonnekin, eikö se tahra muka kovetu? Mielestäni jossain luki että kloriitti muuttuu kuivuessaan vihertävänkeltaiseksi.
Joko ap on päässyt lääkäriin/ kyllästynyt trollaamaan?
aito Tolu riittää desinfioimiseen kaikissa tiloissa.
Kuinka niin? Kovettuuko kloriitti kuivuessaan? Ihan sillä kun nuo läikät seinässä eivät olleet kovia, vaan lähtivät ihan raaputtamalla.