Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylpyhuoneen kloriittiongelma ja terveys

Vierailija
13.06.2020 |

Mies pesi noin pari viikkoa sitten kylpyhuoneen kloriitilla (mukaanlukien lavuaarin ja lavuaarin yläpuolella/takana olevat kaakelit) Tietysti nyt jo kuivunut.

Tänään sitten hammaspesulla, laitoin hammasharjan hammasmukin päälle vaakatasoon siksi aikaa, että sain hammastahnatuubin laitettua kiinni. Siitä mukin päältä sitten hammasharja onnistui jotenkin keikkaamaan niin, että harjapää kosketti kaakeliseinää lavuaarin takana. (Tämä siis tosiaan oli pesty kloriitilla) Kaakelit sotkeentuivat hammastahnaan kylläkin, ettei onneksi ihan paljaalla harjapäällä menty.
Mutta arvatkaa vaan silti mikä polte tuli suuhuni harjaamisen jälkeen... Se tuntuu erityisesti alahampaissa/ikenissä/huulessa, voi kyllä johtua siitäkin että alhaalla ennenkin mulla ollut hampaat ajoittain arat, mutta epäilen että sillä kloriitillakin voisi olla osansa, ei eilen esimerkiksi sattunut ollenkaan pesun jälkeen.

Mitäs nyt sitten? Voiko oikeasti olla että olen saanut sitä kloriittia suuhuni, vai olenko vaan vainoharhainen?
Miehen mielestä nimittäin olen, itse en oikein tiedä kun on suu ja iho pirun herkät muutenkin. Mitä mieltä olette?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kaivataan. Alapeukku havaittu! Olenko siis vaan vainoharhainen asian suhteen, tyyliin oikeasti nyt ei ole hätää, vai mitä tällä halutaan sanoa?

Vierailija
2/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vainoharhainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, kait se mies huuhteli seinät kloriittipesun jälkeen. Kloriittia käytetään laimentamattomana, joten uskon että mielesi on tässä tepposet tehnyt. 

Vierailija
4/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pesi seinät raalla kloriitilla? Mahtaa saunat tykätä hyvää...

Vierailija
5/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vainoharhainen. Onko sinulla muutenkin bakteeri- tai likapelkoa? OCD-tyylistä ajattelua ja käytöstä? Onko muita mt-diagnooseja?

Hammasharja on siis hipaissut kloriitilla pestyä seinää. Jos seinä on pesty, sehän on myös huuhdeltu tai pyyhitty, joten ainakin 99,9 prosenttia kloriitista on poissa. Mutta sinä pelkäät, että olet nyt syövyttänyt hampaasi, suusi ja ikenesi ja ehkä muunkin terveytesi pilannut, kun olet pessyt hampaat kyseisellä harjalla.

Ei tuo ole ihan normaali reaktio.

Kuvittelet oireet, koska olet lietsonut itsesi pelkäämään altistusta ja myrkytystä.

Vierailija
6/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kloritti jo haihtunut. mutta huuhtele uudelleen/harjaa veden kanssa jos huolettaa!

Vierailija
7/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän kloriitilla kylppärin pesi?

Vierailija
8/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole matkustellut ns. etelänmaissa. Niissä aina siivotaan kloriitilla. 

Vierailija
9/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole matkustellut ns. etelänmaissa. Niissä aina siivotaan kloriitilla. 

Amerikassa on myös yleistä kloriitilla lotraaminen siivoushommissa.

Vierailija
10/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla käy siivooja. Se kyllä pesee aina kylppärin kloritella.

Vierailija
11/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun vaan polttaa ja polttaa. Silmämääräisesti kuitenkaan ei hampaistossa/ikenissä näy mitään erityistä. Jos olisi kloriittia päässyt suuhun (kuitenkin hyvin pieni määrä, mitä tuollaisessa töytäisyssä nyt voi ehkä tulla, siis kun sitä hammasharjaa ei ole mitenkään hangattu kloriittia saaneeseen pintaan) niin millaiset oireet siitä tulisi?

Kyllä mua nyt nolottaakin, mutta mulla on oikeasti vaan aivan pirun herkät limakalvot ja iho, johtuneeko sitten diabeteksesta vai mistä, mutta kuitenkin...

Vierailija
12/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun vaan polttaa ja polttaa. Silmämääräisesti kuitenkaan ei hampaistossa/ikenissä näy mitään erityistä. Jos olisi kloriittia päässyt suuhun (kuitenkin hyvin pieni määrä, mitä tuollaisessa töytäisyssä nyt voi ehkä tulla, siis kun sitä hammasharjaa ei ole mitenkään hangattu kloriittia saaneeseen pintaan) niin millaiset oireet siitä tulisi?

Kyllä mua nyt nolottaakin, mutta mulla on oikeasti vaan aivan pirun herkät limakalvot ja iho, johtuneeko sitten diabeteksesta vai mistä, mutta kuitenkin...

Mielen voima on valtava.

Vierailija
13/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nyt juuri vastannut kysymykseen vai senkä takia pestää kun jossain maissa näin tehdään? Miksi etelässä ja Yhdysvalloissa pesevät kylppärit kloriitilla?

Vierailija
14/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit huuhdella vedellä suuta. Se laimentaa jos jotain on päässyt ikeneen, varmaan kuitenkin aika mikroskooppisia määriä. Osta uusi hammasharja niin ei tarvitse miettiä, ehkä vesi huuhtelee harjan. Kloriitti pitäisi laimentaa ja ainoastaan lattioille harvoin +vedellä pesu sen jälkeen, muille pinnoille omat aineet. Hyvä tuuletus ja hengityssuojain. Miehesi käyttää liian vahvoja pesuaineita nyt.

Vierailija
15/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olet siivonnut Amerikassa?

Vierailija
16/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile maitoa suulle tai jotain viileää.

Vierailija
17/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, kait se mies huuhteli seinät kloriittipesun jälkeen. Kloriittia käytetään laimentamattomana, joten uskon että mielesi on tässä tepposet tehnyt. 

No oransseja läikkiä on siellä kaakeleissa, joten eipä näköjään oltu huuhdeltu niitä kaakeleita ainakaan.

Kertoo myös siitä ettei ollut laimentanut sitä liuosta, muutenhan ei oranssia olisi jäänyt.

Lisäksi oli humalassa kuuratessaan sitä kylppäriä, joten ties mitä siellä sekoillut. Vituttaa että vessan ovella olisi pitänyt seisoa, kuin alakoululaisen siivousta vahtimassa...

Tämä mieheni sitä samaa jankuttaa että vainoharhainen olen, vaan eipä se tai kukaan muukaan kenenkään kipuja tunne, sattuuko vai ei.

Vierailija
18/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajua nyt, että ei sinulla ole kloriittia suussa, ainakaan mitenkään vahvana, korkeintaan muutama molekyyli. Miksi ihmeessä laitoit sen harjan suuhusi, kun olet noin hysteerinen? 

Ja siis, ÄLÄ matkusta Suomen ulkopuolelle, monessa maassa kloriitin käyttö on erittäin yleistä.

Vierailija
19/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olet siivonnut Amerikassa?

Todennäköisesti useammin kuin sinä.

Vierailija
20/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pesi seinät raalla kloriitilla? Mahtaa saunat tykätä hyvää...

Joo raakaa taitoi olla, eihän se muuten oransseja läikkiä jättäisi.

Saunaa tässä asunnossa ei ole.