Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylpyhuoneen kloriittiongelma ja terveys

Vierailija
13.06.2020 |

Mies pesi noin pari viikkoa sitten kylpyhuoneen kloriitilla (mukaanlukien lavuaarin ja lavuaarin yläpuolella/takana olevat kaakelit) Tietysti nyt jo kuivunut.

Tänään sitten hammaspesulla, laitoin hammasharjan hammasmukin päälle vaakatasoon siksi aikaa, että sain hammastahnatuubin laitettua kiinni. Siitä mukin päältä sitten hammasharja onnistui jotenkin keikkaamaan niin, että harjapää kosketti kaakeliseinää lavuaarin takana. (Tämä siis tosiaan oli pesty kloriitilla) Kaakelit sotkeentuivat hammastahnaan kylläkin, ettei onneksi ihan paljaalla harjapäällä menty.
Mutta arvatkaa vaan silti mikä polte tuli suuhuni harjaamisen jälkeen... Se tuntuu erityisesti alahampaissa/ikenissä/huulessa, voi kyllä johtua siitäkin että alhaalla ennenkin mulla ollut hampaat ajoittain arat, mutta epäilen että sillä kloriitillakin voisi olla osansa, ei eilen esimerkiksi sattunut ollenkaan pesun jälkeen.

Mitäs nyt sitten? Voiko oikeasti olla että olen saanut sitä kloriittia suuhuni, vai olenko vaan vainoharhainen?
Miehen mielestä nimittäin olen, itse en oikein tiedä kun on suu ja iho pirun herkät muutenkin. Mitä mieltä olette?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä lääkäriin, ap, niin saat lähetteen psykiatriselle. Elämäsi on todennäköisesti raskasta muutenkin, yleensähän tällaiset jutut eivät ole yksittäistapauksia, vaan oireilua on jo muutenkin. OCD voi etenkin hoitamattomana vallata koko elämän.

Vierailija
22/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengität jatkuvasti haitallisempia hiukkasia, jotka ovat oikeasti olemassa. Toisin kuin tuo kuviteltu kloriitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei ole hampaat eikä suu. Niin ja miehesi on todellakin oikeassa.

Vierailija
24/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen aina kylpyhuoneen kloriitilla. Varmasti joskus on hammasharja hipaissit seinää, elossa olen ja hampaat suussa.

Mutta meni ohi, ORANSSI kloriitti??? Itsellä kyllä kloriitti on väritöntä eikä se mitään oransseja läiskiä ole jättänyt. Mikä minulta menee ohi?

Vierailija
25/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin oransseja läikkiä? Ei kloriitti kuivu oranssiksi. Teillä on vaan likainen kylpyhuone.

Vierailija
26/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole matkustellut ns. etelänmaissa. Niissä aina siivotaan kloriitilla. 

Amerikassa on myös yleistä kloriitilla lotraaminen siivoushommissa.

Kuinka monta kertaa olet siivonnut Amerikassa?

Todennäköisesti useammin kuin sinä.

You think? Kylpyhuoneessa kaytan Scrubbing Bubbles pesuainetta. Cloroxia ainoastaan valkopyykissa kupillisen verran.

t.usalainen

Vierailija
27/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vainoharhainen. Onko sinulla muutenkin bakteeri- tai likapelkoa? OCD-tyylistä ajattelua ja käytöstä? Onko muita mt-diagnooseja?

Hammasharja on siis hipaissut kloriitilla pestyä seinää. Jos seinä on pesty, sehän on myös huuhdeltu tai pyyhitty, joten ainakin 99,9 prosenttia kloriitista on poissa. Mutta sinä pelkäät, että olet nyt syövyttänyt hampaasi, suusi ja ikenesi ja ehkä muunkin terveytesi pilannut, kun olet pessyt hampaat kyseisellä harjalla.

Ei tuo ole ihan normaali reaktio.

Kuvittelet oireet, koska olet lietsonut itsesi pelkäämään altistusta ja myrkytystä.

Nyt vasta nuo oranssit läikät huomasin, eli ilmeisesti ei todellakaan oltu huuhdeltu tai pyyhitty.

Todennäköisesti myös laimentamattomalla liuoksella pesty.

Saatko sinä poltteen suuhusi tai muuta kipua pelkästään kuvittelemalla? Minä en. Tuskinpa moni muukaan.

En ole myöskään sanonut missään vaiheessa koko terveyteni tässä olevan vaakalaudalla tai että olisin myrkytyksen saanut. Samoiten varsinaisesta syöpymisestäkään en mitään ole kirjoittanut.

Tämä polttelu on vaan ihan helvetillistä.

Vierailija
28/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, soita HUS:n myrkytystietokeskukseen (niin saavat jotain tekemistä sielläkin) 

0800 147111

Vierailija
29/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kloritti jo haihtunut. mutta huuhtele uudelleen/harjaa veden kanssa jos huolettaa!

Pesu oli tehty laimentamattomalla kloriitilla eikä oltu huuhdeltu sen jälkeen.

Hammasharjaa huuhtelin kylmällä vedellä, mahtaako yhtään auttaa?

Vierailija
30/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän kloriitilla kylppärin pesi?

Humalassa oli ja tahtoi pestä kloriitilla. Yleispesuainetta tarjosin, mutta hän halusi pestä kloriitilla.

Vierailija
31/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole matkustellut ns. etelänmaissa. Niissä aina siivotaan kloriitilla. 

Amerikassa on myös yleistä kloriitilla lotraaminen siivoushommissa.

Kuinka monta kertaa olet siivonnut Amerikassa?

Todennäköisesti useammin kuin sinä.

You think? Kylpyhuoneessa kaytan Scrubbing Bubbles pesuainetta. Cloroxia ainoastaan valkopyykissa kupillisen verran.

t.usalainen

Self-hating Finn sinä olet, et mitään muuta.

Vierailija
32/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei ole kokemusta. :D Ei ole ns. oma juttuni ollut koskaan.

Vierailija
33/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmilla käy siivooja. Se kyllä pesee aina kylppärin kloritella.

Joo, mutta siivooja varmastikin tekee työnsä huolellisesti, mukaanlukien laimennokset ja riittävän huuhtelun.

Toisin kuin humalaiset äijät.

Myöskään vanhemmillasi varmasti ei ole diabetestä? Itsellä kun on ja iho ja limakalvot aivan todella herkät.

Vierailija
34/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit huuhdella vedellä suuta. Se laimentaa jos jotain on päässyt ikeneen, varmaan kuitenkin aika mikroskooppisia määriä. Osta uusi hammasharja niin ei tarvitse miettiä, ehkä vesi huuhtelee harjan. Kloriitti pitäisi laimentaa ja ainoastaan lattioille harvoin +vedellä pesu sen jälkeen, muille pinnoille omat aineet. Hyvä tuuletus ja hengityssuojain. Miehesi käyttää liian vahvoja pesuaineita nyt.

Taitaa se huuhtelu olla myöhäistä jo, aamusta saakka polttanut suuta oikeasti aivan helvetisti. Nimenomaan sen hampaidenpesun jälkeen. Aika loukkaavaa ja täysin epäloogista porukalta täällä puhua että kuvittelen kaiken, koska eihän kukaan muu tunne toisen oireita, luulisi olevan sanomattakin selvää. Jos joku nyt ajattelee että valehtelen niin olisi sitten kirjoittamatta mitään, mutta itsensä vaan tekevät tyhmän oloisiksi kun pätevät tyyliin että pystyvät sanomaan jonkun ventovieraan ihmisen tuntemuksista tuon taivaallista.

Oikeasti häiritsee keskittymistäkin tämä kipu jo.

Huuhtelin hammasharjan jo.

Joo ja oikeassa olet, kloriitti pitäisi tosiaan laimentaa ja huuhdella todella hyvin, eikä koskaan oikein millekään pinnoille. Mies teki kyllä paskat. Joku edes ymmärtää ja on asiallinen!

Vierailija
35/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajua nyt, että ei sinulla ole kloriittia suussa, ainakaan mitenkään vahvana, korkeintaan muutama molekyyli. Miksi ihmeessä laitoit sen harjan suuhusi, kun olet noin hysteerinen? 

Ja siis, ÄLÄ matkusta Suomen ulkopuolelle, monessa maassa kloriitin käyttö on erittäin yleistä.

Ai muutama molekyyli kun äijä pesi laimentamattomalla kloriitilla eikä edes huuhdellut?

Pakko oli hampaat pestä ja enpä kyllä itsekään olisi arvannut että näin kamalat poltteet tulee.

Ulkomaanmatkoja en ole koskaan harrastellut.

Vierailija
36/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt jo, miten se oranssi liittyy kloriittiin

Vierailija
37/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä lääkäriin, ap, niin saat lähetteen psykiatriselle. Elämäsi on todennäköisesti raskasta muutenkin, yleensähän tällaiset jutut eivät ole yksittäistapauksia, vaan oireilua on jo muutenkin. OCD voi etenkin hoitamattomana vallata koko elämän.

Menossa olen mutta pitkä jono, vaan nyt ihan aikuisten oikeesti polttaa suuta ja helvetisti.

Tunnetko sinä minun suuni vai, arvon palstamamma? Kyllä, mielenterveyspotilailla on myös kipuja.

Lisäksi ihoni ja limakalvoni ovat diabeteksesta johtuen muutenkin aivan helvetin herkät.

Vierailija
38/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengität jatkuvasti haitallisempia hiukkasia, jotka ovat oikeasti olemassa. Toisin kuin tuo kuviteltu kloriitti.

No se että henkeen menee tahtomattaan kaupungilla esim. pakokaasua, on kuitenkin eri asia kuin se että miehen mokailun takia menee kloriittia suuhun joka sattuu _aivan helvetisti_

Vierailija
39/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot pahasti psykiatrisen hoidon tarpeessa ja luulosairas. Se kloriitti kuule hajoaa alle tunnissa täysin vaarattomiksi aineiksi. Ei mitenkään voi olla mitään jäljellä enää kahden viikon jälkeen, vaikka ei ois edes huuhdellut. Itse oon pessyt toisinaan jopa jääkaappia paljaalla kloriitilla, kun siellä on joku alkanut haisemaan. En edes huuhtele sitä ja olen syönyt ruokia sieltä, mitään ei ole tapahtunut. Keittiön tasojakin on tullut pyyhittyä paljaalla kloriitilla, kun on käsitellyt raakaa broileria siinä. Niitäkään en ole huuhtonut ja leipiä ja muuta on niille tasoille lätkitty ja syöty mitenkään oireilematta. Sitten sinä luulet saaneensi kauheat oireet siitä että hammasharja on hipaissut kaksi viikko sitten kloriitilla pestyä ja huuhdeltua seinää. Kai nyt tajuat itsekin miten naurettavaa tuo on. Oletko koskaan käynyt uimahallissa? Onko sulla ikinä mennyt siellä vettä suuhun? Ei tapahtunut varmaan mitään. Ymmärrät kai itsekin miten vainoharhaista tuo sun oireilu on.

Vierailija
40/93 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi ei ole hampaat eikä suu. Niin ja miehesi on todellakin oikeassa.

Onko sinullakin semmoisia yliluonnollisia kykyjä että voit sanoa sattuuko johonkin täysin vieraaseen ihmiseen? Ylipäänsä puhua voi itse kukin vaan omasta kivustaan. Me kun emme tunne toisten kipuja, katsoppas kun ne ovat _toisen henkilön_ kropassa. Luulisi lapsenkin ymmärtävän.