Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1808)
Vierailija kirjoitti:
tuttavani saapui ystävänpäivänä mökillemme juhlimaan.Olen hyvin vieraanvarainen ja ruokailimme hyvin.Kaljaa hän haki kaapistamme oikein reippaseen tahtiin.Yhtäkkiä hän rupesi sättimään minua ja valehtelemaan päin näköö. Syytti , että petän miestäni ja kusetan raha asioissa?! Mieheni tokaisi , että hän on hoitanut asiamme ja on täysin tietoinen missä mennään.Olemme olleet yhdessä 50 vuotta ja aina yhdessä , kauppaankin ja asioille menemme yhdessä.Valheet ja syyttely meni yli ymmärryksen, joten näytin ovea .
Miten tuo loukkaus mielestäsi koskee sinun ikääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 39v ja viime viikolla lipuntarkastaja kysyi ratikassa onko mulla koululaislippu...
Hah hah, olipa hauska juttu. Kyllä ne ns. lipuntarkastajat onkin sitten hauskoja. Että ihan koululaislippu, joita oli viimeksi varmaankin 20 vuotta sitten.
Piti käydä ihan tarkastanasss, niin noinhan se onkin. Lastenlippu 7-17-vuotiaille, sitten on opiskelijalippu, aikuisten lippu, eläkeläislippu ja yli 70 v. Lippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 39v ja viime viikolla lipuntarkastaja kysyi ratikassa onko mulla koululaislippu...
Hah hah, olipa hauska juttu. Kyllä ne ns. lipuntarkastajat onkin sitten hauskoja. Että ihan koululaislippu, joita oli viimeksi varmaankin 20 vuotta sitten.
Piti käydä ihan tarkastanasss, niin noinhan se onkin. Lastenlippu 7-17-vuotiaille, sitten on opiskelijalippu, aikuisten lippu, eläkeläislippu ja yli 70 v. Lippu.
Niin no mä asun Saksassa ja täällä on kyl käytössä schülerticket eli koululaislippu. T. Se 39v
Vierailija kirjoitti:
Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.
Itse luulin, että nämä tällaiset tarinat on täyttä legendaa, kunnes pari viikkoa sitten olin kahvilassa 13-vuotiaan tyttäreni kanssa. Barista kysyi opiskeljakorttia ja sanoi, että sillä saa alennuksen myös pikkusiskon ostoksista. Sain sanottua vaan, että ei ole opiskelijakorttia, koska nauratti. Olen 38-vuotias.
Minua nuorempi henkilö alkoi opastamaan "no sä oot niin nuori..."
Turbolammas se vaan töitä painaa, kunnes on vainaa. Tuotantoeläimiähän nämä vain ovat. Joten älä välitä.
Olin 25-vuotias (ja raskaana), kun jotain korjaamaan tullut huoltomies kysyi minulta ovella, että ovatko vanhempasi kotona.
Minua on luultu siskoni äidiksi, mutta toisaalta myös tyttäreni siskoksi.
Iän arvioiminen on kyllä todella vaikeaa. Itse olen ainakin siinä ihan äärettömän huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei sellaista lippua ole olemassa.
HSL:llä on koululaislippu. Se ei ole mikään ostettavissa oleva lippu, vaan kunnan myöntämä lippu koulumatkojen kulkemiseen arkipäivisin, jos koulumatka ylittää tietyn kilometrirajan.
Mulle kahvilassa tyrkytti ”senioripassia” olin 50-v. No, eka harmitti, mutta tottakai seuraavalla kerralla halusin itselleni senioripassin alennuksineen ja sain.
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodistajille oven avatessani kysyivät onko vanhempani kotona.
Olin 27 ja asunut omillani jo 10 vuotta niin vähän hassulta tuntui.
Minulle kävi 2 kertaa noin saman ikäisenä toiselle sanoin ei ole ja toiselle et minä olen vanhempi😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei sellaista lippua ole olemassa.
HSL:llä on koululaislippu. Se ei ole mikään ostettavissa oleva lippu, vaan kunnan myöntämä lippu koulumatkojen kulkemiseen arkipäivisin, jos koulumatka ylittää tietyn kilometrirajan.
Eikä ole. Se on ihan tavallinen lastenlippu alle 17-vuotiaille, sen myöntää koulu. Sen nimi ei ole mikään koululaislippu, vaikka koulun kautta tuleekin. Koululaislippu oli silloin kun mä kuljin kouluun kasarilla, ja se oli kortti, joka näytettiin kun noustiin kyytiin. Omilla lapsilla ei ole enää ollut mitään koululaislippuja, se on täysin sama lasten kausikortti, joka käy hsl joukkoliikenteessä.
Hammaslääkäri totesi "Nämä kaikki voisi poistaa,sä pärjäät vaikka ilman tekohampaitakin ne vuodet mitkä jäljellä ".
Anteeksi mitä?! Olin 41vuotias,en 81. En todellakaan kysynyt minkä ikäiseksi minua luuli vaan itkua niellen poistuin paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aloittanut töissä, jossa suurin osa oli 25-35-vuotiaita. Olin itse silloin 49 v. Lounastauolla eräs työkaveri, pienten lasten äiti, alkoi sanoa, kuinka itsekkäitä viisikymppiset on. Pitävät kynsin hampain kiinni saavutetuista eduista ja eivät ole valmiita kirveelläkään lyhentämään työaikaansa, vaikka rahaa on, että toisetkin saisi töitä. Olin ihan hiljaa. Muut oli sanaa mieltä, tai ainakin nyökkäilivät. Sitten alettiin mennä siihen, miten kaikilla viisikymppisillä on jo omat kodit, ei lainoja eikä lapsia huollettavana, mutta täysi palkka vaan pitää vetää. Silloin sanoin, että kun ensi vuonna täytän 50 vuotta, minulla on edelleen asuntolainaa lähes sata tuhatta ja kotona on edelleen 12- ja 15-vuotiaat lapset huolehdittavana ja siinä iässä ne vasta kalleimmat menot tulee. Tulipa huoneessa hiljaista! Tämä eniten paasannut työkaveri sai sitten kakistettua, että onhan niitä poikkeuksiakin.
Missä mielikuvitusmaailmassa nuoriso elää nykyisin? Ei ole todellakaan mitenkään yleistä että voisi 50-vuotiaana elellä vapaaherran elämää ilman palkkaa tai että olisi omistusasunto, tai ettei olisi elätettäviä.
Ne ovat valikoivasti kuulleet, että suuret ikäluokat ovat haalineet itselleen kaikki edut. Käsite suuret ikäluokat ovat heille kaikki heitä vanhemmat. Käsitys ihmisten tuloista ja omaisuudesta tulee jostain rikkaista julkkiksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aloittanut töissä, jossa suurin osa oli 25-35-vuotiaita. Olin itse silloin 49 v. Lounastauolla eräs työkaveri, pienten lasten äiti, alkoi sanoa, kuinka itsekkäitä viisikymppiset on. Pitävät kynsin hampain kiinni saavutetuista eduista ja eivät ole valmiita kirveelläkään lyhentämään työaikaansa, vaikka rahaa on, että toisetkin saisi töitä. Olin ihan hiljaa. Muut oli sanaa mieltä, tai ainakin nyökkäilivät. Sitten alettiin mennä siihen, miten kaikilla viisikymppisillä on jo omat kodit, ei lainoja eikä lapsia huollettavana, mutta täysi palkka vaan pitää vetää. Silloin sanoin, että kun ensi vuonna täytän 50 vuotta, minulla on edelleen asuntolainaa lähes sata tuhatta ja kotona on edelleen 12- ja 15-vuotiaat lapset huolehdittavana ja siinä iässä ne vasta kalleimmat menot tulee. Tulipa huoneessa hiljaista! Tämä eniten paasannut työkaveri sai sitten kakistettua, että onhan niitä poikkeuksiakin.
Missä mielikuvitusmaailmassa nuoriso elää nykyisin? Ei ole todellakaan mitenkään yleistä että voisi 50-vuotiaana elellä vapaaherran elämää ilman palkkaa tai että olisi omistusasunto, tai ettei olisi elätettäviä.
Ne ovat valikoivasti kuulleet, että suuret ikäluokat ovat haalineet itselleen kaikki edut. Käsite suuret ikäluokat ovat heille kaikki heitä vanhemmat. Käsitys ihmisten tuloista ja omaisuudesta tulee jostain rikkaista julkkiksista.
Ei se ihan tuulesta temmattu väite ole. Töitä oli kaikille ja toimeentulo taattu. Eläkkeet paljon suuremmat, kuin myöhemmillä sukupolvilla tulee ikinä olemaan.
Nuo nykyajan hammaslääkäripojat vaikuttavat sosiaalisesti lahjattomilta puheineen. Vrt. mitä täällä on kirjoitettu.
Itse olen jo reippaasti eläkeiässä oleva nainen. Mutta usein luulen tuntemattomia vanhempia ryppykasvoisia naisia itseäni ainakin 10 vuotta vanhemmiksi - kunnes jutellaan ja selviää, että he ovatkin jotain 5 vuotta mua nuorempia!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan tuulesta temmattu väite ole. Töitä oli kaikille ja toimeentulo taattu. Eläkkeet paljon suuremmat, kuin myöhemmillä sukupolvilla tulee ikinä olemaan.
Töitä oli, mutta palkat olivat pienemmät kuin nykyisin. Toimeentulo oli taattu vaatimattomaan elämään. Eläkkeet suuremmat ehkä hyvätuloisilla, mutta suurimmalla osalla eläkkeet pienemmät kuin myöhemmille sukupolvilla tulee olemaan. Vertaile vaikka elämää 1990- luvulla nykyiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri totesi "Nämä kaikki voisi poistaa,sä pärjäät vaikka ilman tekohampaitakin ne vuodet mitkä jäljellä ".
Anteeksi mitä?! Olin 41vuotias,en 81. En todellakaan kysynyt minkä ikäiseksi minua luuli vaan itkua niellen poistuin paikalta.
Hammaslääkäritoiminta on mennyt omituiseksi nykyään. Mitään kunnollista eivät tekisi. Korkeintaan implantteja. Jotka maksaa 2000 euroa kappale
Olen töissä asiakaspalvelussa ja monet asiakkaat tunnistavat minut vapaa-ajallakin. Kerran eräs kuusikymppinen miesasiakas tuli juttelemaan minulle kun olin vapaalla ja sivulauseessa sanoi minua nelikymppiseksi. En ollut silloin vielä kolmeakymmentäkään ja kyllä ärsytti, mutta en uskaltanut sanoa mitään koska pelkäsin että firmalle aiheutuu ongelmia jos sanon asiakkaalle vastaan.