Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1808)

Vierailija
1761/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuore sattumus, ei loukkaava vaan huvittava:

Kauppakeskuksessa kävellessäni sellaiselta sähkönmyyntifirman ständiltä tuli nuori mies minua kohti ja aloitti reippaasti myyntipuheensa: Päivää nuori neiti!

Olen 56-vuotias, tukevasti keski-ikäistynyt rouvasihminen, jolla jo vähän harmaatakin hiuksissa 😄 Makeat naurut sain jälkikäteen!

Vierailija
1762/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku arvioi toisen iän väärin, ei se ole mikään loukkaus. 

Kaikesta te viitsitte loukkaantua.

Tuo otsikko on aika järkkyä suomenkieltä. Enpä loukkaannu siitäkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksissa kysyttiin, että olenko oikeutettu eläkeläisalennukseen. Olen viisikymppinen. 

Vierailija
1764/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin taksisssa ja takapenkillä 8 vuotta nuorempi miespuolinen työkaveri.

Jätimme miehen hänen kotiovelle ja lähdimme minun osoittteeseen. Kuski kysyi oliko tuo kyydistä jätetty isäni.

Mikä tässä nyt oli kamalaa?

Piti sinua nuorempana kuin kaveriasi

Vierailija
1765/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittanut töissä, jossa suurin osa oli 25-35-vuotiaita. Olin itse silloin 49 v. Lounastauolla eräs työkaveri, pienten lasten äiti, alkoi sanoa, kuinka itsekkäitä viisikymppiset on. Pitävät kynsin hampain kiinni saavutetuista eduista ja eivät ole valmiita kirveelläkään lyhentämään työaikaansa, vaikka rahaa on, että toisetkin saisi töitä. Olin ihan hiljaa. Muut oli sanaa mieltä, tai ainakin nyökkäilivät. Sitten alettiin mennä siihen, miten kaikilla viisikymppisillä on jo omat kodit, ei lainoja eikä lapsia huollettavana, mutta täysi palkka vaan pitää vetää. Silloin sanoin, että kun ensi vuonna täytän 50 vuotta, minulla on edelleen asuntolainaa lähes sata tuhatta ja kotona on edelleen 12- ja 15-vuotiaat lapset huolehdittavana ja siinä iässä ne vasta kalleimmat menot tulee. Tulipa huoneessa hiljaista! Tämä eniten paasannut työkaveri sai sitten kakistettua, että onhan niitä poikkeuksiakin.

Vierailija
1766/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli matkaopas Ahvenanmaalla.

Vierailija
1767/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Niin minuakin kun olin 47 ja lapsi 15.

Kuka luuli? Totesikin joku naapuri leikillään, että mihin siskokset ovat menossa? Vai mielistelikö  joku pelimies ja sai römpsää tai joku huononäköinen vanhus, jolla on ajantaju mennyt saattoi todeta noin.

Maarianhaminassa matkaopas.

Vierailija
1768/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksissa kysyttiin, että olenko oikeutettu eläkeläisalennukseen. Olen viisikymppinen. 

Mitä sitten? Eläkeläisalennuksen saa kaikki eläkeläiset, joilla se kortti on, iästä riippumatta. Sen sijaan ihmettelen missä tällainen taksi on? Helsingissähän sen saa ainoastaan tilaamalla senioritaksin, jossa ale on 10-15%. Jos ihminen tilaa Senioritaksista, niin eikö se nimi kerro, että se on ensisijaisesti seniori-ikäisille?

Vierailija
1769/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Eikös tuo lie ollut aikas realistinen toteamus. Olit siis kolmevitonen, sitten työelämää nykysuuntauksella vähintään 70-vuotiaaksi ja sitten eläkkeellä vähän yli 20 vuotta. 

Vierailija
1770/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tuore sattumus, ei loukkaava vaan huvittava:

Kauppakeskuksessa kävellessäni sellaiselta sähkönmyyntifirman ständiltä tuli nuori mies minua kohti ja aloitti reippaasti myyntipuheensa: Päivää nuori neiti!

Olen 56-vuotias, tukevasti keski-ikäistynyt rouvasihminen, jolla jo vähän harmaatakin hiuksissa 😄 Makeat naurut sain jälkikäteen!

Hyvä myyntimies, halusi ilostuttaa sinua.

Vierailija
1771/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.

Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.

Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.

No ei se viinan litkiminen ole terveellistä ennen raskautta, eikä raskauden jälkeenkään, (saati raskauden aikana). 

Vierailija
1772/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aloittanut töissä, jossa suurin osa oli 25-35-vuotiaita. Olin itse silloin 49 v. Lounastauolla eräs työkaveri, pienten lasten äiti, alkoi sanoa, kuinka itsekkäitä viisikymppiset on. Pitävät kynsin hampain kiinni saavutetuista eduista ja eivät ole valmiita kirveelläkään lyhentämään työaikaansa, vaikka rahaa on, että toisetkin saisi töitä. Olin ihan hiljaa. Muut oli sanaa mieltä, tai ainakin nyökkäilivät. Sitten alettiin mennä siihen, miten kaikilla viisikymppisillä on jo omat kodit, ei lainoja eikä lapsia huollettavana, mutta täysi palkka vaan pitää vetää. Silloin sanoin, että kun ensi vuonna täytän 50 vuotta, minulla on edelleen asuntolainaa lähes sata tuhatta ja kotona on edelleen 12- ja 15-vuotiaat lapset huolehdittavana ja siinä iässä ne vasta kalleimmat menot tulee. Tulipa huoneessa hiljaista! Tämä eniten paasannut työkaveri sai sitten kakistettua, että onhan niitä poikkeuksiakin.

Missä mielikuvitusmaailmassa nuoriso elää nykyisin? Ei ole todellakaan mitenkään yleistä että voisi 50-vuotiaana elellä vapaaherran elämää ilman palkkaa tai että olisi omistusasunto, tai ettei olisi elätettäviä.

Vierailija
1773/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tatuoinnin polven alle. Puolituttu totesi " Sun ikäisillä vaan polvetkin menee kurttuun".

Olin 35vuotias.

Vierailija
1774/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani saapui ystävänpäivänä mökillemme juhlimaan.Olen hyvin vieraanvarainen ja ruokailimme hyvin.Kaljaa hän haki kaapistamme oikein reippaseen tahtiin.Yhtäkkiä hän rupesi sättimään minua ja valehtelemaan päin näköö. Syytti , että petän miestäni ja kusetan raha asioissa?! Mieheni tokaisi , että hän on hoitanut asiamme ja on täysin tietoinen  missä mennään.Olemme olleet yhdessä 50 vuotta ja aina yhdessä , kauppaankin ja asioille menemme yhdessä.Valheet ja syyttely meni yli ymmärryksen, joten näytin ovea .

Vierailija
1775/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.

Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.

Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.

No ei se viinan litkiminen ole terveellistä ennen raskautta, eikä raskauden jälkeenkään, (saati raskauden aikana). 

Ihan kun täällä tuoksuisi omakehu.

Vierailija
1776/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun olin 14-vuotias ja minulle tultiin lepertelemään kuin pikkulapselle, jollaiseksi minua luulivatkin. Lässyttivät kuin viisivuotiaalle. Olin hyvin pienikokoinen ja minua luultiin usein paljon nuoremmaksi kuin olen. Nolommaksi tuon lepertelytilanteen teki, kun seurassani oli ikätoverini, joka oli varsin varttuneen oloinen teini ja minua paljon kookkaampi. Kaverini katseli ihan suu auki ja minä ihan nolona pää painuksissa jotain yritin soperrella minulta kysyttyihin kysymyksiin. Hävetti niin kauheasti.

Vierailija
1777/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v ja viime viikolla lipuntarkastaja kysyi ratikassa onko mulla koululaislippu...

Vierailija
1778/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 30-vuotiaana aivoinfarktin ja käytin sen jälkeen joitain kuukausia Kelan korvaamaa taksia kulkemiseen, koska hahmotuskyky ja suuntavaisto olivat heikkoja. Yksi taksikuski kysyi, onko kyytini saatu vammaispalvelujen vai vanhuspalvelujen kautta :) 

Vierailija
1779/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 39v ja viime viikolla lipuntarkastaja kysyi ratikassa onko mulla koululaislippu...

Miksi? Ei sellaista lippua ole olemassa. 

Vierailija
1780/1808 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 30-vuotiaana aivoinfarktin ja käytin sen jälkeen joitain kuukausia Kelan korvaamaa taksia kulkemiseen, koska hahmotuskyky ja suuntavaisto olivat heikkoja. Yksi taksikuski kysyi, onko kyytini saatu vammaispalvelujen vai vanhuspalvelujen kautta :) 

Muuten hyvä juttu, muttta kela ei liity hyvinvointialueen vammaispalveluihin eikä vanhuspalveluihin millään tavalla. Kela-taksi on eri asia kuin hyvinvointialueen liikkumista tulevat palvelut. Ja toiselsi saadaksesi taksikortin vammaispalveluista sinulla tötttisi olla pitkäaikainen vamma, joka on ollut vähintään vuoden. Eli älä selitä enää yhtään mitään. Kela-taksi taas ei ole iästä riippuvainen eikä sitä saada vammaispalveluiden kautta sen kummemmin kuin vanhuspalveluistakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme