Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1810)
Olin yli kolmekymppisenä hammaslääkärissä, ja hammaslääkäri sanoi, että kannattaa viisaudenhampaat poistattaa sitten ennen kuin täytät 25. Ja mies olen. Jäi vähän hölmö olo.
12-vuotiaana vaalimainosten jakaja kysyi minulta, että saanko äänestää. Ei ollut paha moka, vaan kiva moka. Kyllä se nuoren pojan itsetunnon nosti pilviin. :D
Vierailija kirjoitti:
Miesystävän ystävä tokaisi mulle, että eipä oo tää hänen ystävä (eli mun miesystävä) ennen seurustellut yhdenkään tällaisen ikäistään paljon vanhemman puuman kanssa. Höm. Mulla oli ikää 34 vuotta ja tällä miesystävällä 33 vuotta.
Se oli vitsi. Meillä työpaikalla naiset kehuivat kuinka miehen pitäisi olla nuorempi. Yksi kehui itsellään olevan nuoremman miehen, olihan se nuorempi, ehkä vuoden, syntynyt seuraavana vuonna ja tämä nainen loppuvuodesta. Yksi nainen pikkuhumalassa naureskellen sanoi miestään pedofiiliksi, kun oli miestään peräti kuusi vuotta nuorempi..
Kukaan näytä ikäistään nuoremmalta
Vierailija kirjoitti:
Voi ei mikä moka parturilta! Minulta uusi kampaaja viimeksi kysyi varovasti että oletko vielä työelämässä. Olen 58 joten sikäli ymmärrettävää. Olen työtön.
Töihin kiire vai? Kyseli tarkastusmaksua rustaava uniformunainen, kerrottuani lipun jääneen epähuomiossa ostamatta. Otin kohteliaisuutena. Olen "vasta"🗿 82 vuotta.
Kohteliaisuus ei maksa mitään - paitsi sen tarkastusmaksun. Kiitti vaan, t. eläkevaari.
Olin vauvani kanssa vaunulenkille, kun joku tuntematon mummo tuli juttelemaan. Kommentoi, että onpas kiva kun mummo on saanut lapsenlapsen hoitoon, että hänelläkin on lapsenlapsia ja kysyi että monta lapsenlasta minulla jo on... Okei, olin kyllä silloin jo 40v, mutta olettanut aina että näytän ainakin 5 vuotta nuoremmalta.. ilmeisesti näytin sittenkin mummoikäiseltä suoraan.. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Hyvä tietää, että hammaslääkärit paikkaavat huonommin, kun ikää tulee lisää.
Paras mennä heti pesemään hampaat ylimääräisen kerran.
n 70+
Mä olen aina ollut todella huono arvioimaan muiden ikää. Nyt seitsemänkymppisenä setämiehenä kaikki nuoremmat näyttävät teineiltä. Olen varmaan pahoittanut monen mielen. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan näytä ikäistään nuoremmalta
Aika monet näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena vuodenkin ikäero voi tuntua paljolta. Jostain 20-vuotiaasta 40-vuotias voi tuntua ikivanhalta.
22-vuotiaalla kaverillani oli samanikäinen poikaystävä. He tulivat käymään kotonani, tarjosin kotiviiniä ja sitten poika alkoi selittää, että hänestä on outoa olla näin paljon vanhemman kanssa tekemisissä. Olin silloin 27.
Nuorena, 16v, isäntäperhe yritti tutustuttaa pariin nuoreen ihmiseen. En tykännyt kun olivat niin vanhoja, jo 20v.
Olin 20-vuotias, kun tutustuin 25-vuotiaaseen kundiin. Mielestäni 25-vuotiaat olivat jo tosi vanhoja, en edes kavereille kehdannut kertoa ja pian jo jätinkin kundin. En siis ole ikinä ymmärtänyt näitä parikymppisiä, jotka voivat seurustella isänsä ikäisten eli yli nelikymppisten kanssa. Nyt kaikki parikymppiset ja myös ne kaksvitoset näyttävät ja kuulostavat ihan lapsilta. :D
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Hyvä tietää, että hammaslääkärit paikkaavat huonommin, kun ikää tulee lisää.
Paras mennä heti pesemään hampaat ylimääräisen kerran.
n 70+
Tätä mäkin jäin hämmästelemään. En edes tiennyt, että hampaankin voi paikata joko hyvin tai huonosti. Mitäs sitten ne, jotka elävätkin satavuotiaiksi ja heille on seittemänkymppisinä tehty paikat vähän sinne päin, kun tuo kohta kuitenkin tuosta kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa ollessamme joku nainen tuli haukkumaan vuotta nuorempaa miestäni pedariksi ja lapsiin sekaantujaksi.
Olen 39-vuotias.
Ehkä hän tiesi miehestäsi enemmän kuin sinä. Ja hänen puheensa ei kohdistunut sinun nuoreen ulkonäköösi, vaan miehesi tekosiin aiemmassa elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ollut todella huono arvioimaan muiden ikää. Nyt seitsemänkymppisenä setämiehenä kaikki nuoremmat näyttävät teineiltä. Olen varmaan pahoittanut monen mielen. Sori siitä.
Boomerismia! Ei Alkon myyjä ole teini! Herää prinssi Ruusupiikkinen ja käy sielllä optikolla.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä samantyyppinen kokemus kuin ap:llä. Olin kampaajalla Floridassa, kun kampaaja kyseli, olenko jo eläkkeellä. Olin 40v, pienen vauvan äiti.
Floridassa kun tuo eläke on yleensä itse järjestetty, eikä varsinaista tarkkaa eläkeikää ole. Jos on varaa, niin tietenkin on "eläkkeellä" vaikka 25 vuotiaana. Se kampaaja yritti vaan urkkia, että paljonko sulla on rahaa.
Kerroin naapurin nuorelle rouvalle käyneeni isieni mailla menetetyssä Karjalassa ryhmämatkalla. Kysyi silmät kirkkaina että olet siis syntynyt siellä? Haloo, evakkoon on lähdetty -45 ja mä olin vähän päälle 40! Ensin vitutti, sitten nauratti! Sain 20 vuotta lisää ikää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla voitko kirjoittaa otsikon suomeksi??!! Ei jumankauta.
Mitä kieltä otsikko on mielestäsi?
Siansaksaa. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaksoisveljeni kanssa 2013 rajatiedon tapahtumassa. Me olimme silloin 44 vuotiaita. Mukana oli myös silloin 53 vuotias naisystäväni. Juttelimme yhden tapahtumassa mukana olleen naisen kanssa niitä näitä. Yhtäkkiä hän sanoi ystävälliseen sävyyn naiselleni jotenkin näin : Lähdit sitten kaksoispoikiesi kanssa tähän tapahtumaan..
Jos olettekin olleet edellisessä elämässänne naisesi kaksoispoikia.
Kaveri oli lomilla ja kävin kattomassa niitten taloa pari kertaa viikossa varkaitten varalta .ajoin niiitten nurtsia kun naapurin eläkeukko alkoi jutella ja jossain vaiheessa se sanoi että oletko sinä kauan ollut jo eläkkeellä. olin silloin 45vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Pahin on se kun olin bussipysäkillä odottamassa bussia ja siihen pysähtyi sellainen pikkubussi joka kuljettaa paikallisia huonokuntoisia mummoja ja pappoja. Pysähtyi, näki lähempää ja tajusi virheensä. Olin 30-vuotias, todella reilusti ylipainoinen.
Tämä oli yksi niistä nolottavista tilanteista jotka sai pudottamaan painoa.
Ei tartte nolostella, meillä päin nuoret pojatkin matkustaa pikkubussilla jos osuu sopivasti kohdalle, mekin mieheni kanssa käytämme mielellään, tosin ollaan jo kuuskymppisiä
No ei se parturi välttämättä asiaa noin tarkoittanut, puhui asioista yleensä. Sitä paitsi, 43 vuotias on yleensä paljon nuoremman näköinen, kuin 63 vuotias.