Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
1641/1690 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isoisäni kanssa kaupassa ja minua luultiin hänen vaimokseen.

Tiedän että olen hieman rupsahtanut 37v yyhhoo joten otin sen kohteliaisuutena.

Vierailija
1642/1690 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olin loppukesästä lähimetsässä sienessä. Kotiinpäin kävellessä vastaan tuli tuntematon noin 60-v. nainen, vilkas virolainen. Juteltiin ja hän kysyi "oletko sa eläkkeellä?" Kukaan ei sitä ennen eikä jälkeen ole kysynyt minulta niin. Tousaalta edellisenä päivänä muuan 9-kymppinen oli kommentoinut pituuttani sanoen, että "siun kannattais mennä missikisoihin". Sanoin että olen yli-ikäinen.

Olen siis 55 v.

Keskimäärin ihan hyvin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1690 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena näihin nuoremmalta näyttämis-imarteluihin, ne sisältävät loukkauksen.

Ihan kuin se, minkä ikäinen kohde on, olisi jokin kauhea asia ja vamma, joten koetetaan lohduttaa että onneksi et sentään näytä siltä.

Miksi yhtään missään tapauksessa ulkopuolisen tarvitsisi ääneen kommentoida, minkä ikäiseltä toinen näyttää?

Vierailija
1644/1690 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme työporukan kanssa pikkujouluissa,samanikäinen varttunut työkaveri sanoi suureen ääneen:tuokin vanha kurppa on saapunut tänne.Sanoja oli mies.

Vierailija
1645/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin isäni veljeksi. No, en kyllä tuosta pahasti nokkiini ottanut, koska tuolloin olin 30 ja isä 50. Kommentoija oli 90-vuotias, joten samanlaisii junnujahan me molemmat hänen silmissään varmasti oltiin.

Vierailija
1646/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppamies kysyi myöhemmin mieheltäni, kumpi noista oli sun tytär ja kumpi vaimo? Minä tykkäsin, tytär ei. 🤔

Vierailija
1647/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myyty tupakkia viikko sitten kaupassa vaikka olen 46v mies. Hävetti. Ens kerralla henkkarit sitten mukaan.

Vierailija
1648/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 45 v. Nelikymppinen työkaverinainen tuumaili ääneen, että kuin vanha sä muuten oletkaan, 55v?

m47

Vierailija
1649/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikun äitini ja tyttäreni kanssa yhdessä, luullaan minua ja tyttöäni siskoksiksi ja äitiäni meidän molempien äidiksi. Menee naama vinoon kun tyttö kutsuu minua äidiksi, ja äitiäni mummoksi.

Usein myös tämä oletus esim. tyttäreni koulussa ym. Kerran menin koulukeskusteluun, ja opettaja kysyi missä äitimme on ja miksei saapunut paikalle

Otan tuon kehuna, mutta rasittavaa pitkällä tähtäimellä. Ihan kun en osisi ja saisi olla äiti lapselle. Olin 19 kun tyttö syntyi

Vierailija
1650/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmikymppiseksi asti näytin tosi nuorelta. Joskus 25 v. työpaikassani joku ihan tosissaan kysyi, miksi peruskoululainen on täällä töissä. 28-vuotiaana myyjä meni ihan tiloihin henkkareitani tarkistaessa, että sulta kyllä tullaan kysymään paperit loppuelämän! No ei sentään, nyt 40+ aika lailla ikäisekseni minut kaikki arvioivat.

Reilu viiskymppinen kampaaja oletti minun kuuluvan kanssaan samaan ikäryhmään, no oli kyllä muutenkin ärsyttävä nainen. :D

Minä kanssa näytin tosi nuorelta jonnekin 35vuotiaaksi! Kyseltiin kolmekymppisenäkin lastenlippua jne. Noh nyt 39vuotiaana en ilmeisesti enää ja huomaan sen valitettavasti itsekin.

Mutta huvittaa kyllä, kuinka parikymppiset luulee nelikymppisten olevan jo ihan ikäloppuja ja niin sitä varmaan itsekin ajatteli :D

Vierailija
1651/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin bussissa, tuleeko mulle aikuisten vai lasten lippu. Ikäraja taitaa olla 16 v, mä olin 32 v. Kun täytin 48 v minulta kysyttiin, joko tulee 30 täyteen. 

Vierailija
1652/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ehdotti, että hankkisimme vielä yhden lapsen. Olin silloin 54-vuotias. 

Vierailija
1653/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten yhtään loukkaavaa kun melkein kuuskymppisenä kysyttiin kaupan kassalla paperit kun ostin alkoholitonta olutta. Kun ihmettelin, siis sitä alkoholittomuus- papereiden kysyminen, myyjä nolosteli. Oli kyllä ymmärrettävää, pipo ja maski päässä. Ja vaikka tuttu kauppa, olin aiemmin käynyt vaikeasti liikkuen, kyynärsauvojen kanssa. Silloin olin juuri tervehtynyt ja liikuin reippaasti.

Ilmeisesti kassakone muistuttaa virheellisestikin joidenkin tuotteiden kohdalla ikärajasta.

Vierailija
1654/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kysyi, onko perheenlisäyssuunnitelmia. Olin 48-v nainen. Vastasin, että enköhän ole sellaiseen liian vanha. Silti oli vielä kirjannut ylös, että ei ole perheenlisäyssuunnitelmia, mikä kieltämättä vaikutti ikäni jälkeen kirjattuna oudolta, mutta en nyt mitenkään loukkaantunut kuitenkaan.

Vierailija
1655/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummaa tukkaa kampaaja kehunu ja ihmetelly kun ei harmaata. Tuntunu pahalta, koska ikä ei vielä edellytä harmautta. Minkähän ikäseks hän mua luulee!?

Kunnolla tummaan tulee yleensä aikaisin harmaata! Itselläni tosi tummat hiukset ja ensimmäiset harmaat alkoi tulla 27vuotiaana.

Vierailija
1656/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä iän kommentointi on loukkaavaa. Olipa kyse sitten nuoren näköiseksi sanomisesta tai ikäänsä vanhemmaksi luulemisesta. Karuinta on, kun kysytään haluatko istumaan tai tarjotaan istumapaikkaa.

Vierailija
1657/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa esittäydyin vanhemmalle kollegalle. Hän loihe kysymään: "niin, tulitko tänne harjoittelijaksi?" Olin tuolloin 36-vuotias, ja kerroin hoitaneeni harjoitteluhommat jo toistakymmentä vuotta aiemmin.

Vierailija
1658/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on poikkeavan nuoren tai vanhan näköinen, siitä huomautellaan ihan yhtä lailla kuin muista ulkonäköön liittyvistä asioista, vaikka ei pitäisi.

Mulle on sanottu näin, että olet niin nuoren näköinen, että säälin sua. Olin tuolloin n. 25 v. Melkein 30-vuotiaana entinen naapuri luuli minun tulevan koulusta, kun menin töiden jälkeen vanhemmilla käymään. Olin siis muuttanut omilleni jo yli 10 v sitten.

Entisessä työpaikassani kun olin lähdössä pois, kyselivät lähdenkö opiskelemaan, luulivat, että olen n. 19 v. Jännä, sillä olin ollut kyseisessä työpaikassa n. 6-7 vuotta  ja ikääkin oli jo lähes 30 v. Olisin siis heidän logiikan mukaan aloittanut työt siellä 12-13-vuotiaana :D

Nyt olen päälle 40 v, viimeksi paperit kysyttiin kaupassa viime talvena. Ei mua silti tarvitse sääliä :D

Vierailija
1659/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ruokaostoksiin keskiolutta. Laatikkoa noutaessani nuori tyttö tuli kysymään papereita. Ei kuulemma voi antaa näkemättä ajokorttia. Minäpä näytin ja sain olueni. Ikää on kertynyt jo 71 vuotta, joten luulisi uskovan ilman ajokorttiakin. Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

Vierailija
1660/1690 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyttiin bussissa, tuleeko mulle aikuisten vai lasten lippu. Ikäraja taitaa olla 16 v, mä olin 32 v. Kun täytin 48 v minulta kysyttiin, joko tulee 30 täyteen. 

Olet varmaan pienikokoinen ja pyöreäkasvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä