Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme perheeni kanssa Joulupukkia menossa tapaamaan Rovaniemellä. Minä, poikani 7v ja mieheni. Pukin kammariin kun astuttiin ja takkeja riisuttiin niin pukki tokaisi että "nassikat voi istua penkille ja isä voi mennä tuohon taakse seisomaan". Vähän hymyilytti, vaikka lyhyt olenkin niin ei kukaan nassikaksi vielä ole sanonut :D. Olen 44-vuotias.
Sama paikka tänä talvena. Paikalla poikamme 5v, minä 37v ja mieheni 50v. Pukki sanoi pojalle "istu sinä siskon kanssa tähän ja isä voi seisoa tuossa takana".. Onkohan pukille tullut ikänäkö!
No miehesihän voisi melkein iän puolesta olla isäsi.
No 37- vuotiasta ei paljoa erota noin kolmekymppisestä ja 50- vuotias voisi olla 55 eli siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä rinkkaa ostamassa, äitini oli seurana mukana. Myyjä suositteli tiettyä mallia sanoen "Tässä on runsaasti säätövaraa sitä mukaa kun pituutta tulee lisää", johon äitini nauroi, että eipä tuo käyttäjä taida enää kovin paljon kasvaa. Myyjä totesi, että niin ne äidit aina sanoo...
Hieman päinvastainen tapaus sattoi ammoin, kun isäni oli apteekissa ja kertoi, että pojalla on sitkeä yskä, että saisko siihen jotain lääkettä. Farmaseutti oli kysynyt, että minkä ikäinen poika, johon isä oli vastannut, että 25. Oli kuulemma hymyillyttänyt.
Aikuisille on eri lääkkeet kuin lapsille.
Niin onkin. Sehän oli just jutun pointti, että farmaseutti oletti kyse olevan lapsesta.
Poikahan on isän lapsi, oli minkä ikäinen tahansa ja pysyn edelleen väitteessä, että farmaseutti tarkoitti kysymyksellään, onko lapsi lapsi vai aikuinen, eihän hän nähnyt sinua, kun et ollut mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ho hoijaa, täällä naiset kilpaa tarinoi kuinka ollaan luultu peräti ala ikäiseksi yms, kertaakaan livenä kuitenkaan kukaan ei ole nähnyt että jotakuta esim 30-40 naista luultu ala ikäiseksi. Jännä et livenä näit ei tapahdu mut netissä kerrotaan:D kukaan nainen esim 30 ei todellakaan näytä 18 vuotiaalta tai 50 vuotias 25 vuotiaalta jne. Eikä miehetkään todellakaan näytä ikäistään paljon nuoremmalta :D
Moni ei ajattele asioita tarpeeksi pitkälle ennen kuin sanoo. Olin vierailulla eräällä paikkakunnalla, jossa oli maakunnan varuskunnan sotilasvala vainottu kahdesti, pari vuotta sitten ja hieman yli 30 vuotta sitten. Itse olen reilusti yli 50 ja ihan ikäiseni näköinen. Kerroin eräälle paikkakuntalaiselle vannoneeni oman sotilasvalani tällä samalla urheilukentällä. Hän kysyi sitten, että ai nyt viime kesänäkö?
Olin 17 vuotiaana autokolarissa ja minut vietiin ensiapuun ja sieltä suoraan röntgeniin, niin ensimmäiset sanat jonka röngtenhoitaja lausui, että kuinkas rouva pärjäilee? katsottiin vähän aikaa toisia ja hoitaja tokas nauraen, että ethän sie mikään vanha rouva ole. .... Juu en ole, teki mieli alkaa nauraa mut paikat sen verran paskassa jamassa, eikä pystynyt liikkumaan
Olin Alkossa poikani kanssa. Minä 49 vuotta ja poika 20. Myyjä sanoi että mä katsoisin teidän molempien paperit. Sitten se vasta kunnolla vilkaisi mua ja perui puheensa mun osalta.
Minua ja tätiäni luullaan usein kaksosiksi, mutta se on imartelevaa vain tädilleni.
Olimme ammattikouluporukalla laivalla. Baari suljettiin ja lähdin hyttikäytävälle kaverini ja toisella luokalla olevan miehen kanssa. Poikkesimme matkalla miehen hytissä. Mitään ei tapahtunut, koska mies oli kännissä kuin käki ja päätin lähteä omaan hyttiini nukkumaan. Aamulla kuulin kun mies kehuskeli kavereilleen että oli "iskenyt baarista kännisen 16 vuotiaan." Olin 20 vuotias... Eihän se monella vuodella mennyt pieleen, mutta ärsytti silti, että oletetaan olevan vielä joku tyhmä teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkossa välillä kysytään papereita. Olen 47v nainen. Kyllähän ne myyjät sitten vähän nololta näyttää mutta itselleni se on vaan kivaa.
Olen kuullut, että saavat bonuksia, jos paljon iän tarkistuksia kertynyt. Eli ei mikään ihme, että sitä niin innokkaasti housut vaahdossa tekevät.
Anteeksi, mutta mitä ihmeen vaahtoa sinun housuihisi tulee, kun innostut??
Yleensä kassalla tulee runsaasti kiusallisia tilanteita myyjien sanomana. Sanoin kerran kassalla, että pituuden (oikeasti hyllyn korkeuden) vuoksi en yletä hyllylle ja olin lisäämässä siihen että en uskalla kokeilla liukuvaa jakkaraa, mutta myyjä ehti sanomaan "niin minäkin" tarkoitti että on lyhyt ja hämmentyneenä sanoin "totta". Kerran yritin sanoa toiselle kassalla keskustelun lomassa että osa ihmisistä arvostelee sitä kun en pidä talvesta ja olin lisäämässä siihen etten tarkoita häntä, myyjä suuttui lopullisesti kun luuli että hän on kyseessä, koska hän piti talvesta ja ihmetteli kun pidän 20 asteesta – hän ei koskaan leppynyt, se ilmeisesti jäi hänen mieleensä. Vuosia sitten tuli puhe puolueista kolmannen myyjän kanssa (se aihe ei kiinnosta erityisesti) ja hän alkoi raivoamaan koska luuli, että utelen häneltä jotain. En tee mitään jonkun puoluekannalla tai ole alalla jossa udellaan jotain ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkossa välillä kysytään papereita. Olen 47v nainen. Kyllähän ne myyjät sitten vähän nololta näyttää mutta itselleni se on vaan kivaa.
Olen kuullut, että saavat bonuksia, jos paljon iän tarkistuksia kertynyt. Eli ei mikään ihme, että sitä niin innokkaasti housut vaahdossa tekevät.
No hauskaa se on silti. Annan aina vihreän hymynaaman siihen palautelaitteeseen kun kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin puhelimeen ja soittaja kysyi että onko vanhempia kotona. Vastasin että kuinka vanha pitäisi olla ? Jatkoin, että olen 30 v., mieheni on xx vuotta ja hänen veljensä xx vuotta. Meni hetki ennen kuin sieltä luurista kuului lisää puhetta. Sitten soittaja sanoi, että olisi kysynyt mieheltäni (vanhemmiltani) ajo-ohjeita meille. Vastasin, että kyllä minäkin osaan ne antaa, osaan sentään kotiini
Olisi mielenkiintoista kuulla että uskalsiko tämä soittaja lopultakaan tulla teille?
Partureista puheenollen, mikä h*lvetin tarve partureilla on udella asiakkaansa asioista? En ymmärrä. Vai valikoituuko partureiksi pääasiassa uteliaita kyttääjiä?
Töissä pari tyyppiä kerran "luuli" minun olleen parikymppinen, kun oikea ikäni (yli 30) tuli kerran puheeksi. Samassa työpaikassa oltu melkein 10 vuotta. Että 10-vuotiaana olisin sitten aloittanut työt siellä. En edes näytä miltään pikkupojalta. Joskus oikeasti hämmästyttää ihmisten tyhmyys.
lLin ottanut itselleni tatuoinnin rintaan ja se näkyi hiukan villatakkini alta. Uusi työkaverini mulkoili minua ja sanoi kovaan ääneen. ivalliseen sävyyn "Nuoret ei tajua miten tatuoinnit vaikuttaa työn saamiseen!" Totesin, että olen ollut tässä samassa työpaikassa 7 vuotta ja lisäksi olen 38vuotias.
Minulla on suht hyvä kauko- ja lähinäkö. En tarvitse silmälaseja kuin harvoin. Silmälääkäri ehdotti kaksiteholinsejä kun tuota ikääkin alkaa olla (luki papereista todellisen iän). Olin 35.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä ihmeen vaahtoa sinun housuihisi tulee, kun innostut??
Ei itselläni mutta myyjillä pimppavaahtoa.
Olin 12 vuotias pakkasin kaupassa ostoksia ja joku mummeli tuli ja käveli mua päin ja haukkui mut samalla läskiksi ämmäksi joka ei osaa väistää, tuskin olisi haukkunut jos olisi tajunnut että oon 12
Kirkkonummella joskus 80lukua,lääkäri sanoi minua on hoidettu ihan tarpeeksi,! Mitä sil tarkotti,en miettinyt enempää nuori kun olin..Olin päivystyksessä,minunkos vika että työnantaja vaati sairaudesta todistuksen...Nyt kun miettii asiaa oliko feikkilääkäri asialla..
Kun olin alle kolmekymppisenä ulkomailla yliopistossa töissä, minua koko ajan luultiin vaihto-opiskelijaksi. Se ei tietekään ollut niin paha, koska osa vaihto-opiskelijoista on sen ikäisiä.
Sitten ne ikävämmät. Kun 29-vuotiaana odotin toista lastani, leipomon työntekijä kysyi, milloin vauva syntyy, voivotteli hetken ja älysti nolostua vasta, kun kerroin lapsen olevan ja toinen ja itse olevani kohta 30. Luulin mun olevan teiniäiti... Muutamaa kuukautta myöhemmin puhelinmyyjä soitti ja kysyi, onko siellä täysi-ikäinen ihminen puhelimessa. Sanoin olevani 30, mihin myyjä vastasi: "En olisi äänestä uskonut!"
Olin 35-vuotiaana sairaalassa vuodeosastolla. Hoitaja oli laskenut ikäni 10 vuotta pieleen eikä meinannut millään tajuta virhettään. Hän aloitti monta kertaa: "Sä oot 25..." - ja minä tuijotin kysyvänä takaisin. Lopulta hän katsoi paperia uudestaan ja hihkaisi: "Ei kun 35!"
Päälle parikymppisenä minua erinäisissä tilanteissa luultiin lukiolaiseksi ja kohdeltiin sen mukaan. Kerran jollain lounaalla ulkomaalainen puolituttu ihmetteli, eikö Suomessa ole äänestysikärajaa, kun minä puhuin äänestämisestä (olin 22 tai jotain). Monta kertaa sittemmin on myös työpaikalla (yliopisto) kysytty, mitä teen henkilökunnan tiloissa, koska minua on luultu opiskelijaksi. Nyt onneksi vähemmän, kun alan olla riittävän näkyvästi keski-ikäinen.
Juu, haluan kuulla tän nyt aukiselitettynä. T:ohis