Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Vierailija kirjoitti:
Mult taas parturi kysy et monennelle luokalle oon menossa. Oli kesä siis ja mä olin 21v silloin.
T. poika23
Saman ikäinen täällä. Tosin veljeäni luultiin lapsekseni. Jostain syystä minua luullaan aina 10 vuotta ikäistäni vanhemmaksi... Ehkä pahan aknen arvet, parta ja vuorotyöläisen ikuiset silmäpussit tämän tekevät.
Kävin luomenpoistossa, ja lopuksi hoitaja neuvoi miten arpea hoidetaan kotona. "Sulla varmaan sit siellä kotona äiti voi auttaa sit vaihtamaan nää sidokset". ja vielä sellaisella lapsillepuhumis-äänellä :D Olin silloin 29-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Olimme perheeni kanssa Joulupukkia menossa tapaamaan Rovaniemellä. Minä, poikani 7v ja mieheni. Pukin kammariin kun astuttiin ja takkeja riisuttiin niin pukki tokaisi että "nassikat voi istua penkille ja isä voi mennä tuohon taakse seisomaan". Vähän hymyilytti, vaikka lyhyt olenkin niin ei kukaan nassikaksi vielä ole sanonut :D. Olen 44-vuotias.
Nooo, joulupukki on jo vanha mies ja näkökin varmaan heikentynyt. 😄
Vierailija kirjoitti:
Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.
Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.
Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.
luuska sä oot, oikeen 25 ja VaKiDuuNi ja AVIOMIES!!!! EIIIEEEJEEIIIII!!!!!
Olin ilahtunut, kun kaupassa kysyttiin paperit, jonossa seuraavana oli täysi-ikäinen tyttäreni.
Itse olen lapseni poikaystävän pikkuveljeltä kysynyt, että mille luokalle olet menossa. Sillä lailla vähän lässyttävästi. Ysi alkaa seuraavaksi, oli vastaus. Pyysin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija7 kirjoitti:
Olin 21 vuotiaana kaupassa puolivuotiaan esikoiseni ja 11 vuotiaan pikkuveljeni kanssa. Eräs puolituttu henkilö tuli juttelemaan: ai sulla onkin kaksi lasta 🙄
Hiukan vastaava tapaus sattui koulussa, kun teimme piirustustunnilla kortteja.
Omaan korttiini tein kaksi kurkistusluukkua, jotka numeroin joulukalenterin viimeisten luukkujen mukaan 23 ja 24. Luokkakaverini kysyi, tarkoittaako numerot vanhempieni ikiä.
Olimme kuitenkin jo noin 10-vuotiaita.
Mikä tossa oli se moga?
No vois olettaa, että 3- tai 4-luokkalainen osaisi jo sen verran laskea, että luokkakaverin vanhemmat ei välttämättä ehkä ole tulleet vanhemmiksi 13/14-vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä rinkkaa ostamassa, äitini oli seurana mukana. Myyjä suositteli tiettyä mallia sanoen "Tässä on runsaasti säätövaraa sitä mukaa kun pituutta tulee lisää", johon äitini nauroi, että eipä tuo käyttäjä taida enää kovin paljon kasvaa. Myyjä totesi, että niin ne äidit aina sanoo...
Hieman päinvastainen tapaus sattoi ammoin, kun isäni oli apteekissa ja kertoi, että pojalla on sitkeä yskä, että saisko siihen jotain lääkettä. Farmaseutti oli kysynyt, että minkä ikäinen poika, johon isä oli vastannut, että 25. Oli kuulemma hymyillyttänyt.
Aikuisille on eri lääkkeet kuin lapsille.
Niin onkin. Sehän oli just jutun pointti, että farmaseutti oletti kyse olevan lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
"Osta poika kalaa" sanoi vanhempi herra mulle kalatiskin takaa. Olen 45v nainen.
Ei hitto, lensi kahvit nenästä kun tätä kuin! 😂
Varmaan kyllä hämmentävä kokemus.
Aikoinaan kun olin lukioiköinen, ala-asteen opettaja luuli minua alakoulululaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Osta poika kalaa" sanoi vanhempi herra mulle kalatiskin takaa. Olen 45v nainen.
Ei hitto, lensi kahvit nenästä kun tätä kuin! 😂
Varmaan kyllä hämmentävä kokemus.Aikoinaan kun olin lukioiköinen, ala-asteen opettaja luuli minua alakoulululaiseksi.
Harvoin olen muuten onnistunut saamaan näin monta huolimattomuusvirhettä, näin lyhyeen tekstiin. 😄
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Olet varmasti kuullut väärin, hän on sanonut että HAMPAIDEN elinikä :D Se on nimittäin reippaat 50v :D
kollega patisteli uudessa työpaikassa pihalle koska välitunneilla pitää mennä ulos eikä luuhata käytävällä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija7 kirjoitti:
Olin 21 vuotiaana kaupassa puolivuotiaan esikoiseni ja 11 vuotiaan pikkuveljeni kanssa. Eräs puolituttu henkilö tuli juttelemaan: ai sulla onkin kaksi lasta 🙄
Omaan korttiini tein kaksi kurkistusluukkua, jotka numeroin joulukalenterin viimeisten luukkujen mukaan 23 ja 24. Luokkakaverini kysyi, tarkoittaako numerot vanhempieni ikiä.
Mikä tossa oli se moga?
No vois olettaa, että 3- tai 4-luokkalainen osaisi jo sen verran laskea, että luokkakaverin vanhemmat ei välttämättä ehkä ole tulleet vanhemmiksi 13/14-vuotiaina.
Lukeeko sulla otsassa ikä 21?
Parikymppinen voi näyttää 30.vuotiaalta jos on huonot elämäntavat.
Kakarassakaan ei varmaan ole lappua 10 vuotta.
Ei ihmisten iät ole niin kiinnostavia eikä helposti arvattavia.
Jos aikuinen on lapsen kanssa oletus on että.se om äiti tai mummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä Saksassa kielikurssilla. Joitain sanoja olin ehtinyt jo oppia, mutta en ollut ihan sisäistänyt teitittelykulttuuria. Pääsin juttusille ihanan pojan kanssa, joka luuli minua muita kurssilaisia vanhemmaksi. Poika sinutteli kaveriani, mutta kysyi minulta kohteliaasti, missä hän asuu ("te" ja "hän" saksaksi siis sama). Ihmettelin, että kuka hän, kenestä puhutaan. Poika sanoi painokkaasti, että "no hän hän". Olin ihan kujalla ja sanoin vaan, että keine Ahnung. Ihana poika piti minua ihan pöljänä , kun en tiedä, missä asun.
Saksan kielessä ei siis oikeasti teititellä, vaan hänetellään?
Et ole näemmä opiskellut saksaa. Saksassa naispuolinen hän=sie, teititellessä te = Sie
-ohis
Ja molemmat sanotaan samalla tavalla, jolloin hän == te. eli missä kohtaa et ymmärtänyt väitettä?
Harvoin sitä pelkästään sanotaan hän tai te, vaan tulee muitakin sanoja. Verbistä sitten viimeistään erottaa, onko kyseessä hän vai te.
Niinhän sen erottaa suomenkin kielessä verbistä, että teititelläänkö vai puhutaano useammalle henkilölle.
Eli myönnä nyt vain virheesi.
Vierailija kirjoitti:
Sain 21 vuotiaana viimeisilläni raskaana bussissa lastenlipun. Huomasin vasta kun olin jo istumassa ja tarkastin vaihtorahat. Pääsinpä halvemmalla sillä kertaa...
Onneksi näytän nykyään ihan aikuiselta (kai), mutta välillä huomaa että ikä arvioidaan alakanttiin ja kohtelu on sen vuoksi alentuvaa. En vieläkään ole ilmeisesti tarpeeksi vanha ymmärtämään, miksi nuorempia pitää kohdella kuin vajaaälyisiä? Ja tiedän että kyseisen kohtelun taustalla ollut oletettu ikä, koska käytös muuttuu kun oikea ikä tulee ilmi.
N37
Tai sitten kyseisen liikenneyhtiö myy raskaana oleville halvempia lippuja?
Vastasin puhelimeen ja soittaja kysyi että onko vanhempia kotona. Vastasin että kuinka vanha pitäisi olla ? Jatkoin, että olen 30 v., mieheni on xx vuotta ja hänen veljensä xx vuotta. Meni hetki ennen kuin sieltä luurista kuului lisää puhetta. Sitten soittaja sanoi, että olisi kysynyt mieheltäni (vanhemmiltani) ajo-ohjeita meille. Vastasin, että kyllä minäkin osaan ne antaa, osaan sentään kotiini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme perheeni kanssa Joulupukkia menossa tapaamaan Rovaniemellä. Minä, poikani 7v ja mieheni. Pukin kammariin kun astuttiin ja takkeja riisuttiin niin pukki tokaisi että "nassikat voi istua penkille ja isä voi mennä tuohon taakse seisomaan". Vähän hymyilytti, vaikka lyhyt olenkin niin ei kukaan nassikaksi vielä ole sanonut :D. Olen 44-vuotias.
Sama paikka tänä talvena. Paikalla poikamme 5v, minä 37v ja mieheni 50v. Pukki sanoi pojalle "istu sinä siskon kanssa tähän ja isä voi seisoa tuossa takana".. Onkohan pukille tullut ikänäkö!
No miehesihän voisi melkein iän puolesta olla isäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija7 kirjoitti:
Mikä tossa oli se moga?
Lukeeko sulla otsassa ikä 21?
Parikymppinen voi näyttää 30.vuotiaalta jos on huonot elämäntavat.
Kakarassakaan ei varmaan ole lappua 10 vuotta.
Ei ihmisten iät ole niin kiinnostavia eikä helposti arvattavia.
Jos aikuinen on lapsen kanssa oletus on että.se om äiti tai mummi.
Etkö osaa lukea vai pitääkö tämä todellakin vääntää rautalangasta?
Kysyjä oli luokkatoverini. Olimme siis saman ikäisiä eli noin 10-vuotiaita. Hän ei ollut vanhempiani nähnyt, mutta jostain syystä oletti, että 10-vuotiaalla voisi olla 23- ja 24-vuotiaat vanhemmat, mikä nyt ei niin kauhean todennäköistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä rinkkaa ostamassa, äitini oli seurana mukana. Myyjä suositteli tiettyä mallia sanoen "Tässä on runsaasti säätövaraa sitä mukaa kun pituutta tulee lisää", johon äitini nauroi, että eipä tuo käyttäjä taida enää kovin paljon kasvaa. Myyjä totesi, että niin ne äidit aina sanoo...
Hieman päinvastainen tapaus sattoi ammoin, kun isäni oli apteekissa ja kertoi, että pojalla on sitkeä yskä, että saisko siihen jotain lääkettä. Farmaseutti oli kysynyt, että minkä ikäinen poika, johon isä oli vastannut, että 25. Oli kuulemma hymyillyttänyt.
Aikuisille on eri lääkkeet kuin lapsille.
Niin onkin. Sehän oli just jutun pointti, että farmaseutti oletti kyse olevan lapsesta.
Miksi ei olisi olettanut?
Vierailija kirjoitti:
Synnytyslaitoksella luultu hädin tuskin täysi-ikäiseksi. Ekalla kerralla olin 27 ja toisella 31 🙄
Vanhempi hoitajatäti rupesi paasaamaan minulle siitä, miten vastuutonta on, kun tällainen teinityttö hankkiutuu yksin raskaaksi...Mummolla putosi leuka lattiaan, kun puolisoni meni esittäytymään.Oli luullut vierustoveriani aikuiseksi ja minua lapseksi.
T: lapsenkasvoinen
"Mummolla"??? Aika hävytöntä mummotella vanhempaa sairaanhoitajaa, milläperusteella nimität häntä mummoksi?? Minä korkeintaan "mummottelen" selkeästi yli kasikymppisiä, eikä sen ikäluokan ihmiset toki ole enää mukana työelämässä.
Sama paikka tänä talvena. Paikalla poikamme 5v, minä 37v ja mieheni 50v. Pukki sanoi pojalle "istu sinä siskon kanssa tähän ja isä voi seisoa tuossa takana".. Onkohan pukille tullut ikänäkö!