Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
901/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu usein tyttäreni siskoksi, mutta paras tapaus oli työporukan kanssa reissussa ollessa. Ravintolan tarjoilija tuli sanomaan, että alaikäisten pitäisi poistua ravintolasta. Tähän työkaverini vastasi, että kyseessä on meidän työnjohtaja, joka on kyllä täysi-ikäinen. Tarjoilija meinasi sitten jo suuttua ja huusi ettei heidän ravintolassaan alaikäiset juo. Näytin sitten paperit, 30v, jolloin pyysi anteeksi ja lupasi jäädä. Muilla olikin hauskaa, kun heillä on tällainen "alaikäinen" työnjohtaja:D

Vierailija
902/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppisenä rinkkaa ostamassa, äitini oli seurana mukana. Myyjä suositteli tiettyä mallia sanoen "Tässä on runsaasti säätövaraa sitä mukaa kun pituutta tulee lisää", johon äitini nauroi, että eipä tuo käyttäjä taida enää kovin paljon kasvaa. Myyjä totesi, että niin ne äidit aina sanoo...

Hieman päinvastainen tapaus sattoi ammoin, kun isäni oli apteekissa ja kertoi, että pojalla on sitkeä yskä, että saisko siihen jotain lääkettä. Farmaseutti oli kysynyt, että minkä ikäinen poika, johon isä oli vastannut, että 25. Oli kuulemma hymyillyttänyt.

Aikuisille on eri lääkkeet kuin lapsille.

Niin onkin. Sehän oli just jutun pointti, että farmaseutti oletti kyse olevan lapsesta.

Miksi ei olisi olettanut?

Onko tämä tosiaan pakko vääntää rautalangasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työmatkalla Porissa ja pokasin 21-vuotiaan nuoren tytön

hotellin baarista ja vein huoneeseen. 

Pantiin siinä useita kertoja pitkin yötä, aamulla jutusteltiin ja hän kertoi että 

olen harvinaisen taitava rakastaja, nuoreksi mieheksi.

Heh.. olen 50 kymppinen jantteri, no empä sitä hänelle kertonut.

Vierailija
904/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja kolmen lapsemme kanssa olimme lomareissulla Aasian suunnalla. Monet paikalliset tulivat miehelleni ihmettelemään, että miten hän on yksin lähtenyt neljän lapsen kanssa lomalle, kun ei heillä päin ole tapana. Mieheni on siis minua 2 vuotta vanhempi.

Vierailija
905/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jantteri 50 kirjoitti:

Olin työmatkalla Porissa ja pokasin 21-vuotiaan nuoren tytön

hotellin baarista ja vein huoneeseen. 

Pantiin siinä useita kertoja pitkin yötä, aamulla jutusteltiin ja hän kertoi että 

olen harvinaisen taitava rakastaja, nuoreksi mieheksi.

Heh.. olen 50 kymppinen jantteri, no empä sitä hänelle kertonut.

Aika harvinaista, että 500-vuotiaalla ottaa vielä eteen.

Vierailija
906/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kovin kummoista ja joku varmasti ottaisi nämä kohteliaisuutena, mutta olen 30 ja välillä kysytään edelleen paperit. Useamman kerran joku myyjä minua vanhempi ihminen on sanonut, että ”olet kyllä hyvin säilynyt ikäiseksesi”.

Ymmärrän, että on tarkoitettu kohteliaisuudeksi ja joku varmaan sellaisena ottaakin, mutta minusta ei tarvitsisi kommentoida asiakkaan ulkonäköä mitenkään. Olen elämäni kärsinyt siitä, että luullaan nuoremmaksi ja sitä kautta ei niin päteväksi, tytötellään, luullaan harkkariksi ym. Näyttäisin enemmän kuin mielellään vaikka ikäistäni vanhemmalta.

Lisäksi tuohon sisältyy ajatus, että kolmekymppinen nainen olisi oletusarvoisesti jo yli-ikäinen ja rupsahtanut, mikä on ihan älytöntä.

Vierailija
907/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ho hoijaa, täällä naiset kilpaa tarinoi kuinka ollaan luultu peräti ala ikäiseksi yms, kertaakaan livenä kuitenkaan kukaan ei ole nähnyt että jotakuta esim 30-40 naista luultu ala ikäiseksi. Jännä et livenä näit ei tapahdu mut netissä kerrotaan:D kukaan nainen esim 30 ei todellakaan näytä 18 vuotiaalta tai 50 vuotias 25 vuotiaalta jne. Eikä miehetkään todellakaan näytä ikäistään paljon nuoremmalta :D

Vierailija
908/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua muulta ala ikäiseksi kun olin 28 "ei auta", kun kerroin oikean ikäni ja syntymävuoteni Alkossa, oli unohtunut henkkarit. Lyhyydestä ei todellakaan ole apua.

Vierailija
909/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ho hoijaa, täällä naiset kilpaa tarinoi kuinka ollaan luultu peräti ala ikäiseksi yms, kertaakaan livenä kuitenkaan kukaan ei ole nähnyt että jotakuta esim 30-40 naista luultu ala ikäiseksi. Jännä et livenä näit ei tapahdu mut netissä kerrotaan:D kukaan nainen esim 30 ei todellakaan näytä 18 vuotiaalta tai 50 vuotias 25 vuotiaalta jne. Eikä miehetkään todellakaan näytä ikäistään paljon nuoremmalta :D

Minua on luultu 30-vuotiaana alle 18-vuotiaaksi. Aina on luultu nuoremmaksi, en pukeudu teinimäisesti enkä kylläkään tätimäisestikään mutta kasvot on vaan niin nuoren näköiset.

Vierailija
910/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on luultu 30-vuotiaana alle 18-vuotiaaksi. Aina on luultu nuoremmaksi, en pukeudu teinimäisesti enkä kylläkään tätimäisestikään mutta kasvot on vaan niin nuoren näköiset.

Mun äitiä luultiin pikkulapseksi :D Oltiin menossa lentokoneella ulkomaille minä, äiti ja isä. Vanhemmat oli silloin n. 40-vuotiaita ja minä kouluikäinen.  Mä ja äiti torkuttiin, äiti oli ehkä vähän käpertynyt, niin ettei kasvot näkynyt kunnolla. Lentoemäntä antoi isälle 2 värityskirjaa ja sanoi: siinä molemmille tytöille :D Lentoemännän ilme oli näkemisen arvoinen kun hän myöhemmin käveli ohitsemme ja minä ja äiti molemmat väritettiin omia värityskirjojamme :D

Vierailija
911/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri n.70v ja minä 59v. Luulee et ollaan saman ikäisiä.Sitä se masennus teettää ulkonäköön. En viitsinyt oikaista.

Vierailija
912/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä ehkä loukannut mutta hämmensi, kun muutamia vuosia takaperin ollessani ~25v, ostin energiajuomaa kaupasta ja minulta kysyttiin henkkarit. Ihanko tosiaan näytin myyjän mielestä alle 15-vuotiaalta?

Vierailija
913/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään edelleenkin papereita ainakin kerran viikossa. Olen 41 vuotias.

Vierailija
914/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan maskisulsituksen alettua menin koulun (AMK) puolesta käymään eräässä matalan kynnynsen nuorille suunnatussa paikassa. Normivaatteissa, maski päässä. Ohjaaja tervehti iloisesti ovella ja kysyi olenko ekaa kertaa heillä ja minkäs ikäinen olet? Hetken kesti ennen kun sain vastattua: "40". Kolmekymppisenä bussikuski räyhäsi minulle kun en sanonut lippua ostaessa että lasten vai aikuisten lippu. Olin tosiaan vähän vajaa 30-v ja tuolla linjalla lastenlipun ikäraja oli 14. Onhan se toisaalta kiva olla nuoremman näköinen mutta usein on vakavasti otettavan ongelma. Pikkutytöt kun ei tiedä mistään mitään..

Vierailija
915/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on muutaman kerran kysytty, olenko jo valmistunut vai JO työelämässä. Olen tuolloin ollut 35-40-vuotias. Ihmettelen kysymyksen muotoa muutenkin, jos olisin käynyt vaikka vain amiksen, olisin ollut 20 vuotta töissä.

Vierailija
916/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 21 vuotiaana viimeisilläni raskaana bussissa lastenlipun. Huomasin vasta kun olin jo istumassa ja tarkastin vaihtorahat. Pääsinpä halvemmalla sillä kertaa...

Onneksi näytän nykyään ihan aikuiselta (kai), mutta välillä huomaa että ikä arvioidaan alakanttiin ja kohtelu on sen vuoksi alentuvaa. En vieläkään ole ilmeisesti tarpeeksi vanha ymmärtämään, miksi nuorempia pitää kohdella kuin vajaaälyisiä? Ja tiedän että kyseisen kohtelun taustalla ollut oletettu ikä, koska käytös muuttuu kun oikea ikä tulee ilmi.

N37

Tai sitten kyseisen liikenneyhtiö myy raskaana oleville halvempia lippuja?

Kyseessä oli HSL, joten ei ole raskauden perusteella alennuksia. Tai sitten maksoin monta kertaa ylihintaa 😁

Vierailija
917/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Take your daily poison Man 😘

Vierailija
918/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitiä luultiin pikkulapseksi :D Oltiin menossa lentokoneella ulkomaille minä, äiti ja isä. Vanhemmat oli silloin n. 40-vuotiaita ja minä kouluikäinen.  Mä ja äiti torkuttiin, äiti oli ehkä vähän käpertynyt, niin ettei kasvot näkynyt kunnolla. Lentoemäntä antoi isälle 2 värityskirjaa ja sanoi: siinä molemmille tytöille :D Lentoemännän ilme oli näkemisen arvoinen kun hän myöhemmin käveli ohitsemme ja minä ja äiti molemmat väritettiin omia värityskirjojamme :D

Anna-Leena Härkönen, jolla pituutta 151-152cm kertoi yhdessä kolumnissaan, että oli lentämässä miehensä kanssa häämatkalle, kun lentoemäntä oli antanut hänelle paperinuken. Hän itse nukkui silloin, tuli miehensä välityksellä.

Vierailija
919/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna-Leena Härkönen, jolla pituutta 151-152cm kertoi yhdessä kolumnissaan, että oli lentämässä miehensä kanssa häämatkalle, kun lentoemäntä oli antanut hänelle paperinuken. Hän itse nukkui silloin, tuli miehensä välityksellä.

Hän on tosi lyhyt mutta todella ryppyinen naamastaan ollut jo kauan, pitää olla aika sokea jos lapseksi luulee.

Vierailija
920/1691 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on tosi lyhyt mutta todella ryppyinen naamastaan ollut jo kauan, pitää olla aika sokea jos lapseksi luulee.

Tu olikin tapahtunut jo kauan sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä