Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
701/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistossa esitin "unelman" tulevaisuudestani kouluttautua kosmetologiksi, no, virkailija päätti katkaista siivet ja sanoi " Jätä se ammatti nuoremmille!". Ikää minulla oli n. 45v. Voin sanoa että olisin saanut siitäkin akasta muokattua paremman version, alkaen siitä että olisi pessyt liasta himmeät silmälasinsa ihan aluksi.

Vierailija
702/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta vanhempi tuli kysymään minulta että haluuksä että lyön sua turpaan. Olin kymmenen vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut todellakaan paha, ennemminkin huvittava tilanne.

Olin joulun aikaan lasteni (4v ja 6v) kanssa kaupassa ja ostin alkoholipitoista glögiä. Kassalla sitten kysyttiin henkkarit, ja ikäähän tosiaan on se 38v. Jäätävät silmäpussit, iso kärryllinen ruokaa ja lapset hokivat äitiä koko ajan😁 Ei ole ainakaan 5 vuoteen kysytty henkkareita, joten tuli niin puskista että jäin suu auki tuijottamaan kassaa, ennen kuin tajusin näyttää niitä henkkareita. Kassa kyllä sitten pahoitteli, mutta kiitin häntä päiväni piristämisestä, kun juuri aiemmin sinä päivänä oli ollut pieni "ikäkriisi".

Vierailija
704/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut olutta kaupasta, kun ei ollut henkkareita mukana. Ikää on 37.

Vierailija
705/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana mietin kirjastovirkailijaksi opiskelua, niin työkkärin akka vilkaisi halveksuvasti lasiensa yli, että luuletko sinä, että siinä vaan saisi lukea lempikirjojaan päivät pitkät.  No juu, en luullut, mutta en silloin osannut osannut sanoa siihen mitään, niin siihen se jäi.

Vierailija
706/1691 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

* sori toisto

Vierailija
707/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin lasteni "lastenhoitajaksi" tai isosiskoksi yhdessä tapahtumassa, jossa arvontaan osallistumiseen tarvittiin huoltajan suostumus ja allekirjoitus. "Nyt ette valitettavasti voi osallistua, kun teillä ei ole äitiä mukana, ja pitäisi olla täysi-ikäinenkin."

Olen yli 30 ...

Vierailija
708/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muo luullaan aina nuoremmaksi, lapseni siskoksi. Tai kysellään papereita, jopa ray:n pelikoneella kaupassa, vaikka ikää on plus 40v.

Vierailija
709/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoistani ja olin 34v. Tietenkin olin vanha ensisynnyttäjä, joten ehkä ymmärrettävää, mutta kun kävin rakenneultrassa, vastaanotossa oli nuori nainen, joka tokaisi papereita silmäillessään, että tämä syntymävuosi on varmaan väärin.  Ihmettelin, että mitä siellä lukee ja hän vastasi, että täällä lukee 1970 vaikka varmaan pitäisi olla 1980.  

Katsoi tosi pitkään, kun sanoin, että oikein se on. 

Joskus teininä näytin vanhemmalta mitä olin, ja minua luultiin sisarussarjani vanhimmaksi, vaikka olin nuorin.  Myöhemmin  tilanne kääntyi toisin päin ja minua luultiin aina paljon nuoremmaksi kun olin. Kun täytin 50v työkaveri ei millään uskonut että olin niin "vanha" 

Oli pitäny minua pari vuota itseään vanhempana ja hän oli minua 10v nuorempi.

Vierailija
710/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kaverille tupakka-askin ja tunsin outoa nöyryyttämistä kassalla. En tiedä, tapahtuuko muille vastaavia tuotteita ostaville samoin, mutta myyjä pyysi näyttämään henkilöllisyystodistuksen ja riisumaan maskin ja katsoi todistuksen kuvaa ja minua tarpeettoman pitkään, vaikka takana oli pitkä jono. Maskin riisuminen siinä kassalla tuntui väärältä, kun se oli kaupan ainoa paikka, jossa turvavälejä ei voinut pitää. Lisäksi kassa ei voinut mitenkään oikeasti epäillä minun olevan alaikäinen. Olen lähes viisikymmentä enkä mitenkään ikäistäni nuoremman näköinen. Kun ihmettelin asiaa, niin hän sanoi, että meidän pitää tämä tehdä, kun on nuo maskit, niin ei näe. Höpö höpö.

Vierailija
711/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 30-kymppisenä kuulin"ikäisekseen hyvät hampaat"

Vierailija
712/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Hammaslääkärin vitsi.

Vierailija
713/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.

Myös minulle ihmeteltiin ääneen, miten olen niin nuorena hankkiutunut raskaaksi. Olisi pitänyt ensin vähän nähdä maailmaa ja elää. Olin 36-vuotias ja mielestäni nähnyt jo ulkomaan työkeikkani aikana ”vähän maailmaa” ja ollut koko ikäni elossa.

Toisaalta myös saman raskauden aikana muuan tuttu mummo tuhahti, miten minusta tulee ”vanha äiti”.

No, nainenhan ei ole milloinkaan raskaana hyväksyttävän ikäisenä ja sopivassa ura- ja parisuhdevaiheessaan.

Vierailija
714/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tuijottaa usein 14/15-vuotiaat teinitytöt jotenkin haastavasti, vaikka olen heitä puolet vanhempi.. 

Ne tuijottaa inhoten mutta sitähän ei setämies tajua 😀

Olen kyllä nainen. Saan paljon huomiota miehiltä, joten ehkä ovat kateellisia. Tiedä teineistä.

Vierailija
715/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo parikymmentä vuotta aikaa eikä kyseessä ollut loukkaus.

Olin jouluna hautausmaalla viemässä kynttilää sankarihaudalle. Siinä kun jäin katselemaan hautakiveä ja kynttilää, köpötti luokseni hyvin vanha pappa ja alkoi keskustelun.

Hän kertoi käyneensä sodassa kuolleen isoveljensä haudalla ja kehui minua, kun kävin isäni haudalla. Oli varmaan ollut raskasta elää ilman isää mutta samalla olla hienoa, kun on sotasankarin lapsi.

Vähän yllättyneenä vastailin hänelle ystävällisesti - huomasin kyllä heti, että papalla on muistisairaus ja ajantajua ei enää ollut.

Muuten olisikin voinut kirpaista se, että pappa piti minua vähintään 60-vuotiaana, vaikka olin vasta 30 ja yleisesti arvioituna todellista ikääni paljon nuoremman näköinen.

Vierailija
716/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20v ja käväisin lähicittarissa ilman meikkiä ja ihan rennoissa vaatteissa. Siellä oli sitten esittelijä jolta sai maistiaisia ja joka rupes minulle mainostamaan kuinka helppoa ja hyvää ruokaa siitä sai varsinkin lapsiperheelle. Taisin vain siinä small talkin vuoksi myönnellä että joo, niin varmasti kunnes tämä nainen yhtäkkiä kysäisi että kuinka MONTA lasta minulla on? Kyllä se hieman järkytti että kuinka vanhalta (ja rasittuneelta) minä oikein näytän jos hänestä näytän useamman lapsen äidiltä! En edes muista mitä vastasin siihen, muistan vain että esittelijä katsoi minua oudosti sen jälkeen :'D

Vierailija
717/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole varsinaisesti luokattu... Olin hammaslääkärissä aikoinani, ja hml alkoi puuduteaineen vaikutusta odotellessa kyselemään, aionko mennä lukioon. Mumisin vaan jotain, kun oli suussa tavaraa. Olin 24- vuotias...

Toinen tapaus oli, kun olimme kavereiden kanssa menossa baariin keikkaa kuuntelemaan, jonne ikäraja oli 20 v. Portsari päästi muut sisälle, mutta multa kysyi papereita. Olin oikeasti ihan pihalla vähän aikaa, että mitä papereita mulla olis pitänyt olla mukana, koska kyseessä oli ilmaiskeikka, eikä pääsylippuja tarttettu. Portsarin avustuksella tajusin näyttää ajokorttia. Olin 32- vuotias.

Ja vielä yksi. Olimme äitini ja tyttäreni kanssa linja-autolla ryhmämatkalla, kun yksi pariskunta tuli kyselemään minulta ja tyttäreltäni, että mihin se teidän mummo jäi. Selvisi, että luulivat minua ja tytärtäni siskoksiksi. Olin 42- vuotias ja tyttäreni 17-vuotias.

Että sellaista.

Mahtoi tytärtä viiksettää.

Tietenkin luultiin tätä äitiä tyttärensä ikäiseksi eikä päinvastoin.

Vierailija
718/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25 ja ostaessani röökiä ei kysytty henkkareita.

Tuns8n itseni verisesti loukatuksi, että näytänkin mahdollisesti noin ikäiseltäni enkä alaikäiseltä! Kuten suurin osa täällä tuntuu näyttävän.

Vierailija
719/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 -vuotiaana minua luultiin usein ikäistäni paljon nuoremmaksi. Nyt olen 41-v ja vaikuttaa siltä, että ikäistäni vanhemmat luulevat minua jonkin verran (joskus paljonkin) nuoremmaksi, mutta nuoret ja ”oman ikäiset” todennäköisesti arvioivat ikäni oikein. Mutta pääasia on, ettei luulla vanhemmaksi!

Vierailija
720/1691 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Ymmärrät varmaan, että tällaiset kommentit sanotaan ihan pelkästään kohteliaisuudesta. Nelikymppinen ei näytä teini-ikäiseltä, vaikka omasta mielestään olisi kuinka nuorekas.

Kyllä näyttää. Tiedän monia hoikkia siroja lapsenkasvoisia, joista ei ikä näy. Ei se ole kohteliaisuus heidän mielestään, liittyy helposti uskottavuus asioihin ja saavat tytöttelyä osakseen.

Pienikokoisella ihmisellä saattaa olemus olla nuorempi, mutta kyllä se ikä kasvoista näkyy. Tosin teinit niputtavat kaikki yli 25- vuotiaat samaan vanhojen kategotriaan, varsinkin tytöt ja varsinkin naisopettajat halutessaan loukata luullen oman nuoruutensa olevan ikuista, tietämättä muutaman kymmenen kilon ylipainon odottavan parin- kolmen vuoden päästä.

Yli 60- vuotiaat taas arvioivat kaikki alle 40- vuotiaat nuoriksi.